Zwanger worden najaar 2019

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MICH18, 26 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik herken je wel hoor @Rhombi ! Leuk om wat van je te horen. Weet niet of je mij ook nog herken? Laat het maar snel einde zomer zijn:oops:

Pioenne vindt dit leuk.
  2. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    @Leesteken
    Ik woon gewoon in Nederland hoor. Ik kreeg op de operatietafel al groen licht voor een 4de keizersnede. Maar voordat wij daadwerkelijk beginnen ga ik dit wel nog een keer bespreken met een gyn en met de chirurg I. V. M. Buikwandbreuk.
    Mijn oudste is geboren met een spoed keizersnede. En met spoed keizersnede bedoel ik dat het rennen rennen rennen was anders had hij het niet overleefd. Helaas mocht ik daarna niet meer natuurlijk bevallen omdat de kans op herhaling te groot was bij een kindje van hetzelfde gewicht of meer gewicht. Mijn oudste was 3245 dus helemaal niet zo groot. Mijn middelste werd geschat op 2900 gram dus ik wilde graag natuurlijk proberen. Gelukkig gaf de gyn hier geen goedkeuring voor want hij was namelijk 3670 toen hij eruit kwam en dat was heeeelemaal fout afgelopen. De derde werd dus ook standaard een keizersnede. Vind het zelf verschrikkelijk maarja had weinig keus. En nu het lijkt alsof mijn oudste aan alles (vacuüm trekken etc) er iets aan over gehouden lijkt te hebben. Ben ik blij dat de gyn safe heeft gespeeld voor mijn andere 2 kindjes.

@Rhombi welkom meid. Ik krijg ook weleens opmerkingen van een vierde neeeee toch. Maar ik heb het nu de wens er is toch bij sommige mensen wat laten doorschemeren. Bij mijn schoonmoeder bijvoorbeeld. Omdat ik weet dat ze altijd haar mening klaar heeft. En mijn schoonzus ook. Mijn moeder had ook wel een mening maar zij ziet het wel voor zich mij met meerdere kindjes. Ik vond het dan ook geweldig toen ze zei dat ze echt wel op het kleintje zou willen oppassen als hij/zij er zou zijn en dat het kindje dan echt de eerste tijd niet naar de opvang zou hoeven gaan. Een hele opluchting want vooral dat vond ik erg moeilijk en hebben alle 3 de kinderen niet gehoeven. Maar dacht dat ze zou zeggen nou nee hoor ik ga er niet op letten jij kiest ervoor! Maar thank God.

Verder ben ik van mening dat heel veel mensen een mening kunnen hebben. Geen groot genoeg huis. Niet iedereen heeft zijn eigen kamer. En kost zoveel geld. Je wilt ze toch ook wel wat meegeven straks en blablabla. Maar eerlijk. Ik heb een hele moeilijke jeugd gehad en geld heeft voor mij geen waarde. (al krijg ik vaak alles precies geregeld zoals ik het wil ) maar al woonde ik in een doos. De liefde die je als gezin hebt voor elkaar en met elkaar daar kan geen geld tegenop. En dat is wat ik ze altijd zeg. Sommige kunnen geld geven maar geen liefde. Ik kan heel veel liefde geven en misschien wat minder geld. Maar ik heb ook altijd liefde gehad en niet altijd geld en heb het zelf altijd en nog steeds ver geschopt. Je wordt er ook heel zelfstandig en strijdlustig van.

Leesteken vindt dit leuk.
  3. Rhombi

Rhombi Bekend lid

26 jul 2018
    669
    1.055
    93
    Vrouw
    @Pioenroos92 , ja jou herken ik inderdaad nog uit een vorig topic! Het staat me bij dat jullie er toen nog niet uit waren wanneer te beginnen. Maar daar zijn jullie nu wel uit?

