na curettage, endometriose of asherman?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door annabel88, 23 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annabel88

annabel88 Bekend lid

7 feb 2017
    548
    80
    28
    Hallo allemaal,

11 maart ben ik gecuretteerd, 1e 2 menstruaties daarna verliepen helemaal normaal maar daarna is de ellende begonnen. Onregelmatig en erge pijn de eerste 2/3 dagen van de menstruatie. 1e vreemde was bijna niets; geen bloed alleen wat roze en heel veel pijn, 2e was vreselijk heftig (lees: 20 min na een nieuwe supertampon met je handen onder je * naar de wc moeten rennen). Ik dacht toen dat het een miskraam was maar inmiddels ben ik bang dat er iets anders mis is.

Nu weer ongesteld en dit keer gaat vrijwel hetzelfde als de laatste 2; begonnen met bruin/ bruin slijm en sinds gister een mix van bruin en stolsels. Niet echt vers bloed, niet echt heel veel; gewoon normaal, maar vrijwel alleen maar gestold en PIJN. Het is een beetje alsof er een olifant op zowel m'n onderbuik als onderrug zit.. en af en toe gaat hij een beetje verzitten ;)

Nu weet ik dat de curettage asherman kan veroorzaken, maar dan 'stop' je met bloeden. Volgens mij kun je geen endometriose krijgen van een curettage maar mijn klachten lijken hier volgens mij wel het meest op? Wie herkent dit en kan mij wat meer vertellen? A.s. maandag heb ik een afspraak bij de gyn maar ga er graag goed voorbereid naar toe dit keer...

Alvast dikke dankjewel :)

2. annabel88

annabel88 Bekend lid

7 feb 2017
    548
    80
    28
    Niemand? Inmiddels heb ik sinds eergister vreselijke hoofdpijn gehad, kon echt niks meer maar die is nu gelukkig weg. Nu nog een beetje nare buik en een zeer bovenbeen & schouder o_O Verwacht wel dat ik het ergste weer gehad heb deze maand, vreselijk dat er vrouwen zijn die dit vanaf het begin 'standaard' elke maand meemaken:oops:

3. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Weet je zeker dat je niet zwanger bent en wellicht buitenbaarmoederlijke zwangerschap is? Ik vind je klachten daar wel op lijken (zelf niet gehad maar van wat ik gelezen)... Ik zou je gynaecoloog even bellen vandaag ondanks je afspraak a.s. maandag!

4. annabel88

annabel88 Bekend lid

7 feb 2017
    548
    80
    28
    Hey, daar dacht de verloskundige de eerste keer ook aan maar dat is inmiddels 4 cyclussen geleden haha. Geen positieve testen en denk dat ik dan inmiddels wel En veel meer last zou hebben gehad en ook last had gehad tussen de menstruaties door. Wel top bedankt voor het meedenken :D

5. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ahh ja! Graag gedaan! :) Succes maandag & wie weet dat iemand anders hier je nog kan helpen!

6. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Meid, wat vervelend!
    De eerste vraag die bij mij opkomt is. Waarom maak je niet heel snel een afspraak bij je gyn? Ik kon na mn curettage gewoon terecht toen ik twijfels had over tussentijds bloedverlies. De gyn kan veel meer dan wij hier op het forum. Echo maken en kijken wat er mis is.
    Ik zou echt bellen als ik jou was!
    Sterkte!

7. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Och sorry! Ik lees nu pas dat je al een afspraak hebt.
    Spuit 11 hier:oops:

Ik hoop dat je het weekend goed doorkomt!

8. annabel88

annabel88 Bekend lid

7 feb 2017
    548
    80
    28
    Hey kinesteet! Geen probleem hoor :)

Ik was al bij de gyn geweest, echo was helemaal goed en ze kan verder niks doen zegt ze. Na aandringen nu een afspraak bij de fertiliteitsarts (waren we al een x geweest voordat ik zwanger werd) maar de gyn zei al dat die ook niks kan; vandaar mijn topic. Probeer nu zoveel mogelijk zelf uit te zoeken en te bedenken zodat ik maandag gericht kan reageren op wat te doen. Niks is voor mij geen optie, kijk nu alweer keihard op tegen over 3.5 week, ben er vrij zeker van dat er iets mis is en kan moeilijk zelf kijken wat :roflmao:

9. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Ik snap hem helemaal. Hou vol hoor, laat je niet wegsturen. Heb zelf meer dan een jaar met tussentijds bloedingen rondgelopen waarvan de gyn aanvankelijk zei, het hoort erbij.
    No way! Uiteindelijk bij een ander terecht gekomen die me in no time ervan af geholpen had.
    Dus blijf bij jezelf! Jij kent je lijf het best.
    Succes maandag!

10. annabel88

annabel88 Bekend lid

7 feb 2017
    548
    80
    28
    Dankjewel kinesteet doet me goed :thumup:

Meer dan een jaar.. En er bleek toch iets mis? Dat lijkt me dus zo erg, ik zou echt heel boos zijn. Mag ik vragen wat er uiteindelijk was en hoe ze er achter zijn gekomen?

11. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Wat klote zeg. Ze kunnen wel iets doen, namelijk een hysteroscopie. Dan gaat er via een slangetje water in je baarmoeder, waarna ze er met een camera in gaan om te kijken. Ik had ook problemen na mijn curettage, het grootste probleem was niet zwanger worden. Na de hysteroscopie ben ik nog twee keer zwanger geworden na een jaar niks. Ik zou erop staan. Wel makkelijker gezegd dan gedaan, want ik ben zelf wel vaak een beetje geïntimideerd door witte jassen.

12. annabel88

annabel88 Bekend lid

7 feb 2017
    548
    80
    28
    Hoi Leo78 bedankt voor je reactie, hebben ze dan ook iets gedaan bij die hysteroscopie? Je zegt dat ze dan met water spuiten, mijn moeder heeft ook zoiets gehad toen ze niet zwanger kon worden; ze zegt dat haar eileiders toen doorgespoten werden? Zaten aan elkaar oid ze weet niet precies hoe of wat of waarom :(

Na 8 jaar was ze toen direct zwanger! Zou dit dan een hysteroscopie zijn geweest?

Deel Deze Pagina