Hey Riki, ik laat het klussen zelf zoveel mogelijk aan anderen over hoor! Soms kan ik het niet laten en help ik zelf een uurtje mee, dan is mijn energie alweer op. Ik begrijp de buren in zekere zin wel. Wij zijn ons huis al drie jaar aan het verbouwen. Maar niet non-stop! We doen een grote klus per jaar, van het vakantiegeld en de belastingteruggave, dus meestal in de zomer, wanneer de buren graag in hun tuin willen zitten. Even een overzicht van de klussen die we hebben gedaan: April 2009 (huis gekocht) Augustus 2009 (muren laten doorbreken, haard geplaatst en plafond verhoogd, in onze zomervakantie) April 2010 (rotte houten vloer laten vervangen door betonvloer met vloerverwarming, in een paar paar weken) Augustus 2010 (kamer en suite gemaakt in een paar weekenden) Oktober 2010 (Stucadoor ingehuurd, tijdens kantooruren) Juni 2011 (schuur isoleren en dak van schuur vervangen, in een paar weekenden) Juli 2011 (badkamer vervangen in de zomervakantie) Augustus 2012 (keuken vervangen in de zomervakantie) Juli 2013 (vloer woonkamer en gang, in een paar weekenden) We zijn dus al lang bezig, maar het is een oud huis, en wij vinden dat niet erg "in een oud huis blijf je altijd bezig". Maar ik vind het verschrikkelijk vervelend dat er nu buurtgenoten op de stoep staan met de mededeling dat we nu maar eens klaar moeten zijn met klussen... Want dat is onrealistisch. Dat kan ik ze niet beloven. Een paar weekenden per jaar zullen wij klussen. Waarschijnlijk de rest van ons leven. En tja, in de zomer hebben we genoeg gespaard. Bovendien is het praktisch om bepaalde dingen buiten te doen, een watergekoelde tegelzaag zet je bijvoorbeeld niet in je woonkamer. Dus helaas vaak in de zomer. Zelf ben ik iemand die zich makkelijk aanpast en zich niet snel ergert. Bovendien hebben we enorm goed contact met de directe buren, die vinden ons klusgedrag geen probleem. Maar als je je eenmaal ergens aan ergert, dan plak je ergernis aan ergernis en dan lijkt het net of we al drie jaar lawaai aan het maken zijn... Erg rot. Ik had graag voorkomen dat ze geïrriteerd raakten. Ik hoor graag wat hun voorkeuren zijn, maar stoppen met klussen is geen optie. Hierdoor zie ik ook erg tegen de babykamer op. Ben nu bang voor elk lawaai wat ze van ons horen. Gisteravond de woonkamer gestofzuigd met een bouwstofzuiger, zouden ze zich daar ook over ergeren? Ik wil vandaag eigenlijk 20 gaten boren, maar word dat ook als overlast ervaren? Zouden ze vandaag overdag thuis zijn? Wat is dan een geschikte tijd? Heel moeilijk... Maar er is ook goed nieuws! Ik heb vandaag geen bloeding gekregen! Zit nu exact op de termijn, morgen werd Vlinder geboren... Ik ben verkouden, slaap slecht, heb koppijn en ben bang voor alles. Maar de kleine zit nog goed in mijn buik!
@Verox. Ik snap dat je er zelf best mee zit hoor. Zoals je schrijft ben je niet iedere dag al 3 jaar bezig. Niet te druk om maken, richt je maar lekker op de goede dingen. Goed dat je veel laat doen door anderen. Is toch lastig hè die datum. Vind ik ook. Heb ik morgen en woensdag, pff. Moeten we helaas weer door. Maar het blijft malen... We gaan ervan uit dat we straks een mooi meisje in onze handen hebben en daar houden we ons aan vast! Al vind ik de tijd ook wel langzaam gaan. Was het maar oktober-november. Hoop na deze week ook meer rust te krijgen. Wij zijn nu ook bezig met het grafje. Naar een kunstenaar geweest voor een glasmonument en verdere plannen maken. Alles komt meer naar boven. En dan nog de vakantie. Ik zit in het onderwijs en heb vanaf volgende week vakantie. Werken is een goede afleiding voor me, dat zal ik nog wel missen. Sterkte morgen!
