Danku dames is nog niet doorgebroken ik haat het he waarom nu ik moet morgen ook werken met ongesteld heid haat ik. Die wc op werk is zo vies
@MICH18 dat is ook zo! En dat klagen over de zwangerschap was ik me ook achteraf heel bewust van, voelde me ook enorm schuldig toen het misging. ik herkende dat ook niet bij mijzelf. Heb nooit in de drie zwangerschappen zitten klagen. Ik was ontzettend dankbaar maar in tegen stelling tot mijn andere zwangerschappen voelde deze zwangerschap zo anders en zo zwaar. Ik kon dan echt op dat moment zuchten en steunen Emotioneel kon ik me niet hechten aan de zwangerschap terwijl ik echt altijd zo in de wolken was bij mijn meiden. Misschien dat mijn lichaam al wist dat het niet goed zat ofzo. Maar wat betreft de drukte en perfectie, je heb daar helemaal gelijk in. Het is ook niet niks allemaal En als we het positief bekijken gaat er ook heel veel goed
Dank je voor je woorden❤️ Af en toe is het ook beseffen dat we ook heel goed bezig zijn. Mijn kids krijgen de aandacht en ondersteuning dat ze nodig hebben en als ouders ook wel erg betrokken met de school en clubjes. Af en toe geven we onszelf wel een schouderklopje en beseffen we dat we ook ontzettend ons best doen en gelukkige Kids hebben. Daar draait het dan uiteindelijk om. Maar als mijn dochter soep met een vork moet eten dan denk ik weleens dat de concetratie en planning wat beter kan Maar inderdaad, het zijn geen wereldrampen.
Ik denk als iedere moeder eerlijk is hetzelfde is @MIss X We zijn ook maar mensjes ook al zijn we voor onze kinderen de hele wereld!! Zelf heb ik wel een keuze gemaakt qua werk, ik vind mijn gezin belangrijker dan werk En dat geeft rust. Verwijt jezelf niks, ik ben ook een enorme planner en dat is zo lastig. Ook ik denk continu ronde....nu ronde... straks zijn de andere al te oud ect Maar het leven is niet te plannen
@Rebo als het aan mij lag dan werkte ik helemaal niet meer In iedergeval een sabbatical van 2jaartjes zou zo heerlijk zijn Helaas moet ik wel werken en verdiend mijn man niet voldoende om ons te onderhouden. Ben zelfs kostwinner dus er ligt ook wel een beetje druk Ik kijk wel om mij heen voor een baan die minder werkdruk met zich mee neemt en ook niet mee naar huis neemt. Maar het salaris moet wel minimaal hetzelfde blijven Hoe en welk keuze mbt het werk en gezin heb jij gemaakt? Echt om ermee te stoppen of minderen of een mentaal dingetje?
Ik werk niet meer overdag op door de weekse dagen. Lukt dat bij jou ook of vind je dat niet fijn? Wij kunnen ook niet zonder nou ja, het zou wel kunnen maar we houden ook van luxe dingen
@MIss X Ik wil niet klagen en doe dat ook niet direct, maar poeh, als je in die eerste weken van de zwangerschap zit is het wel pittig hoor. Ik ben enorm dankbaar, maar zo moe continu en dan soms ook nog die misselijkheid. Ik voel me er ook schuldig door tegenover mijn dochter (en mijn werk).. Ik snap je gevoel over je baan heel goed! Als mijn promotie afgerond is wil ik minder werken (vanaf deze zomer, op tijd voor de tweede) en vooral een baan met minder verantwoordelijkheid/stress. Niet te hard voor jezelf zijn!
@twee argh dat zou balen zijn! Is er al iets doorgebroken? Het is ook allemaal best veel tegenwoordig vind ik. Als vrouw heb je vaak ook een baan (/carrière) en daarnaast grotendeels de zorg voor de kids en de huishouding. Ik kijk zelf ook om me heen voor ander werk want heb 3 uur reistijd op de dag. Maar ik weet ook even niet zo goed wat ik nou precies wil; zelfde werk of iets anders. En ik heb een vast contract en wil dat niet zomaar opgeven nu met de kinderwens. Dus eigenlijk stel ik dat uit tot ik uit mijn verlof ben en ga ik dan op zoek naar iets nieuws, tenzij nu DE DROOMBAAN voorbij komt....
