Zwanger worden na vroeggeboorte 17 t/m 24 weken

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door Verox, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    @ Cinderella; ik duim voor een posi test!!! Spannend. Maar misselijk klinkt al goed in ieder geval (nouja, je snapt hoe ik het bedoel haha).

@ Verox; wat fijn dat de echo goed was! Heerlijk gevoel he?
    Nora lag ook graag dwars met de echo's.
    Als je het niet fijn vindt om zo lang te wachten met de volgende controle moet je dat gewoon aangeven he! Maar fijn dat nu alles goed is in ieder geval! En als je harde buiken krijgt van stress en arbeid, vooral rustig aan doen ja! Goed aan jezelf denken.

@ Hier; 2 juli moeten we naar de gyn voor gesprek. Eens kijken wat hij er van vindt en of er eventueel ergens op getest wordt of weet ik veel wat. Het interesseert me eigenlijk weinig hoe en wat allemaal... maar gewoon het idee dat ik in ieder geval even iets er aan doe, is al fijn.

Als de eerste miskraam geen miskraam was geworden en alles gewoon goed gelopen was, was ik nu al weer 23 weken zwanger. Dat vind ik zó rot om te bedenken. Kan me gewoon amper indenken hoe gelukkig ik dan nu zou zijn!

Maar het komt wel... Ik hoop inderdaad ook voor de geboortedag van Nora weer zwanger te zijn. Die dag wil ik niet graag meemaken met een 'lege' buik.

2. antwoord

antwoord Actief lid

30 jul 2012
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ beetje mama ik hoop en duim met je me je verdient het echt!!!!

@twixy gefeliciteerd!!!

ik lees wel mee... maar reageer niet overal op... hier gaat het redelijk gisteren avond ging het helemaal niet goed ben helemaal ingestort!!! het is soms zo moeilijk er werd gisteren tussendoor een echo gemaakt met een leerlingverpleegkundige wat zegt die stomme doos ik hoor geen hartje?! ik helemaal in de stress mijn wereld stortte echt in.. ik dacht nou lig ik hier al weken... en dan klopt het hartje niet meer wat bleek nou ze had een fout met die echo gemaakt... komt ze een uurtje later nog eens langs zegt ze U moet niet gelijk zo stresse daarvan werd ik ook gestresst mijn man flipte!!! de arts erbij gehaald ik weer helemaal overstuur heb uiteindelijk vannacht amper geslapen was echt een stom mens die snapte niet dat ik zo schrok en zo overstuur reageerde hoe kan die in godsnaam verpleegkundige worden?! sorry voor mijn gezaag maar ik moest het even kwijt...

3. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Nou en terecht dat je helemaal overstuur raakt en stresst. Mijn god... alsof het niks is als iemand tegen je zegt dat ze geen hartje hoort!

Ik zou uitgeflipt zijn hoor. Ik probeer altijd rekening te houden met gevoelens van anderen etc...en ze zal het vast nog moeten leren, maar dit is toch echt DOM!

Hopelijk slaap je vannacht beter!

4. Vertrouwen

Vertrouwen Niet meer actief

Jeetje, ben sprakeloos! :$ Wat een ongelofelijke muts!! :x Ik begrijp jou reactie maar al te goed! Zou ook helemaal doorgedraaid zijn. :( Ik lees hier voornamelijk mee, dus ken je verhaal. Maar hier moest ik echt even op reageren! Snap ook eigenlijk niet dat ze een leerling bij jou plaatsen, doe dat maar lekker bij iemand die nog niks heeft meegemaakt in de zwangerschap en dus onbezorgd zwanger is. Maar niet in jouw geval!
    Heel veel sterkte en ik hoop dat je kindje zeker nog een week of 10 in je buikje mag blijven wonen!