Hey Riki, ontzettend bedankt voor je lieve woorden en herkenbare verhalen. Daar heb ik momenteel enorm veel steun aan. Vandaag is voor jou en mij een belangrijke dag. Hoop dat je er een mooie invulling aan kunt geven. Wat grappig dat we slechts een week van elkaar verschillen, en dat we beiden een meisje verwachten. Ik kreeg gisteren echt een wolk van een baby-rokje cadeau van mijn schoonmoeder. Die overlaad me met cadeautjes, en heeft echt een geweldige smaak! Hoewel ik het moeilijk vind om zelf spulletjes te kopen word ik altijd erg vrolijk en hoopvol van baby cadeautjes. Ik hoop dat het fijn is voor jullie om met het grafje van Lune* bezig te zijn. Een glasmonument van een kunstenaar klinkt in ieder geval erg mooi. Zelf heb ik daar geen ervaring mee of een beeld bij aangezien wij hebben gekozen voor een crematie en verstrooiing. De tijd gaat mij ook veel te langzaam, maar tevens heel erg snel. Het is moeilijk te geloven dat het mensje in mijn buik nu al net zo compleet en"groot" is als Vlinder*. Dat ik morgen al verder ben als de vorige keer... En ik kan me voorstellen dat je de komende tijd de afleiding van je werk gaat missen. Ik zit sinds de geboorte van Vlinder* werkloos thuis en heb er verschrikkelijk naar verlangd om weer aan het werk te gaan. Toch begint de rust nu ook te wennen en ben ik er nu zelfs wel blij mee. Ik kan lekker rustig aan doen en daarmee een hoop stress en lichamelijke belasting voorkomen. Probeer lekker te genieten van je vakantie, je hebt het verdiend! Gaan jullie nog ergens heen? Oh ja, de vloer staat nu in de olie! Hij is prachtig geworden! We hebben sinds drie jaar eindelijk weer een echte woonkamer! Hoewel ik het niet echt gemist heb is het nu wel heerlijk dat het "af" komt. Dat geeft stiekem ook hoop en rust voor de toekomst. Hier gaat onze kleine meid straks opgroeien...
Sorry nog niet helemaal bijgelezen. Wilde laten weten dat we vanochtend een echo hadden en JA het hartje klopte super mooi! Pff wat was ik bang zeg, durfde niet te kijken maar gelukkig alles goed. Even een vraagje, doen jullie nu allemaal de controles bij de gyn? Ik mag zelf kiezen maar weet niet goed wat ik moet doen. Wat is nu eigenlijk het grote verschil, dat ze bij de gyn vaak ene echo doen? Die kan eventueel altijd tussen door krijgen mocht ik dat willen. Wil het niet te medisch maken, heb verder niks lichamelijke etc waardoor het weer fout zou kunnen gaan. Heb volgende week sowieso intake bij de Vk en dan maar even over hebben.
Hey Twixxy! Wat een heerlijk nieuws! Als ik mocht kiezen was ik voor de controles bij de Verloskundigenpraktijk gegaan. Relaxter, persoonlijker en flexibeler. Maar omdat ik een medische indicatie had werd ik doorverwezen naar de gynaecoloog. Daar werd ik iedere twee weken op controle verwacht, en dan werd het wel erg druk om daarnaast ook nog controles bij de Verloskundigenpraktijk te doen. Ik doe nu dus alleen de controles bij de gynaecoloog. Ik zou zeggen, kijk gewoon even hoe het loopt. Je bent altijd welkom bij de verloskundigenpraktijk tussendoor. Maar bij twijfel word je toch doorverwezen naar de gynaecoloog.
Wat geweldig om te horen dat je het hartje hebt zien kloppen. Geweldig hé?! Maar ook wel dubbel natuurlijk. Ik val onder de gynaecoloog terwijl mijn zoontje door pure pech is overleden. Maar omdat mijn eerste zwangerschap ook mis is gegaan wilt de gynaecoloog dat ik bij hem blijf. Slik nu ook uit voorzorg bloedverdunners omdat er wel een bloedpropje in de placenta bij mijn zoontje is gevonden. Ik vindt het wel een prettig idee om onder behandeling van de gynaecoloog te blijven. Ik krijg nu bij elke controle een echo, dat zou ik niet hebben bij de verloskundige. Maar net wat Verox zegt, de verloskundige is wel persoonlijker. Doe waar je je het beste bij voelt zou ik zeggen. Hoe ver ben je nu?
