Hoi, Mijn gyn heeft mij na de vorige bevalling opgedragen dat ik eerst mijn suiker op de goede lijn moet hebben voor ik weer zwanger raak. Ook dat ik dat moet melden aan het ziekenhuis, maar aan wie zou ik dat moeten melden dan? de gyn, de diabetes verpleegkundige of de internist. En hoe moeten de waardes dan liggen qua hoogte? alvast vriendelijk bedankt
Ik vind dat een beetje raar. Normaal gesproken gaat zw. diabetes over na de zwangerschap. Dan zijn je suikers dus weer goed. Wel raden ze aan om enkele weken na de geboorte even te laten controleren of dit zo is. Hiervoor kun je bbloed laten prikken. Heb nog nooit gehoord dat je moet melden als je weer zwanger wilt worden. Heb ik iig niet gedaan en ook niets van gehoord van vlos. Wel heb je een grote kans dat je het weer krijgt. Als ik jou was zou ik het nog even navragen...
mijn zw diabetes was idd over na de zwangerschap. 6 weken nadietijd nog een controle gehad (bloedprikken e.d.) maar de gyn had het hier over, maar zal dan nog eens even weer bellen. dankje