pfffffffff dit was me wel weer het dagje maar niet heus. Esmee in een razend tempo heel erg ziek, huisarts gebeld onderweg naar de huisarts ging het fout (hoogst waarschijnlijk koortsstuip), bij de huisarts wou ze niet goed bijkomen vervolgens is de ambulance gebeld en Esmee moest mee. Ze heeft waarschijnlijk een buikgriep, we mochten kiezen blijven of lekker naar huis. We hebben voor naar huis gekozen lekker in haar eigen bedje, nog wel met hoge koorts, we moeten haar goed in de gaten houden. En om 23:30 weer wakker maken voor nog een paracetamol voor de nacht. Hopen dat ze niet nog een stuip krijgt want dan moet ze meteen terug naar het ziekenhuis en dan moet ze blijven. Nu even bijkomen.
Merci voor je lieve woorden. Inderdaad mix gevoelens van blij zijn en spanningen. Gister wel een bloeding gehad, dus ffkes paniek, kon meteen terecht, uit de echo bleek alles in orde. Hij heeft mij vaginale progesteron 200 mg, gegeven om mijn baarmoeder wat te laten ontspannen. Heb wel wat krampen en pijn. Nog 2 weken en dan de 20 weken echo, kan niet wachten. Ben blij dat ik hier mijn verhalen kwijt kan en dat we elkaar kunnen steunen.
Woensdag avond/nacht toch weer in het ziekenhuis beland koorts wou niet zakken en ze had elke keer trekkingen (zeg maar zoiets als dat je een stroomstootje door je lichaam krijgt). Ik vond dit vreemd en belde voor de zekerheid het ziekenhuis om te vragen of dit rest verschijnselen waren van de koortsstuip maar dat kon ze me niet vertellen. Zowel de verpleging als de arts heeft het een keer zien gebeuren want ze heeft het niet continu (alleen als ze rustig bij je ligt of op het aankleedkussen). Maandag bellen de artsen weer om te kijken hoe het met haar gaat zal het wel noemen dat ze dat nog steeds heeft. De koorts is inmiddels wel weer gezakt en ze heeft geen diaree meer en drinkt nu gelukkig weer goed. We mochten haar vrijdag gelukkig weer mee naar huis nemen
Hier even een kort berichtje van mij. Vandaag een jaar geleden overleed mijn zoontje plotseling in mijn buik. Moeilijke dag vandaag. Tot op heden hebben alleen mijn ouders en een oude goede vriendin wat van zich laten horen. Pijnlijk dat mijn schoonouders, schoonzus, zwager, mijn broers en andere vrienden (nog) niks hebben laten horen op deze moeilijke dag. Denk dat ze het vergeten zijn. Ik heb jullie verhalen ook gelezen, maar vandaag niet in de mood om te reageren, sorry.
@Cinderella, jeetje wat een spanning allemaal! Gelukkig mocht ze weer mee naar huis!!! @Vertrouwen, wat een moeilijke dag voor je. Een dikke knuffel van mij in ieder geval. Het is lastig om van een hoop mensen niets te horen. Ik zie er ook al tegenop, die van mij is ook bijna. Ben er nu al mee bezig dat het misschien vergeten gaat worden. Maar voor de kindjes van ons misschien het belangrijkste dat wij eraan denken. Liefs van mij.
Hey Cinderella, hoe is het nu met Esmee? Wat naar om je kleine meisje zo ziek te zien... Hoop dat ze snel opgeknapt is? Een dikke knuffel voor Vertrouwen. Heel veel sterkte vandaag. Het blijven moeilijke momenten. Ook hier ervaar ik nog regelmatig teleurstelling wanneer mensen onbereikbaar zijn op de voor ons belangrijke momenten. Ik hoop dat je in ieder geval steun hebt gevonden bij je partner en jullie kleintje vandaag mooi herdacht hebben.