@MICH18 wat mooi beschreven! En helemaal mee eens. Ik vind een groot gezin veel meer rijkdom dan een dikke bankrekening. En die reacties om je heen herken ik wel. Maar in onze omgeving zal een vierde voor veel denk ik geen verrassing zijn. Veel mensen vragen namelijk al af en toe of we nog een vierde zouden willen. Helaas zijn het mensen die heel dichtbij staan die dat liever niet zouden willen zien, of in ieder geval niet op korte termijn. Beetje vervelend allemaal. Ik snap het ergens wel hoor. Wij hebben onze aandacht wat betreft zwangerschap en kinderen wel gehad, en zij nog niet. Natuurlijk vinden zij het fijn om nu even in de spotlight te staan op dat gebied. Maar ik vind niet dat je om die reden van iemand kan "vragen" een sterke kinderwens uit te stellen. Ik ga me haast schuldig voelen dat de wens er uberhaupt is. Alsof ik maar tevreden moet zijn want we hebben er al 3.
    Ik kan er gelukkig met mijn ouders en schoonouders wel goed over praten. Mijn schoonouders vinden het helemaal prima, mijn vader vraagt al af en toe enthousiast of het al zover is en mijn moeder roept ook heel hard dat wij moeten doen wat voor ons goed voelt. Dat geeft al een fijn gevoel.

Hoe gaan jullie om met onzekerheden en angsten? Ik haal me vaak van alles in mijn hoofd. Dat het kindje niet gezond zal zijn, dat de andere kinderen te weinig aandacht zullen krijgen, of dat mijn man straks helemaal niet gelukkig is en mij de schuld geeft omdat ik zo graag nog een kindje wilde. Allemaal beren op de weg, ik weet het. Maar het zijn wel dingen die me bezig houden.

Pioenroos92 vindt dit leuk.
  4. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

27 okt 2016
    946
    614
    93
    Vrouw
    @Rhombi die beren op de weg zie ik ook bij een tweede. Hadden jullie daar geen last van destijds. Ben ook bang dat de tweede niet gezond zal zijn, wat betekent dat voor m'n oudste? M'n man is niet wild van kinderen, valt een tweede voor hem niet heel erg tegen? Misschien zijn het de 'gebruikelijke' angsten waar iedereen wel last van heeft?

Pioenroos92 vindt dit leuk.
  5. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    .... ik wist niet dat je zo erg last van rammelende eierstokken kon hebben hahaha.
    Gisteren kwam mijn vriend weer thuis met een hele tas vol baby kleding van zn vriend waar hij geweest was. Allemaal lieve sokjes, spijkerbroekjes enz enz. (Wel meer jongens kleding deze keer, vorige lading was echt unisex. Maar mijn vriend zegt toch dat hij alleen maar jongetjes maakt.. ik ga zo lachen als het zo ver is en dat ons eerste kindje een meisje is hahaha.)

Was ik mijn oma aan het bellen in de tuin komt mijn vriend met van die mini gestreepte sokjes naar buiten en dan ‘aaaaah’ zeggen zoals ik dat zeg als ik iets echt heeeel schattig vind... :oops::rolleyes: en dan ik hem maar weg wuiven, ga weg ahahaha.
    Maar toch stiekem wel leuk dat jij het ook leuker gaat vinden:D

Sammetje83, Pioenne en Mississippi vinden dit leuk.
  6. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    @Rhombi dat klopt ja! Volgende week gaat mijn spiraal eruit en dan willen we er in augustus voor gaan:roflmao: Zo blij dat we de knoop doorgehakt hebben!

@Sammetje83 herkenbaar die beren.. uiteindelijk was bij ons de wens groter dan alle bezwaren.

