Cinderella; yes yes! Gefeliciteerd.. Die testen waren zoiezo zeker al positief! Geniet! Hopelijk kan je huisarts je gerust stellen, snap dat je erg onzeker bent. Pff dat ben ik namelijk ook. En beterschap met je meisje, hopelijk valt dat ook mee.
Beetjemama; wat fijn weer wat afleiding voor je. Even je gedachten ergens anders op zetten en wie weet is het dan wel weer snel raak en blijft het dit keer gewoon goed gaan. Hoop het zo voor jullie! Wanneer heb je een afspraak bij de gyn? En zo'n reactie is indd nooit leuk en zeker moeilijk. Riki; even een dikke knuff voor jou! Is soms ook allemaal zo heftig. Lun & Verox; alle twee even rustig aan doen. Harde buiken geven aan dat je rustig aan moet doen. Luister naar je lichaam! Antwoord; jeetje wat schrok ik van je berichtje van die stagiaire. Domme muts zeg! Zou ook helemaal gek worden. Hoe gaat het nu met je/jullie? Mamavanvlinder; al die emoties zijn zeker normaal! Gooi het er allemaal uit. Dat lucht zo op! Hoe is je man hier allemaal onder. Begrijpt ie je wel? Hier; vandaag 6 weken zwanger en ja hoor de kwaaltjes beginnen. Net zoals bij de 2 meiden. Zo ontzettend moe en misselijkheid begint te komen. Pff. Darmen van slag etc. Maar het maakt me allemaal niet uit, blij juist dat er kwaaltjes zijn zodat ik weet dat het goed zit. Maar sjee wat kan je nu onzeker zijn zeg, heb gelukkig 9 juli al een echo. Even kijken of er echt iets zit en het hartje klopt. Voel me soms zo dubbel, helemaal blij met nieuw leven in m'n buik. Maar toch een beetje dat schuld gevoel naar ons baby meisje*. Nou ja jullie herkennen het vast wel.
Esmee heeft een fikse oor ontsteking en heeft nu antibiotica maar we moeten haar wel heel goed in de gaten blijven houden omdat haar weerstand niet optimaal is als ze over een paar dagen nog koorts heeft moeten we weer aan de bel trekken
@Twixxy; Heel herkenbaar hoor, jou onzekerheid. Het zijn aldoor kleine mijlpalen waar je naar toe leeft. Hartactie, twaalf weken, twintig weken. Probeer ook bewust te genieten. Als dat inhoud dat dingen soms wat anders gaan dan normaal; pech. Het gaat om jou! Het komt vast helemaal goed. Zwangerschappen gaan vaker goed dan fout. @Hier. Nu een paar dagen vrij geweest. Het gaat al wel wat beter. Merk dat het moeilijk is om het rustig aan te doen. Daarvan ga je nadenken en dat is blijkbaar wat ik probeer te ontwijken. Ik vul mijn dagen nu vooral even op de bank met webshoppen naar babyspullen. Rust werkt dus toch. Ik hoop dat jij het ook red Verox.
Hey Meiden, Sorry dat ik zo weinig reageerde maar ik ben Mama geworden ze is helemaal compleet en ze doet het prima Zoe sorry ik kan de puntjes niet vinden doet het prima... ze is wat groter voor haar leeftijd zo gezegd en ze heeft nu alleen nog maar zo'n buisje onder haar neus als extra steun voor het ademen voor de rest doet ze het onwijs goed.. ik ben ook wel super trots helaas heb ik de 28 weken niet meer vol kunnen houden. ze is met 27+4 geboren maar ze leeft nog en doet het volgens alle artsen beter dan verwacht dus waarom ik nu weeen had weten de artsen ook niet.. Voorlopig blijft ze natuurlijk nog in Rotterdam. als alles goed gaat mag ik snel naar huis maar Rotterdam is zo ver weg van ons elke dag ander half uur rijden dus we gaan kijken of we in het Ronald Macdonald huis kunnen blijven.. voor de rest ben ik nog ontzettend onzeker volgens mijn Man lijkt ze op haar grote zus ik kan het helaas niet bevestigen omdat ik Maartje Marije nooit heb gezien...
Antwoord; Gefeliciteerd met jullie prachtige dochter! En wat fijn dat ze het zo goed doet! Ze is vroeg, maar zoals ik lees mooi op schema voor haar leeftijd. Nu gaan we natuurlijk duimen dat ze heerlijk snel met jullie mee naar huis mag gaan.
Antwoord; ja ze is gewoon geboren! Gefeliciteerd met jullie Zoë! Fijn zeg dat alles goed gaat, was het een heftige bevalling.. Geniet van je wondertje! Hopelijk mag ze snel mee naar huis. Beetjemama; had jij vandaag niet Gesprek met de gyn?
