zijn jullie al bezig met je uitzet?....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door troetjuh, 10 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    dit is wel heel erg...
    ik heb best al veel dingen voor me baby uitzet,
    zoals luiers 2 kruiken rompers boxkleden en nog het 1 en ander
    hebben jullie ookal wat?
    of ben ik gewoon er gewoon teveel mee bezig...

2. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Ik heb heel bewust nog niets aangeschaft vanaf het begin toen we er voor gingen 1,5 jaar terug en ben blij dat we dat ook niet gedaan hebben.
    Maar goed dat is voor iedereen anders natuurlijk en je moet vooral doen waar je je jezelf goed bij voelt. Hou er alleen wel rekening mee dat als het blijkt dat het niet makkelijk gaat het zwanger worden dat zo'n uitzet erg confronterend kan zijn.

3. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Nee niet tot ik zeker weet zwanger te (kunnen) worden. ben bang dat het anders een groter teleurstelling is, naja nog erger.
    Daarom hou ik het bij forums en dat is het, Ik ga mij nog niet teveel met de materie bezig houden.

4. devil81

devil81 Actief lid

20 mrt 2010
    374
    1
    18
    Jeetje,

Nee nog niks gekocht, gelukkig maar, want anders had ik die spullen al een keer vervloekt denk ik, ik ben zoiezo best gelovig, en vind het eerlijk gezegd een beetje de goden verzoeken, maar ja als je het leuk vind waarom niet, ik ben nu wel blij dat ik het niet gedaan heb!!

En echt als het zo ver is, en we zijn de cruciale periode voorbij ga ik helemaal totally los...!! Eerst maar eens zwanger worden!!

30-42-32-43-31-31-35-32 ronde 9

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb nog helemaal niks gekocht en ben (morgen) 18 wkn zwanger :)

6. Sjantalle

Sjantalle Actief lid

17 feb 2010
    375
    0
    0
    leerkracht bo
    Ik heb pas dingen aangeschaft toen ik wist dat ik zwanger was..(eind 2006/begin 2007)

Alles hebben we bewaard op de kleertjes na. Die heb ik onlangs weggegeven aan het goede doel. Ik vond het te lastig om al die lieve kleine kleertjes te zien, aangezien het tot nu toe niet meer gelukt is om zwange te worden/blijven. Het bedje wordt zelfs nog wel eens gebruikt wanneer we een klein logeetje hebben..

Het is gewoon best moeilijk om het babyspul tegen te komen wanneer het niet lukt. Tenminste, dat is onze ervaring.
    Wanneer jij je er goed bij voelt moet je dat gewoon doen.

7. Eva Nina

Eva Nina Lid

8 nov 2010
    23
    0
    0
    Als ik in winkels kom waar van die super schattige kleertjes liggen denk ik ahhh kon ik dat mar aanschaffen. Maar daadwerkelijk kopen niet gedaan. Mijn vriend zal me voor "gek" verklaren (misschien overdrijf ik nu een beetje) en ik ben een beetje bijgelovig, dat als ik ht juist wel zou aanschaffen het zwanger worden niet lukt. Bij mij voelt het niet goed, maar als het goed voelt, waarom niet toch??

Kus

8. devil81

devil81 Actief lid

20 mrt 2010
    374
    1
    18
    Nou dat is wat ik bedoel eva,

Ik voel me er ook totaal niet goed bij, en voor mij gevoel echt een beetje de goden verzoeken. maar als je het euk vind waarom niet!
    Ik heb gelukkig veel (schoon)zussen, vriedinnen die een kleine krijgen en daar kan ik ook aardig mee los gaan hoor!!

30-42-32-43-31-31-35-32 ronde 9

9. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Wij hebben nog niks gekocht, al zit ik soms wel stiekem te 'shoppen' als de krantjes van de trekpleister e.d. weer binnen zijn!
    Ik heb me ook voorgenomen om niks te kopen totdat ik een paar weken zwanger ben. Als je eenmaal zwanger bent heb je genoeg tijd om leuke spulletjes te kopen lijkt mij. En dan is het nóg leuker!
    En ook zit dat ene duiveltje bij mn schouder he, stel je voor dat het niet lukt...

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Wij hadden ook niets gekocht, maar mijn ouders wel en we kregen wat cadeautjes toen ze hoorden dat we zwanger waren. Helaas is dat misgegaan en dat is inderdaad best confronterend.

Hopelijk zijn jullie snel zwanger!

11. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik wil wel van alles kopen maar hou mezelf tegen :D het enige wat ik nou heb zijn de gratis luiers:D en toevallig had ik vandaag bambino sokjes gekocht maar die ga ik kado doen denk ik

12. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Vanaf vandaag gaan mijn vriend en pas beginnen, ik ben nu 13 weken zwanger,
    Ik ben er niet eerder aan begonnen omdat ik eerst wou zien of het wel zou lukken,
    En toen het gelukt was wou ik ook nog niks kopen ivm iemand anders die dat zei,, de goden verzoeken.

