Zwanger worden na vroeggeboorte 17 t/m 24 weken

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door Verox, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik kom ook weer eventjes hier kijken :) Hoe gaat het met iedereen?

@ Verox, fijn dat je een goede 20 weken echo hebt en het weer een meisje is! Ik kan niet wachten tot die echo, dan kunnen we pas eindelijk voluit gaan genieten.

Wij hebben vorige wee woensdag een geslachtsbepaling gedaan en bij ons is het een jongetje! Vrijdag hadden we een echo van het hartje bij de gyn, alles zag er perfect uit volgens hem, een hele opluchting! Alleen, was hij er niet zeker van dat het een jongen is! Hebben wij weer.... ach ja vorige zwangerschap ook in Lommel geweest en toen had ze het ook goed gezien dus ik ga er maar vanuit dat het een jongen is hoor.

@ Flair, het artikel is inderdaad van ons ;)

2. Verox

Verox Niet meer actief

Pfff... Wat een dag vandaag... Heeft niets met de zwangerschap te maken, maar ik ben stomverbaasd over de wending die deze dag genomen heeft.

We zitten al een paar jaar in een grote verbouwing.
    Door de zwangerschap van Vlinder is dat allemaal wat gestagneerd, maar door mijn nieuwe zwangerschap krijg ik nu de behoefte om het snel af te maken.
    Een van de grootste klussen is het schilderwerk in huis. Het houtwerk en de wanden en plafonds. Geen moeilijke klus, ik had het graag zelf gedaan, maar wel arbeidsintensief door plafondornamenten, sierlijstjes en paneeldeuren.
    Tijd om het uit te besteden. Een professionele schilder gevonden,
    en deze hele week zou er geschilderd worden.

Gisteren zijn er twee schilders de hele dag bezig geweest met het houtwerk. Een beetje mager en bedroevend resultaat, maar er was vooraf een prijs afgesproken. Gisteravond al getelefoneerd en vanochtend wat kritiek besproken. Vanochtend kwam hij langs terwijl een van zijn werknemers alweer aan het werk was. Ik had verwacht dat de schilder vervolgens wat aanpassingen zou doen, mij zou overtuigen dat alles goed komt. Wellicht zou hij zeggen dat het meer werk was, dat we bij moesten betalen om het gewenste resultaat te krijgen. Ik was in de veronderstelling dat we samen wat concessies zouden doen en we zo een acceptabel eindresultaat zouden krijgen...

Maar hij zei eigenlijk dat onze eisen te hoog waren, en benadrukte hoeveel tijd er nu al in de klus zat, dat zijn inschatting verkeerd was en hij er nu al geld op toe moest leggen!
    Terwijl ik telefonisch overleg pleegde met mijn partner had hij zijn werknemer al naar huis gestuurd en zijn spullen gepakt.
    En toen ik hem vertelde dat we het houtwerk nu liever lieten zitten en verder wilden met muren en plafonds, kreeg ik te horen dat hij dat niet meer wilde. Hij ging naar huis.

Hij vond ons gebrek aan vertrouwen zo pijnlijk dat hij niets meer in ons huis wilde doen. Hij vond de kans veel te groot dat we dadelijk niet tevreden waren en dus niet zouden betalen.

Ik heb hem nogmaals vriendelijk verzocht om de muren en plafonds wel te schilderen, maar hij zou erover nadenken of hij dat wel wilde doen. Hij zou me nog bellen.

Toen hij weg was ben ik in tranen uitgebarsten. Ik zit al uren te janken. stomme hormonen... ben echt overstuur.
    Ongelooflijk... Wat overkomt mij nou? Heb ik iets verkeerds gezegd? Ben ik echt zo veeleisend?
    Maar hoe langer ik erover nadenk hoe vreemder ik het vind.

Het was niet het vertrouwen in zijn vakmanschap waardoor we de klus van het houtwerk wilden annuleren, dat was gebrek aan vertrouwen in enthousiasme. Door zo te benadrukken hoeveel tijd er al in het houtwerk zat, een inschattingsfout wat betreft de uren, waren we bang voor haastwerk en raakten we het vertrouwen in een goed eindresultaat kwijt.
    Maar nog voordat we hem dit konden zeggen had hij zijn spullen ingepakt en zijn personeel naar huis gestuurd!?