@MICH18 jij heb ook pittige bevallingen gehad! Lijkt mij best eng zo'n keizersnee:oops:

7. Pioenne

Pioenne Bekend lid

5 mrt 2019
    640
    746
    93
    Vrouw
    @djoyz Oooh hoe leuk seg! Hij lijkt er inderdaad ook (bijna) helemaal klaar voor. Ik zie de vriend zelf niet echt met kleertjes aankomen ;). Gisteren kwam hij wel ineens met een naam af! Vroeg ie ineens: ‘wat vind je van X Achternaam?’ En dan ik: ‘oh, die ken ik helemaal niet, van waar ken je haar?’ En hij: ‘van bij ons hé.’ Aaaah een naam dus voor een ons-baby. Spijtig dat ik de naam eigenlijk maar niets vind :roflmao: Maar het begint inderdaad, spannend!! Weet iemand in je omgeving al van je plannen af @djoyz?

Leesteken, Sammetje83 en Pioenroos92 vinden dit leuk.
  8. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    @Pioenne hahaha wat grappig. Gisteren lagen we in bed en kwam het onderwerp ook op namen. Een favo meisjes naam gaat waarschijnlijk toch afvallen omdat een verwaande collega zo heet haha. En toen kwam er op eens een hele leuke jongensnaam voorbij die ik even oefende voor de grap met mijn achternaam. Je zou zijn gezicht hebben moeten zien hahaha, arme schat. Dus deze jongensnaam ook weer in mijn lijstje!

Wat betreft de vraag of mensen het weten; nee.
    Ik ben heel hecht met mijn ouders maar juist daarom nog niet door laten schemeren. Een aantal weken terug wel een ... momentje gehad dan mijn vriend mijn vader mijn ipad gaf en daar stond zp open. Ik heb hem toen dat zij naar huis gingen ge appt en hij had het niet eens gezien. Aangegeven dat ik info aan het opzoeken was voor de toekomst.
    Dus mijn ouders, schoonouders weten van ‘niks’ omdat ze dan denken wij elke keer gaan vragen of het al zo ver is en dat willen we niet. Mijn schoonzusje (zus van broer) heeft wel wat door denk ik, en vriendin van mijn zwager heeft ook wel wat door. Maar ik houd het altijd af, ‘we zien wel over een paar jaar, of over een tijdje..’ juist om geen verwachting te wekken.
    Echt geen zin in elke keer de vraag of het al zover is enz.
    En hoe zit dat bij jullie?

Pioenne vindt dit leuk.
  9. Pioenne

Pioenne Bekend lid

5 mrt 2019
    640
    746
    93
    Vrouw
    @djoyz Hier weet ook niemand er van af, buiten mijn beste vriendin die ik wel gezegd heb er ‘ergens dit jaar’ mee te willen beginnen, zonder ook concreet te worden. Zowel mijn ouders als schoonouders hebben al wel meermaals aangegeven zeer klaar te zijn voor kleinkinderen (hint kan niet duidelijker :D, zeer subtiel...), maar ze weten ook dat we met onze verbouwingen zitten enzo... Dus ik vermoed nu wel dat ze nog actiever (in de mate dat dit mogelijk is ;)) gaan bevragen na onze verhuis...

10. Poppy1987

Poppy1987 Actief lid

5 jan 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    Spannend en leuk is het he!
    Je hebt van zwitsal de babynamen app. Super handig! Kan ieder namen leuk vinden en als je dan beide dezelfde leuk vindt heb je een match! Je kan ook namen toevoegen die dan bij de ander terecht komt. Zo zijn wij op de naam van onze dochter gekomen. Ik had haar ergens gelezen en toegevoegd en toen hadden we een match!

In onze omgeving weet niemand het en dat houden we zo. Vorige keer waren we met 4 tegelijk zwanger en niemand verwacht bij ons een tweede zeker zo snel niet. Heb altijd geroepen als ze 3-4 is en ze naar school gaat zodat ik alle tijd heb voor de tweede.
    Ben heel benieuwd of het nu weer lang duurt of al snel raak is.

