Zwanger worden najaar 2019

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MICH18, 26 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PieterKonijn

PieterKonijn Fanatiek lid

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Ja precies dit! Ik voel me door de MA nog eens extra schuldig. Ik ben al een kindje verloren de vorige keer, dus waarom ga ik nu dan ineens moeilijk lopen doen?!

En inderdaad ik word al maandenlang heen en weer geslingerd, en nu dus wéér. Terwijl ik juist een rustige maand wilde. Dat vind ik er vooral lastig aan.

Daarbij baal ik echt van hoe moe en misselijk ik me steeds voel, in een maand waarin ik productief had willen zijn. Maarja, misschien voel ik me om een andere reden niet lekker en heeft het überhaupt niks te maken met een zwangerschap :rolleyes:

Trouwens echt 10 minuten ofzo na mijn vorige post was ik toch weer misselijk, en nu nogsteeds. Ik voel ook weer steekjes ineens. Blijft raar hoor, die kwalen! Ik weet ook helemáál niet meer waar ik op hoop nu, ik denk misschien toch een beetje meer op wél zwanger? Maar misschien is dat morgen ook weer anders.

2. Doublemom

Doublemom Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Luisteraar en PieterKonijn vinden dit leuk.
  3. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    dank je! Hoe gaat het met jou??

Luisteraar vindt dit leuk.
  4. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Ik ben heel benieuwd.. ik duim voor je!

5. Luisteraar

Luisteraar Actief lid

15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Hier alles goed! Voel me goed, weinig kwaaltjes wat me dan weer onzeker maakt. We gaan maar van het positieve uit:thumup:

PlainJane vindt dit leuk.
  6. Luisteraar

Luisteraar Actief lid

15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Ik hoop zo dat je een super positieve test hebt maandag!

Doublemom vindt dit leuk.
  7. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    @Pioenroos92 jij loopt echt net op me voor, wanneer ga je testen? Als jij nu even mijn testdrang in bedwang gaat houden haha

@Doublemom als je een laat ei had kan innesteling toch nog prima?! Volgens mij best vaak rond 9dpo nog. Dus vind dat je maandag gewoon 2 mooie strepen gaat testen!

@PlainJane waaaah! Gefeliciteerd!

Sorry, lukt niet overal op te reageren. Zal weer proberen iets vaker te reageren, moet nu steeds van 2 dagen bijlezen of zo, dan is het niet meer te doen haha

Ik voel nog helemaal niks, maar ja, ben natuurlijk nog maar 3 dpo :D

CupCake88, Pioenroos92, MIss X en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    dank je!!

9. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Voor iedereen: Met dit tempo verwacht volgens mij niemand dat je continu alles kan bijlezen hoor haha!

Dan nu... tromgeroffel: Goed nieuws! Ik ben door naar de volgende cyclus! Bloed gespot! Ik was zo gefocust op de wat korte LF van de afgelopen maanden dat ik vanaf dag 10 me al wat zorgen maakte, maar nu ik vandaag ongi ben betekent dat gewoon: een cyclus van 28 dagen, eisprong op dag 14 = precies LF van dag 14. Dat is echt precies zoals mijn cyclus altijd was voorheen. Die korte LF was misschien toch nog van de borstvoeding. Wel lekker om met een mooie cyclus aan de echte rondes te beginnen.

Ik ga dus nu weer even een poging doen in de trapkast te zitten deze ronde, maar gelukkig voelt het al wel wat minder erg, want als het deze ronde "mis" gaat dan is het echt in de laatste dagen van de afronding van mijn PhD dat ik eerder zou moeten stoppen en dat is ook niet zo erg. Maar bij voorkeur wacht ik nog een maandje zodat ik daar met alle rust alles af kan ronden! Maar goed, we zouden dit toch moeten kunenn, nog even twee weekjes!
    Als ik deze cyclus aanhoudt mag ik dan EINDELIJk 1 november gaan beginnen. Prachtige datum, verjaardag van mijn moeder :)

@PieterKonijn Ik snap je 100%. Om andere redenen, maar ik wilde enerzijds wachten en anderzijds verheugde ik me dan toch!

CupCake88, Gnana, Lindavvv en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Ik hou het ook niet meer bij hoor :oops::roflmao:

@PlainJane gefeliciteerd!

Pioenroos92 en PlainJane vinden dit leuk.
  11. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    dankjewel!

12. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Nou dames gisteravond had mijn vriend heerlijk een kop kippenbouillon voor me gemaakt, vond ik het ineens echt enorm vies ruiken en ook heel erg raar smaken! Gewoon dezelfde bouillon die we al jaren gebruiken. o_O Ik vroeg al helemaal van: weet je zeker dat dit echt dezelfde bouillon is? (Het was dezelfde).

Vannacht werd ik wakker en dronk ik een slok water, smaakte het (gatver!) gigantisch vies naar ijzer. Dus ik dacht meteen: "omg er is iets mis met dit glas! Misschien is er iets in gevallen?" (Het was donker en we zijn net verhuisd, dus er liggen her en der nog schroefjes enzo op planken). Maar nee de volgende ochtend zag ik dat het gewoon een doodnormaal glas was.

Daarna lekker aan het ontbijt, smaakt de sinaasappelsap ineens onwijs naar metaal! Beetje lomp maar ik spuugde het nog net niet uit. Dus (jahoor) ik ga helemaal checken of het pak nog wel oké is (misschien hebben we de verkeerde gekocht, of is het over de datum?). Nope, hetzelfde pak sinaasappelsap dat we altijd hebben. En mijn vriend proefde niks raars.