@Lun, ik vind het bijzonder dat wij bijna gelijk lopen in onze zwangerschap! Hoe gaat het daar? Is jouw buikje ook al zo mooi aan het groeien? Kun jij je draai nog vinden wat betreft kleding? Onze uk is echt extreem actief. Voel jij veel leven? Verwachten jullie trouwens een jongetje of een meisje? Hoe ver zijn jullie met de babykamer? Wij hadden afgelopen vrijdag weer controle. En nog steeds verloopt alles voorspoedig! Ik kan bijna niet geloven dat we al zo ver zijn gekomen! De gynaecoloog was een schat en heeft ons verrast met een serie geweldig mooie scherpe 3d echo's van ons meisje! Afgelopen weekend zat ik dus op een roze wolk. Wat een enorme adrenaline-kick leverde dat op!
@Vertrouwen; heel veel sterkte we weten allemaal hoe zwaar het is. Hier had ik 2 tantes mijn ouders en schoonouders die er aan dachten de rest gaat door met hun eigen leven hoe klote dat ook voelt voor ons, en ja het doet ook nog eens heel veel pijn. Dikke knuffel vanuit hier. @Hier; met Esmee gaat het weer beter, ze krijgt binnen nu en 2 weken een neurologisch onderzoek want ze blijft die trekkingen houden. Maar ons dametje krijgt niet echt rust om bij te komen want er komen nu weer 3 kiezen door waar ze ook veel last heeft we hebben inmiddels druppels gehaald om de pijn te verlichten.
Ben super blij voor je dat het zo goed gaat en het is inderdaad wel eens even lekker dat ook wij eens even op die mooie roze wolk mogen zitten . ik hoop dat het zo blijft
Hey Meiden, Daar ben ik weer en ik heb en bizarre week achter de rug... het is allemaal nog zo onwerkelijk... Vorige week hadden we 2 gesprekken over pleegzorg we konden gelukkig gelijk duidelijk zijn in hoe en wat we wilde omdat mijn man en ik dat toch wel goed besproken hadden. we zouden nog een screening e.d krijgen... dus wij afwachten.. Toen kwam zaterdag avond.. (beter gezegd nacht) rond half 1 hadden we de hond uitgelaten.. en wilde naar bed gaan toen de telefoon ging.. ik schrok me wezeloos onbekend nummer ik dacht er is wat ergs gebeurd.. ik neem bibberend de foon op krijg ik de vrouw aan de lijn waarmee wij de afgelopen week een gesprek hadden gehad. wat bleek er was een jongetje geboren de moeder ( 16 jaar) en drug verslaafd. ze zochten met spoed mensen zonder andere kinderen en spullen voor een baby ja waar vind je die op zaterdagnacht half 1.. of wij tijd hadden voor een gesprek en of wij noodopvang wilde zijn ze zaten enorm omhoog! ik dacht bij me eigen dat kan niet?! we hebben de testen niet gehad. in het gesprek was wel aan de orde gekomen over onze meisjes en dat we pas ons meisje los hadden moeten laten en dat we dus eigenlijk alles in huis hadden voor een pas geboren baby. wij met alle spullen op weg naar het zh daar zouden we de vrouw ontmoeten een gesprek aangaan. en anderhalf uur later had ik een huilende nou ja eerder krijsende jongen in mijn armen Philip. ik moet eerlijk zeggen we hebben een zwaar weekend gehad wat kan hij krijsen.. gelukkig gaat het nu wat beter we staan onder strenge controle om de dag komt er iemand langs. we weten ook niet of we hem mogen houden dat hangt van alles af maar ik ben zo dol op hem. hij word nu ook al rustiger als hij me stem hoort.. mijn man is nu aankomende 3 weken nog thuis... het is zwaar maar zo mooi... ik hoop dat we hem mogen houden zodat ik zijn moeder kan zijn al ben ik dat niet biologisch ik hou al zoveel van dit mannetje... hoe bijzonder en raar kan iets gaan... sorry maar ik moest het even allemaal kwijt het is zoveel geweest de afgelopen tijd maar ik ben nu zo gelukkig met mijn mannen...
Lieve Antwoord, dat klinkt heftig! Zo komt je leven ineens in een stroomversnelling. Dat zal een achtbaan aan emoties opleveren. Ook bizar dat jullie zonder ervaring ineens een pasgeboren babytje in huis hebben. Normaal helpt kraamzorg je ook een eind op weg. Wat verschrikkelijk knap dat jullie dit kunnen. Ik hoop dat Philip een lichtpuntje in jullie leven mag zijn en voorlopig bij jullie mag blijven. Maar wat zal het moeilijk zijn te weten dat Philips biologische ouders de opvoeding ooit weer van jullie over kunnen nemen. Gefeliciteerd met het pleegouderschap, Philip had niet beter terecht kunnen komen.
