Zwanger worden na still geboren baby

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loveischocola, 19 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Dat is ook zo. Ik gun het jullie van harte ❤️
     
  2. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Hoe gaat het met de rest van de dames?
    Ik ben zojuist gister weer begonnen met foliumzuur , en dat vond ik al weer best een "stap" . Aangezien we vanaf Mei weer officieel mogen beginnen na de ZOL/BBZ , met MTX injectie. Spannend! Maar we houden ook in ons achterhoofd dat we nog wel in een crisis zitten. En of we deze maand dus wel zwanger willen worden of toch nog één maand uitstellen.


    Ben het nu ook wel erg beu , ik ga toch echt wel stukjes lopen met m'n zoontje of fietsen. Want alleen de tuin houden we alle twee niet vol. :oops:
     
  3. Mamasinds2006

    Mamasinds2006 Actief lid

    10 jun 2018
    235
    61
    28
    Vrouw
    Ook hier zitten we de hele dag maar in de tuin en proberen we voor- en achtertuin maar zo eerlijk mogelijk af te wisselen haha. De grotere kinderen spelen wel gewoon buiten bij mij.
    Ik wacht eerlijk gezegd op een normale menstruatie zodat ik mijn eisprong kan bepalen en wil er dan eigenlijk weer voor gaan. Ben ook alvast begonnen met foliumzuur en mama compleet. Vind het zo ontzettend spannend want normaal gesproken raak ik zo snel zwanger. Alleen nu is het net of ik mijn lichaam niet meer vertrouw :( voor mijn gevoel heeft mijn lichaam mij in de steek gelaten. Dus dan ga ik 'doemdenken' van zul je net zien dat het nu niet meer zo snel lukt etc.
    Hoop echt zo dat we allen snel verblijd zullen worden. Alhoewel ik zeker weten dat ik de zwangerschap tot de laatste minuut angstig zal wezen denk ik dat ik tegelijkertijd er ontzettend dubbel hard van zal genieten
     
  4. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.332
    113
    Vrouw
    Een tuin/balkon dat mis ik echt.. hier soms rondje wandelen of flink stuk fietsen!
    Afgelopen dinsdag voor eerst weer gewerkt, ging wel goed maar bouw het langzaam op, eerst 1 adres per week.. heb bijna mijn tweede menstruatie erop zitten, de eerste was lang en stelde niet veel voor.. deze was veel heel veel bloed.. niks aan.. hopelijk vanaf nu normale cyclus... en dat snel alles weer normaler is met controles.. dan kunnen wij er ook voor gaan.

    Het is ook spannend om voor een nieuwe zwangerschap te gaan.. ik hoop dat we we er ook van kunnen en mogen genieten.. maar zal ook wel eng zijn. En dat snel raak is en vooral dat het goed gaat allemaal!

    @Diedy Hoe gaat het nu daar?
     
  5. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Hier alles goed. Ferre is een flinke baby. Al merk ik dat ik toch meer moet rusten. Maar mijn dochter is nogal een wervelwind in huis :roflmao:. We hebben een zeer ruim terras (glijbaan, trampoline, huisje voor de dochter en onze tuinmeubelen) maar ik merk dat ze af en toe naar buiten moet. Soms stelt ze hier het kot op stelten... Dus ik ben blij dat de baby rustig is :D

    Toi toi dames ! Ik duim voor jullie!
     
  6. Mamasinds2006

    Mamasinds2006 Actief lid

    10 jun 2018
    235
    61
    28
    Vrouw
    @Loveischocola moet je zo snel alweer werken? Heb je geen bevallingsverlof aangevraagd?
     
  7. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.332
    113
    Vrouw
    Zit er alweer op! 20 jan bevallen, weken gaan snel wat dat betreft
     
  8. Mamasinds2006

    Mamasinds2006 Actief lid

    10 jun 2018
    235
    61
    28
    Vrouw
    Is dat alweer 16 weken geleden joh. De tijd vliegt!
    Ik heb ook een rare heftige menstruatie gehad 4 weken na de bevalling. Weet nog steeds niet of dat een menstruatie was of een navloeiing. Vk gebeld en die gaf aan dat een menstruatie ook al zou kunnen 4 weken na de bevalling. Het was zo heftig! Kan ook niet wachten tot ik weer een normale menstruatiecyclus krijg..
     