Ik herken dit totaal niet, en ging mezelf al een beetje gek maken (help, één of ander eng virus of brr die listeria-uitbraak ofzo?), totdat ik dit artikel vond bovenaan in Google: https://www.oudersvannu.nl/zwanger/zwangerschapssymptomen/vieze-smaak-in-mond/

Wie van jullie herkent dit, een rare metaalsmaak meteen in het begin van de zwangerschap? (Nog vóór een positieve test?) Ik zit nu op 6DPO en heb uiteraard nog niet getest, maar denk dat ik dat binnenkort wel ga doen...

Ik moet zeggen, met al deze maffe kwalen vind ik het haast nóg gekker als ik niet zwanger blijk, dan als ik het wél ben. Waar is mijn lichaam dan mee bezig?! :confused:

En hoe gaat het met iedereen, lekker weekend of in NOD-spanning?

Lindavvv, MIss X en PlainJane vinden dit leuk.
  13. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    @Enigma oehhh haha leuk leuk! Ik ben vandaag 7DPO en mijn plan is om woensdag te testen...:p Dat is het plan.... Wanneer wil jij gaan testen?

@Doublemom hoe voel jij je? Ik hoop echt dat je test maandag ineens goed roze is!

14. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    @PieterKonijn wat spannend toch en die gekke kwaaltjes. Je zou inderdaad haast denken dat je zwanger bent.

Sinds de bevalling moet ik wel eerlijk bekennen dat ik tussen het eisprong en NOD ook veel 'zwangerschapkwaaltjes' heb.
    Misselijke, beter geur, duizelig en moe. Gevoelige borsten en tepels.

Dat had ik daarvoor ook nooit.
    Dus je lichaam kan natuurlijk ook best van slag zijn.

Wel gek dat het dan zulke kwaaltjes geeft :confused:

Wanneer ga je testen?

15. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    @Pioenroos92 aaahh spannend.. Nog kwaaltjes?
    @Enigma hou je het nog vol om niet te testen :D
    @Doublemom nog jezelf kunnen inhouden?

Spannende dagen dames.
    Ik wacht hier op mijn eisprong.
    Zojuist ovu test gedaan, ben heel benieuwd wanneer mijn piek komt.
    Vind het bijna net zo spannend 'als de zwangerschapstesten :p

Pioenroos92, PlainJane en Akka vinden dit leuk.
  16. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Ja precies, ik denk dus ook steeds: misschien is het door de miskraam? Misschien zijn mijn hormonen heel erg in de war? Maar dit gaat wel erg ver, ik heb echt kwaal op kwaal :confused:. Ook kwalen waarvan ik het bestaan dus niet eens kende.

Ik denk dat ik morgen of overmorgen (7 & 8dpo) al een eerste testje waag. Waarschijnlijk slaat dat totaal nergens op en is die spierwit, maar door al deze rare kwalen merk ik dat ik wel erg de behoefte krijg om het toch even te checken. Juist omdat het eigenlijk nog niet het plan was nu.

5 dagen voor de ovulatie, die kans zou toch enorm klein moeten zijn zou je denken...

En jij heel veel succes met je ovulatietesten! Dat is ook gewoon hartstikke leuk en spannend! :thumup:

PlainJane vindt dit leuk.
  17. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    @PieterKonijn jeetje wat raar allemaal. Ik snap echt dat je nu snel wilt testen!

@Pioenroos92 ik wil eigenlijk pas over een week testen. Liefst zelfs wachten tot NOD. Geen idee wie ik voor de gek houd hoor :roflmao:

PieterKonijn en PlainJane vinden dit leuk.
  18. Gnana

Gnana Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.193
    1.476
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik had die pijnlijke steken op de eierstokken ook pas op 10 of 11 DPO, en bij mij was het raak. Dus het kan heel goed hoor!! :p

@PieterKonijn Een metaalsmaak had ik dan wel niet, maar zo vroeg al dingen ineens niet meer lusten of juist wel komt me wel heel bekend voor. Maar dit had ik echt nog niet op 6 DPO. De klachten begonnen bij mij na de innesteling rond 10/11 DPO.

Een kleine update van mij:
    Ik heb nu de 6 weken bereikt en de laatste 2 dagen begin ik toch wel na het avondeten een klein beetje misselijk te worden. Ik hoop dat het niet erger wordt, maar we zullen zien! Over het algemeen zijn de hoofdsymptomen duizeligheid en vermoeidheid. Maar het is in ieder geval wel een teken dat het met de hormonen wel goed zit! :D

bluedrake, Doublemom, Luisteraar en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    @MIss X hahaha ik had dat ook! Heerlijk dat testen. Hopelijk vind je gauw je ei! Och Och ik heb sinds gisteren toch echt wel kwaaltjes! Krampen en zere borsten jo! Niet te doeno_O Geeft me stiekem wel wat hoop:oops:

@Enigma Goed voornemen! Hihi ik wil woensdag testen:rolleyes:

Doublemom en CupCake88 vinden dit leuk.
  20. CupCake88

CupCake88 Fanatiek lid

27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    Je maakt het wel spannend hoor @PieterKonijn!! Zou je niet een eerder ei gehad kunnen hebben? Of heb je ovutestjes gedaan /getemperatuurd? Ben heel benieuwd naar je test!!

@Pioenroos92 en @Enigma succes (en sterkte) op het wachtbankje!

@MIss X hopelijk komt je eitje snel!

Pioenroos92 en PieterKonijn vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina