Ik denk dat ik deze maand gewoon weer ongi ga worden. Ik voel me sowieso echt helemaaaal niet zwanger. Niet eens een symptoom volgens mij dat ik zou kunnen benoemen. En nu ook nog een beetje roze verlies. Dus denk weer spotting (nog een keer gehad) en dan word ik dus gewoon ongi. Helaas! Hoop dat t snel gebeurd dan, dan kunnen we weer verder. Als het goed is zou ik ongeveer komende maandag ongi moeten worden.
Ik kan het nog steeds nauwelijks geloven. Dat we er zo naast zaten met onze berekening komt doordat ik tijdens mijn laatste menstruatie blijkbaar al zwanger was. Ik heb een paar dagen voor deze menstruatie nog een zwangerschapstest gedaan, maar die was negatief, en een paar dagen later ben ik gewoon ongesteld geworden. Dat dit kleintje zich toen blijkbaar heel erg goed vast heeft gehouden beschouw ik als een goed teken. Wel heb ik de afspraak bij de gynaecoloog in het ziekenhuis vooruit gezet van 3 mei naar aanstaande maandag 29 april. Ik heb na de geboorte van Vlinder namelijk advies gekregen bij een volgende zwangerschap vanaf 10 weken preventief met progesteron te nemen om de baarmoedermond stevig te houden en de baarmoederspieren rustig. Daarna vanaf 20 weken cervixmetingen en kweken/uitstrijkjes om vaginale infecties uit te sluiten. Spannend allemaal! Ik heb een angelsound gekocht en gisteravond voor het eerst het hartje gehoord.
Vanaf 10 weken al? Ik kreeg volgens mij te horen dat het vanaf 12 weken gedaan werd bij mij. En ik hoor heel veel dat mensen het bij 16 weken pas krijgen. Heel verschillend allemaal. Maar wel belangrijk inderdaad dat je nu zsm dat krijgt!
Ik lees ook overal vanaf 20 weken. Ik weet het ook allemaal niet, maar in de brief die de Verloskundigenpraktijk gekregen had van de gynaecoloog staat vanaf 10 weken. Ze hebben hem voor me uitgeprint. Ik ben ook heel benieuwd wat ze maandag zeggen. Zelf vind ik de vaginakweek met 20 weken wat laat. Vlinder had toen ze geboren werd met 23 weken tekenen van een infectie. Wanneer deze veroorzaakt zijn door een vaginale infectie dan denk ik dat ik daar al langer meer rond heb gelopen... Maar daar zal ik dan ook naar vragen. Ik hoop zo dat je maandag niet ongesteld word BeetjeMama! Ik wou dat ik jullie allemaal zwanger kon wensen! Hoe is het bij jou Twixxy? Die ovulatietesten zijn mij onbekend, maar het levert een mooi plaatje op. En Antwoord, wat een ***situatie. Waarom lijken sommige mensen alle pech tegelijk te krijgen? Ik haat die oneerlijkheid, daar word ik zo verdrietig van. Ik word nog steeds verdrietig als ik denk aan die collega die me bij mijn vorige zwangerschap zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Het lukt de gemiddelde crack-h**r nog om een gezond kind op de wereld te zetten, sprak hij subtiel... Gisteren kreeg ik een vergelijkbare opmerking te horen.
Ja gewoon eens naar informeren. Vanaf 20 weken is wel erg laat! Denk niet dat het dan nog veel zin heeft. Denk dat 12 of 16 beter is! En kweekje met 20 weken pas lijkt me inderdaad ook raar. Zou dan eerder met 16 weken en met 20 ofzo weer? Gewoon alles vragen wat je wilt. Benoemen waarom jij het graag wilt op dat termijn etc. Denk dat ze wel rekening met je wensen houden in jouw situatie hoor. Ik weet eigenlijk wel zeker dat ik ongi ga worden. Ik voel me echt totaaaal niet zwanger. Normaal had ik (ook al was ik niet zwanger) allerlei tekenen van een zwangerschap en nu echt helemaal niks. En dan ook nog eens hele lichte spotting. Dus dat kan niet anders dan uitlopen op een ongi. Alleen ik hoop dat het gewoon snel gebeurd dan. Niet dat ik nog weken moet wachten! Dat vind ik altijd zo balen. En dan gaan we gewoon weer de volgende ronde in! En dat het de gemiddelde crackh...r wel lukt , pff... ja. Soms is de wereld zo oneerlijk. Ook als je die berichten leest van meiden die onveilig seks hebben, vervolgens zwanger worden en dan twijfelen over abortus omdat ze toch nog wel graag feesten enzo. Grrrr...
