Zwanger worden najaar 2019

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MICH18, 26 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doublemom

Doublemom Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    @Akka, Geen ei geweest en ook nog geen menstruatie gehad (vandaag CD42). Ik heb af en toe dat groeipijn gevoel maar er springt dus geen ei. Heb dus 4x zo'n donkere ovutest gehad deze cyclus en ben maar gestopt met die testen. Ik verwacht geen goed ei meer te krijgen. Begint inmiddels ook wel vervelend te voelen. Had afgelopen weekend zelfs last tijdens gezellig zijn :rolleyes: Dus ik hoop echt dat de huisarts wil meewerken aan een opwekkuur. Morgenochtend staat de afspraak. Ik vind het zo spannend!

@Rhombi, ik snap je heel goed hoor meid! Als je er dan eenmaal voor gaat, dan is die wens gewoon heel sterk en wil je niet lang hoeven wachten. Die negatieve testen zijn dan zo balen.

@Rebo, die begint al mooi donker te worden. Hopelijk vandaag een knaller! Pas na je positieve ovutest heb je 24-36 uur later je ei. En na je eisprong moet je temp 0.3-0.5 gestegen zijn.

2. Rebo

Rebo Bekend lid

26 feb 2015
    720
    297
    63
    Helaas is mijn man al heel de week ziek dus het zal toch niks worden deze ronde, omdat ik las dat het zaad dat verminderd is qua kwaliteit.

@Doublemom wat ontzettend balen zeg z on lange en onzekere cyclus

3. Doublemom

Doublemom Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    @Rebo, balen he als ze precies ziek zijn tijdens je vruchtbare periode...

Rebo vindt dit leuk.
  4. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Je hoeft niet perse een daling te zien hoor, dit is lang niet bij iedereen en volgens mij alleen specifiek moment. Enige wat echt duidelijk is is de stijging! Ik zie begin van de cyclus ook altijd iets hogere temp (zoals bij jou) en dan daalt hij naar constant niveau en dan na eisprong echt in 1x 0.3 graad hoger. Dus gewoon even door tempen. Je ei is 24 tot 48h later dan je ei, dus je stijging zal waarschijnlijk morgen of zelfs de dag er na zijn (ook omdat hij begint met stijgen na je ei, soms heb je je ei misschien in de ochtend of nacht gehad en heb je nog geen sterke stijging de dag er na). Tempen kan een beetje zenuwslopend zijn, maar gaf mij wel alijd super veel duidelijkheid na afloop.

Heeft je man ook koorts? Zo niet dan heeft het geen negatief effect! Van de eerste werd ik ook zwanger terwijl mijn man ziek was.. Hopelijk valt het mee!

@Doublemom Hopelijk kan de HA helpen!

Hier al vruchtbaar slijm vandaag, zou mijn ei dan gewoon weer lekker op tijd gaan springen, zou fijn zijn, want ik vond die lange rare cyclus vorige maand maar niets (hij was feitelijk 38 dagen, gezien de menstruatie van 2 weken). Ik ben benieuwd wat de ovutestjes gaan doen!

5. Rebo

Rebo Bekend lid

26 feb 2015
    720
    297
    63
    @Akka nee geen koorts gelukkig maar grieperig ; alles pijnlijk, verkouden.
    Serieus? Dus ik mag hoop houden .

Ik ga hier na ook niet meer tempen. Ik deed het nu omdat ik zelf twijfelende of ik nog wel den eisprong had.

Ik hoop voor je dat het nu een normale cyclus mag zijn! Hier ook het gevoel dat het een keer normaal is, mijn menstruatie was deze keer ook normaal en niet lang. Wat een gedoe allemaal voor ons vrouwen he

6. Rebo

Rebo Bekend lid

26 feb 2015
    720
    297
    63
    Hier nu echt een last van mijn schaamboten deze test net

Bijgevoegde bestanden:

Akka, Doublemom en CupCake88 vinden dit leuk.
  7. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    mooi positief!

Rebo vindt dit leuk.
  8. Rebo

Rebo Bekend lid

26 feb 2015
    720
    297
    63
    Zou hij dan vandaag springen?

9. Doublemom

Doublemom Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Yes de knaller! Hij springt 24-48 u later

Rebo vindt dit leuk.
  10. Rebo

Rebo Bekend lid

26 feb 2015
    720
    297
    63
    Gister en van net

Bijgevoegde bestanden:

11. Rebo

Rebo Bekend lid

26 feb 2015
    720
    297
    63
    Dus vanavond en morgen nog aan de slag ?

12. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Ja aan de slag!
    Ga je wel deze maand verder tempen? Dat gevoel als hij gesprongen is is namelijk wel heel leuk hoor, om te zien dat je temp stijgt!

Rebo vindt dit leuk.
  13. Rebo

Rebo Bekend lid

26 feb 2015
    720
    297
    63
    Ja deze maand wel

14. owl

owl Bekend lid

24 apr 2016
    824
    615
    93
    Vrouw
    @Rhombi ik snap je gevoel heel erg goed.. Wij zaten ook nog maar in de 1e ronde dus hield mezelf ook de hele tijd voor dat het toch niets werdt deze ronde.. maar nu ik ongesteld ben geworden voel ik me toch wel heel erg zielig.

@Akka Ik heb geen verstand van zulke testen maar veel succes en plezier natuurlijk :).

Dames even een vraagje tussendoor wat betekend dat cd 9 10 of 13 ?

Akka vindt dit leuk.
  15. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    @Rhombi Het maakt niet uit of je nu 1 of 10 rondes bezig bent, als je begonnen bent wil je gewoon ook dat het raak is. Jij mag ook teleurgesteld zijn.

@Rebo mooie knaller! man ziekjes is jammer, maar geen drama. Gewoon gezellig maken en kijken wat het gaat brengen!

@Doublemom succes morgen! Mag toch hopen dat ze niet moeilijk gaan doen en gewoon meteen doorpakken.

@Akka zou fijn zijn als je cyclus nu weer netjes is!

@owl cd 9, 10 of 13 staat voor je cyclusdag. Eerste dag menstruatie is dus cd1, dan cd 2 etc. Dat tel je door tot je ovulatie. Dus als je bijvoorbeeld op cd 14 je ovulatie hebt dan wordt er daarna overgegaan op dpo (days past ovulation). cd15 is dan dus 1 dpo.
    Lekker ingewikkeld al die afkortingen hè :roflmao:

Lindavvv en Akka vinden dit leuk.
  16. owl

owl Bekend lid

24 apr 2016
    824
    615
    93
    Vrouw
    @Enigma Ooh thnx nu snap ik het.. Ik ben Zaterdag begonnen met menstrueren dus dan zou ik nu op cd3 zitten , als ik.het goed begrijp :rolleyes:

Lindavvv en Enigma vinden dit leuk.
  17. Rebo

Rebo Bekend lid

26 feb 2015
    720
    297
    63
    @owl fertility friend is een mooie app daar die dat ook elke dag bij staan.

Hier vanmiddag mijn piek gehad en veel last van mijn ei, iets wat ik de laatste maanden niet meer heb gevoeld. En nu weer een lichtere test. Zou sex nu nog nut hebben?

Bijgevoegde bestanden:

18. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hi Meiden

Even een ego post hoor:rolleyes:

Ik begin nu echt te balen van die negatieve testen en teleurstellingen.
    Dus @Rhombi ik herken je verhaal ook hoor.

Voel me een aansteller, ga nu ronde 5 in en baal gewoon dat ik zo hysterisch heb zitten testen en telkens die negatieve testen in handen heb.
    Dit is ook zo nieuw voor me.
    Echt heel veel respect voor iedereen die al jaren bezig zijn of soms zelfs ongewild nog kinderloos.
    Ik heb nota bene 3 Kids rondlopen maar ben zo teleurgesteld. En ik heb het gevoel dat elke maand teleurstelling steeds zwaarder wordt en klein stukje hoop verdwijnt.

Dit is voor ons ook de eerste keer dat we er ook heel bewust voor gaan.
    Onze meiden kwamen heel onbewust bewust en onverwachts op het juiste moment. Maar niet zo bewust geplant zoals we daar nu mee omgaan. Met ovutesten en cyclussen bijhouden. Vitamine pillen slikken etc :rolleyes:

Baal ook gewoon, ik zou einde van de maand uitgerekend zijn van ons zoontje. Ik was gewoon zwanger niet zo lang geleden. En elke menstruatiedag is een dag teveel. Ik voel me dan zo klote, belabberd en labiel.

Heb ook nog 1 eilleider en vraag me soms af of het überhaupt dan nog wel gaat lukken.

Moet nu weer een week ongesteldheid uitzitten. Na die week komt weer een sprankje hoop op zoek naar het ei. En dan die wachtdagen dat overgaat in test verslaafd dagen.
    Nieuwe voornemens om misschien ff niet met ovu testen te werken en ook helemaal niet meer te vroeg gaan testen aan het einde van de rit..
    Maar daar hou ik me weer niet aan :roflmao:

Wat een zeikerd begin ik te worden
    Sorry hoor moest het even kwijt..
    Ben gewoon heel chagarijnig:D

19. Rebo

Rebo Bekend lid

26 feb 2015
    720
    297
    63
    @MIss X herkenbaar voor ons allemaal denk ik wel en dus niks raars!
    Ik heb er ook 3 rond lopen dus mag ook niks zeggen maar toch..we zijn. Maar mensjes he

Wat verdrietig van jullie zoontje ik zie het nu pas, dat maakt het allemaal extra moeilijk, knuffel!

20. Rhombi

Rhombi Bekend lid

26 jul 2018
    669
    1.055
    93
    Vrouw
    @MIss X even een hele dikke digitale knuffel. Voor jou moet het nog veel meer teleurstelling zijn.. Je hebt iets heel verdrietigs meegemaakt en het verlangen naar een kindje zal daardoor nog veel sterker zijn. Dan wil je het liever gisteren dan vandaag. En die witte testen zijn gewoon kl*te en de menstruatie daarna nog veel meer... Ik ga superhard duimen dat je snel weer zwanger mag zijn.

En je bent geen zeikerd hoor, je mag best even lekker van je af schrijven. Dat hele zwanger worden is gewoon zo spannend en doet echt wat met ons vrouwen.

Deel Deze Pagina