Zwanger worden na vroeggeboorte 17 t/m 24 weken

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door Verox, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rikigf

Rikigf Actief lid

18 jan 2013
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    @verox. SUPRER! Hoe voel je je? Dubbele momenten hè en onwerkelijk?
    Ik ben eergisteren bevallen 28 okt. van een meisje ❤️ Juul. Het gaat goed met ons. Ze lijkt op haar twee zussen. Ik kan genieten en was blij dat ik haar zag, hoorde huilen en in mijn armen kon/kan houden. Nu weet ik dat het goed is. Vandaag naar huis. Dat zal weer een emotioneel moment zijn, maar ook heel fijn!

2. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    gefeliciteerd Verox met jullie 2e dochter!! geniet ervan

3. Twixxy

Twixxy Actief lid

6 feb 2013
    185
    0
    0
    NULL
    NULL

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter en zusje voor Vlinder*!
    Wat fijn dat ze helemaal gezond is en de bevalling toch nog van zelf op gang is gekomen. Probeer flink te genieten.
    Heel veel liefde en geluk voor jullie, wat zal Vlinder* trots zijn. :)

Liefs

4. Twixxy

Twixxy Actief lid

6 feb 2013
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yes, nog een super goed nieuws bericht!
    Van harte gefeliciteerd met jullie 3de dochter, Juul.
    Zo mooi dat ze op haar 2 grote zussen lijkt, prachtig lijkt me dat.
    Geniet van deze mooie tijd, al zal het soms heel dubbel zijn.

Liefs

5. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie 3e meisje!! Ik denk dat het de aankomende tijd sowieso af en toe wat dubbel zal zijn en naast hele vrolijke en bijzondere momenten er ook wat verdrietige momenten zullen zijn, maar dat mag ook. Geniet vooral van je gezinnetje zoals deze nu is!

6. Vertrouwen

Vertrouwen Niet meer actief

Wow! Van harte gefeliciteerd meid! Ben echt zo blij voor jullie!!! :)

7. Vertrouwen

Vertrouwen Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd! Wat geweldig! Ben erg blij voor jullie! :)

8. Lenali

Lenali Actief lid

6 dec 2011
    107
    1
    18
    NULL
    NULL
    @verox en @rikigf: wat een mooi nieuws! gefeliciteerd met jullie kindjes. ik hoop dat jullie enorm kunnen genieten en de kracht hebben om ook de verdrietiger momenten goed door te komen. Veel geluk!

9. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    @ Verox & Riki;

GEFELICITEEERD!!! :D :D

Wat super zeg! Geniet er lekker van! ;) En vergeet geen foto te plaatsen he :D

10. Verox

Verox Niet meer actief

Dank jullie wel!

Rikigf jij ook van Harte Gefeliciteerd met jullie dochter!

Ik moet bekennen dat mijn angsten voor de hevige dubbele emoties gelukkig overdreven waren. Sinds onze dochter geboren is voel ik me heel goed. Er is geen extreem geluksgevoel, maar ook geen extreem verdriet. Ik voel me gewoon heel erg tevreden.

1November was natuurlijk een beetje een moeilijkere dag. Exact een jaar geleden dat Vlinder geboren en overleden is. Ons prinsesje lijkt best veel op Vlinder, dat realiseerde ik me die dag ineens. Ik heb nooit na durven denken over het baby'tje dat Vlinder had kunnen worden, en de aanblik van ons mooi volgroeit meisje kwam ineens best wel hard aan. We hebben een mooie wensballon de lucht in gestuurd en een aantal heel lieve en mooie kaartjes voor Vlinder gekregen.
    Niets gehoord van mijn eigen familie, dat was wel even slikken.

11. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Logisch dat die dag extra zwaar was.. De bevalling en die dag lagen ook wel érg dicht op elkaar natuurlijk. Al die hormoontjes e.d. helpen dan vast niet mee.

Moeilijk dat ze op elkaar lijken, maar wel ook mooi. Echte zusjes ;)

Fijn dat je kaartjes hebt gekregen! Dat is toch wel heel mooi he. Maar wel heel erg dat je niets van je eigen familie hebt gehoord!

Hier is het vandaag de dag. Vandaag precies een jaar geleden werd ons meisje geboren. We proberen er een 'mooie' dag van te maken.

Ik heb lekker vrij gepakt. Ga vandaag maar eens een taartje maken.

12. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.104
    12.085
    113
    @Verox Dat lijkt mij ook wel moeilijk, als je je dat bij zo'n aanblik realiseert. Aan de andere kant ook heel mooi, dan kan je toch zien hoe Vlinder zou zijn opgegroeid.

Wel echt heel erg dat je geen berichtjes van familie hebt ontvangen... Ik kan mij voorstellen dat je hierin behoorlijk teleurgesteld bent.

@BeetjeMama een jaar geleden werd je mama, een mooie dag toegewenst, ook al is het moeilijk....

13. babyloutattoo

babyloutattoo Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik ben hier een tijd niet actief geweest omdat het zwanger worden niet echt wilde lukken. Begin September had ik na 6 maanden een positieve test in mijn handen, maar helaas was dat maar van zeer korte duur en ben ik enkele dagen later het vruchtje al verloren. Inmiddels weer bijna 10 weken zwanger en tot dusver gaat alles goed! de 20e hebben we de termijnecho en als alles goed blijft gaan word over een maand de cerclage geplaatst. Heel spannend, maar de positieve verhalen hier geven me wel hoop. ;)

14. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    Hallo

Hier is de wens voor een tweede groot. Onlangs in het ziekenhuis geweest.
    Nu denkt de gynecoloog dat het probleem bij de baarmoeder lag waardoor jordy te vroeg geboren is.
    Bij een volgende zwangerschap gaan ze dat dus ook goed in de gaten houden.
    maar nu vraag ik me af wat er nog meer aan preventieve behandelingen mogelijk zijn om een vroeg geboorte proberen tegen te gaan of hoe je het ook noemt.
    Een beetje vooronderzoek doen kan mi nooit geen kwaad.
    Dus als iemand ergens ervaring mee heeft hoor ik dat graag.

