Zwanger worden na vroeggeboorte 17 t/m 24 weken

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door Verox, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Verox

Verox Niet meer actief

Ik had gisteren een geruststellend hoopgevend gesprek met de gynaecoloog verwacht.

Mijn "eigen" gynaecoloog had na de geboorte van Vlinder gezegd dat er niets was gevonden wat een oorzaak kon bevestigen en dat er dus geen aanwijsbare kans op herhaling was.
    Deze "nieuwe" gynaecoloog stelde juist dat het ontbreken van een oorzaak baarmoederinsufficientie bevestigde en dat de kans op herhaling zonder cerclage daardoor zeer reëel was.

Ik was zelf hoopvol dat deze zwangerschap zonder complicaties zou verlopen, in plaats daarvan kreeg ik te horen dat ik uiterlijk volgende week al een operatie moet ondergaan, en een tijdje rustig aan moet doen... :(

Nu afwachten wat de gynaecologen met elkaar overeenkomen...

2. Vertrouwen

Vertrouwen Niet meer actief

Hoi meiden ik kom me ook even melden (sta ook op de eerste pagina van dit topic), ik ben nu zwanger! :) Nog wel erg pril, maar toch. ;) Ik heb net alle pagina's doorgelezen en herken me wel in de verhalen van de andere zwangeren. Natuurlijk herken ik mezelf ook in de verhalen van de niet zwangeren. Ik ben volgens mijn laatste menstruatie nu 6 weken zwanger, maar ik denk zelf dat ik nu 5 weken en 4 dagen zwanger ben. Vorig jaar was ik nu 7 weken zwanger en zou ik uitgerekend zijn op 18 december. Nu zal het rond Kerst zijn. Ga zelf uit van 27 december, gezien mijn berekening. Vorige week al de eerste echo bij de gynaecoloog gehad maar was nog niks te zien behalve verdikt slijmvlies en een zwangerschapsring. Ook is er toen bloed geprikt om mijn hcg te bekijken en die kwam overeen met de zwangerschapsduur. Volgende week woensdag (8 mei) weer een echo en dan zal er toch echt wel een hartje kloppen.

Verox: Jeetje wat schrikken zeg! En wat een moeilijke beslissing! Heel veel sterkte met je keuze!!!

Alle andere zwangeren: Gefeliciteerd!!!
    Alle niet zwangeren en wachtende: Heel veel sterkte en succes deze ronde met heel snel een mooie positieve test!

3. Verox

Verox Niet meer actief

@Vertrouwen, GEFELICITEERD!

Nou ben ik wel benieuwd naar de gevonden oorzaken van vroeggeboorte bij de andere zwangere vlinder-mama's...
    Heb het gevoel dat ik niet de enige ben waarbij (behalve sporen van ontsteking/infectie) geen oorzaak gevonden is. Maar ik heb wel het idee dat ik de enige ben die het advies van de cerclage krijgt.
    Welke preventieve maatregelen worden er bij jullie genomen?

4. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ Vertrouwen, gefeliciteerd met je zwangerschap!!

@ Verox, wanneer krijg je het te horen of je het nu al krijgt?

@ Hier, gister een echo gehad en het hartje klopt :D

5. Verox

Verox Niet meer actief

@Joyo, wat heerlijk die eerste positieve echo en de aanblik van een gezond kloppend hartje! Voel je je opgelucht?

Morgenmiddag een gesprek met twee gynaecologen die beiden exact tegenovergestelde meningen hebben. De een zegt dat het ontbreken van een duidelijke oorzaak geen reden is om complicaties te verwachten deze zwangerschap, een kleine kans op herhaling. En de andere zegt dat het ontbreken van een oorzaak reden is om baarmoederinsufficientie aan te nemen, en dus een hoge kans op herhaling. Morgen hebben ze overleg gehad. Ik hoop dat hun neuzen dan dezelfde kant op staan.

6. Lun

Lun Niet meer actief

@joyofliving: Gefeliciteerd! Eerste mijlpaal is binnen!

Zo spannend.. Wij zullen allemaal als geen ander dankbaar zijn voor een gezond en levend kindje. We nemen het niet voor lief..

7. Rikigf

Rikigf Actief lid

18 jan 2013
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    @joy. Fijn hè. Nu wordt het realistischer. Hoe voel je je verder?

@verox. Hopelijk morgen meer duidelijkheid. Succes!
    En chromosoomafwijking van ons kindje was niet erfelijk, dus eigenlijk pure pech.

@vertrouwen. Gefeliciteerd en spannende tijd hoor.

8. Verox

Verox Niet meer actief

Ik ga maandag akkoord geven op het operatief plaatsen van een cerclage. We weten niet of het noodzakelijk is, maar als we het niet doen en ik later in de zwangerschap ontsluiting krijg, is het misschien al te laat om een cerclage te plaatsen. We lopen risico bij het plaatsen van de cerclage, maar meer risico wanneer hij later in de zwangerschap geplaatst moet worden. Nu worden de komende weken spannend, want de cerclage moet binnen enkele weken geplaatst worden en de meeste complicaties treden de eerste weken na plaatsing op. Maar wanneer ik hem niet plaats, zal week 20 tm 26 spannend zijn.
    Ik weet dat het een verstandige keuze is, maar ik ben ontzettend bang. Ik had zo gehoopt dat dit niet nodig was.
    Samen met de proluton, de cervix-metingen en uitstrijkjes doen we dus alles wat mogelijk is om een vroeggeboorte te voorkomen.
    Toch is er nog steeds geen enkele garantie.
    We weten niet wat de oorzaak van de vroeggeboorte was, en als het zich herhaalt bestaat ondanks de preventieve maatregelen de kans dat we wederom te laat zijn om een vroeggeboorte te voorkomen.

9. Rikigf

Rikigf Actief lid

18 jan 2013
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Verox. Dat is niet niks. Kan me goed voorstellen dat je bang bent. Jullie hebben al zoveel meegemaakt en dan dit ook nog. Maar je doet er alles aan om kans op herhaling te voorkomen. Petje af!

10. Twixxy

Twixxy Actief lid

6 feb 2013
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verox, wat een moeilijke beslissing zeg. Maar denk wel de verstandigste wat ik zo lees bij je. En natuurlijk ben je bang.
    Vind het onwijs knap van je, je lijkt me een sterke vrouw!
    Mijn motto; alles komt goed. ;)

11. Twixxy

Twixxy Actief lid

6 feb 2013
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vertrouwen; proficiat! Probeer te genieten van je zwangerschap. :)

Joy; heerlijk zo'n echo!

Hier; weet niet wanneer ik kan testen, dus wacht deze week nog maar af. Voel niks speciaals wat kan duiden op een zwangerschap maar had ik bij de andere 2 geloof ik ook niet.

Fijn zonnig weekend allemaal!

12. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    *breekt even in*

Voor de nieuwe zwangeren: een engeltjesmoeder die zwanger is raadde mij het volgende boek aan: Altijd een kind te kort, handboek bij zwangerschap na babysterfte. Ik heb het nog niet gelezen, maar ben zelf net zwanger en ben zoooooo onzeker..... ik hoop dat het boek me houvast kan bieden, misschien is het ook wat voor jullie. De engeltjesmoeder die het mij aanraadde is al over de 30 weken zwanger en had graag gewild dat ze eerder over dit boek had geweten.

Allemaal succes en de nog niet zwangeren, succes met zwanger worden!

Liefs,
    Viv

*breekt weer uit*

13. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ Twixxy, spannend hoor!

@ Vivian, bedankt voor je tip ik ga eens kijken...

@ Hier, vandaag had Demi geboren kunnen worden als alles goed was geweest.. mijn uitgerekende datum ;)

14. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

25 okt 2011
    359
    0
    0
    @vertrouwen gefeliciteerd.@Verox het lijkt het ziekenhuis hier in de buurt wel ook hier staan de neuzen nooit dezelfde kant daar hebben wij best wel problemen mee gehad en we zijn zelfs kwaad geworden hoe ze zo met mensen om kunnen gaan.Hier donderdag avond de echo gehad, er is gelukkig niets aan de hand en ze kon heel mooi zien dat ik 2 dagen voor de echo mijn eisprong heb gehad en dat was te voelen ook ze rade mij aan om paracetamol te slikken als ik er zo'n last van heb, verder kunnen ze er niets aan doen, maar ben ontzettend blij dat er niets aan de hand is</p>

15. Vertrouwen

Knap dat je deze beslissing neemt. Lijkt me in jouw plaats echt ontzettend moeilijk! :cool: Heel moedig van je! Ik hoop dat alles zonder problemen zal verlopen en dat je kindje het goed blijft maken in je buik tot een week of 40! Succes en sterkte!

16. Vertrouwen

Bedankt voor de tip, ben nieuwsgierig zal er eens naar op zoek gaan.

17. Vertrouwen

Oeh vast een moeilijke en zware dag voor je. Heel veel sterkte! Nog iets speciaals vandaag gedaan? En jij ook nog gefeliciteerd met je zwangerschap! :)

18. Vertrouwen

Iedereen die me heeft gefeliciteerd met de zwangerschap; BEDANKT!! :) En voor iedereen die IK ben vergeten te feliciteren; GEFELICITEERD!! :)
    En alle niet zwangeren; Geef niet op! Voor je het weet ben je ook zwanger (al leek het bij mij een eeuwigheid te duren vergeleken met mijn eerdere zwangerschappen die zich sneller aankondigde) ;) Toi, toi, toi!!!

19. Rikigf

Rikigf Actief lid

18 jan 2013
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Joyofliving. Moeilijke dag vandaag. Sterkte.

@Vivian. Bedankt voor de tip.

20. antwoord

antwoord Actief lid

30 jul 2012
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Meiden,

Sorry dat ik lange tijd niks heb laten horen het gaat hier niet goed we komen onder strenge controle te staan in Rotterdam 10 mei (aanstaande vrijdag) krijg ik groot onderzoek en moet ik ook weer het weekend in Rotterdam blijven dan krijgen we maandag de uitslag ik lig nu hele dagen in bed en ik word er gek van!!! de verhuizing vind morgen plaats een ander huurhuisje door alle grote problemen ik vind het vreselijk dat ik niet kan helpen onze vrienden gaan ons nu helpen ik in bed word eerst verplaatst dan leggen ze mij met bed en al in de woonkamer zodat ik kan zeggen hoe en wat maar ik kan toch moeilijk gaan commanderen? ik ben nu verder als met onze kleine meid maar ik vind het vreselijk sorry voor de niet zwangere ik ben ook niet zo bezig meer met deze kleine... ik voel het nu telkens bewegen en in het begin genoot ik daar zo van... nu niet zoveel meer ik ben gewoon helemaal de weg kwijt... gelukkig is er nu wel begrip in mijn omgeving maar toch ik verlang naar de kleine dat het er is dan ben ik overal maar vanaf en kunnen we eindelijk genieten ik verlang zo erg naar de rust en dat de kleine er maar gewoon gezond is... ene kant wil ik niet meer zwanger zijn en aan de andere kant als de kleine nu geboren word ben ik het ook kwijt pffttt word soms helemaal gek van mezelf sorry :(

Deel Deze Pagina