5. mamavanvlinder

13 jun 2013
    27
    0
    0
    Kaartleggen, engelen
    NULL
    Hey dames,

Het is mss wat vroeg maar het voelde alsof ik dit moest doen. 1 juli heb ik een afspraak met de geny die bij me was tijdens de geboorte van Vlinder*, die man heeft me ook opgevolgd in het ziekenhuis die week. Omdat Vlinder* geboren is tijdens een fam feest en ik ver van huis was is het wat moeilijk om telkens een uur te rijden naar de geny.
    Gewoon, out of the blue gebeld naar een geny hier. De geny van Emelie en Vlinder* vertrouw ik niet meer, ze had mij beter moeten opvolgen en luisteren naar mijn pijnen in men buik.
    Loop al sinds 2 dagen met het gevoel dat ik rap opnieuw zwanger zal zijn. (Moet wel erbij zeggen dat dit bij mij het geval is, heb het geluk rap en op natuurlijke wijze zwanger te worden, waar ik heel dankbaar voor ben)
    Dus afspraak met geny 1 juli om te bekijken of alles genezen is en de infectie volledig weg is. 22 juli een afspraak met de geny hier in de buurt om eens te bekijken waarom een zwangerschap bij mij probleemzwangerschappen zijn. Loop dus al de hele dag in men hoofd : mss zegt hij me, niet meer nodig, je bent zwanger?
    Oh god, wat kan ik men eigen zot krijgen met men gedachten. Maar ze zijn positief mijn gedachten, had echt schrik voor een depressie. Ondanks ik Vlinder* erg mis en haar altijd in men hart zal dragen kijk ik erg uit naar de toekomst, een probleemloze zwangerschap zonder ontstekingen en 9maand mogen blijven werken.
    Al kan het zijn dat ik mijn eigen gewoon iets wijsmaak.
    Ben ik eigenlijk wel normaal? Woede, verdriet en blijdschap kunnen bij mij op een uur tijd voorvallen.

Proficiat aan allen die zwanger zijn!

xxxx

6. Rikigf

Rikigf Actief lid

18 jan 2013
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    @MamavanVlinder. Je bent normaal hoor! Je bent nog in rouw en alles moet nog een 'plekje' krijgen zoals men zo mooi zegt. Gun jezelf tijd voor de verwerking. Alle emoties horen daarbij. Het is goed om naar een gyn. te gaan en te laten kijken of alles in orde is. Zo kun je weer verder naar de toekomst kijken.

7. Verox

Verox Niet meer actief

Ik merk dat ik de laatste tijd onrustiger ben. De afgelopen dagen was mijn buik ook erg gespannen. Ik probeer daarop te letten en extra rust te nemen, maar volgens mij beginnen mijn zenuwen op te spelen.
    Tot week 20 was ik erg ontspannen, maar de angst dat het komende weken mis kan gaan is wel aanwezig.
    Tegenlijkertijd wil ik dingen ondernemen die het vertrouwen in deze zwangerschap bevestigen. Liefst zou ik aan de babykamer beginnen, maar er liggen eerst nog wat andere klussen te wachten, die ik niet durf op te pakken uit angst dat ik dan mijn lichaam overbelast.
    Ik twijfel ook erg of ik een zwangerschapscursus moet gaan volgen. Eigenlijk staat dat me een beetje tegen.
    Ik hoop dat ik me snel weer wat beter voel. Zolang dat gespannen gevoel in mijn buik is durf ik bijna niets te doen.

8. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    @ Mamavanvlinder; helemaal niets is raar op dit moment. Iedere emotie en in welke hoeveelheid en afwisseling dan ook, is normaal! Doen wat goed voelt.... nergens over nadenken of het wel 'normaal' is.
    En fijn dat je bij de gyn een afspraak hebt, als dat goed voelt, moet je dat doen!

@ Verox; als je gespannen bent en je buik ook gespannen is, zou ik zeggen... lekker rusten! Als je bijna niets durft te doen, nou dan doe je het toch niet!
    Ga jezelf vooral niet overbelasten of dingen doen die je niet zou willen doen. Je vergeeft het jezelf nooit meer als het nu mis zou gaan omdat je te veel doet.

Probeer lekker zo veel mogelijk te ontspannen. Lekker relaxen op de bank met een filmpje, een warm bad of gezellig met een vriendin dom l*llen!

Ik begrijp echt heel goed dat je nerveus wordt en dat het steeds spannender wordt. 21 weken alweer... het gaat zo snel. En je loopt nu gewoon tegen het termijn aan waar het mis is gegaan en dat is zó enorm confronterend en zenuwslopend!

