Hallo, Mijn man en ik zijn bezig zwanger te worden van ons eerste wondertje, en hebben beiden een beetje overgewicht... Nu ben ik benieuwd wat jullie ervaringen zijn met overgewicht en welke cyclus je zwanger bent gewordne.. Ik weet dat dit voor iedereen verschillend is...Wij zijn nu in onze 2e ronde bezig...En hoop dat het deze ronde raak is...
Ik denk dat het ook uitmaakt hoeveel overgewicht je hebt. Maar ervaring heb ik er niet mee. Al ben ik ook te zwaar, maar wij zitten pas in de 1e ronde. Succes!
@Kaatje, ja dat denk ik ook..Ik heb een bmi van rond de 35..Helaas veel te zwaar, maar gelukkig is het bij mij goed verdeeld...mensen zien aan mij niet snel dat ik zoveel te zwaar ben
hoi spannend22 ik zit ook in de 2de ronde en heb ook overgewicht ben wel aan het afvallen en ben ook al wat kwijt ik heb wel zelf al paar keer dingen opgezocht over zwanger worden en overgewicht hebben je kan gewoon snel zwanger worden hoor alleen bij mensen met wat overgewicht hebben meer kans om zwangerschapsdiabetes te krijgen en een hoge bloeddruk en moeten vaker op controlle maar dat is ook niet bij ieder persoon met overgewicht dus maak je maar geen zorgen en laat het op je afkomen hoop voor je dat het deze maand raak is veel s6 met zwanger worden
@Melkos, heb je veel overgewicht? weet je je bmi?ik ben sinds eind juni begin juli 3,3 kg afgevallen..gaat niet snel, maar wel wat..in het weekend let ik minder op maar toch ook wel..snap je wat ik bedoel?? ik heb nu al zo'n verliefd stom gevoel in mn lichaam wat zegt dat het deze ronde raak zou zijn..maja ergens verwacht ik het niet en ga ik me daar neit op instellen..hopelijk is dat wel, want over 4 weken gaan we met mn ouders etc op vakantie en dan zouden we het kunnen vertellen..maar ik maak me niet te blij...Jullie ook veel succes met zwanger wroden!!!
@ spannend Ik had voor mijn eerste zwangerschap een bmi van 28 en was in de 2e ronde al zwanger. Nu heb ik een bmi van 31 (zwangerschapskilo's die er niet af willen) en ben nu al in ronde 11. Het kan dus alle kanten op gaan.
@girafje, pff dat is balen..geef je de moed snel op? doe je nog iets extra's als jullie hebben "geklust"? Bijv. kussen onder je billen oid? Wij beginnen vandaag aan onze 2e klusperiode...
Hoi, Ik heb zelf ook overgewicht en ga nu op naar de 2e ronde. Hier ook een bmi van 35 en ook gelukkig aardig verdeeld over mijn lichaam. Ben al mijn hele leven zowat aan het dieten en dat is zeer waarschijnlijk ook het probleem. Heb ook bij een dietiste gelopen en moest dus meer gaan eten en ben hier 6 kilo mee afgevallen. Meer gaat er ook niet af want mijn lichaam went te snel aan verschillende eetpatronen helaas. Lees veel wisselende verhalen over zwanger worden met overgewicht, dus ben ook wel benieuwd naar de reacties hier. Liefs
Ik heb een BMI van ongeveer 32 (weet niet precies hoeveel) Bij ons was het raak in ronde 5 (6 maanden ivm iets onregelmatig cyclus). Het verschilt inderdaad per persoon, dus het kan alle kanten. Succes!
Ik heb ook overgewicht en zitten nu in de derde ronde... Twijfelde eerst of ik niet zou afvallen voordat we ervoor gingen, maar er zijn meiden om mij heen zwanger geworden die nog zwaarder zijn als ik, dus uiteindelijk heb ik besloten om ervoor te gaan. Nu probeer ik gewoon een beetje te letten op wat ik eet. Maar idd, je weet het gewoon niet. De ene wordt met overgewicht in ronde 1 zwanger, en de ander is superslank en doet er jaren over. Is geen pijl op te trekken.
