Zwanger worden na vroeggeboorte 17 t/m 24 weken

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door Verox, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. antwoord

    antwoord Actief lid

    30 jul 2012
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ MelanieL1990

    ik zeg maar niet welkom want ik denk dat je net als ik hier liever niet zat.. (niet lelijk naar de rest bedoeld) want het is fijn om te kunnen praten.. ik bedoel alleen dat je hier mee kunt kletsen omdat je 1 of meerdere kindjes bent verloren en ik denk dat je dat zelfs je ergste vijand niet gunt...

    Ik hoop met je mee dat je weer snel zwanger zult zijn en dat het goed gaat!!!

    Sterkte...
     
  2. Verox

    Verox Niet meer actief

    Ik zal zodadelijk zoals eerder gezegd een nieuw topic aanmaken "Zwanger zijn na vroeggeboorte 17 t/m 24 weken".
    Ik zal hier dan evengoed mee blijven kletsen over de onzekerheden bij het zwanger willen worden, cyclus, eisprong etc..
    Maar omdat de problemen en onzekerheden bij de zwangere dames toch over andere dingen gaat vind ik het moeilijk om op beiden in een topic te reageren. Natuurlijk zijn de nog niet zwangere dames ook daar van harte welkom om mee te reageren! Maar zo blijven de verhaal-lijnen misschien wat duidelijker?
    Zullen we eens zien hoe dat gaat?
     
  3. Verox

    Verox Niet meer actief

    #43 Verox, 5 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 apr 2013
    @ MelanieL1990
    Wat fijn dat jullie zo snel weer proberen zwanger te worden ondanks het verschrikkelijke verlies van twee kindjes. Die uitgetelde datum volgende maand zal erg confronterend zijn. Veel sterkte daarmee.
    Welkom in dit topic en veel geluk de komende tijd.


    @BellaNoa
    Nee ik mail niet mee bij Lieve Engeltjes. Ik was bang dat ik mijn verplichtingen niet na kon komen en wilde niemand teleurstellen. is het voor jou fijn om daar te mailen? Hoeveel mail krijg en verstuur je zoal?

    Wat goed dat Flair daar aandacht aan besteed. Toen ik mijn verloskundige voor de 20 weken echo vertelde hoe rationeel ik over de 20 weken echo dacht, vertelde zij me al dat veel mensen de 20 weken echo als een pret-echo zien en dat het goed was me te realiseren dat het vooral een medische controle is, waarbij ook slecht nieuws kan komen.
    Daar was ik toen erg verbaasd over.
    Dapper dat jullie je verhaal gaan doen. Laat je ons weten wanneer het in de Flair komt?


    @Lopi &
    @antwoord
    En alle andere meiden natuurlijk ook!
    Verder kletsen in het nieuwe topic? Ik heb daar in ieder geval al op jullie gereageerd.
     
  4. BeetjeMama

    BeetjeMama Fanatiek lid

    25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Jammer dat de topics gesplitst zijn. Ik vond het juist wel fijn om beide verhalen te lezen. Zowel de zorgen, onzekerheden en spanningen om zwanger te worden als de zorgen, onzekerheden en spanningen om zwanger te zijn, maar ook de fijne kant vind ik erg fijn om te lezen.

    De kant van dat het ook goed kan gaan, dat er ook goed nieuws kan zijn. Jammer dat dat in dit topic dan mist. Op het moment dat er goed nieuws komt, is die persoon weg naar een ander topic.
     
  5. Verox

    Verox Niet meer actief

    Hoewel ik het anders ervaar, begrijp ik wel wat je bedoeld BeetjeMama.
    Ik heb er ook lang over nagedacht.
    Als het zo niet werkt kunnen we nog altijd een van de twee topics sluiten.
    Ik blijf in ieder geval zoveel mogelijk beide topics volgen en reageren.
     