Super Twixxy! Ik ben tot de 20 weken echo bij de gyn. geweest. Om de 4 weken echo gehad. Ik vond het heel fijn om meer echo's te hebben. Nu het goed gaat, ga ik naar de vk. Weet nog niet zo goed of ik het vol ga houden tot de 30 weken echo. Ik kan altijd een extra echo laten maken. Ik voel ons meisje heel goed, maar dat zegt ook niet alles. Ik heb er wel vertrouwen in hoor. @Verox. Heel lekker, weer iets af in huis. Cadeautjes krijgen is erg leuk. Na de 20 welen echo kreeg ik ook van mensen van wie ik het niet had verwacht cadeautjes. Doet me goed. Ik kijk al wel een beetje rond voor een paar nieuwe spulletjes. Geeft me juist een prettig gevoel. In de zomer gaan we nog lekker even weg naar bekenden. Vind het ook wel lastig. Ik ga nu elke dag of om de dag naar het grafje. Maar weet dat er even tussenuit zijn ook goed is voor ons. Ik neem mijn doosje met spullen van Lune wel mee, dat is fijn. En ik weet dat ze wel met ons meereist, hoe gek dit ook kan klinken. Ben je de dag vandaag een beetje doorgekomen?
@Antwoord Gefeliciteerd met de geboorte van jullie tweede dochter! Wat fijn dat ze het zo goed doet voor het aantal weken dat ze is. Hopelijk groeit ze goed en mag ze snel mee naar huis!
We zijn de 23 weken voorbij! Vandaag een afspraak met de gynaecoloog en alles lijkt gewoon perfect! Ben zoooow opgelucht! Was er stiekem vanuit gegaan dat er slecht nieuws zou zijn. De volgende controle is alweer met 25 weken! Ook hebben we vandaag de baby-dozen opgehaald. Net als "onze nieuwe auto", en we hebben een nieuwe bank gekocht! Het was een heerlijke dag, al blijven de zorgen over de klagende buurtgenoten als een schaduw boven mijn hoofd hangen. Het is al moeilijk genoeg om alles op tijd af krijgen zonder me steeds zorgen te maken over wat de buurtgenoten van ons denken.
@ Verox; wat rot voor je dat de buren moeilijk doen. Is van beide kanten wel te begrijpen.. Jullie moeten nou eenmaal klussen, dat is logisch bij een oud huis. En zij vinden het natuurlijk niet gezellig dat als zij in de zomer lekker buiten willen zitten, er ieder jaar weer herrie komt van jullie kant. Wel fijn dat je toch wel kunt genieten van de kleine. En fijn dat je die rot dag voorbij bent nu! Hoe staat het er voor met je buikje? (Foto?) Leuk dat je schoonmoeder cadeautjes koopt! Heerlijk die babyspulletjes... @ Riki; is het grafje mooi geworden? @ Twixxy; Gefeliciteerd met het kloppende hartje!! Wat fijn he! Ik krijg alle controles (in de toekomst) bij de gyn in ieder geval. Geen meer bij de verloskundige. En daar ben ik ook blij mee!
Wat zal dat een heerlijk gevoel geven om voorbij de 23 weken te zijn. Ik kijk ook uit naar de dag dat ik er voorbij zal zijn.
Hey Meiden, hier klote nieuws ook mijn andere kleine meisje los moeten laten :'( ik ben kapot gebroken ik kan niet meer... ons meisje ze had het kunnen halen... aan de ene kant ben ik boos woest.. maar aan de andere kant helemaal kapot van de laatste weken waarom gebeurt dit ons?! mijn man en ik hebben lange gesprekken gehad en besloten hem te laten helpen zeg maar... er komen dus bij ons geen kindjes en dat doet zoveel pijn :'( ik zou een derde miskraam niet aan kunnen.. dit is zo moeilijk ik weet de reden, wij weten de reden en het had niet zo hoeven lopen... als er niet iemand zo dom was geweest...