@Verox. Sommige mensen hebben geen idee waar ze over praten. Lekker links laten liggen. Zonde van je energie. Laat je goed informeren en stel al je vragen aan de gyn en verloskundige. @Hier. Gaat goed met me. Vandaag nekplooimeting gehad en kansen zijn klein. Kleintje doet het tot nu toe goed. Ik ben blij en kan er meer van genieten. Komende tijd wordt mijn geduld op de proef gesteld, 4 weken wachten tot volgende echo.
Wat goed om te horen. Ik ben over het algemeen een heel geduldig persoon, maar bij de vorige zwangerschap vond ik vier weken al heel lang. Ben blij met mijn doptone, al vraagt dat ook veel geduld en vraag ik me af of ik niet in paniek zal raken wanneer ik de hartslag niet kan vinden.
@ Verox; Ik had ook een doppler en moet zeggen dat ik het heel fijn vond. Zou niet te vaak luisteren, jezelf niet gek maken om 3 keer per dag te checken of je nog iets hoort. Ik deed het ongeveer 1 keer in de week, gewoon voor de leuk. Als je het hartje niet meteen vindt, gewoon doorzoeken en anders na een half uurtje nog eens. Ik bleef gewoon altijd zoeken tot ik hem had haha! Kostte soms wat geduld, maar vond het wel fijner om hem toch te horen hhaha. @ Iedereen; wat vinden jullie van de komende Moederdag? (vooral de mama's die naast hun overleden kindje, geen andere kindjes hebben). Ik had er eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht, maar vroeg aan mijn moeder wanneer het was (voor een cadeautje voor haar) en toen begon zij erover dat dit mijn eerst Moederdag werd. Toen moest ik even slikken, heb daar helemaal niet over nagedacht.
pfff.... daar heb ik ook niet over nagedacht... ga ik ook even niet doen ook... wij gaan een weekje richting zwitserland, zal dus even stil zijn vanaf hier!
Hoi lieve meiden, Ook ik ben weer in verwachting van de tweede. Ongeveer een half jaar na de geboorte van onze vlinder dochter. Toen ik positief testte vond ik het zo vreselijk eng. Ik denk dat ik er eerder ook niet aan toe was geweest. De onzekerheid is er nog iedere dag. Ons dochtertje had een chromosoomafwijking en dit kindje is gezond. Ik vind het nog iedere dag moeilijk. Ik ben nog lang niet zo ver zwanger als van ons vorige kindje en heb nu nog het gevoel meer van ons dochtertje te houden. Het zal tijd nodig hebben verwacht ik... voor iedereen die weer op het wachtbankje zit; houd vol! Voor wie er zwanger zijn; geniet!
Mijn vriend en ik hebben besloten dat we opnieuw zwanger willen worden. Het is pas 2 maanden geleden dat ik bevallen ben maar ik ben bang dat des te langer ik wacht, des te enger ik het ga vinden. 10 Mei is mijn nod, maar ik ga er van uit dat het niet zo snel al lukt. Maar we zullen zien. Ik zie vrij erg op tegen moederdag. Het is ook mijn eerste moederdag als mama en ik heb verder ook geen kindjes. Gelukkig krijgen we een dag daarvoor onze pup dus ik ben van plan om me volledig daar op te focussen. Ik deel de moederdag-pijn ook met mijn eigen moeder, die 12 jaar geleden een doodgeboorte had na een voldragen zwangerschap, dus er is ook begrip voor als ik lekker thuis blijf die dag.