Ik hoop dat je de komende weken goed doorkomt en dat je snel over de 24 weken zit. Hopelijk voel je je dan weer wat zekerder en meer ontspannen. En dan ga je er gewoon nog 16 weken bij plakken!

Dikkeknuf!

9. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

25 okt 2011
    359
    0
    0
    @Verox; ik zou ook lekker rust nemen gewoon goed naar je lichaam luisteren.
    En een zwangerschapscursus als je het niet wil doen moet je het niet doen ik heb het ook niet gedaan en volgens mij heb ik niets gemist.
    Alles gaat vanzelf alletwee mijn meiden zijn zonder cursus te wereld gekomen.

@hier; ik heb nu 4 testen gedaan eerste (zo 23 juni) negatief (waarschijnlijk te vroeg)
    ik weet niet zeker wat mijn eerste dag van de menstruatie was hou het maar op 3 juni en een cyclus van 24 dagen.
    2e test (di 25 juni) een heel licht streepje.
    3e test (do 26 juni) met ochtendurine weer een heel licht streepje
    4e test vanmorgen gedaan en hij is net iets donkerder maar niet duidelijk.

Ik snap er helemaal niets meer van ik verlies sinds gisteren iets roze dus dacht balen ik word ongesteld maar het zette niet door want bij mij word het altijd heel snel heftig daarom vanmorgen weer een test gedaan, dus ben een beetje de kluts kwijt van ben ik nou wel zwanger of niet :(

10. Verox

Verox Niet meer actief

Oei Cinderella! Spannend! Bij mij was een licht streepje gewoon helemaal zwanger hoor! Ik zou de komende dagen even blijven testen. En dan vooral je ochtendurine gebruiken.
    Ik ben nog gewoon ongesteld geworden terwijl ik zwanger was, dus die rozige afscheiding zegt echt helemaal niets...

11. Lun

Lun Niet meer actief

@Verox. Nu ik ook wat langer zwanger ben en het genieten zou moeten/mogen beginnen wordt ik angstiger. Ik heb veel harde buiken en voel me zeer gespannen. Wordt sochtends ook regelmatig wakker met harde buiken. Heb van de verloskundige het advies gekregen het even wat rustiger aan te gaan doen.

12. cinderella1978

25 okt 2011
    359
    0
    0
    @Lun; ik zou het zeker wat rustiger aan gaan doen, ik zeg altijd luister naar je lichaam, dat geeft heel goed aan wat kan en wat niet kan.

13. Verox

Verox Niet meer actief

@Lun; Fijn om die herkenning bij jou te horen. Natuurlijk niet prettig dat ook jij onrustig word en harde buiken hebt. In dat opzicht lopen we prettig gelijk aan elkaar.
    Ben jij al met de babykamer begonnen? Ik nog niet...

14. Ikkuh13

Ikkuh13 Lid

29 mrt 2013
    92
    1
    0
    Hallo dames, ik val even in... Ik zie nu pas dat dit topic er is!
    Vorig jaar ons zoontje verloren na 21 weken zwangerschap... Hij had een open schedeltje en niet met het leven verenigbaar, daarom hebben we de zwangerschap afgebroken...

Inmiddels alweer bijna 32 weken zwanger van ons 3e kindje! Een meisje!

Maar wat lees ik hier een herkenning zeg!! Ik ben nog steeds erg onzeker en bang... ondanks dat alle echo's er prima uitzagen, de zwangerschap prima verloopt en ons meisje goed groeit, blijf ik zo bang om haar ook te verliezen! Moet echt een paar keer per dag voelen of ze er nog wel is... Ik dacht ook steeds, na de 20 weken echo wordt het vast beter, niet dus... na 26 weken als het levensvatbaar is, niet dus... na de 30 weken groeiecho, dan gaat het vast goed, dan ben ik al zo ver... Nou dat is anderhalf week geleden en de angst is er gewoon weer... heb me er maar bij neergelegd dat het niet meer beter gaat en ik pas rustig ben als ik haar veilig in mijn armen heb....

Ik heb wel een soort therapie gevolgd om te leren ontspannen en ook gedeeltelijk om het trauma van de echo te verwerken (echo's zijn niet mijn hobby sinds vorig jaar...), dit helpt me wel wat! Best een aanrader om zoiets te doen! Ik ben nu 2x geweest en baal dat ik niet eerder ben gegaan....

