Zwanger worden na vroeggeboorte 17 t/m 24 weken

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door Verox, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elize1984

    Elize1984 Lid

    16 jun 2011
    96
    0
    0
    Ik werk als verzorgende in de ouderenzorg
    Het Westland
    Ik weet ook wel dat je het niet zo bedoelde.. Ik hoop het ook meid! Nog 3 laaaange weken en dan weten we het.. Wat kan het geduld toch op de proef gesteld worden :(
     
  2. Elize1984

    Elize1984 Lid

    16 jun 2011
    96
    0
    0
    Ik werk als verzorgende in de ouderenzorg
    Het Westland
    En ik hoop dat jullie hartenwens ook snel in vervulling mag gaan!!!
     
  3. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.214
    1.041
    113
    Zo het duurt wel heel lang idd, 3 weken pfff. Sterkte met wachten. En thx!
     
  4. Lun

    Lun Niet meer actief

  5. nlovesn

    nlovesn Actief lid

    10 okt 2011
    437
    0
    16
    Deze week laten wij onze zwangerschap afbreken. Hij zou een zware handicap krijgen, normaal zou een kindje als die van mij al vroeg in de zwangerschap op een miskraam uitgelopen zijn, maar ons mannetje is sterk. Is het raar dat ik er nu al aan denk om weer zsm zwanger te worden :( ik zou zo graag een kindje erbij willen :(
     
  6. Elize1984

    Elize1984 Lid

    16 jun 2011
    96
    0
    0
    Ik werk als verzorgende in de ouderenzorg
    Het Westland
    Allereerst wil ik zeggen hoe vreselijk de situatie is waar jullie nu in zitten. Helaas weet ik er alles van.
    ook ik heb toen gedacht meteen weer voor een kindje te willen gaan. Mijn vriend heeft dat afgehouden en achteraf ben ik daar wel heel blij om. Ik heb alle tijd genomen om het grote verlies een plekje te geven, want het is natuurlijk niet niks. Nu (2,5 jaar later) ben ik inmiddels weer zwanger van een broertje voor Jaxy* en merk wel dat alles van toen nu weer door mijn gedachte gaat. Maar het is gelukkig allemaal goed te behappen, al blijft het pijnlijk en verdrietig.

    iedereen gaat er anders mee om en de 1 vind het juist heel fijn om meteen weer zwanger te zijn terwijl de ander eerst de tijd wil nemen om alles een plekje te geven. Niks is dus raar, je moet doen wat jouw gevoel zegt dat goed is.

    heel erg veel sterkte gewenst nu en in de komende periode!
     
  7. nlovesn

    nlovesn Actief lid

    10 okt 2011
    437
    0
    16
    Mij lijkt het fijn om weer snel zwanger te zijn. We willen wel graag obductie uit laten voeren na de zwangerschap. Al heeft de klinisch geneticus al gezegd dat het alleen een foutje was bij de bevruchting en het niet aan ons lag. Ik wil het toch zwart op wit hebben allemaal. Op internet kan ik niets vinden van mensen die zwanger geworden zijn na een kindje met trisomie 18. Ik ga het deze week weer navragen aan de gyn. Ik zit nu al een paar dagen met die vraag in mijn hoofd of het wel verstandig is
     
  8. Elize1984

    Elize1984 Lid

    16 jun 2011
    96
    0
    0
    Ik werk als verzorgende in de ouderenzorg
    Het Westland
    Ik ken ook geen mensen die zwanger zijn geworden na een kindje met trisomie 18. Wel een vriendin die zwanger was van een tweeling en 1 daarvan had trisomie 18, dit kindje is een miskraam geworden en de ander huppelt nu vrolijk rond. Maar op jouw vraag kan ik geen antwoord geven.
     
  9. mvRoosenMuffin

    mvRoosenMuffin Actief lid

    12 feb 2014
    177
    0
    0
    al 5 jaar gezinsbegeleider
    NULL
    het blijft gevoelig. Het is alweer bijna 4 jaar geleden toen ik met 21 weken zwangerschap spontaan beviel van Roos*. Ik heb er bewust voor gekozen om als alleenstaande weer voor een kindje te gaan. Ik ben al 7,5 week zwanger.
    ik ben wel blij dat mijn verdriet om Roos* en mijn blijdschap om mijn zwangerschap van Muffin naast elkaar kan bestaan. De spanning en angst zal voorlopig nog wel blijven denk ik. Maar ook dat mag er zijn.
     
  10. Verox

    Verox Niet meer actief

    Ook hier blijft het gevoelig. Een jaar nadat we afscheid moesten nemen van Vlinder* na een zwangerschap van 23 weken, mochten er een prachtige gezonde dochter verwelkomen.

    Ons meisje is nu 3,5 maand, maar het verdriet om Vlinder* blijft verwarrend. Het steekt nog regelmatig de kop op, en uit zich meestal in een angst om dit meisje alsnog te verliezen.