  6. BeetjeMama

    BeetjeMama Fanatiek lid

    25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Nee ik begrijp ook dat het ieder voor zich is, misschien zijn hier mensen die het juist niet fijn om al die goede berichten over zwangere dames te lezen hoor. Ik spreek alleen mijn persoonlijke mening uit.

    Als er alleen maar verhalen zijn hier van 'nog steeds niet' en 'krankzinnig van het afwachten' etc... dan wordt het allemaal zo negatief. Als je ook de andere kant ziet, van het geluk en goede nieuws, is dat in mijn ogen fijner. Maar maakt allemaal niet uit! Wat jullie fijn vinden ;)
     
  7. BellaNoa

    BellaNoa Niet meer actief

    @ Verox, ik vind het wel fijn om te mailen bij LE, vooral op de dagen dat ik niet zo lekker in mijn vel zit. Als ik me goed voel, dan ben ik daar niet op de lijst te vinden want als ik dan de andere verhalen lees weet ik van mezelf dat ik ook weer terug in een dip ga. Maar bij de slechte dagen dan vind ik het dus wel erg fijn en het geeft me dan ook steun. Je hoeft je dus niet verplicht te voelen om veel mee te mailen, gewoon alleen als jij daar tijd en zin in hebt, anders zou ik er ook mee stoppen. Ik krijg niet zo heel veel mails binnen hoor, meer wanneer er belangrijke gebeurtenissen bij iemand zijn geweest en ze dat kwijt willen. Ongeveer 5 tot 20 mailtjes per week denk ik? En het is ook dat met sommige van de lijst je meer een klik hebt dan met andere, met degene waarmee ik niet zo'n hele erge klik heb zeg maar daar mail ik ook minder mee en dat is ook niet erg. In de zomer willen ze een ontmoetingsdag organiseren dus ben benieuwd. Vorige keer (toen zat ik er nog maar net bij, dus vond ik te vroeg) hadden ze elkaar de spulletjes van hun engeltjes laten zien en iets gemaakt voor hun engeltje en daarna ballonnen op gelaten, lijkt me dan wel een mooie dag om even stil te staan bij je engeltje.
     
  8. LoPi

    LoPi Bekend lid

    7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    Voor mij hoeft er niet een aparte lijst te komen voor de zwangeren, maar het kan wel. Tot nu toe heeft geen van de niet-zwangere dames hier negatief op gereageerd, en als BeetjeMama het juist fijner vind als we hier wel blijven kletsen, lijkt me dat goed.

    De echo gisteren was goed :)

    @LE: ik mail ook mee, er zijn inderdaad geen verplichtingen, maar ik vind het wel fijn. voor dipjes, maar ook om iemand anders te kunnen helpen. ook bij mijn lijst is er het plan om een ontmoeting te regelen. een gezicht zien bij de mensen waarmee je schrijft lijkt me erg fijn. ik heb me nog niet opgegeven voor de BOK-lijst (bengeltje op komst), dat mag vanaf 8 weken zwangerschap... maar tot nu toe heb ik hier voldoende aanspraak :)
     
  9. Rikigf

    Rikigf Actief lid

    18 jan 2013
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op beide topics ga ik dit verhaal zetten. Kan me voorstellen dat onder de niet zwangeren het fijn is om verhalen te lezen over hoe de ander nu de zwangerschap beleefd. Ik was eigenlijk van plan om hier nog even niets te melden (bang dat er toch bekenden meelezen) maar doe het vandaag toch. Ik ben inmiddels ook weer zwanger, 9 weken. Gisteravond en vanmorgen heb ik een bloeding gehad. Nou ik dacht dat het niet goed zat. Voor de zekerheid naar het ziekenhuis gegaan en het kindje bewoog, hartje klopte en hebben het hartje voor de eerste keer gehoord.
    Ik dacht echt...gaat ons nu weer iets overkomen terwijl ik net probeer te accepteren dat ik zwanger ben. Ik vind het moeilijk om er uitbundig over te doen. Ben heel blij dat het meteen gelukt is, maar ook heel huiverig. Eerst de 12 weken door komen. Niet teveel met zwanger zijn bezig zijn.
    Maar gelukkig is het op dit moment goed. Ik kan wel merken dat ik kwetsbaar ben in zo'n situatie.