@ Verox, wat ik begrepen heb is de moeder zwaar aan de drug en vader niet bekend.. we hebben het natuurlijk niet helemaal zonder hulp gedaan afgelopen zondag zijn ze een hele dag geweest. en nu komen ze nog om de dag controleren of alles goed en of we het aan kunnen maar het geeft me zo'n ongelofelijk goed gevoel ik hoor van alle kanten dat ik het super goed doe.. ik loop ook echt al als een trotse mama rond... en qua biologische ouders van Philip weet je het nooit het is ook nog niet zeker of hij mag blijven dit was een noodoplossing ik hoop niet dat ze er over een paar weken mee komen dat hij alsnog ergens anders word geplaatst.. hij was toen hij geboren was zwaar aan de drug de eerste 4 dagen zijn ontzettend zwaar geweest soms lag hij in mijn armen te kronkelen met zijn lichaam ik snap niet dat je als moeder je kind dat aandoet maar aan de andere kant een meisje van 16.. Gelukkig gaat het hier nu goed het is echt een lieve tevreden baby...
Ach gossie... het arme knulletje... Maar daar doe je het natuurlijk voor. De ouders kunnen niet voor het mannetje zorgen. Ik hoop dat jullie langere tijd voor Philip mogen zorgen en wellicht is adoptie ook een mogelijkheid. Maar voorlopig zitten jullie toch met een hoop onzekerheid. Een dikke knuffel voor jullie!
ja, het is absoluut een onzekere tijd! maar ik krijg er zoveel voor terug als ik hem zie liggen in de box onze hond waakt ook echt over hem... als ik op straat loop kijken mensen (vooral uit de wijk) me raar aan dat ik met een kinderwagen en baby loop. er gingen hele verhalen (nadeel van op een dorp wonen) er werd zelfs beweerd dat wij het kind ontvoerd hadden we zouden zo erg wanhopig zijn geweest... dat moet ik natuurlijk naast me neer leggen maar toch ben nog wel snel emotioneel... voorlopig is hij bij ons... en ik ga gewoon elke seconde van hem genieten... als ik hem via de baby foon hoor pruttelen de tevreden geluidjes die die maakt heel anders als het histyrische krijsen van afgelopen weekend.. Drug maakt veel kapot...
@antwoord; wat zul je trots zijn op hem en ik ben heel blij om te lezen dat hij al rustiger word, want het is niet niks om een kindje te hebben wat aan het afkicken is. Ik hoop voor jullie dat hij idd langere tijd bij jullie mag blijven, hij had geen betere mensen kunnen treffen dan jullie. Ga zo door
@Antwoord, wat bijzonder zeg! Blijf ook goed op jezelf passen he? Je maakt nog steeds een heel moeilijke tijd door. Wel fijn dat je heerlijk kunt knuffelen en baby ruiken. Het moet je zeker ook goed doen. En laat anderen maar lekker kletsen, doen ze toch wel, of het nu goed of slecht gaat met je. @Cinderella; hoe is alles nu? De 12 weken zijn voorbij.... @Verox, Ja wij lopen heerlijk gelijk! Het kamertje is bijna af. Moeten nog wat meubeltjes in elkaar, maar alles is in huis. Dat geeft rust. Wij krijgen dit keer een zoon. Heerlijk. Geen vergelijken. Dat was voor mij heel prettig. Fijn dat je op een roze wolk hebt gezeten het weekend! Is hij er nog steeds? Het is lastig om die wolk iedere dag vast te houden. Dat is ook heel herkenbaar. Het wisselt heel veel. Soms merk ik dat ik me moeilijk kan hechten, bang om weer los te moeten laten. Ook angstig als het kindje een dag stil is en lekker slaapt. Ik heb het liefste dat hij de hele dag in de weer is, maar daar is het het mannetje niet naar. Hij is van zichzelf gewoon lekker rustig. Maar van mij mag hij de hele dag schoppen. We gaan volgende week op 3d echo. Daar kijk ik wel naar uit. Mijn vriendin heeft net te horen gekregen begin januari een dochter te krijgen. Toch vond ik dat wel even slikken.