    Ook denk ik vaak over wat het verlies van Vlinder* nu precies is.
    Hebben we een dochter verloren? Of was het haar tijd nog niet en is ze alsnog in onze dochter geboren?
    Heeft onze dochter een onzichtbaar zusje? Ook dat is moeilijk te bevatten, aangezien de zwangerschappen elkaar zo snel opvolgden dat deze dochter nooit geboren zou zijn wanneer we de zwangerschap vsn Vlinder* hadden mogen voldragen.
    Ik ben nog steeds bezig om Vlinder* een plek in ons leven te geven.
    Antwoorden te bedenken wanneer mensen ons vragen naar onze dochter.

    Want als mensen me terwijl ik zwanger was vroegen of dit mijn eerste zwangerschap was, dan kon ik naar alle eerlijkheid zeggen dat het mijn tweede zwangerschap was, maar dat mijn eerste zwangerschap na 23 weken tragisch geëindigd was.
    Als mensen ons nu vragen of ons meisje onze eerste dochter is, dan moet ik wel antwoorden dat ze onze tweede dochter is, maar dat we onze eerstgeboren dochter niet bij ons mochten houden omdat ze veel te vroeg geboren werd, en dus is overleden.
    Maar wat antwoord ik sls mensen vragen of ons meisje onze enige dochter is? Dan heb ik geen pasklaar antwoord klaar, voel ik de behoefte om onze pijn te benoemen, en daarmee ons verdriet te delen? Of bespaar ik dat de omstanders door te bevestigen dat dit onze enige dochter is?
    Blijkbaar heeft dat toch nog wat tijd nodig...
     
  11. Rikigf

    Rikigf Actief lid

    18 jan 2013
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar Verox. Ach weet je, het maakt ook niet uit wat we antwoorden. Onze meisjes blijven altijd in ons hoofd en hart. Soms deel je het en soms doe je dit niet, omdat het bijv. vreemden zijn. Meestal zeg ik het wel. ' Dit is de derde en helaas is er één niet meer bij ons', of dit laat ik achterwege bij onbekenden waar het gesprek toch geen diepgang krijgt. Het is zoals het is. Ik denk dat we heel ons leven bezig zijn met welk antwoord we hierop geven.

    Verdriet steekt hier ook regelmatig de kop op, zoals jij het zo mooi benoemd. Ik ben niet bang om mijn derde te verliezen, maar ik mis Lune zo. En idd het vergelijken. Mijn kleintje lijkt sprekend op haar zusje(s) dus ik stel mezelf weleens de vraag wat als en als ze er nu was dan...Ik geloof wel dat Lune ons een meisje heeft gestuurd en dat ze hier wel is.
    Nu de komende maand is weer rot. De oudste is jarig en daarna zou Lune haar eerste verjaardag moeten vieren. Is bij jou denk ik ook zo hè 😔

    Hoe gaat het met je tweede meisje? Lekker aan het lachen, reageren en pakken met de handjes? Ook wel genieten, maar het gouden randje is eraf. Knuffel van mij voor jou.
     
  12. Verox

    Verox Niet meer actief

    Je hebt gelijk hoor Riki, fijn om dat even van jou te horen.
    Bij de oorspronkelijk uitgetelde datum van Vlinder sta ik niet zoveel stil. Wij herdenken alleen haar uiteindelijke geboortedatum, net als we bij onze andere dochter doen.
    Jullie Fem word alweer vier! Wat een feest!
    Ons meisje doet het perfect, ze is nog nooit ziek geweest en ontwikkeld zich goed. Het is een heerlijk actief lachebekje, hoewel ze nog niet zoveel interesse toont in speelgoed. Geeft niets, ze heeft nog tijd genoeg en er zijn zoveel andere interessante dingen om te ontdekken! Hoe gaat het met Juul?
     
  13. Twixxy

    Twixxy Actief lid

    6 feb 2013
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil jullie laten weten dat op 14 februari ons (Valentijns) meisje is geboren met 38,2 weken.
    Een klein meisje van nog geen 3 kg maar wat doet ze het goed. Ze lijkt sprekend op haar 2 zussen. Echt weer precies hetzelfde, heel mooi om te zien .
    De bevalling werd ingeleid. Het was heel heftig en erg pijnlijk. Toen ze eindelijk op m'n buik lag riep ik als eerst; ze leeft ze leeft. Het blijft soms nog onwerkelijk maar genieten echt van ons 3de meisje.

    Veel liefs!
     
  14. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.214
    1.041
    113
    Super dat ze leeft! Ben blij voor je, geniet van haar.
     
  15. Verox

    Verox Niet meer actief

    Hartelijk gefeliciteerd Twixxy!
    Wat hebben jullie een geduld moeten hebben!
    Dan is ze inderdaad erg licht voor die termijn. Ik hoop dat alles voorspoedig is gegaan en wens jullie heel veel gezondheid en geluk samen!
     
