Hallo dames, Even beetje gekke vraag nav een opmerking die ik een topic las. Testen jullie op je NOD (bijv. 28 dagen na eerste menstruatie, of gemiddelde aantal dagen) of testen jullie op 14dpo? Voor mij persoonlijk lijkt dit nogal (ok, 4 dagen maar toch) ver uit elkaar te liggen! Ben benieuwd! Liefs, ladyT
Haha! Ik snap je antwoord (alhoewel hij best streng overkomt ), en zo dacht/denk ik ook altijd. Ik zag alleen dat mensen hier soms dus verschil in maken.. (bijvoorbeeld "mijn nod is maandag en dan ben ik 10 dpo") en opeens dacht ik; Hé, misschien doen mensen dit bewust Daarnaast is het natuurlijk zo dat als je geen ovulatietesten of iets dergelijks gebruikt, je geen idee hebt wanneer je eisprong was en hoeveel dpo je bent.. Maar niemand anders hier dus een zienswijze over?
Ik neem mezelf altijd heilig voor om pas te testen op NOD, eventueel zelfs een dag later. Dit ook om eventuele teleurstellingen te voorkomen ivm overtijd..
Wanneer iemand's NOD is, hangt af van de LF van diegene. En is dus niet gebaseerd op gemiddelden De gemiddelde LF is 14 dagen en dus is 14dpo de 'gemiddelde' NOD. Maar een LF kan varieren van 10 tot wel 16 dagen. De lengte van de LF heeft geen invloed op het ontwikkelingspatroon van embryo's. Tenzij de LF te kort is voor een goede innesteling (korter dan 10d). Uitgaande van dit ontwikkelingspatroon kun je (uitzonderingen daargelaten) testen vanaf 11/12dpo.
Als je geen flauw benul hebt van je eisprong, dan zou ik uitgaan van de langste cyclus en die lengte gebruiken om een NOD te bepalen. Eventueel kun je dan 1 of 2 dagen eerder testen, maar veel vroeger zou ik niet doen.
Indien je geen flauw idee hebt wanneer je nod is, wordt er geadviseerd te testen 19 dagen na je laatste gemeenschap.
Dat zat ik me ook net te bedenken Ik houd wel bij wanneer we seks gehad hebben zelf, maar het is best regelmatig en als ik nu dus zwanger zou raken, dan weet ik heus niet precies van welke keer het was hoor
Nee precies... Ik denk dat dat een prima methode is als je 1x onbeschermde seks hebt gehad. Maar anders denk ik dat je toch echt van die langste cyclus uit moet gaan