Als hij vervolgens enthousiast aan muren en plafonds was begonnen, en een mooi resultaat had geleverd, dan hadden we het misverstand met het houtwerk door de vingers gezien en die uren gewoon betaald. Een paar honderd euro extra is op zo'n bedrag minder pijnlijk.

Maar nu heb ik eigenlijk liever niet dat hij de muren en plafonds nog af gaat maken...
    Als het resultaat straks tegenvalt durven we daar niets meer van te zeggen. Zijn enthousiasme is waarschijnlijk ver te zoeken, dus ik heb nu inderdaad weinig vertrouwen meer in het eindresultaat. Maar dat is het gevolg van zijn eigen gedrag.

Ik voel me verschrikkelijk schuldig. Had ik dit kunnen voorkomen? Heb ik iets verkeerds gedaan? Het brengt enorm veel stress met zich mee, die we eigenlijk hadden willen voorkomen door een professional in te huren.
    Onze plannen lopen volledig mis. De mensen die we in hadden gehuurd om na het schilderwerk de vloer te leggen. De materialen die geleverd worden en ergens opgeslagen moeten worden. Al die weken dat we nu langer in de troep zitten...

Ben nog steeds stomverbaasd. Echt flabbergasted.

3. Verox

Verox Niet meer actief

@Joy; fijn om je hier weer te zien!
    Wat goed dat de echo's goed zijn! Een jongetje, wat heerlijk!
    Ben je tevreden met het resultaat van het interview in de Flair?

4. Lun

Lun Niet meer actief

@Verox, heb jij weer hoor... Pff en dan is het ook nog eens zo warm. Het lijkt mij niet dat jij je eisen te hoog hebt. Je huurt toch niet voor niets een professional in? Lijkt mij tenminste.
    En jank maar even lekker hoor, dan is het er maar uit! x

5. Rikigf

Rikigf Actief lid

18 jan 2013
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jakkes Verox, kan er ook nog wel bij. Proberen iemand anders te vinden denk ik. Vertrouwen is weg. Ik denk als je de situatie aan het vloerbedrijf uitlegt dat jullie wel andere afspraken kunnen maken.

@joyofliving: tijdens een 16 weken echo hebben wij het geslacht ook gehoord. Althans ook nog niet helemaal zeker. Morgen met de 20 weken echo zullen we het zeker weten.

@hier. Het gaat ok met me. Voel het kindje regelmatig in de buik. Dat geeft een fijn gevoel, maar ik vind het af en toe ook wel confronterend. Mijn overleden meisje was vanaf 16-18 weken heel druk in de buik. Daar denk ik regelmatig aan. Ik mis haar zo, maar ben ook wel erg positief over de toekomst. Dromen over een broertje/zusje voor mijn oudste en een baby om voor te kunnen zorgen.
    Morgenvroeg hebben we de 20 weken echo. Spannend en fijn. Ik heb er wel een goed gevoel over, maar lang kijken naar hart, aorta, etc, staat nog op mijn netvlies. Gemengde gevoelens dus.

Dan weer een nieuw plan maken tot de bevalling. Ben tot de 20 weken gegaan, verder durfde ik nog niet te gaan. Extra echo's of niet, keizersnede of niet...pff.
    Vooral over de bevalling begin ik nu na te denken. Bij de oudste heb ik een keizersnede gehad. Goede ervaring mee. En de 'normale' bevalling bij Lune, vond ik niet grappig. Te lang en snel heftige weeën, maar weinig ontsluiting. Spuit in het been, waardoor ik niet alles meer mee kreeg en later toch een ruggeprik (niet erg). Ik ben bang mocht ik voor een 'normale' bevalling gaan, dat ik te veel bezig ben met Lune (hoewel ik best nuchter ben). Nou ja, nog tijd genoeg om er over na te denken en over te praten. Eerst morgen maar en dan verdere plannen maken.

6. Twixxy

Twixxy Actief lid

6 feb 2013
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve mama's,

Wilde jullie mede delen dat ik weer in verwachting ben. :):)
    Had maandag een positieve test in handen, dus nog heel erg pril.

Wel ontzettend spannend maar voel me goed en ga er met vol vertrouwen in.
    Vandaag al intake gepland met de vk en dan verder kijken hoe de controles verder gaan met gyn en eventueel vk samen.
    Mag met 7 weken een echo laten maken. Spannend!

Sorry heb nog niet bijgelezen, maar voor iedereen een dikke knuffel!