@ Spannend Het is inderdaad elke maand weer balen als de ongi komt. Elke keer klus ik al met een kussen onder mijn billen en blijf daarna lekker in bed en ga dan slapen (we zijn avondklussers). We klussen pas als ik aan mijn afscheiding merk dat mij ei komt en zo is het gelukkig nog wel vol te houden. Ik heb bij mijn dochter aan het eind ook behoorlijk bekkenpijn gehad en hou er nu ook rekening mee dat dat weer gaat gebeuren. Mocht dat nu weer gebeuren, dan is mijn dochter al wel zo zelfstandig dat ze veel zelf kan. De gedachte: het komt wanneer de tijd rijp is gaat ook vaak door mijn hoofd! Wie weet is het deze maand dan eindelijk raak.....
Fijn om reacties van jullie te horen..Zijn jullie verder allemaal al lang bezig? of voor een 2e kindje? En hebben jullie nog tips om het sneller te laten slagen om zwanger te worden? Ik hou mijn motto: het komt als het komt, en als het niet komt komt het niet.. Maar merk wel dat het nu al begint te kriebelen (vandaag begint onze "klusperiode") dat we heeeeeeeeeeeeel graag willen dat het raak is..En dan is het nog maar ronde 2....Heb me wel voorgenomen dat ik eind van mn cyclus minder erover in wil zitten.... heb een mooie site gevonden waar je details op kunt zien na je eisprong en wanneer deze is: Zwanger worden... | Wanneer gaat het eitje innestelen? Nuttig?
Ik heb de rest van de reacties niet gelezen Maar ik heb veel overgewicht (100+ kilo) en ben 3 keer in de eerste ronde raak zwanger geweest waaruit 2 prachtige dochters De eerste keer door de pil heen en de derde keer door het spiraaltje heen Dus overgewicht hoeft zeker niet altijd een probleem te zijn hoor!
@Takhen, dat is fijn om te lezen...Dat geeft de burger moed Al ben ik de 1e ronde al voorbij haha..zit nog wel onder de 100kg...Hoe lang ben je? Ik 1.65m met ongeveer 93kg...Dus bmi van ongeveer 34/35....Ik vond het wel stoer, want had eerst bmi van 35.nog wat en nu al 34.nog wat als ik gewoon netjes rond de 93 ben...Dit wisselt wel..maar doe mn best.. Ik vind dit een leuk forum...Kunnen we gezellig kletsen wanneer we zwanger zijn toch?
@spannend22 ik heb een bmi van 36 ik was 10 kilo kwijt maar ben weer wat bij gekomen helaas dieet gaat niet zo makkelijk. Ik zit nu in de 2de ronde en heb aankomende week mijn NOD ben benieuwd
Lengte van 1.67 Ik weeg nu 7 kilo minder dan toen ik zwanger werd van onze tweede dochter, ik woog de dag na de bevalling 2 kilo minder en ben daarna gaan afvallen Maar ik zit nu op 107.5 (ongeveer) Bmi is 38.7-ish Maar houd dus moed! Artsen roepen altijd direct dat overgewicht betekent dat je moeilijk zwanger word maar dat is dus echt niet altijd waar Tuurlijk is overgewicht wel slecht, daarom ben ik ook aan het afvallen
Door overgewicht kan je cyclus onregelmatig zijn, lopen nu in het zkh voor behandeling ik heb licht overgewicht BMI 27.6 We worden wel behandeld, maar ik mag niets meer aankomen dus er heel erg opletten. Op de intake is ons duidelijk geworden dat alle overgewicht invloed heeft op de vruchtbaarheid. Maar ja aan de andere kant zie ik ook genoeg mensen die en overgewicht hebben en/of roken en gewoon zwanger worden.