@Lun blij om te horen dat alles goed gaat, en nee we zullen niet altijd op een roze wolk zitten. Zo ook hier vandaag met de kleine in mijn buik gaat alles denk ik wel goed ik heb nu nog weinig klachten behalve die KL... hormonen, ik word er echt niet goed van ben er vanavond zelfs helemaal depri van en heb daarstraks meer dan een uur zitten janken en tuurlijk nu even niemand om mij heen die mij even kan steunen (manlief is aan het werk tot na 12 uur) ik mis mijn eerste meisje heel erg en wil haar gewoon terug me andere dochtertje weer verhoging hoop dat het daarbij blijft, ik kan het er nu echt niet bij hebben om weer met haar naar het ziekenhuis te moeten ( als het moet doe ik het hoor maar liever nu even niet). om het kort samen te vatten ik zie het eventjes niet meer zitten maar het komt wel weer goed.
@ Cinderella; wat heftig zeg.. met je dochtertje! Dat zal wel schrikken geweest zijn, poeh! Fijn dat het nu wat beter gaat. En hopelijk heeft ze snel geen last meer van de kiesjes. @ Sarasvati; oh dat is even schrikken! Gelukkig is de echo goed.... hopelijk ben je weer een beetje gerust gesteld. @ Vertrouwen; ben je die moeilijk dag een beetje doorgekomen? En heb je nog iets meer gehoord van vrienden en familie? Lijkt me erg pijnlijk als niemand aan je lijkt te denken, van de mensen van wie je het wel zou verwachten... Dan voel je je opeens zo alleen met je verdriet he? @ Verox; alweer 30 weken! Poeh wat gaat dat snel. En super zeg, zo'n 3d foto's! Dan is het helemaal 'echt' he! Geniet er lekker van ^^ @ Antwoord; wat een verhaal zeg! Niet te geloven hoe dat kan lopen. Ik hoop echt van harte dat jullie dit kleine ventje mogen houden! Heeft hij niet zo veel gekrijst omdat hij aan het 'afkicken' was? Heel veel succes met de kleine en geniet van ieder moment! Ik wens jullie het beste!! Edit; in je volgende bericht lijkt het idd om afkicken te gaan. @ Lun; fijn dat alles goed gaat! En wat leuk dat je een 3d echo gaat krijgen! Lekker van genieten. Kan me best voorstellen dat je het lastig vindt om te horen dat je vriendin een meisje krijgt. Is toch weer een confrontatie he... Maar dat komt wel goed. Straks samen van de kindjes genieten. @ Cinderella; hoe gaat het nu met je? Begrijp dat het allemaal erg zwaar is.. Dikke knuf! @ Hier; balen, balen en nog eens balen. Dag 37 ondertussen en nog steeds niet ongesteld (maar dikke vette negatieve test)... dus ik hoop echt dat het snel komt zodat we eindelijk weer verder kunnen! Een maand wachten is al iedere keer k*t, maar dit is echt waardeloos. Maar goed, weer afwachten.. En dan weer door naar ronde 10.
@BeetjeMama; zeker balen dat je weer een negatieve test hebt ik hoop dat het snel raak is. @Hier; vandaag de schrik van ons leven gehad we hadden een werk bespreking omdat we gaan verhuizen naar een ander gebouw volgend jaar. Ik ging nog gauw even naar de wc (ik voelde mij de hele dag al niet helemaal lekker) en wat zag ik daar, BLOED dat is dus iets wat je niet wilt zien tijdens je zwangerschap. Snel het ziekenhuis gebeld en die hebben voor ons het streek ziekenhuis hier in de buurt gebeld omdat het spits was en wij er zonder files al bijna een uur over rijden. We konden meteen terecht om een echo te laten maken met de beeb gaat gelukkig alles goed een mooi sterk hartje en erg beweeglijk maar ze kon wel zien dat het nog een paar dagen aan kan houden omdat er nog meer bloed te zien was in mijn baarmoeder, volgende week weer controle en als het bloedverlies erger word moeten we meteen weer bellen. Dit konden we er ook nog wel bij hebben. Ga nu lekker slapen en hopen dat het morgen weer wat beter gaat