Zwanger worden najaar 2019

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MICH18, 26 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Welkom!
     
  2. Wensvoor4

    Wensvoor4 Actief lid

    10 mrt 2019
    142
    72
    28
    Vrouw
    Luisteraar - 30 jaar - 2e kindje - september

    Wensvoor4 - 34 jaar - 4e kindje - aug/sep

    Pioenne - 29 jaar - 1e kindje - aug/sept

    ZIFELS - 40 jaar - 4e kindje - september

    Luna86 - .. jaar - 3e kindje - juli/aug
     
  3. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.851
    113
    Gelderland
    Luisteraar - 30 jaar - 2e kindje - september

    Wensvoor4 - 34 jaar - 4e kindje - aug/sep

    Pioenne - 29 jaar - 1e kindje - aug/sept

    ZIFELS - 40 jaar - 4e kindje - september

    Luna86 - 32 jaar - 3e kindje - juli/aug
     
  4. Wensvoor4

    Wensvoor4 Actief lid

    10 mrt 2019
    142
    72
    28
    Vrouw
    @Luna86 gezellig dat je ook mee komt kletsen. Wat vervelend dat het nog niet gelukt is. Heb je ook eerdere keizersnede gehad?
    Wat leuk dat je al 2 oudere kindjes hebt. Dus zullen het dan ook bewust gaan meemaken.

    @Pioenne wow, al 3 jaar verbouwen. Dat lijkt me wel de ultieme relatie test! Wij krijgen al ruzie als we een ikea kast in elkaar moeten zetten. Denk niet dat wij eraan zouden moeten beginnen.

    Ik vind het ook wel heel spannend. Vooral doordat het dan de vierde kz zou worden. Het geeft extra risico's. We willen heel graag, maar gaan er toch ook nog wel even rustig over nadenken. Maar ben zo bang dat als we het niet doen, het altijd blijft knagen. Het kan ook zomaar zijn dat we de keuze eerder maken en dan al paar maanden eerder beginnen. Het is allemaal nog beetje vaag...
     
    M00nL0ve vindt dit leuk.
  5. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.851
    113
    Gelderland
    @Wensvoor4 ik heb 2 keer een ks gehad. Maar nu moet ik wel zeggen dat ik eerst een vaginale bevalling heb geprobeerd. Dit lukte allebei de keren niet dus ik ging er al vermoeid in.
    De pijn na de ks was heel goed te doen. Zelfs toen met een 2 jarige thuis! Mijn man heeft de eerste periode vrij genomen om voor ons te zorgen. Een derde keer ga ik voor een geplande ks, die wil ik ook wel eens ervaren :p
     
  6. Wensvoor4

    Wensvoor4 Actief lid

    10 mrt 2019
    142
    72
    28
    Vrouw
    @Luna86 een geplande is zoveel fijner. Ik heb bij de tweede geprobeerd, maar uiteindelijk ging het met de kleine niet goed genoeg en resulteerde het net als de eerste keer in een spoed keizersnede. Hoewel de eerste keer wel echt spoed spoed was.
    De derde keer was via een gentle sectio en dat was echt heel prettig.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  7. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.851
    113
    Gelderland
    De laatste klinkt me idd goed ;) zo wil ik hem ook graag maar eerst maar eens zwanger worden!
    Ik heb een kuiltje in het littekenweefsel waar oud bloed in blijft staan. Ik denk dat een eventueel bevrucht ei mee genomen kan worden door dit bloedverlies. Ik heb al regelmatig tuurtesten gehad dus het wil wel maar kan niet.
    Ik hoop dat ik met een gezonder lichaam een betere kans maak. Tja je gaat wat proberen hè?
     
  8. Wensvoor4

    Wensvoor4 Actief lid

    10 mrt 2019
    142
    72
    28
    Vrouw
    Een gezonder lichaam kan in ieder geval geen kwaad natuurlijk. En ik geloof er ook wel in dat het helpt.
    Wil het afvallen lukken?