@ Moederdag, voor mij is dat eigenlijk niet zo ter sprake denk ik omdat ik natuurlijk nog een zoontje heb en daardoor hier sowieso moederdag wordt gevierd, maar ben wel zeer benieuwd of mijn man Demi er ook bij zal zetten. @ Lun, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik denk dat het vooral tijd en vertrouwen nodig heeft dat je dit kindje echt gaat toelaten. Denk dat je jezelf nu probeert te beschermen en je daardoor denkt dat je meer van je dochter houdt als van dit kindje, maar dat groeit wel. @ Babylou, de kinderwens blijft he? Bij mij werd die wens na het verlies van onze dochter alleen nog maar sterker. Je hebt een baby'tje in je armen gehad die je niet kunt verzorgen. Wij zijn er na mijn eerste menstruatie weer voor gegaan. @ Hier, vandaag feestje van mijn zoontje gevierd was toch wel heel erg vermoeiend zeg Het zit er nu weer op. Vanochtend had ik nog een Gender-test gedaan voor de fun en deze gaf een roze uitslag! Ben benieuwd of de test klopt.... foto staat in mn album
Joy; grappig zeg zo'n test! Kende het helemaal niet. Nou ben benieuwd of de test gelijk heeft. 50% kans dat ie gelijk heeft haha. Babylou; wat fijn om te horen dat jullie er ook weer voor gaan. Het zal altijd spannend blijven, ook al ben je over 5 of 10 jaar weer zwanger. Ik hoop voor je dat je snel zwanger mag zijn. (Ik ben trouwens de gene die je volgt op instagram ) Moederdag; ik heb natuurlijk nog een ouder dochtertje die al iets moois heeft gemaakt op t kdv. Maar ben benieuwd of mijn man ook iets geeft van ons baby meisje*. Ik denk het wel! Maar zo'n dag zal ook weer erg moeilijk zijn! Voor ons allemaal. Hier; ik voel me dik en lelijk. Blegh! M'n kleren zitten te straks en moest vd week gewoon een maat groter kopen. Vanaf dat moment heb ik besloten om echt minder te gaan snoepen etc. En natuurlijk heb ik ook wel van, ben pas 4 mnden geleden bevallen etc. Maar tsja.. Baal gewoon even van mezelf. M'n cyclus is niks van te begrijpen. M'n temp blijft laag. Het enigste wat ik kan doen is afwachten... Even verder terug lezen.
Lun; gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Het is eigenlijk ook weer super eng. Die onzekerheid en angsten wat er nu bij komt kijken! Probeer positief te blijven.. Verox; wat super zeg dat je gewoon al verder bent dan je dacht. En heerlijk om dat hartje te horen. Beetjemama; nee niet ongi bij jou. Hopelijk is het niet door gaan zetten bij je. En als je toch echt niet zwanger bent dan maar wel snel ongi worden en op naar een nieuwe ronde! Knuff Antwoord; jeetje zo heftig bij jou! Denk goed aan jezelf en aan je kleintje in je buik. Hopelijk snel positief nieuws! Riki; fijn dat alles goed gaat bij jullie!!!