Dit doe ik: Zwangerschapsbegeleiding | Natuurlijk bevallen | Hypnobirthing

Het ga jullie goed meiden! Een dikke knuffel voor jullie allemaal!! Het wordt ons niet makkelijk gemaakt!

15. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Dat klinkt hoopvol!!!

Ik zou over een paar dagen nog een testje doen en dan kijken of hij echt duidelijker is geworden. Maar normaal is vaag streepje gewoon zwanger! Ik duim voor je!

@ Hier; weer aan het werk. Werd gister opgebeld dat ik vandaag kon beginnen.
    Het op 06:00 uur opstaan is wat minder, maar verder ben ik wel super blij dat ik weer werken kan nu. Geld komt wel erg goed van pas en beetje afleiding is wel heel fijn.

Wel even bagger op het werk toen een vrouw (waar ik wel veel contact mee had toen ik voorheen daar werkte) vrolijk op me af kwam , helemaal enthousiast over hoe het nu ging. Ze dacht natuurlijk te horen hoe geweldig de kleine was etc, maar ipv dat moest ik dus zeggen dat ze overleden was. Pff, dat was wel even moeilijk. Maar goed, ben blij dat ik weer daar ben in ieder geval. Hopelijk gaat de tijd nu ook wat sneller en lijkt het niet alsof we al 5 jaar proberen zwanger te worden haha!

16. cinderella1978

25 okt 2011
    359
    0
    0
    @Ikkuh13; vanaf november 2010 zijn kindjes vanaf 24 weken al levensvatbaar het klinkt hier een beetje raar maar dat is niet zo bedoeld.
    En ik kan je vertellen je bent pas echt gerust als je je kleine in je handen hebt.

@BeetjeMama; dank je, ik beging er ook steeds meer in te geloven dat het zo is, het nare alleen is dat ik het er niet even normaal met mijn man over kan hebben ;) want mijn broer logeert bij ons vanaf gisteren en hij gaat morgen middag pas naar huis en het is zo moeilijk om je mond te houden want je wil het er over hebben maar het kan niet :(.

@hier; nog steeds geen bloed en heb nu maar even foto's gemaakt.
    Hier zijn ze.
    DSCF1971.jpg

DSCF1972.jpg

17. Rikigf

Rikigf Actief lid

18 jan 2013
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    @cinderella. Mijn streepje was de eerste dag dat ik getest heb ook zo. Veel mensen zeggen altijd licht streepje is ook een streepje. Ik heb daarna niet weer gestest en niet ongesteld geworden. En nu al een aardig buikje. Hoop voor je dat je geen bloed meer verliest en je zwanger bent.

18. Rikigf

Rikigf Actief lid

18 jan 2013
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lun. Rustig aan doen. Probeer afleiding en ontspanning te zoeken.
    @Ikku13. Welkom! Ik denk ook dat we pas helemaal gerust zijn, totdat we ons kindje in de armen hebben en dat het een aantal dagen bij ons thuis is.
    @hier. Gaat oké. Denk de laatste twee dagen meer aan Lune. Mis haar zo. Maar kan ook wel positief kijken naar de toekomst en genieten van het getrappel in mijn buik. Weer een paar dagen met een lach en een traan.

19. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    @ Cinderella; volgens mij mag ik je toch echt feliciteren hoor!! :D

@ Riki; heerlijk he, dat getrappel. Maar kan me voorstellen dat het met een lach en een traan gepaard gaat.

20. cinderella1978

25 okt 2011
    359
    0
    0
    idd net nog een test van het kruidvat gedaan en ik mag zeggen ik ben ZWANGER Yeah helemaal blij, alleen lastig dat ik continu buikpijn heb het is geen bandenpijn want ik weet hoe dat voelt en zo voelt dit niet.
    Dus maak mij wel wat zorgen, maandag huisarts bellen en ook meteen voor onze dochter ze heeft 's morgens geen koorts maar zo aan het einde van de middag en 's avonds krijgt ze koorts en dat is nu al 3 dagen zo :(

Deel Deze Pagina