Liefs

7. Lun

Lun Niet meer actief

Wat fijn! Gefeliciteerd!!!!

8. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    @ Joyo; een jongetje!!! Gefeliciteerd!

@ Verox; wat een verhaal zeg.... kan me goed voorstellen dat je helemaal niet meer weet wat je nu overkomen is. Het slaat echt nergens op. Volgens mij heb je niets fout gezegd hoor. Zij horen gewoon goed werk te leveren en als ze te weinig uren gerekend hebben moeten ze dat met jullie bespreken en bepalen of ze minder werk doen of dat jullie meer betalen. Maar dit klinkt niet professioneel. Zou ze ook niet meer in huis willen hoor...
    Ik hoop dat jullie snel iets anders geregeld krijgen, zodat het snel af is allemaal en jullie van de ellende af zijn!

@ Riki; 20 weken echo, spannend en fijn! Ik hoop dat jullie kleintje helemaal gezond is en dat je er van kunt genieten!

@ Twixxy; gefeliciteerd!!! Spannend nog allemaal, maar goed dat je vol vertrouwen bent!

@ Hier; Vrij duidelijk dat het echt een miskraam was. Ik bloed nog steeds hevig. Buikpijn en krampen zijn gelukkig wel een stuk minder nu.
    Hopelijk stopt het bloeden snel en kunnen we verder!

9. Twixxy

Twixxy Actief lid

6 feb 2013
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beetjemama; sorry lees het nu pas van jou!
    Bah wat ontzettend balen zeg. :( hele dikke knuff voor jou
    Heb je nog een test gedaan of me te kijken of er eventueel nog hcg in je lichaam zat. Sterkte meis!

10. Rikigf

Rikigf Actief lid

18 jan 2013
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Twixxy goed nieuws. Proficiat.

11. LoPi

LoPi Bekend lid

7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    Beetjemama: wat ontzettend vervelend weer... zo frustrerend lijkt me...

Twixxy: gefeliciteerd

Hier: ik lees wel mee, maar reageer niet zoveel: druk op werk, warm en veel slaap ;)
    Maar alles gaat goed. Inmiddels al bijna 19 weken (uitgerekende datum is 15 november) en maandag over een week hebben we de 20 weken echo. Door de goede echo met 16 weken ben ik er niet zo bang voor, maar spannend blijft het wel, en het zal ook veel herinneringen aan Sam* ophalen. Precies 6 maanden en 1 dag na het slechte nieuws...

12. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    @ Twixxy; nee geen test meer gedaan. Ik behandel het gewoon als miskraam. Geen tampons en blabla. Het kan eigenlijk gewoon geen normale menstruatie zijn.

@ Lopi; Al weer bijna 19 weken.. wat gaat de tijd snel! Heerlijk he. Alvast heel veel plezier en succes met de 20 weken echo. Blijft altijd spannend he. Maar gelukkig ben je er niet bang voor. Geniet er van!

@ Hier; ik heb een afspraak gemaakt met de gyn, voor een gesprek. We hebben nu 2 miskramen achter elkaar gehad en dan kom je in aanmerking voor onderzoeken etc. Maar ik wil het eens hebben over utrogestan enzo. Je weet het nooit...
    De kans op een 3e miskraam als je al 2 achter elkaar gehad hebt is 25%. Behoorlijk groot dus.
    Dan heb ik in ieder geval het idee dat ik er iets mee gedaan heb.

13. Rikigf

Rikigf Actief lid

18 jan 2013
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blij, blij! Alles is goed! Zo'n opluchting. Zo mooi om ons kindje te zien, maar ook wel even een traan gelaten. Het is bevestigd, het is een meisje! Wisten we al bijna zeker na de 16 weken echo. Nu zoveel mogelijk genieten van het getrappel in de buik.

14. antwoord

antwoord Actief lid

30 jul 2012
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    YES YES YES sorry meiden maar eindelijk een positief puntje in alles ik ben zo blij ik huil ik lach alles door elkaar maar het boeit me even helemaal niks op het moment... we gaan vanaf nu om de 2 dagen de baby controleren en per dag kan er besloten worden om de kleine met een keizersnee te halen maar nu mag het nog blijven zitten en zou dus kunnen dat ze morgen beslissen om het te halen maar ik leef op het moment van dag tot dag en we zien het wel elke dag is er toch weer 1 het nadeel is dus dat ik niet naar huis mag ik blijf hier tot zeker 5 dagen na de bevalling keizersnee word alles stilgelegd... pfftftt het duurt dus nog wel even maar goed ik ben blij de kleine leek het vandaag ontzettend goed te doen alleen weinig ruimte... het groeit dus ook niet meer maar zolang het kan blijven zitten kunnen de longetjes enzo rijpen.. het is nog steeds allemaal onzeker maar ik was even heel erg blij!!!! onze kleine Uk doet het ondanks alles goed....

