Gefeliciteerd met je zwangerschap! @LiefenLeed ik ben net een paar weken geleden begonnen met foliumzuur, maar geen idee hoe lang je dat tijdens je zwangerschap moet doorslikken? Ik dacht de hele 40 weken.
Met vlagen misselijk. Ene keer heel erg en de andere keer valt het mee. Aankomende week de eerste echo, daar ben ik stikzenuwachtig voor..
Hier vanochtend te horen gekregen dat er weer iemand uit de familie zwanger is. Volgende week hebben we een kraamfeest waar zij ook bij aanwezig zullen zijn. Dat wordt volgende week (mits ik dan niet zwaar ongesteld ben) flink wat babypraat. Vanmiddag hebben mijn vriend en ik een kraamcadeautje gekocht. Het was stiekem toch wel heel leuk om tussen al die kleine kleertjes te gaan kijken
@Pioenroos92 hier in de trapkast prima hoor! Vriendlief is het weekend weg, dat scheelt. Komende week weer vruchtbare dagen, dus ik moet dan wel even op gaan letten. Ik verwacht mijn ei einde van de week. Deze cylcus dan weer doorkomen en dan eigenlijk nog 1 (alhoewel ik soms denk, het zal vast toch niet in de eerste cyclus raak zijn hahaha!). Over solliciteren en zwangerschappen: Ik kan me dat bij de vorige zo herinneren, maar toch gewoon proberen, want je weet inderdaad niet hoe lang het duurt en soms vind je ook iets heel moois voor na je bevalling of doe je nieuwe contacten op. De baan die ik nu net ben begonnen had ik eigenlijk ook tijdens mijn vorige verlof op gesolliciteerd, ik had toen zelf al besloten dat het niet zo handig was, maar wel contact gehouden en zo nu de baan gekregen! Foliumzuur: 4 weken beginnen voor de eerste cyclus waarin ik zwanger wil worden doe ik nu (ik ben alleen nu al begonnen omdat ik twijfel of ik toch volgende maand al ga starten hahaha. Het kan sowieso geen kwaad.. O dames mag ik even gefrustreerd zijn??? Ik probeer nieuwe voedingsbeha's te kopen (bij beha's zijn helemaal afgeragd na 14 maanden borstvoeding, maar ik voed nog veel dus wil wel graag nieuwe), mijn maat is best wel verandert omdat ik rond de bevalling best wel grote borsten had en die nu toch weer een stuk kleiner zijn en ook mijn omtrek is verandert. Ik ben vorige week langs 3 verschillende lingeriewinkels geweest en die hadden allemaal geen of een enkele voedingsbeha (vaak met beugel, wat ik toch liever niet heb), maar ik dacht in ieder geval passen voor de maat, hadden ze ook amper verschillende maten. Toen toch maar thuis de boel opgemeten en 7 verschillende beha's online besteld en NIETS past. Ik wordt echt gek van beha's die helemaal afgezakt zijn, bleh!
Hè, dat verbaasd me! Dat er zo weinig aanbod is in voeding bh’s. Je zal vast alle winkels al gehad hebben, maar een Hema of H&M misschien?
@Akka bij Prenatal ben ik ook wel eens geslaagd voor mooie voedingsbh's! @Gnana leuk he, al een beetje voorpret! Dan heb je ook een goed excuus om tussen de babykleertjes te kijken! Ik naai graag zelf kleertjes en ik zie natuurlijk allemaal hele leuke baby stofjes voorbij komen.. Maar ik ga dat echt pas kopen/maken als ik zwanger ben.. Maar is wel lastig, het liefst zou ik nu al een stapel boxpakjes maken hahah en helaas ook niemand in mn omgeving die zwanger is waarvoor ik kan oefenen. Hier in de trapkast gaat het ook nog prima.. Nog geen vruchtbare tekenen.. Hopelijk niet te lange ronde want ik wil heel graag door!!
@Rhombi ik ben er deze maand wat minder mee bezig en tot nu toe ook geen onrust of nadenken over kwaaltjes gehad. We gaan het volgend weekend allemaal zien. Misschien dat ik halverwege deze week wel testdrang krijg maar die is er nu nog helemaal niet. @Sammetje83 wat spannend de eerste echo! Hou je ons op de hoogte? @aan alle dames in de trapkast: lukt het nog of moet ik even wijn/chocola of andere versnaperingen komen brengen? hahaha
Och, ik zou ook helemaal blij worden tussen al die kleine kleertjes en baby kleertjes. Maa Wauw ik ben stiekem een beetje jaloers, wat super leuk dat je zelf baby kleertjes maakt!! Hier wel al tekenen, maar ik let nu echt op elk klein dingetje, dus kan het mis hebben. Zou ook best snel zijn, zit pas op dag 10..