Ooow Antwoord!!! Wat een verschrikkelijk nieuws! Ben er helemaal stil van... We hadden sinds 2juli niet veel meer van je gehoord. Jullie dochtertje Zoe was toen redelijk onverwacht geboren met 27+4wk geboren. Je schreef dat ze sterk was en met kleine stapjes vooruit ging. Natuurlijk had je het druk met de kleine in het ziekenhuis, dus ik dacht geen nieuws is goed nieuws... Ik weet niet wat er allemaal voorgevallen is in het ziekenhuis de afgelopen weken, als je erover wil praten dan ben je hier en in pb welkom. Heel erg veel sterkte de komende tijd. Al klinkt dat in deze omstandigheden verschrikkelijk nietig...
@antwoord: wat een verschrikkelijk nieuws! heel veel sterkte gewenst, wat is het leven toch oneerlijk!
@lieve antwoord. Jeetje zeg, wat erg, wat een verdriet! Onbegrijpelijk wat jullie door moeten maken. Ik hoop dat jullie veel kracht en liefde zullen krijgen van de mensen om jullie heen. Als je je verhaal kwijt wilt, schrijf gerust. Ik hoop dat je een beetje steun kunt vinden op dit forum. Heel veel sterkte jullie allebei! Liefs
Nee antwoord wat verschrikkelijk dit! 1x dit mee maken is al te veel maar 2x nee dat kan gewoon niet. Dit is onmenselijk, wat een groot verdriet! En blijkbaar uit jouw verhaal te lezen had dit dus niet hoeven gebeuren, hoe kan er zo iemand dom zijn dan, wat heeft die persoon gedaan.. Sjee ben er helemaal stil van! Heel veel sterkte en kracht toegewenst. Wat erg dit, jeetje.
Lieve antwoord, Gecondoleerd met het verlies van jullie dochter. Ik kan me niet voorstellen hoe verdrietig het moet zijn om dit voor de tweede keer aan te moeten gaan. Ook ik ben er stil van. Ik wens jou en je man heel veel kracht in deze donkere tijd. Ik weet nog hoe ik mij vorig jaar, midden in de warme zomer voelde. Alsof het buiten sneeuwde en nooit meer warm zou worden. @Allemaal, hier gaat het ok. Ups en downs. Maak me best veel zorgen over de kleine in mn buik. Ik heb iets gegeten en wist niet of het wel mocht, ik stond tegen een hek aan, heb ik hem niet geplet etc etc. Allemaal gedachten die ik normaal minder zou hebben denk ik. Juist omdat ik op alles let (zelfs hoe hard ik op een stoel/bank ga zitten) maak ik mezelf een beetje gek denk ik...
Och meid... kippenvel over mijn lichaam! Wat verschrikkelijk!!! Ik weet echt niks te zeggen...sprakeloos! Hoe groot is de kans dat het je twee keer overkomt en dan ook nog twee keer achter elkaar? En jou overkomt het! Het zet mij gelijk weer helemaal terug met beide benen op de grond. Ik heb er echt geen woorden voor! Wat een oneerlijke, zware strijd! Ik kan je alleen maar heel veel kracht en sterkte wensen al is dat lang niet voldoende.
Lieve antwoord, Ik reageer hier nooit, en zat een tijdje terug onder een andere account maar moest toch even reageren. Gecondoleerd met het verlies van je dochtertje, wat een nachtmerrie zeg. Wat is het toch vreselijk oneerlijk he. Ik ben afgelopen november mijn zoontje verloren na een zwangerschap van bijna 23 weken en in juni 7 maanden later ben ik mijn dochtertje verloren na een zwangerschap van net geen 24 weken. Dus ik weet zo ongeveer hoe je je moet voelen. Ons dochtertje had geen kans om het te halen door die stomme grens, jou dochtertje wel zie ik. Ik weet natuurlijk niet wat er verder is gebeurt. Maar ik kan mij niet eens voorstellen hoe vreselijk het moet zijn dat je dochtertje een kans heeft en jullie haar alsnog moesten afgeven Ik kan mij voorstellen dat jullie een derde zwangerschap niet meer zien zitten. Hoeveel kan een mens hebben? Maar het lijkt me ook een hele zware en pijnlijke beslissing. Ik wil jou en je partner heel veel sterkte wensen met dit vreselijke verdriet Hopelijk kunnen jullie elkaar een beetje tot steun zijn.
Even een update van mij. Zal het kort houden ivm het treurige nieuws van Antwoord. Inmiddels voorspoedig in week 26 beland. Vanochtend met precies 25 weken controle gehad en alles ziet er perfect uit. Volgende controle over drie weken.