Zwanger worden na still geboren baby

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loveischocola, 19 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KellD

KellD Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.262
    554
    113
    Van harte gefeliciteerd , het is je zo gegund! Nu heerlijk genieten. ♥️

2. Iemand1991

Iemand1991 Bekend lid

25 apr 2019
    911
    991
    93
    Vrouw
    Ik heb vandaag 7.1 weken na de bevalling weer de eerste inseminatie gehad. Hoe bizar.... de echoscopiste die onze 20- weken echo bij de verloskundige praktijk uitvoerde, heeft vandaag onze inseminatie gedaan! Ik wist helemaal niet dat ze ook in een ziekenhuis werkte. Bijzonder om elkaar zo weer tegen te komen.

KellD, Palmpje en Loveischocola vinden dit leuk.
  3. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Wat bijzonder! Ik hoop voor jullie dat het meteen weer raak is!

Ik verwacht een dezer dagen ook mijn eisprong, doe wel ovulatietesten, maar we maken het deze periode sowieso wat vaker gezellig samen.

Iemand1991 vindt dit leuk.
  4. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.984
    6.982
    113
    Vrouw
    Dat is zeker bijzonder. Hoop voor jullie dat het meteen deze poging raak is. Dat zou heel mooi zijn.

5. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.984
    6.982
    113
    Vrouw
    Ik ben gebeld door de bedrijfsarts. Of ik misschien al 2 dagen in de week 2 uurtjes kan gaan werken. Ik wist niet wat ik hoorde. Voor mijn gevoel is dat echt al heel snel. Mijn werk bestaat vooral uit veel ellende aanhoren en boze klanten te woord staan.. Kan ik er nu helemaal nog niet bij hebben en dat heb ik ook aangegeven. Ze belt me over 3 weken alweer terug om te kijken hoe het dan met me gaat, en dat geeft me nu alweer stress!

Hoe kijken jullie daartegen aan. En jullie werkgever?

6. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Dat is persoonlijk denk ik. Ikzelf ben na 2 weken weer aan het werk gegaan. Ik werk als ZZPer in de paardensport. Voor mij was/is mijn werk een manier om me goed te voelen, juist doordat ik in het normale leven sta ipv in mn "bubbel van ellende". Ik weet echter ook mensen die echt 3 a 4 maanden thuis gezeten hebben.

7. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik ben 5 maanden thuis geweest. Daarna op 50 % weer begonnen.

8. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.984
    6.982
    113
    Vrouw
    Ben je in dienst van een werkgever? En wat zei dan de bedrijfsarts er toen van? Ik zie dat we op hetzelfde termijn bevallen zijn..

9. priscil89

priscil89 Bekend lid

17 sep 2014
    582
    34
    28
    Vrouw
    Ik ben nog steeds thuis.. heb over 2 weken weer contact met m'n bedrijfsarts.
    Ze is heel meelevend en zegt elke x dat hier geen tijd voor staat en ik zelf het beste weet wanneer ik me er goed genoeg voor voel.
    Als ik weer ga beginnen zal dat zijn met 2 uurtjes per week en dan opbouwen..

10. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.984
    6.982
    113
    Vrouw
    Wat een verschil.. ik ben er zelf ook echt nog niet aan toe. Vind het ook raar dat ze binnen een maand al vraagt of ik weer kan werken. En dan meteen voor 4 uurtjes. Ik moet er écht nog niet aan denken

11. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ja, ben op eigen verzoek naar bedrijfsarts geweest en weer begonnen. Niemand zat te dringen.
    Als ik jou was zou ik zeker beginnen bij de bedrijfsarts of uwv. UWV vond ik erg begripvol en zij betalen het ‘bevalverlof’.

12. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.984
    6.982
    113
    Vrouw
    Maar de bedrijfsarts is juist diegene die me gebeld heeft en vroeg of ik weer kon beginnen..

13. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Ik ben na mijn verlof weer aan het werk gegaan. Op therapie basis.

Hier was maandag op dinsdag heel spannend eventjes H werd helemaal slap in mijn armen.
    Na de afdeling neonatologie gegaan, heeft ie aan de monitoring gehangen en hartfilmpje gehad en zo 1,5 dag daar opgenomen geweest.
    Ze konden niks vinden, hij heeft wel snel benauwd door zo kleine neusje zoo zielig dus nu druppelen we zijn neusje als hij benauwd is.
    Waarschijnlijk combinatie van benauwdheid verkeerd gelegen, en toch zijn geboorte termijn dat het allemaal teveel was. Hij was ook in 1 dag meer dan 200 gram afgevallen. Gelukkig sinds gisteren thuis. Hij is nog wel erg snel moe, en nu lekker aansterken en aankomen.

14. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Dat was wel even schrikken dan @Loveischocola, maar wat fijn dat het toch allemaal goed is.

15. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.984
    6.982
    113
    Vrouw
    Fijn dat jullie weer thuis zijn. Lekker alle rust pakken samen en aansterken. Geniet van elkaar ♡

16. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Ik heb de melding van @Iemand1991 helemaal over het hoofd gezien:oops:

Ik ga later vanavond even bijlezen. Ik had vorige maand een positieve test die helaas niet opliep en 3 dagen later werd ik ongesteld. Ik heb toen bewust even afstand van het forum genomen. Het was zo confronterend net als Instagram en Facebook. Elke dag nieuwe zwangerschappen of foto's van vrouwen met hun zwangere buik. Het was en is soms nog even te veel.

Maar hopelijk over een paar maanden hoor ik ook bij dat groepje, ik heb namelijk positief getest vrijdag. Gisteren was mijn bloedwaarde 100 dus dat was goed voor 13dpo. Ik merk wel dat ik enorm onzeker ben en vol spanning zit. Ben zo bang dat dit prille geluk weer afgenomen zal worden. Is dat herkenbaar? Ik weet niet of ik er iets mee moet. Ik wil niet 8 maanden lang één brok spanning zijn.

17. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Wat heftig @bozoe, van die (vroege?) miskraam afgelopen maand. Maar wat fijn te horen dat je nu weer zwanger bent! Ik heb uit voorzorg alvast gesprekken met een psycholoog, enerzijds om alles wat er nu gebeurd is te verwerken en anderzijds om straks met de spanningen om te gaan. Want die houden we toch, ik heb niet de illusie dat ik ooit nog spanningsvrij zwanger kan zijn, iig niet tot de GUO.

Ik heb zelf deze maand frustratie om mezelf. Heb de verkeerde ovulatietesten gekocht (die bij mij geen piek geven), heb nu mn meest duidelijke streep maar als piekdatum aangenomen, maar ben er dus niet zeker van. Dat is voor een controlfreak als ik niet handig. Mocht ik nu helaas niet zwanger zijn ga ik wel opletten dat ik wel de goede koop weer, maar stiekem hoop ik dat het niet nodig gaat zijn.

18. Iemand1991

Iemand1991 Bekend lid

25 apr 2019
    911
    991
    93
    Vrouw
    Ik heb vandaag helaas op 13 dpo negatief getest. Eerste IUI poging is dus helaas niet gelukt.

19. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    wat onwijs rot :( sterkte

20. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.984