Antwoord; Gefeliciteerd!!! Geweldig dat jullie meisje het zo goed doet! Ik hoop dat ze voorspoedig groeit, zodat ze snel met jullie mee naar huis mag. Hier inmiddels de 22 weken gepasseerd. Het komende weekend word spannend voor ons, omdat ik bij Vlinder rond die tijd de bloeding kreeg die haar geboorte aankondigde. Ik tel de dagen naar volgende week donderdag. Dan hebben we de volgende controle bij de gyn in het ziekenhuis.
Hey Meiden, Thanks zit het gewoon met tranen in mijn ogen allemaal te lezen jullie hebben me de laatste tijd zoveel steun bezorgd door bepaalde berichten enzo.. vandaag heeft ze een mindere dag een beetje een terugval. dus ze hebben besloten haar weer aan de beademing te leggen zodat ze een beetje kan uitrusten dit is nog te vermoeiend voor haar dus een stapje terug maar het is net wat de arts zegt zo ga je er 3 vooruit en dan weer 1 achteruit ik moet gewoon doorgaan! Mijn man kwam gisteren avond met Foto's van Maartje Marije die heb ik eigenlijk nooit gezien.. wist niet dat hij ze had maar hij durfde ze niet te laten zien vlak na de bevalling en ik heb er eigenlijk nooit naar gevraagd hij was bang voor een terugval... Ik heb ze gisterenavond uitgebreid bekeken en als Mensen Zoe zien en een opmerking maken over Maartje Marije kan ik nu ook zeggen jahh ze lijken echt op elkaar! ergens doet het me pijn. maar aan de andere kant Zoe is er nu en die heeft mij nodig Maartje Marije kijkt gewoon hoe goed haar Zusje het doet bij ons...
Inderdaad. Maartje Marije is bij jullie en is jullie beschermengel. Lijkt me ook wel lastig dat je dochters op elkaar lijken. Lune leek ook erg op onze oudste. En op echo's te zien (neus, vorm) lijkt ons nieuwe meisje ook op de andere twee. Ach, ook wel weer heel bijzonder toch? Zoë moet ook fijn rust krijgen om sterker te kunnen worden en te kunnen ontwikkelen. Komt wel. Zet 'm op.
Gefeliciteerd meid met jullie tweede dochter Zoë! Prachtige naam trouwens! Het zullen nog spannende weken blijven, ze is nog erg jong. Heb mijn neefje meegemaakt die bij precies 28 weken zwangerschap is geboren. Hij is nu anderhalf. Dus van het positieve uit blijven gaan! Geniet maar van jullie mooie meisje! Hopelijk mag ze snel over naar een ziekenhuis in jullie gemeente! Ze ligt nu op de neonatologie?
Inderdaad ze zal kleine sprongetjes vooruit boeken, uiteindelijk gaat het zo goed dat ze mee naar huis mag met jullie! Blijf daarin geloven! Confronterend maar ook prachtig om te zien dat de zusjes op elkaar lijken, zo blijft er altijd een stukje Maartje Marije zichtbaar in Zoë.
Hier gaat alles nog steeds goed. Ik voel Kleintje al sinds 10 weken zwangerschap en sinds gisteren zijn de schopjes duidelijker. Ik geniet volop van deze zwangerschap wat ik in eerste instantie niet verwacht zou hebben. Ben geheel rustig en relaxt. Heb ook een Angelsound in huis en luister dagelijks naar het hartje. Prachtig geluid! Vandaag 14,4 weken zwanger. Nog steeds misselijk, kokhalzen en spugen maar het begint nu echt af te nemen. Vorige week nog een echo gehad en toen kon ik al een klein beetje zien dat dit kindje op zijn of haar broer lijkt. Dat is ook iets wat ik stiekem hoop zodat ik een stukje van E. zal terug zien in dit kindje. Ik ben super nieuwsgierig naar het geslacht, op 19 juli heb ik geslachtsbepalingsecho. Kan de dagen wel aftellen tot dan. Maar eerst nog een medische echo in het ziekenhuis op 11 juli. Veel steun van familie (ouders, broers, schoonzus en zwager). Zij begrijpen dat dit een zwangerschap is die anders is dan anders. Heb deze zwangerschap al meer felicitatiekaartjes van familie gekregen dan in mijn vorige twee zwangerschappen. Zelf van een schoonzus en vriendin van mijn schoonzus. Ik lees nog steeds met jullie mee. Volg jullie verhalen dus ook maar reageer zelden. De meiden Verox en ??? (weet de naam niet meer) die nu in week 22 zitten, heel veel sterkte! Jullie zullen de dagen wel aftellen tot 24 weken. Ik tel mee af voor jullie! Nieuwe zwangeren: Van harte gefeliciteerd! Blijf hoop houden, dit keer MOET het gewoon goed komen. En ben je even onzeker bedenk dan 'Hoe groot is de kans dat je weer een kindje zal verliezen?' De meeste zwangerschappen gaan goed, hou je daar aan vast. Wij zijn hier om je te steunen en je erdoor heen te slepen!