Dankjewel! Is ook super leuk! Het kan wel een voorbode van je ei zijn.. Ik heb soms 5/6 dagen van tevoren al vruchtbare tekenen voor mijn ei echt springt!
Dank meiden voor jullie advies en wijze woorden Ik wacht op paar terugkoppeling wat betreft verstuurde sollicitaties. En over paar dagen is mijn eisprong. Ik denk misschien te rationeel maar moet inderdaad gewoon go with the flow.. Dat is altijd ook wel mijn instelling geweest maar door het bewust zwanger willen worden ben ik zo planmatig bezig.. We zien wel waar het schip strand. @Sammetje83 succes, wat spannend zeg!
@LiefenLeed leuk oktober al! Spannend hoor! Mag ik vragen waarom je de verloskundige ervoor gaat bellen? Wij beginnen in november en ben al even aan de foliumzuur. Dan zit het in ieder geval goed in mijn systeem haha. @PlainJane ik stap wanneer ik zwanger ben altijd over op de complete multi voor zwangere vrouwen en daar zit ook foliumzuur in. En ook in de multi van na de zwangerschap. Dus ze raden aan sowieso tot en met 12 weken maar meestal zit het dus ook nog in de multi's. @Sammetje83 oww die eerste echo en dat wachten he... Ben je van het wachtbankje af, wat altijd al een eeuwigheid lijkt te duren.. En dan krijg je die eerste echo, de eerste spannende weken, de 20-wekenecho en dan het grote wachten tot de kleine zich aandient. Haha waar beginnen we eigenlijk aan! @Gnana wat leuk! Hopelijk kan je snel gezellig mee kletsen over zwanger zijn! @Akka heb je geen borstvoedingswinkel of zo in de buurt? Hier in de buurt zit er eentje, en ook een winkel met alleen positiekleding en dus ook voedingsbh's. Maar het is en blijft lastig, want wat nu goed zal zitten, zit tijdens een zwangerschap misschien helemaal niet goed... Ik kan ook wel een stel nieuwe bh's gebruiken maar wacht liever af of ik inderdaad binnenkort zwanger ben want dan geef ik het geld liefst uit aan een goede voedingsbh. Hier is het echt zielig wat ik op dit moment aan voorgevel heb hahaha. Compleet leeg gezogen Ik snapte het theezakjesverhaal hiervoor nooit, maar ik snap nu de vergelijking Maar komt vast goed tijdens een zwangerschap (om het vervolgens weer helemaal leeg te laten drinken whaha). @CupCake88 herkenbaar hoor! Niet het willen naaien van kleertjes, want ik ben echt een kneus achter de naaimachine, maar wel het in huis willen halen van spulletjes voor een baby. Maar dat vind ik echt nog een beetje gek aangezien er nog geen kleintje op komst is. Nog even geduld dus. Mijn moeder had het al over het boeken van een groter vakantiehuisje volgend jaar, want die zijn vaak snel volgeboekt. Ik heb toen ook aangegeven dat we eerst maar even moeten afwachten hoe het allemaal gaat lopen! @Roosxxx fijn dat je het een beetje los kan laten, dat maakt het wachten minder zwaar. Nu al testdrang hebben zou niet fijn zijn haha. Hopelijk straks snel duidelijkheid! En kom maar op met die chocola! Wijn ben ik niet zo'n fan van maar chocola gaat er altijd in haha. @MIss X altijd fijn om even je twijfels te kunnen delen, hopelijk houd je dat gevoel vast! Het leven is gewoon niet echt te plannen. Mijn man is weer thuis, wat heerlijk! Al ben ik wel echt trots op mezelf want het ging echt goed, alleen met 3 kinderen. Ik heb hem meteen weer even gevraagd of hij het nog steeds zag zitten en het antwoord was een volmondige ja, dus dat scheelt. En toen begon hij zelf over of ik al over namen had nagedacht. Voelt zo goed dat hij nu ook graag wil!
Ook echt! Ik heb boven al wel een bak staan met babykleertjes voor meisjes. Als poppenmeisje vroeg ik namelijk altijd echte babykleding voor mijn poppen. Wie weet dat ik die in de toekomst wel kan gebruiken. Zelf kleding naaien is ook leuk zeg! Mijn moeder heeft thuis ook een naaimachine staan, dus wie weet dat zij het me wel kan leren. Ze maakte vroeger ook altijd voor mijn broertje en mij verkleedkleding.
@Rhombi Ze gaan sowieso mijn spiraal er uit halen. Tevens wil ik graag advies over wanneer starten met foliumzuur. Ik lees zowel berichten van 4 als 8 weken. Ik heb bijna een half jaar geslikt. Toen na de zomervakantie gestopt omdat man benoemde het toen de tijd te willen geven. Nu net weer 2-3 weken begonnen.