Zwanger! Rikigf - 6 november 2013, mama van Fem en Lune* LoPi - 15 november 2013, mama van Sam* JoyofLiving - 15 december 2013, mama van .... en ....* Verox - 5 november 2013, mama van Vlinder* Antwoord - uitgerekende datum Lun - uitgerekende datum In afwachting! Beetjemama - NOD = +/- 30 april, trotse mama van Nora* Twixxy - NOD = begin mei, mama van grote meid & baby meis* MelanieL1990 - NOD = Lovekid - NOD = Cinderella1978 - NOD = +/- 12 mei Babyloutattoo - NOD = 10 mei, mama van Neva*
@ Lun; gefeliciteerd!! Tuurlijk is he eng... ik denk dat iedereen dat hier wel zal vinden. Maar super om te horen dat dit kindje gezond is! Geniet ervan. @ Babyloutattoo; dus jij ziet er ook tegenop. En wat ontzettend rot dat je moeder ook zoiets heeft moeten meemaken! Wat oneerlijk. Maar misschien soms ook 'fijn' voor jou om alle begrip te krijgen. Wat voor 'n puppy krijg je? @ Joyo; ja dat is inderdaad heel anders. Wel fijn! Hopelijk zet je man Demi erbij. @ Twixxy; ja wel fijn als je toch iets krijgt van je kleine he. Hoewel je natuurlijk je andere kindje alsnog heel erg zal missen... Wat rot dat je cyclus zo raar is. Hier ook al! Vervelend om geen idee te hebbe wanneer je eisprong is en wanneer je NOD is he? @ Hier; Vrijdag avond ongi geworden, op dag 25. Heel raar. Vorige cyclus was 42 dagen. Zaterdagavond was het alweer over, zondag niets meer tot in de avond, toen opeens weer wat bruinverlies. Ik snap er helemaal niets van!
Ik kom net bij de gynaecoloog vandaan. Een andere gynaecoog als die me begeleid heeft bij en na de geboorte van Vlinder*. Ik ben een beetje geshrokken. Deze gyn adviseert zo snel mogelijk een cerclage te plaatsen. Een operatie waar hij erg luchtig over sprak, behalve dat ik me moest realiseren dat ik het kindje tijdens de operatie al kan verliezen wanneer de ingreep mislukt. Hij wilde wel nog overleggen met de gynaecoloog van de vorige keer en hebben aanstaande vrijdag een afspraak met hem. Met de gynaecoloog die ons bekend is hebben we het ook al eens over een cerclage gehad, maar toen zei hij dat er geen aanleiding was die preventief te plaatsen. Er was geen reden aan te nemen dat een volgende zwangerschap complicaties op zou leveren, maar proluton, cervixmetingen en uitstrijkjes waren wel raadzaam. Ik ben er best van geschrokken. Ik zie enorm op tegen het plaatsen van een cerclage. Onder narcose of met een ruggenprik vaginaal een bandje om mijn baarmoederhals laten hechten, een week lang bloedverlies en buikpijn, en dan rustig aan je werk weer oppakken klinkt alles behalve geruststellend... Overigens wist de "nieuwe" gynaecoloog me wel gerust te stellen wat betreft infectiegevaar. De infecties/ontstekingen die bij Vlinder werden gevonden, werden bij bijna alle kindjes gevonden die rond die termijn geboren werden. Er was volgens hem geen reden aan te nemen dat ik een infectie opgelopen heb bij de vorige zwangerschap.
Jeetje Verox, is dat me eens even heftig! Zelfs ik (een buitenstaander) schrik er van, laat staan jij. Benieuwd wat je eigen gyn zegt, zou het echt nodig zijn. Maar vind t nog al een risico, tenminste wat ik nu zo bij je lees. Zou je goed laten inlichten etc. Voordat je zo'n grote stap onderneemt. Knuff!
Jeetje Verox ik snap dat je bent geschrokken. Dit had je natuurlijk niet zien aankomen? Misschien kun je het eerst met je eigen gyn bespreken voordat er een beslissing komt. Neem aan dat je niet deze zwangerschap nu in gevaar wil brengen aangezien er nu nog niks met je baarmoedermond aan de hand is. Ik zou het anders gewoon vaak na laten kijken
Dat is even schrikken Verox, als je het niet vertrouwd wat hij je gaat vertellen zou ik voor de zekerheid en voor je eigen gemoedsrust een second opinion aanvragen het gaat wel om jou en je kindje. Hier is de pijn weer begonnen vanavond :x ik word er niet goed van. We zijn al weer een paar dagen aan het klussen hopen dat het deze keer helpt en dat dit voorlopig de laatste keer is . Heb voor 2 mei een afspraak staan om de echo te laten maken vind het best wel spannend