Pioenne vindt dit leuk.
  11. CupCake88

CupCake88 Fanatiek lid

27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    Haha leuk al die familie die aan het gissen is.. Hebben wij ook gehad, van die stille hints dat ze wel graag opa en oma wilden worden. En toch kwam het echt als een verrassing voor ze, dat was wel heel leuk!

Nu bij een 3e weet ik dat mijn familie het echt totaal niet verwacht, maar de familie van mijn man heeft pas nog wel laten vallen dat ze bij ons ook nog wel een 3e zien komen.. Wij doen dan altijd net alsof het genoeg is zo haha.

Ik ben dus ook wel heel benieuwd hoe de reacties zullen zijn als het bij ons zo ver is!

Pioenroos92, Poppy1987 en Pioenne vinden dit leuk.
  12. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Mijn ouders hebben al een kleindochter, mijn broer heeft al een dochtertje. Mijn schoonouders zijn ook al opa en oma van een kleinzoon. Dus ik denk dat de echte ‘verassing van eerste kleinkind’ er wel af is..
    Al denk ik wel dat mijn vader vooral zal huilen, ik ben echt 2 handen op 1 buik met mijn vader. Echt zn kleine meissie nog steeds.

Van de zomer gaan we nog wat dingen aan het huis doen, schilderen en sommige plekjes nog opvullen en/of schilderen. En mijn vriend zei al; dan moeten we ook even kijken met hoe of wat van ‘die kamer’ want die staat nu vol.
    En omdat ik dan blijkbaar elke keer ‘zo’n lach’ op mijn gezicht krijg als hij het er over heeft meteen de opmerking: rustig maar, we gaan gewoon even kijken. (Lol, can’t help it!)

Ik heb een app gedownload waar je een kamer kan inrichten met ikea spullen die ook per maat precies kloppen en ook in 3d bekeken kan worden.
    Jullie raden wat ik met die app gedaan heb haha, kinderkamer bestaat al, maar dan wel nog digitaal.:roflmao:

Ik ben wel aan het brainstormen hoe we het tegen die tijd gaan zeggen. Ik heb een spelletje; nijntje speelt verstoppertje’ gekocht een aantal weken geleden en wij dachten misschien daar de echo op te plakken en dan ‘een potje verstoppertje spelen’:)
    Ik weet het nog niet, maar we hebben nog even hahaha..

Pioenroos92, Poppy1987 en Pioenne vinden dit leuk.
  13. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Leuk om een beetje achtergrond over iedereen te lezen! Zo grappig al die subtiele hints van familie:roflmao: Bij ons zal denk ik niemand het echt zien aankomen. We zeggen namelijk altijd pfff druk zat zo:thumup: Stiekem denk ik dan oefff je moest is weten hoe groot de wens voor een derde is:)

Eigenlijk ook wel heel benieuwd (mocht het lukken natuurlijk) of we dan een meid of toch nog een zoon krijgen!

Maaargoed is maar is die spiraal eruit en de pillen slikken:o:

Poppy1987, djoyz en Pioenne vinden dit leuk.
  14. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

27 okt 2016
    946
    614
    93
    Vrouw
    Hier zal het denk ik ook wel een verrassing zijn aan beide kanten! Onze beide ouders hadden voor de komst van ons zoontje al twee kleinkinderen dus de 'magie' van het eerste kleinkind hebben we nooit meegemaakt. Ik denk dat onze beide ouders verwachten dat het bij een kindje zal blijven :roflmao:

Pioenroos92 en Pioenne vinden dit leuk.
  15. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

27 okt 2016
    946
    614
    93
    Vrouw
    Ik maak me sinds vandaag een beetje zorgen. Volgens mij zit ik rond m'n eisprong en ik had vannacht en vandaag last van een zeurderig gevoel in m'n onderbuik. Als ik op m'n onderbuik druk doet het pijn. Ik heb een keizersnee gehad en ben bang dat er misschien verklevingen zijn. Ben gaan googelen, ik weet het niet handig, en lees over verminderde vruchtbaarheid bij verklevingen. Ik heb al sinds de keizersnee last van een zeurderig gevoel als ik nodig moet plassen. Ik zocht er niks achter. M'n litteken is deels nog rood/paars en ook dat schijnt een teken van verklevingen te zijn.. Ik hoop niet dat het een zwangerschap in de weg staat :(

16. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ohhh ik begrijp je angst! Ik heb geen ervaring met een keizersnee maar wel met hele gevoelige en zere onderbuik eens in de zoveel tijd. Dat zeurderig gevoel met plassen herken ik ook. Maargoed zegt eigenlijk helemaal niks wat ik nu zeg. Ik hoop dat het niks is bij je!! Hopelijk wordt de buikpijn niet erger x

Sammetje83 vindt dit leuk.
  17. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Ik heb ook geen ervaring met keizersneden maar wat vervelend dat je je zorgen maakt.
    Googlen is nooit slim haha, daar vind je de meest vreselijke conclusies / diagnoses maar het is heel herkenbaar om daar wel even te kijken wat je kunt vinden.
    Ik zou even langs de HA gaan en het bespreken, misschien kunnen ze een echo doen om te kijken hoe of wat, dat stelt je misschien gerust. Al zou er dan iets zijn weet je wel hoe of wat.

Over HA gesproken:
    Wij gaan vanmiddag onszelf inschrijven (eindelijk) bij een HA hier in de buurt.
    Mijn vriend zit nog bij zn oude, een plaatsje verderop en ik zit nu nog bij mijn huisarts die 65 km verderop zit.
    (Ben verhuist en daardoor is mijn huisarts nog daar).
    We willen graag bij dezelfde HA omdat dat makkelijker is voor de toekomstplannen en dan kan het kindje daar ook naartoe. Ik ben alleen heel benieuwd of alle HA-en zelf de spiralen verwijderen of dat de ene dat wel doet en de andere niet. Bij mijn huidige HA doen ze dat wel, daar is hij ook geplaatst. Maar dat ga ik natuurlijk niet aan de inschrijfbalie vragen hahahaha:roflmao:

18. Pioenne

Pioenne Bekend lid

5 mrt 2019
    640
    746
    93
    Vrouw
    Hoi meiden! Iemand leuke plannen dit komende weekend? Nog nieuwtjes? Hier wat verder verbouwen, begint eindelijk op een echt huis te lijken, leuk!!

19. CupCake88

CupCake88 Fanatiek lid

27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    Leuk dat de verbouwing opschiet, altijd fijn om naar het einde uit te kijken he!

Wij hebben morgen een drukke dag met zwemles, op visite en uit eten. Zondag heeft de oudste een feestje en hebben we een lekker rustige dag..

20. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Hier werken morgen, en zondag toch nog maar even langs mijn ouders voor vaderdag.
    Ohhh dat schiet al op! Binnenkort echt beginnen dus?
    Hoe doe je dit nu eigenlijk? Andere voorbehoedmiddelen gebruiken?

Ik controleer ongeveer elk half jaar of mijn spiraal nog goed zit (kijken of ik de draadjes nog voel).
    Tot gisteren altijd wel kunnen voelen, gisteren alleen wel ‘iets’ gevoeld maar niet zo duidelijk als altijd draadjes gevoeld. Daarna ook behoorlijke kramp gehad, leek wel de pijn alsof hij net gezet was.
    Gelukkig vandaag helemaal geen last meer gehad, maar over een week ofzo weer even controleren en anders maar naar de nieuwe HA advies vragen....
    Eigenlijk zou ik hem er nu al wel uit willen laten halen, gewoon even hormoonvrij voordat we het rond oktober/november gaan proberen. Maar dan moeten we aan condooms ofzo.. want pil moet je weer van ontpillen en de spiraal heb ik juist omdat ik niet goed reageer op de pil.. o_O

Deel Deze Pagina