Vanaf nu gaan wij beginnen.

13. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    nee waarom zou ik iets kopen wat ik nog niet heb??

voor het zelfde geld lukt het nooit om zwanger te worden dan zie je iedere keer die leuke lieve dingen liggen daar doe je jezelf alleen toch maar pijn mee?
    ik ben nu zwanger maar ik koop niet eerder wat eerdat de eerste 12 weken voorbij zijn want er kan nog van alles gebeuren

14. BolBuikje34

BolBuikje34 Niet meer actief

doe ik ook hoor. Sterker nog,2 jaar geleden kocht ik al het eerste rompertje :D Ik heb zoiets dat ik er gewoon vanuit ga dat ik zwanger word en zo niet dan zien we dan wel weer. Ik ga niet van het ergste uit!

15. Ik heb ook al veel in huis, rompertjes, spuugdoekjes zelfs al wat kleding.:) Als ik wat leuks tegenkom koop ik het, met gedachte je kan het maar alvast hebben, scheelt later weer in de kosten als er al zoveel aangeschaft moet worden!

Heb het allemaal in een mand liggen in een kast in t washok dus kom het ook eigenlijk nooit ''toevallig'' tegen in huis dus ben er niet echt mee bezig.

Het zal niet uitmaken of ik niets of veel koop met wel of niet zwanger worden.

16. Female

Female Niet meer actief

Ik vind het wel heeel vroeg hoor meid :)
    Zou eerst lekker zwijmelen, leuke zwanger-worden boeken lezen en simpelweg regelmatig vrijen.
    Uitzet is toch echt pas voor later (vooral omdat het alleen maar moeilijk en frustrerend kan worden om al die spullen te zien als het onverhoopt lang gaat duren voor je zwanger raakt...)
    Bovendien is het juist leuk om dat tijdens je zwangerschap allemaal te kopen..

17. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland
    Ik had alles al in huis omdat ik het over kon nemen voor een zacht prijsje. Oh wat was ik blij toen ik van het bespaarde geld een verbouwing in huis kon doen. Ik kreeg ook vaak te horen 'dat is de goden verzoeken' maar ik had verder weinig met de spullen en als het niet zou lukken dan had ik het weer kunnen verkopen.

Meis je moet doen waar jij je goed bij voelt en als dat nu al spulletjes kopen is en jij en je partner staan daar allebei achter, prima toch!

18. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    #18 Annedore, 11 nov 2010
    Laatst bewerkt: 11 nov 2010
    Ik lees dat veel meiden schrijven dat het je moeilijk lijkt om babyspullen in huis te hebben en zwanger worden blijkt niet te lukken.
    Wij hebben op zolder best wat babyspul liggen. (zie onderschrift hoe lang we al bezig zijn)
    Voor mij persoonlijk is het niet moeilijk. Als ik het zie liggen (niet zo vaak) dan krijg ik er juist hoop van. Dan denk ik 'op een dag kan ik het gebruiken voor ons kind'.

En wat betreft de goden verzoeken. Denk niet dat ik PCO heb gekregen omdat ik een paar koopjes op de kop heb getikt bij de Hema ;)
    Dat is toch echt genetisch bepaald...

Gek genoeg kijk ik sinds de MMM eigenlijk amper nog naar babyspullen :(
    Vorig jaar ontwierp ik elke maand wel weer een andere babykamer en nu denk ik 'ik zie het wel als het zo ver is'.
    Maar wat ik al in huis heb is dus niet pijnlijk als ik het zie. Gelukkig maar. Ik kan me wel voorstellen dat anderen dat wel zouden hebben hoor.

19. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Hoiii,

Wij zijn nog niet begonnen met klussen voor een beebje, maar we hebben we plannen. (Zie banner)
    Af en toe hebben mijn man en ik het er wel over. We zien wel allerlei leuke spullen en kijken er ook met veel plezier naar, maar we hebben beiden het gevoel dat we niets moeten kopen voordat we echt zwanger zijn. Want wat als je iets koopt en het blijkt erg moeizaam te gaan? Of je loopt ook het risico dat als het echt zo ver is, dat je dan alweer andere leukere spullen hebt.

-x- CherryBelly

20. Dit is inderdaad een heel persoonlijk iets, iedereen voelt het anders. de een vind het leuk, de ander riskant of teleurstellend etc. een discussie die door kan blijven gaan.

Ben benieuwd in welke week jullie compleet willen zijn tijdens de zwangerschap. alles klaar , kametje alles in huis etc.
    Echt in de laatste weken of toch iets eerder voor alle zekerheid

Deel Deze Pagina