zwanger worden na stoppen ad

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Zip, 23 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    Zijn er ook mensen die ervaring hebben met het zwanger worden, na het stoppen van antidepressiva?

Ik ben nu aan het 'afkicken' en ben met mijn laatste stripje van de pil bezig.....dat betekent dat we over niet al te lange ijd willen proberen om zwanger te worden....iemand ervaring op deze manier?

2. jovalene

jovalene Actief lid

17 apr 2007
    243
    0
    0
    nee sorry geen ervaring mee
    maar wel heel veel succes hoop dat het snel raak is voor jullie

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja, maar wat wil je dan precies weten?
    ik ben gestopt tegelijk met de pil.

groetjes

4. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    Wilde eigenlijk weten of het dan ook allemaal goed gegaan is met de zwangerschap?
    En hoe je lijf reageerde op het stoppen van ad?

Heb nu best last van afkikckverschijnselen.....best lastig en soms een beetje demotiverend, maar ik weet wel waarvoor ik het doe......

En werd je snel zwanger, of heeft dat helemaal geen invloed?

Kan wel een motiverend woordje gebruiken! :oops:

5. maica

maica Lid

28 feb 2007
    90
    0
    0
    barendrecht
    hoi

Nou ik ben afgelopen dec gaan af bouwen en heb er een kleine 2 maanden over gedaan. Ik heb echt slechte weken meegemaakt, maar sinds eind feb voel ik me eigenlijk heel goed met enkele dagen dat ik me iets minder goed voel maar die neem ik dan maar voor lief. Als het verder zo blijf hoop ik straks( na eventuele bevalling )mischien nooit meer te slikken.Ik hoop dat het met jou straks ook beter gaat maar daar moet je gewoon op vertrouwen.Verder weet ik niet hoe het tijden de zwangerschap gaat voelen want bij de eerste slikte ik nog niet, ik weet alleen wel dat het beter uit je lichaam kan zijn wanneer je zwanger raakt.
    nou meid heel veel succes

groetjes maica ;)

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik ben 2 jaar geleden gestopt, gelijk met de pil.
    Het heeft geen enkele invloed op je zwanger worden ;)

Ik heb eigenlijk vrijwel nergens last van gehad toen ik was gestopt.
    Ik kan je niks vertellen over hoe het was toen ik zwanger was, want dat ben ik helaas nog steeds niet.

7. Mar78

Mar78 Lid

14 apr 2007
    20
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi,
    ik ben vorige maand ook gestopt met antidepressiva. Nu slikte ik ook nog wel het een en ander erbij, maar binnen 2 weken was ik van alle pillen af. Ik moet zeggen dat ik me, tussen m'n oren, niet meest fantastisch voel, maar goed ik slikte die pillen niet voor niets.
    Er is mij verteld dat als je eenmaal van de ad bent, er al snel niets meer van in je bloed te vinden is. Of te wel, je kunt dus net zo makkelijk, of moeilijk zwanger worden alsof je nooit iets geslikt heeft.
    Als er al iets aan de hand zou zijn, heeft er altijd al iets gezeten, maar komt dit niet door de medicatie.
    Ik zit middenin ronde 1 en kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, of niet weet hoe of wat, heb ik nl. ook last van. Maar goed, 't is voor een goed doel toch?! ;)

grtz

8. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik ben ook gestopt omdat ik zwanger wilde worden. Geen problemen gehad om zwanger te worden, wel ietwat psychische problemen tijdens de zwangerschap. Nu na de zwangerschap sinds vandaag weer terug aan de AD helaas.. :(

9. Poohtijger

20 mrt 2007
    15
    0
    0
    begeleider verstandelijk gehandicapten
    tijdens/na mijn zwangerschap werd ik depressief, nu 3 jaar geleden. Ben een paar keer gestopt met ad i.v.m. 2e zwangerschapswens. dit ging direct niet goed. HA denkt dat ik er volledig afhankelijk van ben. Ik durf ook niet die periode te overbruggen omdat ik er al een kleine heb lopen die veel aandacht vraagt. Vindt zelf dat ik niet goed in staat ben voor mijn kleine te zorgen zonder ad. vandaar dat ik toch weer ad gebruik. Heb nu sinds 5 weken prozac en mag van de ha eventueel daar zwanger mee worden. ik wil eerst de komende tijd zien hoe ik het daarop doe en dan nemen we een besluit, wel of niet een 2e. Hoewel we erg graag een 2e willen, weet ik niet of ik eraan durf te beginnen. Misschien moeten we dus de keus maken om niet voor een 2e te gaan, hoe moeilijk dat ook is.