    @Lopi fijn hoor dat de echo goed was. Op naar de 12 weken!
    @rest ik mail niet met LE. Ik vind het fijn om hier mijn verhaal te kunnen doen.
     
  10. LoPi

    LoPi Bekend lid

    7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    @riki: ik begrijp je, heb ook een tijdje in de denial fase gezeten en dat ik het niet wilde delen... ik begin nu wel weer een beetje vertrouwen te krijgen, maar zou er niet aan moeten denken nu bloedverlies te krijgen... de mk vorig jaar (met 15 weken) kondigde zicht (achteraf gezien) aan met een paar ochtenden bruin verlies...

    fijn dat je wel snel voor een echo terecht kon!
     
  11. BellaNoa

    BellaNoa Niet meer actief

    @ Lopi, ik sta daar nu wel op de ZW-lijst maar ik ga me niet aanmelden voor de BOK-lijst. Wil het straks toch wel wat gaan afbouwen om te mailen bij LE.
     
  12. LoPi

    LoPi Bekend lid

    7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    ik sta nu alleen op de (g)een keuze lijst...denk dat ik het daarbij hou...
     
  13. BeetjeMama

    BeetjeMama Fanatiek lid

    25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    @ Lopi; Fijn dat je een goede echo hebt gehad! Super hoor.

    @ Riki; Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat enorm eng dat je een bloeding hebt gehad. Kan me voorstellen dat je meteen in paniek raakt. Maar super dat je een mooie echo hebt gehad! Beetje opgelucht?

    Hier nog een beetje ongi... begint eindelijk minder te worden. Ben 5 dagen lang echt behooorlijk ongi geweest, terwijl ik normaal echt geen zware menstruatie heb. Raar hoe erg je lichaam in de war raakt door een miskraam met 5 weekjes. Ben pas na 42 dagen weer ongi geworden (normaal ca 30) en dan ook nog eens behoorlijk heftig.

    Nu hopen dat het snel stopt en dat we lekker verder kunnen!
     
  14. Rikigf

    Rikigf Actief lid

    18 jan 2013
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ BeetjeMama heb nog steeds een beetje bloedverlies en buikpijn. Even kijken vanmorgen was een opluchting, maar ben toch niet helemaal gerust gesteld. Hopelijk dat een nachtje slaap goed doet.
    Ik kan me ook nog herinneren dat mijn lichaam moest resetten na een miskraam. Dat verwacht je niet, maar zo zie je maar weer wat hormonen met je lijf doen.
    Knap van je dat je vooruit probeert te denken. Jullie hebben immers ook al genoeg voor de kiezen gehad.
     
  15. Rikigf

    Rikigf Actief lid

    18 jan 2013
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    @antwoord Hoe gaat het met je?

    @BellaNoa goed dat je je verhaal gaat vertellen voor de Flair. Goed om mensen te laten horen dat het ook zo anders kan gaan. Ik zag donderdag op tv ook een verhaal van afbreken vd zwangerschap. Zwanger zijn is niet zomaar iets maar iets heel bijzonders!
     
  16. BellaNoa

    BellaNoa Niet meer actief

    @ Lopi, ik sta ook op de Geen keuze lijst, maar waarschijnlijk wel een andere dan jij.

    @ Beetjemama, ik hoop dat jij ook snel weer verder kunt. Gebruik je ook altijd ovulatietesten?

    @ Rikigf, nee het kan inderdaad ook heel anders gaan. Dat hebben wij helaas allemaal moeten ervaren.
     