  9. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.332
    113
    Vrouw
    Ik had 6 weken ervoor verlof en 10 erna..
    Op na de mooie cyclussen
     
    Mamasinds2006 vindt dit leuk.
  10. Liefschaapje

    Liefschaapje Fanatiek lid

    7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    Hoi meiden,
    Ik klets graag mee.... vorig jaar februari zijn wij geheel plotseling met 35 weken onze Finn verloren. Ik voelde minder leven waarvoor ik een ctg kreeg. Daar bleek al snel dat Finn het zwaar had en zo lag ik op de O.K. voor een spoed keizersnede. Maar hij was al zo verzwakt dat ze hem niet meer konden redden. De wens voor nog een kindje was erg groot en het heeft even op zich laten wachten. Vele bezoekjes aan de fertiliteit, clomid en pregnyl hebben onze droom voorzichtig weer hoop gegeven...
    20 april hebben we (nouja ik, want manlief mag niet mee nu) de eerste echo. Pff ik ben zo nerveus en bang om toch weer teleurgesteld te raken.
     
  11. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.332
    113
    Vrouw
    Welkom @Liefschaapje Hebben ze een reden kunnen vinden waarom het is gebeurd?
    Gefeliciteerd hopelijk een hele mooie echo!
     
  12. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    @Liefschaapje wat erg dat ze hem niet meer hebben kunnen redden:(
    Veel succes met de komende echo. Je kan geen pech blijven hebben. Blijven volhouden is helaas de enige optie ❤️
     
  13. Mamasinds2006

    Mamasinds2006 Actief lid

    10 jun 2018
    235
    61
    28
    Vrouw
    @Liefschaapje welkom,
    Jeetje wat een narigheid meid. En dan nog de nasleep van een ks erbij. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Hoop om een mooi plaatje de 20ste.
     
  14. Liefschaapje

    Liefschaapje Fanatiek lid

    7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!

    Bedankt meiden. Het was een enorm zware tijd, daar weten jullie helaas alles van.

    Uit de obductie is gekomen dat Finn CMV had. Cmv is een virus die we allemaal eens doorlopen. Wij worden er wat snotterig van en zijn dan in principe resistent tegen het virus. Net zoals bij de waterpokken zeg maar, bijna iedereen krijgt het een keertje.Het virus krijg je vaak van jonge peuters/kleuters. Aan zich dus geen heel gevaarlijk virus. Maar wel voor ongeboren kinderen!!

    Ik heb ooit al eens CMV gehad (ze checken tijdens het bloedprikken in de zwangerschap of je resistent bent) maar het is toch weer door mijn immuunsysteem binnen gedrongen en gedeactiveerd. Iets wat zelden voor komt. En zo kwam CMV bij Finn. Het is een sluipmoordenaar geweest... meeste ongeboren/pasgeboren kinderen die cmv krijgen houden er hersenschade, oogschade/gehoorschade aan over, overlijden gebeurd niet veel. Dus we hebben pech, op pech gehad.

    Finn is geboren met een bloedwaarde van 3, nornaal hóórt dit 10/11 te zijn. Hij had dus bijna geen bloed meer. Zijn lever heeft zijn eigen bloed afgebroken en zich hervult met vocht. Tijdens de geboorte gelijk een bloedtransfusie gehad. Finn zat zo vol vocht dat ze hem de eerste 18 minuten geen zuurstof konden geven. Dat is hem fataal geworden. Heel heftig... en de reanimatie zal nooit van ons netvlies verdwijnen. Ik ben dankbaar voor het feit dat we hem hebben zien leven maar wens soms dat hij al in mijn buik was overleden en hem al dit leed bespaard was gebleven. Zo klein en dan al zoveel getrek aan je...