15. Rikigf

Rikigf Actief lid

18 jan 2013
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super Antwoord! Zo is het maar net, elke dag is er één. Ze houden het kindje goed in de gaten en zitten er bovenop. Blijf positief denken en zet ' m op!

16. Vertrouwen

Vertrouwen Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd! Op naar de eerste echo! Het blijft voorlopig nog wel spannend, maar heb vertrouwen in je lichaam en dit kindje.

Iedereen: Ik lees wel mee, maar laat zelden nog wat achter. Maar hier gaat alles goed. Ben morgen 13 weken zwanger en voel dit kindje al sinds 10 weken zwangerschap. Natuurlijk geen duidelijke schopjes maar wel golfbewegingen. Volgens de gynaecoloog was dat ook mogelijk. Sowieso ken ik mijn lichaam zeer goed om te weten wat mijn darmen zijn en wat niet. Mijn placenta ligt nu achter, bij mijn zoontje lag die voor en voelde ik hem al bij 14 weken zwangerschap. Ik heb veel echo's en wordt goed in de gaten gehouden. Volgende week vrijdag een echo voor mijn gemoedsrust. 11 Juli medische echo. 19 Juli geslachtsbepalingsecho. Ik heb werkelijk waar geen idee wat er in mij groeit. Bij mijn zoontje was ik ervan overtuigd dat het een meisje was, klopte dus totaal niet. NU zegt mijn gevoel niks dus ben erg benieuwd!

Op naar de grootse mijlpaal, voor mij is dat 23 weken! Sommige van jullie zijn er al bijna. Wat zal dat een soort van opgelucht gevoel geven.

Ik lees met jullie mee en nog een mooie zwangerschap gewenst!

17. Sunnysiri

Sunnysiri Actief lid

22 jan 2013
    131
    0
    0
    Zuid Holland
    @beetjemama bij deze wil ik je even laten weten dat ik voor je duim! Vind het heel erg om te lezen dat je nu 2 miskramen erop heb zitten en verstandig dat je naar de gynaecoloog gaat. Ik ga voor je duimen dat je zwanger en gelukkig in je bruidsjurk kan lopen, want dat verdien je gewoon!

@Antwoord jeetje wat een heftige berichten lees ik van jou! Heel veel sterkte en hopen dat de kleine maar zo lang mogelijk blijft zitten! Ik neem aan dat je wel al longrijpingsinjecties hebt gekregen?

Verder iedereen gefeliciteerd met het goede nieuws, blij dat het bij iedereen voorspoedig gaat.

Ik lees regelmatig even bij om te kijken hoe het met iedereen gaat, maar ik reageer maar af en toe, dan weten jullie dat!

18. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    @ Riki; gefeliciteerd met jullie meisje!!! Lekker genieten nu!

@ Antwoord; wat super dat het zo goed gaat met de uk!! Hopelijk kan alles nog even lekker rijpen. En je bent alweer dik 26 weken zwanger! Netjes hoor!!

@ Vertrouwen; wat heerlijk dat je de kleine al zo snel voelde! Kan je echt lekker van genieten he?!
    Ben benieuwd welk geslacht je ukkie heeft... En fijn dat je extra echo's hebt... toch geruststellend om je ukkie te blijven zien he!

@ Sunny; dankjewel. Lief van je!

19. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

25 okt 2011
    359
    0
    0
    @Antwoord, wat ben ik blij te horen dat het goed gaat en dat de kleine er nog steeds zit.
    Wij Hadden in Amsterdam een kinderarts/neonatoloog die zit nu in Rotterdam ik hoop dat je hem hebt want een betere kinderarts kun je niet hebben :)

@BeetjeMama, wat balen joh, bij sommige mensen mag het gewoon niet vanzelf gaan het lijkt wel of we ergens voor gestraft worden.