Groetjes Jolanda

15. Twixxy

Twixxy Actief lid

6 feb 2013
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een super goed nieuws. Gefeliciteerd!
    Probeer er van te genieten, al is dat onwijs moeilijk.
    Nevah* gaat jullie daar zeker bij helpen. Liefs!

16. Verox

Verox Niet meer actief

Gefeliciteerd! Je gaat weer een spannende tijd tegemoet, maar ik hoop dat deze nieuwe zwangerschap je toch met hoop vervult, en je daarmee je zorgen af en toe kunt vergeten en genieten van het nieuwe leventje in je buik.

Lieve Jolanda, hebben ze in het ziekenhuis een vermoeden wat er aan je baarmoeder mankeert?

Bij mij werd het vermoeden van baarmoeder insufficiëntie geuit. Daarbij is je baarmoeder niet sterk genoeg om het gewicht van een voldragen baby'tje te dragen waardoor meestal rond de 20 weken zonder verdere symptomen ontsluiting ontstaat en de bevalling pas in een vergevorderd stadium word opgemerkt.
    Bij mij hebben ze deze zwangerschap dus preventief een cerclage (bandje om de baarmoederhals) geplaatst om de baarmoeder te ondersteunen.

Daarnaast is het mogelijk dat je een overgevoelige baarmoeder hebt, waarbij je baarmoeder al vroeg in de zwangerschap geprikkeld word en weeën activiteit en harde buiken veroorzaakt.
    Om dit te voorkomen heb ik deze zwangerschap extra proluton gekregen. Ik kreeg wekelijks een injectie, maar Proluton/Progesteron is ook dagelijks in pilvorm toe te dienen. Dit hormoon houd de baarmoeder rustig en versterkt de baarmoederhals.

Verder kreeg ik elke twee weken een controle waarbij regelmatig de baarmoederhals gemeten werd, zo kunnen ze verkorting van de cervix en dus ontsluiting mogelijk in een vroeg stadium constateren.

Dit zijn de ervaringen die ik heb met mogelijke problemen met de baarmoeder, maar er kunnen een hoop andere problemen met de baarmoeder zijn.

Stel vooral veel vragen! Ik hoop dat je snel zwanger mag worden en je met vertrouwen een nieuwe zwangerschap tegemoet gaat.
    Liefs!

17. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    De arts had het er over dat ze bij een volgende zwangerschap de baarmoeder mond in de gaten gaan houden.
    Hij zei ook dat de oorzaak nu niet meer te achter halen is. het zal gissen blijven.
    Daarom wilde ik zelf eerst ook wat voor onderzoek doen om te weten welke mogelijkheden er zijn.
    Ik was bij een volgende zwangerschap zeker niet van plan om af te wachten en het ze eerst aan te laten kijken.... Als het zover is dat gaan ze maar mooi preventief een aantal dingen starten.
    Zitten er riscico's aan zo'n bandje om de baarmoedermond?

groetjes jolanda

18. Verox

Verox Niet meer actief

Beste Jolanda,
    Ook bij mij is geen oorzaak gevonden en waren ze te laat om te kunnen zeggen wat de vroeggeboorte precies in gang heeft gezet.
    Ik was zelf erg verbaasd toen de gynaecoloog bij mijn tweede zwangerschap een preventieve cerclage adviseerde. Daar was bij de nabeschouwing van de vroeggeboorte nog geen sprake van.
    Ik moest er hard over nadenken. De cerclage word onder verdoving met een ruggenprik geplaatst. Het is een kleine operatieve ingreep waarbij je dezelfde dag nog naar huis mag.
    Maar zoals bij alle operatieve ingrepen zijn er risico's op complicaties. De ergste daarvan is dat ze bij plaatsing rond de 12 weken de vrucht kunnen kwijtraken. Dit komt echter zelden voor. Het slagingspercentage is heel erg hoog. Ook zul je met cerclage nooit weten of hij noodzakelijk was of niet, en iedere volgende zwangerschap opnieuw afhankelijk zijn van een cerclage.
    Daarnaast hoor ik ook van artsen die een pessariumring adviseren. Deze ring is eenvoudiger te plaatsen, brengt minder risico's mee en zou dezelfde werking hebben.
    Ieder ziekenhuis heeft zijn eigen protocol wat betreft vroeggeboortes en cerclages, dus de verhalen zijn erg verschillend.
    Ik hoop je met mijn verhaal een beetje op weg te helpen.

19. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    ja zeker nu weet ik in ieder geval wat voor mij in de toekomst mogelijkheden kunnen zijn.
    Als je eenmaal een vroeg geboorte gehad hebt is het risico de volgende keer ook weer aanwezig en kan het mi slimmer zijn om preventief wat te doen als te moeten afwachten tot...

groetjes jolanda

20. Verox

Verox Niet meer actief

Daar heb je helemaal gelijk in.
    Dat was in ieder geval de instelling van de gynaecologen hier in het ziekenhuis. Ik zal nooit weten of het dankzij de cerclage was, maar feit is dat mijn zwangerschap met cerclage voorspoedig verlopen is, en ik nu een heerlijke gezonde dochter in mijn armen heb.

Deel Deze Pagina