10. Poohtijger

20 mrt 2007
    15
    0
    0
    Hallo Maica

Ik zie dat je een dochter van 7 hebt, mag ik vragen of jouw depressie de reden is dat je nu pas (sorry dat ik het zo zeg) met een 2e begint? Misschien is er ook een andere reden natuurlijk, wat mij niet aangaat.
    De reden dat ik dat vraag is omdat ik na mijn zwangerschap een depressie heb gekregen en eigenlijk nu nog niet durf te beginnen aan een 2e. Normaal gesproken had ik dat al wel gewild toen mijn zoon een jaar of 2 was, maar door omstandigheden loopt dat dus anders.
    Heb nu wel steeds in mijn achterhoofd dat het echt niet erg is als er meer leeftijdsverschil tussen zit (wordt het misschien zelfs wel makkelijker door voor mezelf). Vindt het zelf wel fijn om te zien dat er meer mensen zijn bij wie tussen de kinderen meer leeftijdsverschil zit. Het is nu net of je alleen maar mensen ziet bij wie er 2 jaar ofzo tussen de kinderen zit.

Ik kom nooit mensen tegen die om dezelfde reden als ik (nog) niet aan een 2e beginnen. vandaar mijn vraag aan jou.

Ps; doordat de depressie door de zwangerschap en hormonen is gekomen hoop ik stiekum ook wel eens dat na een 2e zwangerschap alles weer op zijn plaats valt (hormonen) en ik dan ook niet meer aan de ad hoef. maar ja...kan me daar natuurlijk niet aan vastpinnen.

11. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    @Poohtijger: Ik ben van de 2e zwanger geweest en AD gebruikt. Zoloft mag ook onder begeleiding tijdens de zwangerschap gelukkkig.. Ik hoopte dit keer zonder te kunnen en eraf te blijven maar helaas...

12. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ik slik al 8 jaar remeron voor een depressie en straatfobie. Het gaat al jaren goed met me maar ik kan niet zonder.
    Ben eerst bij de huisarts geweest voordat we officieel voor een kindje gingen en ik mag het door blijven gebruiken. Moet alleen in het ziekenhuis bevallen en mag geen borstvoeding geven.
    Huisarts zei dat de een gestressde moeder ook niet goed is voor een kind.

13. carla 2028

carla 2028 Actief lid

27 jul 2006
    228
    0
    0
    kinderverzorgster
    Ik ben ook gestopt omdat ik zwanger wilde worden. Geen problemen gehad om zwanger te worden, wel ietwat psychische problemen tijdens de zwangerschap. Nu na de zwangerschap sinds vandaag weer terug aan de AD helaas..

Groetjes.

14. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    oooooh...ja.
    soms weken niet, maar ik ben niet goed in laat naar bed gaan en langdurige stress.
    Moet dus echt goed grenzen trekken voor mezelf en dan gaat het goed.
    Ben wel bang om me ooit weer zo te voelen.

15. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ja ik had het ook.. En ik baal er ontzettend van dat ik nu weer aan de AD zit, maar heb het wel eerder herkent en ontdekt nu..

16. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ik heb een serotonine tekort in mn hersenen.
    Sommige mensen hebben insuline nodig ,andere harpillen, ik een tabletje per dag om me op de raisl te houden. Ik werk fulltime en heb een druk leventje, maar weet wel wanneer ik aan de rem moet trekken.

17. Poohtijger

20 mrt 2007
    15
    0
    0
    He poohbear;

bij mij is het idd ook serotonine tekort, sinds mijn 1e zwangerschap.
    Ben ook met ad nooit meer dezelfde geweest, maar gaat nu wel steeds redelijk. ondanks dat we graag een 2e willen, ben ik erg bang. Stel dat ik dat niet aankan? Moet eerst maar eens over een paar weken kijken hoe ik me dan op prozac voel, misschien dat ik me ooit wel weer zeker genoeg ga voelen, maar dat is nu absoluut niet zo.

18. boterbloem

boterbloem Actief lid

20 apr 2007
    215
    0
    0
    Hoi, ja ik ben ook gestopt met Ad, ik heb het wel gedaan in overleg met de psychiater en sta wel onder controle, het is nu wel extra spannend vindt ik. Ik wil en zwanger raken, en stabiel blijven..

Deel Deze Pagina