@Hier, ik heb net een groot deel gelezen maar niet alles, ben een tijdje afwezig geweest had het druk en zat er even helemaal doorheen ik was klaar met alles maar gelukkig een mooie dochter van inmiddels 1 die mij op de been houd, en gelukkig zitten mijn man en ik nu ook weer op 1 lijn.
    Maar misschien een mooi licht puntje ik ga morgen ochtend een eerste test doen ik gisteravond misselijk en af en toe wat kramp in mijn baarmoeder en ben vanavond ook al weer misselijk.

Zegt mijn maar een uurtje terug tegen mij dat ik maandag maar moet testen want als ik wel zwanger blijk te zijn kan ik de filet american niet meer opeten whahahahaha

20. Verox

Verox Niet meer actief

@Lopi; Heerlijk even te horen dat alles voorspoedig verloopt. Die 20 weken echo was ik ook niet zo bang voor, maar toen ik daar ednmaal lag was ik wel heeel erg opgelucht toen alles ok was. Ik was ook enorm nieuwsgierig naar het geslacht van ons ukkie. Ik merk ook dat ik steeds vaker aan Vlinder* denk, hoe verder de zwangerschap vorderd.

@Twixxy; Gefeliciteerd! Op naar de eerste echo! Vooral rustig blijven!

@Beetjemama; Ik hoop dat de afspraak met de gynaecoloog jullie weer wat rust brengt. Twee miskramen is natuurlijk een keiharde klap na het verlies van Nora*. En helemaal frustrerend als je om je heen hoort dat mensen wel zwanger worden. Toch is het nog redelijk vroeg... Wij hoopten een jaar na de geboorte van *Vlinder weer zwanger te zijn. Dat het al zoveel sneller raak zou zijn durfden we nauwelijks te geloven. Wees niet te streng voor jezelf meisje... Een dikke knuff!

@Rikigf; Fijn om even een berichtje van je te lezen! Klinkt alsof er een hoop spanning bij jullie weg valt. Heerlijk dat gevoel in je buik... Daar zullen we de komende weken volop van genieten!

@Vertrouwen; Goed te horen dat ook jullie onder goede regelmatige controle staan. Ook ik kreeg zo'n beetje elke twee weken controle. En dat is bij mij precies goed, net op tijd om geruststelling te geven voordat ik weer onrustig word.

@Cinderella; Succes met testen! We duimen voor jullie! En hebben dat broodje filet nog gegeten? ;)

@Antwoord; Iedere dag is er een! Ik kan me jullie spanning en onzekerheid zo goed voorstellen! Ik heb verschrikkelijk veel respect voor jullie! Jullie zijn echt enorm sterk, ook al voelt het voor jullie momenteel waarschijnlijk anders.

Hier vrijdag een herhaling van de 20-weken echo gehad. Alles lijkt in orde. De kleine is een beetje een dwarsligger. We krijgen geen mooie plaatjes meer van haar, want ze draait zich voortdurend met de rug naar ons toe. Ik kreeg weer een baarmoederhalsmeting, en die was perfect. Ook is er getest op infecties, en dat was ook allemaal in orde.
    Ik heb wat meer last van harde buiken. Ik merk dat dat toch in verband staat met stress en lichamelijke arbeid, dus ik doe rustig aan. De Proluton-injecties beginnen te irriteren. Een beetje hinder van jeuk en uitslag, maar het valt allemaal nog best mee. De afgelopen dagen had ik veel last van mijn rug, maar ook daar is met warmte-crème prima mee om te gaan.
    De volgende controle is nu pas voorbij de 23 weken. Dat geeft me een onrustig gevoel, maar het zou natuurlijk heerlijk zijn als we die termijn zonder problemen doorkomen.

Veel stress hier van die stomme schilder. We hebben hem toch maar de muren en plafonds nog laten schilderen. Als we dat niet deden dan zouden wij wellicht de "schuld" krijgen van het annuleren van de opdracht, terwijl de schilder zelf weggelopen is.
    Het resultaat is niet zo mooi als gehoopt. Maar dat zien we nu maar even door de vingers. Als we het zelf bijgewerkt hebben is het vast prachtig.
    Helaas stuurde de schilder ook nog een enorme rekening voor de eerste dag arbeid. Het bedrag dat hij nu factureerd staat totaal niet in verhouding met het totaalbedrag op de offerte.
    Ben bang dat we daar dus nog problemen mee krijgen. Ik zal Maandag de rechtsbijstand eens bellen voor advies.

Deel Deze Pagina