@Doublemom die dilemma herken ik. Nu vast contract, flexibiliteit en het perfecte moment om na mijn verlof voor de droombaan te gaan. Maar zwanger worden duurt nu ook al best een tijdje en wie weet nog een jaar.. Hoe lang wil ik wachten. Daarnaast solliciteren met een kinderwens voelt ook niet helemaal eerlijk. Ik zit nu in tweede ronde met solli waarvan ik denk dat de functie mij een stuk gelukkiger maakt. Ik ben bereid om ons kinderwens dan even te parkeren. Maar niks is nog concreet en vind het dan ook weer zonde om deze vruchtbare maand voorbij te laten gaan. Met de lasten en het leven dat steeds duurder wordt en wens voor vierde moet de switch ook niet ten koste gaan van de inkomsten. Maar we mogen niet klagen.. We hebben een prachtige gezin, een huis en werk. Luxe problemen
Dank je! Wel spannend je promotie en kan je dan ook minder werken? Of ga je op zoek naar iets anders? En de eerste weken van zwangerschap kan ook best zwaar zijn. Vooral als je daarnaast nog een kind in huis heb en je werk en huishouden.. Het leven en de verplichtingen gaan door maar je lijf ondertussen hard aan het werk. Hoe voel je je nu? Heb je al een echo gehad? @PieterKonijn, @Pioenroos92 @Lindavvv @CupCake88 hoe is het met jullie?
Nee dat zal helaas niet gaan en ook niet gecombineerd met het werk van mijn man. Maar dat is inderdaad ook wel een oplossing! Heb weleens een baan gehad waar ik tijdens de schooltijden alleen werkte was ook ideaal.
@MIss X Lief dat je het vraagt! Voor zover we weten gaat het met het kindje goed. Volgende week hebben we de termijnecho, met hopelijk nog steeds een kloppend hartje. Met mijzelf gaat het helaas minder. Ik heb enorme pijn in mijn bekken en heb net een nieuwe baan, met proeftijd. Ga morgen naar de vk om dit alles te bespreken en voel me behoorlijk shit. Kan niet zitten, staan of lopen en opstaan is helemaal vreselijk. En op werk moet ik al die dingen helaas constant doen. Zolang alles oké is met het kindje wil ik niet teveel klagen, maar dit breekt me wel een beetje op momenteel.
Wat balen zeg! Je lijkt mij te volgen... eerst 2 miskramen en dan zwanger en gaat het goed krijg je bekkeninstabiliteit ik ben gestropt met werken met 13 weken het ging niet meer. Bekkenfysio en bekkenband gehad. Veel sucses bij de Vk! En ik duim voor een mooie echo
Jeetje herkenbaar dus! En óók al zo vroeg. Ik ben pas 9 weken, maar als het zo blijft als vandaag gaat het gewoon niet meer. Dit houd ik niet vol op werk. Hopelijk weet ik morgen wat meer.
Nog effies en dan 6 dpo.  het gaat niet zo snel maaaaaar oké. Voel BTW ook nog niks waarvan ik denk YES
@PieterKonijn je kleintje is het allerbelangrijkste! Hier is ronde 8 weer niet gelukt ☹ Ik ga morgen naar de huisarts.
Echo op 3 feb. Moe moe moe, af en toe misselijkheid, maar dat valt gelukkig nog mee. Ik draai nu een dubbele baan, dus als promotie klaar is dan blijf ik als het goed is bij mijn docentenbaan. Maar die combi is nu wel even heel heftig. @Rebo maar je bent toch echt nog heel vroeg met 9dpo hoor.. Ik duim nog voor je