    8 maanden bij mama in de buik en zn laatste adem bij papa in de armen. Hij deed nog heel even zijn oogjes open en toen ging hij heen. :(


    Ik ben ook boos dat er zo weinig bekend is over CMV. Het is zo gevaarlijk! En het komt helaas echt veel voor dat ongeboren kindjes daar van alles aan overhouden.. ik kende het niet hoor. Bizar! Echt!

    Mijn verhaal is trouwens te lezen op instagram @liefmoeder
    Daar staat mijn knapperd ook wel op (geen "enge of nare" foto's hoor!)
     
  15. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.332
    113
    Vrouw
    #95 Loveischocola, 10 apr 2020
    Laatst bewerkt: 10 apr 2020
    @Liefschaapje Ik zie dat ik je al volg op instagram :oops:

    Maar wat vreselijk, ik ken het wel en weet hoe gevaarlijk het is maar gebeurt echt zelden dat ze er aan overlijden idd. Het lijkt me vreselijk te zien hoe ze dan met je kind bezig zijn...
     
  16. Liefschaapje

    Liefschaapje Fanatiek lid

    7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    Wie ben jij op insta? Kijk ik ff of ik jou ook al volg!
     
  17. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Ik ga je ook toevoegen op insta :) ik herken cmv maar al te goed :cry: in België is dat wel nog vrij gekend.
     
  18. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.332
    113
    Vrouw
    In Belgie word je er ook op getest toch?
     
  19. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    @Liefschaapje ik volg jou ook op insta..

    Lieve dames... onlangs ben ik bevallen van ons 3e kindje, onze 2e zoon. In oktober 2014 zijn wij onze dochter verloren na een zwangerschap van 23 weken. Zij is in mijn buik gestorven. We wisten dat dit een keer ging gebeuren tijdens de zwangerschap... eind januari 2016 had ik weer een positieve test en was ik zwanger van onze 1e zoon. Tot de 12 weken hadden we wekelijks controle en daarna elke 2 weken. Eerst bij de verloskundige, later in het ziekenhuis. Geloven dat het goed zou gaan kon ik niet. Ook al had onze dochter een afwijking die alleen bij meisjes voorkomt. Ik was pas echt gerustgesteld toen hij uit mijn buik gehaald werd en huilde. Af en toe had ik tijdens de zwangerschap geniet momentjes. Soms voelde ik mij schuldig, soms ook niet... maar bang was ik elke dag. Ik heb tientallen keren aan de ctg gelegen omdat ik dacht minder leven te voelen..
    Toen zijn hartslag wegzakte tijdens de bevalling kon ik alleen maar roepen: zie je wel, ook hij gaat dood. Dat moment heb ik als heel traumatisch ervaren.

    Mei 2019 weer een positieve test. Al snel verloor ik bloed, maar de testen bleven oplopen. Ik bleek zwanger van een tweeling, maar 1 vruchtzak was leeg en werd al opgeruimd door mijn lichaam. Weer braken er weken aan van angst... maar toch kon ik deze zwangerschap wel iets meer vertrouwen hebben. Ik had immers al een gezonde zoon gekregen. Tot het einde naderde van de zwangerschap. De angst kwam in alle hevigheid terug. Gelukkig kreeg ik met 38.2 weeen en is hij binnen 24u daarna geboren.

    Lieve dames, ik hoop dat jullie snel zwanger mogen raken of al zijn. En er toch van kunnen genieten. Al zijn het maar kleine momentjes. Je schuldig voelen naar je kindje(s) is heel normaal. Laat dat gevoel er maar zijn. Er groeit (straks) nieuwe leven in je, maar je zal hem of haar nooit vergeten. En dat weten jullie kindjes ❤️
     
    sannekrul en Loveischocola vinden dit leuk.
  20. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Sinds paar jaar is dat niet meer standaard... Je kent het wel... Besparingen...
    Sommige artsen doen het wel, anderen als je er enkel naar vraagt. Maar cmv is wel goed gekend in België tov nederland en dat helpt toch het bewust zijn van de ziekte al kan je er helaas niks aan doen
     

Deel Deze Pagina