  16. Mamielove

    Mamielove Nieuw lid

    20 feb 2014
    4
    0
    0
    Wij willen ook super graag weer zwanger worden probleem nu nog is dat ik vloei (ben vorige week pas bevallen van ons geweldige vlinderkindje) ...... Ik heb op dit moment veel twijfels over hoelang duurdt het, wat nou als het weer fout gaat, wil ik alles te snel , veroordelen mensen mij niet, vergeet ik ons engeltje niet ?!
     
  17. Verox

    Verox Niet meer actief

    #617 Verox, 21 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 feb 2014
    Hey Mamielove,
    Gefeliciteerd en gecondoleerd met jullie kindje.

    Je kindje kon niet langer in je buik blijven, en ook niet bij jullie leven, maar heefft nu een plekje in je hart gekregen en zal altijd bij jullie zijn.

    Er zullen altijd mensen zijn die je niet begrijpen. Probeer dat los te laten en te beseffen dat alleen lotgenoten en heel naaste vrienden en familie weten wat het is om een kindje op deze manier te verliezen en verder te gaan. In dat opzicht ben ik blij dat er zoveel onwetenden zijn die dit bespaard is gebleven.

    De vragen die je jezelf stelt zijn heel herkenbaar

    Een volgende zwangerschap word niet makkelijk, met alle angsten en onzekerheden.
    Laat je vooraf goed inlichten. Zorg dat je zoveel mogelijk zekerheid krijgt. Stel veel vragen aan doktoren en gynaecologen. Hoe groot is de kans op herhaling? Wat kunnen jullie doen om herhaling te voorkomen?

    Na het verlies van Vlinder was onze kinderwens alleen maar groter geworden. Artsen zagen geen reden voor herhaling, dus wisten we al snel dat we opnieuw zwanger wilden worden. Omdat we nu eenmaal niet wisten hoelang het deze keer zou duren, zijn we er snel voor gegaan. Misschien te snel, want ik was sneller zwanger als verwacht.
    Toch heb ik er geen spijt van gehad, ik stond vrij rustig in de zwangerschap. Er was veel berusting. Natuurlijk wilden we dit nooit meer meemaken, maar het blijft een kwestie van geluk, we hebben er geen invloed op...
    De zwangerschap was heftig omdat de artsen toen ik eenmaal zwanger was ineens wel kans op herhaling zagen. Maar ik stond onder goede controle, alle mogelijke maatregelen werden genomen en de zwangerschap verliep voorspoedig.

    Toch weet ik niet of ik dit nog een keer aandurf. Ik droomde altijd van een gezin met twee of drie kinderen. Ik heb een geweldige gezonde dochter die alles goedmaakt. Ze is me alles waard.
    Nu eerst genieten en hopen dat ze een gezond en gelukkig leven tegemoet gaat.
    En wie weet wat de toekomst brengt...

    Heel veel sterkte
     
  18. Theprinces

    Theprinces Actief lid

    17 jun 2013
    238
    91
    28
    Vrouw
    @mamielove
    Allereerst gecondoleerd en veel sterkte en liefde toegewenst in deze moeilijke tijd...

    Ik heb ruim 3 weken geleden tweeling (jongetjes) verloren bij 20+4 weken en ik begrijp je, ik wil ook weer zwanger worden.
    Ik denk dat als ik daar te lang mee wacht dat ik dan juist teveel blijf hangen met het verdriet, ik wil en moet verder zo zie ik t.
    Je moet doen wat jij wilt en wat goed voelt en als mensen dat niet begrijpen is dat hun probleem.
     
  19. Reduijn

    Reduijn Lid

    11 feb 2014
    25
    0
    0

    Ik herken precies wat je zegt. Wij willen ook graag weer zwanger worden. Ik ben 6-2-14 bevallen. Ik vloei nog een heel klein beetje...
    Gister heb ik controle gehad bij de gyn en ze zei dat je na ongeveer 2 weken na een bevalling weer vruchtbaar bent en meestal na 4/6 wkn de eerste menstruatie weer komt.
    Wij willen nog op de eerste uitslagen wachten van het onderzoek. Hoop dat die er snel zijn dan kunnen we verder.
    Wat mensen ervan denken is niet jou probleem, je moet doen wat voor jou/jullie goed voelt. Het is helemaal niet dat je jullie engeltje vergeet. Die zal voor altijd in je hart zitten.
    De vraag of het weer fout gaat....tja.... Die zit in mijn hoofd ook en dat is een gok die neemt, ik probeer er positief naar te kijken en dan komt alles goed!!
    Succes en sterkte!
    Als je er nog eens over wilt hebben mag je me altijd een pb sturen! :)
     

Deel Deze Pagina