Zwanger worden na vastzittende placenta?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sydney01, 14 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sydney01

Sydney01 Lid

15 okt 2008
    41
    0
    0
    Goeiemorgen!

Wij gaan beginnen aan ronde vijf voor een tweede kindje, en aangezien het de eerste vier rondes nog niet is gelukt en ik het idee heb dat het mis gaat bij de innesteling, vroeg ik me het volgende af:

Ik ben thuis bevallen van mijn dochter, waarna bleek dat de placenta niet spontaan kwam, dus binnen het uur werd ik met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht waar de gyn de placenta eruit heeft "getrokken" (ik ben niet onder narcose geweest, is op de verloskamer gebeurt). Ik heb tijdens de hele bevalling en deze ingreep weinig bloed verloren (ondanks een lange zware bevalling, een kruinligging en een subtotaal ruptuur).
    Nu begin ik me af te vragen of dat "gedoe" met die placenta ondanks weinig bloedverlies invloed heeft op een eventuele innesteling of opnieuw zwanger worden in het algemeen?

En, zoekende naar info hierover, lees ik hier dat je na een vastzittende placenta bij de volgende een medische indicatie hebt, en in het ziekenhuis moet bevallen klopt dat?

Alvast bedankt!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Nee een vastzittende placenta in het verleden geeft geen invloed op een nieuwe innesteling. Dus houd vol!
    Opzich omdat je niet veel bloed bent verloren en de gyn de placenta er niet manueel uit gehaald heeft, zou je de volgende keer gewoon weer thuis mogen bevallen. De verloskundige zal deze keer dan niet afwachten maar je gelijk een medicijn toedienen zodat de placenta los gaat laten. Maar goed dit in overleg met je eigen verloskundige en wat de papieren aangeven!

Imke

Deel Deze Pagina