@Vertrouwen. Heb je gelijk aan. Ik ben ook 22 weken zwanger. Ben positief en geniet. Maar ik merk, nu de 23 weken eraan komen dat ik het wat lastiger vind allemaal. Na de 20 weken echo is het de vorige keer begonnen en eind nov. werd ons meisje met 23 weken geboren. Denk meer aan Lune en wat er toen allemaal gebeurd is. Is ook niet erg, iets waar ik weer door moet en dat komt wel. Voel dit kleine meisje in mijn buik gelukkig vaak. En de droom om haar over een tijdje in mijn armen te hebben maakt me blij. Binnenkort maar eens met eens met de kamer voor mijn oudste bezig gaan en dan veranderingen aan de babykamer aanbrengen. Iets positiefs om te doen en fijn afleiding zoeken. Ik heb geen angelsound maar zit er wel over na te denken nu ik minder echo's/controles heb. Spannend het afwachten op de medische echo. Blijf vertrouwen op het positieve. Misschien kunnen ze dan ook al wel iets zeggen over het geslacht. In ieder geval veel succes en sterkte, want het is best een beladen moment.
@ Antwoord; Gefeliciteerd met je kleine meisje!!! Wat super dat ze al wat groter is dan normaal en dat ze het zo goed doet. Het worden lange weken, maar probeer er toch maar lekker van te genieten! Hoop dat jullie in het Ronald McDonald huis kunnen blijven, dat scheelt wel heeeel veel stress en tijd. @ Twixxy; ik had inderdaad de 2e de afspraak bij de gyn. In principe komt het neer op, we gaan nog even niets doen, we wachten even af.. als ik weer zwanger ben moet ik direct bellen en dan kan ik zsm langskomen en dan gaan we eens kijken of we iets gaan doen (wss progesteron meten en evt daarna actie ondernemen als die te laag is). Dus weinig uitgekomen op zich, maar toch een fijn gesprek. Even alles doorgelopen en besproken. Fijn om dat in ieder geval even gedeeld te hebben enzo. Heb wel een hele fijne gyn! Neemt echt de tijd voor je en neemt je met alles heel serieus. @ Verox; wat een spannende tijd nu! Ik duim voor je dat alles gewoon prima gaat en dat je snel weer een prachtige echo mag zien!
@ iedereen die zwanger is, gefeliciteerd! Hoop dat jullie straks allemaal gezonde en huilende baby'tjes in jullie armen hebben! @Antwoord, gefeliciteerd met je kleine meisje! Wij zitten inmiddels in ronde 3. Zit vandaag op 11 dpo dus zou woensdag mijn nod hebben, maar sinds vanochtend ineens menstruatie achtige pijn en bruin bloedverlies. Snap er helemaal niks van want ben nog nooit zoveel dagen te vroeg geweest. Pff. Mocht het niet echt door zetten dan doe ik woensdag voor de zekerheid toch een test, maar ben bang dat we door mogen naar ronde 4!
Pfff... Wat een sentimentele jankdag vandaag. Na het gedoe met de schilder hebben we vorig weekend de vloer in de gang gelegd, en zijn we dit weekend bezig met de vloer in de woonkamer. Het einde is dus eindelijk in zicht, en dan kunnen we aan de babykamer beginnen. Gisteren ging het leggen van de vloer boven verwachting! Ik was zo blij en trots! Vanochtend werd ik belabberd wakker. Heel huilerig en verkouden. Ik denk veel aan Vlinder nu dus ben ook erg sentimenteel. Toen stonden er vanmiddag ineens buurtbewoners aan de deur die klaagden over de geluidsoverlast van het klussen... Natuurlijk begrijp ik ook wel dat de mensen met lekker weer graag rustig in de tuin willen zitten Maar toch ben ik er totaal van overstuur. Kan daar totaal niet mee omgaan nu. Weer een tegenslag.
Tja, klussen kan helaas niet zonder geluid, en is gelukkig tijdelijk. Niet te veel van aantrekken, wanneer moet je het dan doen. Tevens vergt het veel energie van je en dan ook de hormonen er nog bij wat het ook niet makkelijker maakt. Onze lontjes zijn denk ik ook korter door wat we nog niet zo lang hebben meegemaakt. Niet erg, accepteren en proberen jezelf weer op te peppen en te richten op positieve dingen...babykamer! Heb je al leuke ideeën? Bij ons gaan we voor onze oudste een nieuwe kamer 'maken'. De babykamer veranderen we een beetje. Pas je wel goed op jezelf en je kleine meisje in de buik. Niet te veel willen hè!