Ik heb zelf heel soms migraine, maar gebruik geen bloeddrukverlagende medicijnen. Hier nooit iets over gezegd. Voor de dames waarvan het de eerste poging is om zwanger te raken. Raad ik aan om direct een dagboek bij te houden. Symptomen, eisprong, menstruatie, sex alles in vastleggen. Er zijn hele handige apps! Ik gebruik mijn kalender voor android. Ideaal. Wij waren een jaar bezig toen heb ik een afspraak gemaakt bij de huisarts die vroeg direct of ik het had bij gehouden anders moest ik dat maar nog eens een halfjaar doen om inzicht te krijgen.... In het ziekenhuis vroegen ze er ook om. Ik had het allemaal netjes bijgehouden en omdat toen bleek dat ik een hele lange cyclus had en een eitje niet altijd springt bij mij, gingen ze gelijk beginnen met meekijken via echo's en een zaadonderzoek voor mijn man. Anders hadden we dus nog een halfjaar verder gemoeten! Even een tipje hoor. Het gaf mij ook rust. Ik heb de laatste 3 maanden volledig getemperatuurt en dat was ook heel waardevol.
Inderdaad een goede tip @Poppy1987! Ik hou alles bij in Fertility friend, heel fijn om ook de maanden een beetje te kunnen vergelijken, daar kun je zelf ook veel uit halen. Bij de oudste (toen had ik pcos) ook getemperatuurd en daardoor erachter gekomen dat ik heel laat nog een eisprong had gehad. Eigenlijk moest ik de cyclus afbreken dmv medicijnen om opnieuw te starten maar dankzij temperatuur methode toch gewacht en toen was ik zwanger!! Als ik die medicijnen dus had genomen volgens advies van de gyn had ik waarschijnlijk de zwangerschap afgebroken (dat had ik dan ook niet geweten) maar daar denk ik maar niet teveel over na. Het is goed gekomen! @djoyz heb je al een afspraak gemaakt bij de ha? Leuk om te merken dat je vriend er ook klaar voor is, wel knap dat je nog even wilt wachten! Opzich zijn bloedonderzoeken niet perse nodig, maar als je jezelf daar prettig bij voelt kun je het altijd eens vragen.
Ik sta hier op de lijst omdat we in september opnieuw zouden gaan proberen. Maar na één keer 'onvoorzichtig' zijn is het nu al raak, dus ik kan van de lijst af
Zo, wederom geen meldingen. ik snap niet wat er steeds misgaat. Anyway, na de positieve ovulatietest kon ik niet meer wachten. Wij hebben een poging gedaan
@ZIFELS gefeliciteerd! Was het een schok? Hoe staan jullie er in? @Leesteken oh wat leuk en Spannend!! Ik duim voor jullie! Wij hebben niet zoveel kans deze maand, niet op het goede moment rond de eisprong gedaan en merkte toch nog wat twijfel bij mijn man voor deze maand. Verwacht over een paar dagen mijn menstruatie en dan zitten we in Juli dus gaan we er wel echt voor het kriebelt wel heel erg hoor!
Het gaat bij mij ook steeds meer kriebelen, som denk ik lekker makkelijk met een kind en de andere keer denk ik ik wil nu beginnen, merk wel dat mijn vriend niet zo ver is en bij hem nog wat beren op de weg zijn. We wachten rustig af...
Dankjewel Ik had al een vermoeden dus geschokt ben ik zeker niet. Mijn man voelde zich even een beetje schuldig, omdat hij ineens besloot dat het nu al wel kon maar ik vind het helemaal niet erg hoor Ik voel me op zich prima en hoop vooral dat het deze keer wél goed gaat!! Gisteren was ik bij de gyn, voor iets heel anders en ik heb utrogestan voorgeschreven gekregen. Hopelijk helpt dat om een miskraam te voorkomen.
Herkenbaar! Ik denk ook nog steeds regelmatig 'moeten we het niet bij 1 laten, het is zo lekker makkelijk' maar dan denk ik ook gelijk 'wat fijn als ie een speelmaatje zou hebben' en 'als ze straks groter zijn is het erg leuk om twee kinderen te hebben'. Er is inmiddels een nieuwe cyclus begonnen dus we zien wel wat er gaat gebeuren (of het snel raak zal zijn of niet)
Ik vind het ook zeker herkenbaar. Met 1 kind ben je al 'beperkt' in bepaalde dingen. Maar de wens voor een tweede en misschien wel een derde is te groot. Zoveel liefde heb ik nog nooit gevoeld. Daarvoor zet ik mijn behoeftes graag op 2e plek.
Helemaal waar!! En ik dacht dat een 2e toch anders zou zijn omdat je het allemaal al een keer hebt meegemaakt en al zoveel van 1 kind houdt.. Maar niets is minder waar! Van de 2e hou je net zoveel en alle kleine stapjes en veranderingen zijn weer net zo bijzonder en maakt je weer zo trots! En als je dan ziet hoe gek op elkaar zijn dan smelt je helemaal!
WAAAAH. De reden dat we moesten wachten tot het najaar was omdat er nog een hele grote verbouwing aan zat te komen in september. De aannemer belde, 8 juli begint hij
@ZIFELS Gefeliciteerd! Wat leuk Welkom maar dus iets eerder dan verwacht, wat een cadeautje zo in 1 keer! @Leesteken wat spannend! Ik duim voor jullie mee. @CupCake88 ook spannend, volgende maand dus echt beginnen, hopen op een snelle en gezonde zwangerschap. Nee ik heb nog geen afspraak gemaakt omdat ik had verwacht vandaag ongesteld te worden. Je raad het al, niet gebeurd. Er is geen peil op te trekken vanwege die mirena.. Ik heb wel met de assistente gesproken en die zei dat de HA er gewoon naar kan kijken, ik ga wel vragen of dit bij een vrouwelijke kan terwijl we eigenlijk bij een mannelijke zitten want ik ben net overgeschreven naar een nieuwe HA.. (we hadden ook beide een voorkeur voor een vrouwelijke ha, maar deze had geen plek maar als we iets hadden konden we altijd vragen of er die dag of in die week wel nog plek is voor de vrouwelijke HA.) Ik wacht deze week nog even af, en als de ong. niet doorzet ga ik afspraak maken om de mirena te laten controleren. Aan de ene kant denk ik, ik hoop dat alles goed is en dat hij kan blijven zitten, en aan de andere kant denk ik; hij mag er van mij wel uit, maar als er dan iets niet goed gaat ben ik straks in verwachting met nog niet het gewicht dat ik wil... het is zo gemeen... klapperende eierstokken vs verstand / gewicht issue.. @Luisteraar Wachten duurt soms zo lang he als je al zelf al wel wil. Nouja, geduld is een schone zaak zeggen ze altijd toch?
Wij zijn al begonnen. Na mijn positieve ovulatie test waren we beide enthousiast. Ik vind het grappig dat wij eerder zijn begonnen en dat de verbouwing ook eerder plaatst gaat vinden. Het heeft zo moeten zijn denk ik.
@djoyz misschien heb ik het even gemist en heb je dit al verteld, maar het afvallen, is dat iets wat je zelf graag wilt voordat je zwanger wordt?