  17. BeetjeMama

    BeetjeMama Fanatiek lid

    25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    @ Riki; ik kan me voorstellen dat het eng blijft, ik zou zelf ook niet gerust er op zijn. Maar bloedverlies is helemaal niet zo raar tijdens de zwangerschap. Hopelijk stopt het snel en kan je weer wat meer genieten!

    @ BellaNoa; dankje! Ik gebruik geen ovulatietesten nee. Ik wil er op die manier niet te geforceerd mee bezig zijn. We klussen genoeg om de vruchtbare dagen niet te missen.. maar wel gewoon spontaan, niet omdat een test aangeeft dat het dan het beste kan :p

    Mooi dat je verhaal in de Flair komt! Bijzonder hoor... hopelijk opent het de ogen van heel veel mensen.
     
  18. BellaNoa

    BellaNoa Niet meer actief

    Ook mijn berichtje even in dit topic ;)

    Goedemorgen meiden!

    Verox, ik snap je insteek wel heel goed, maar als degene die nog in de fase zitten van het zwanger worden het fijn vinden als we gewoon daar blijven, vind ik dat ook geen probleem. Het maakt mij niet zoveel uit. Dus wat doen we? Beide topics aanhouden, of laten we het alleen bij het zwanger worden topic? Het wordt anders ook een beetje onoverzichtelijk denk ik... als iedereen in beide topics reageert, want dan vind ik ook dat als je zwanger bent je naar het andere topic moet 'verhuizen' van het zwanger zijn.

    Wie stemt?
     
  19. Hilde008

    Hilde008 Lid

    2 apr 2013
    9
    0
    0
    Lieve meiden,

    Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!!!

    Ik hoop ook ooit weer te kunnen zeggen dat ik zwanger ben. Nu hoeft t voor mij nog niet zo. Ik mis mijn lieve kleine Sterre nog zo erg...

    Hoop ooit een broertje of zusje voor Sterre te krijgen.

    Heel veel succes met de zwangerschappen en hopelijk kunnen jullie er ook een beetje van genieten.

    Liefs Hilde
     
  20. BellaNoa

    BellaNoa Niet meer actief

    @ Hilde, dankjewel! Ja voor jou is het nu nog heel kort geleden dat jullie afscheid hebben moeten nemen van Sterre. Niet dat het voor mij lang geleden is (8 januari), maar vandaag wel 3 maandjes geleden, toch weer een stukje verder.

    @ Zwangerschap, ik heb eigenlijk de dagen na de positieve test echt in een dip gezeten. Ik wist eigenlijk gewoon niet hoe ik me moest voelen en heb ook wat af gehuild bij ml. Natuurlijk ben ik super blij met deze zwangerschap, maar juist omdat ik er blij mee ben voelde ik me zo schuldig tegenover Demi. Als zij gezond was geweest, dan was ik nu nog zwanger van haar. Maar heb er goed over gepraat met ml, mijn moeder en schoonzus... en ze hebben ook wel gelijk, dat Demi vast trots zal zijn dat ze grote zus wordt en ons ook weer wat geluk gunt. Ml zei ook al, Demi weet echt wel dat jij haar niet vergeet en dat je ook altijd aan haar zal denken, ook als dit nieuwe kindje er is. Ze heeft niet voor niets zo'n mooi plekje in onze woonkamer en we hebben alles zo mooi mogelijk gedaan voor haar. Mooie kleertjes had ze aan, ze lag heerlijk in een mooi mandje en de crematie was ook bijzonder en intiem. Als ik op die dingen terug kijk, dan heb ik inderdaad wel een goed gevoel en we hebben er echt alles uit gehaald wat we nog konden doen voor haar. Ik heb een mooi boek gemaakt over haar, meer kon ik ook niet doen. Maar het blijft pijnlijk dat ze niet bij ons mocht blijven. Ik hoop voor mezelf, dat ik het toch meer zo kan zien dat Demi ook blij zou zijn met deze nieuwe zwangerschap voor ons en dat ik dan straks uiteindelijk er toch nog van kan genieten.
     

Deel Deze Pagina