    Ik denk dat als wij eenmaal de knoop doorhakken wel/niet dat ik ook niet meer kan wachten tot september. Dan wil ik ook meteen.... Ergens duurt september nog zolang hè. Vinden jullie dat ook?
     
  9. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.851
    113
    Gelderland
    Het afvallen gaat wel ok. Ik zag op de weegschaal dat er al wel wat af was maar nu lijkt het te stabiliseren en ik weet dat ik juist dan moet doorpakken. De snaaizin naar zoet is wel weg. Dat zou nu ook zonde zijn.

    September is idd nog ver weg maar je gaat natuurlijk wel de leuke periode in. Voorjaar en zomer :) Ik kan me goed voorstellen dat als je de knoop hebt doorgehakt je ook sneller wilt. Wat is jullie bezwaar op dit moment?
     
  10. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    Inderdaad, september lijkt nog mijlenver, al zal ik het wel spannend vinden vermoedelijk als het toch zo ver zal zijn ;) Zeker nu ik een paar maanden gestopt bent met de pil is er toch het gevoel van ‘tsja, waarom niet eigenlijk’. Gevoel versus verstand. Maar wat me echt tegenhoudt is dat we nu nog niet samenwonen, zou ook niet willen dat mijn vriend de eerste maanden zwangerschap niet volledig aanwezig zou kunnen meemaken...
     
  11. Wensvoor4

    Wensvoor4 Actief lid

    10 mrt 2019
    142
    72
    28
    Vrouw
    Wat goed dat er al wat af is. Nu volhouden! Vind knap hoor als je die discipline hebt.

    Bij ons is de wil er heel erg, alleen 4 keer een keizersnede brengt toch de nodige risico's met zich mee. Ben bij de tweede en derde helemaal niet bang geweest en is ook helemaal goed gegaan, maar toch.... Ik weet niet of ik het durf.

    @Pioenne ik snap het dat je tijdens zwangerschap bij je vriend wil zijn. Vooral die eerste maanden is lekker als je je niet goed voelt. En alles is nieuw. Dat wil je toch samen meemaken. Ook wel lekker toch als huisje (bijna) af is.
     
  12. MICH18

    MICH18 Fanatiek lid

    12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Hey wat leuk zoveeel reacties!
    Super gezellig meiden!

    En ik begrijp je angst @Wensvoor4 maar misschien komt het wel helemaal goed voor ons!♡
     
  13. MICH18

    MICH18 Fanatiek lid

    12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Luisteraar - 30 jaar - 2e kindje -september

    Wensvoor4 - 34 jaar - 4e kindje - aug/sep

    Pioenne - 29 jaar - 1e kindje - aug/sept

    ZIFELS- 40 jaar - 4e kindje - september

    Luna86 - 32 jaar - 3e kindje - juli/aug

    MICH18 - 27 jaar - 4e kindje - september
     
  14. MICH18

    MICH18 Fanatiek lid

    12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Oh wat een jonkie ben ik als ik het lijstje zo zie met 3 kindjes
     
  15. Wensvoor4

    Wensvoor4 Actief lid

    10 mrt 2019
    142
    72
    28
    Vrouw
    Het begint al een lekker vol lijstje te worden.

    @MICH18 ben jij er al wel uit wat je gaat doen? Ik zit met allemaal doem scenario's in mn hoofd. Heb eerst maar afspraak nog gemaakt met mn gyn. Bij mn 3e zwangerschap heb ik me totaal geen zorgen gemaakt. Maar nu....
     
  16. MICH18

    MICH18 Fanatiek lid

    12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    @Wensvoor4

    Ik maak me ook wel zorgen ondanks dat ik weinig verklevingen had bij de derde en ze mij groen licht hebben gegeven dat de baarmoeder gewoon nog wel een vierde zou kunnen dragen.

    Echter een dag na de operatie had ik een buikwandbreuk. (Bleek achteraf) ze wilde me daaraan laten helpen (de chirurg) maar ze zei als je binnen nu en 6 maanden zwanger wilt raken kun je het beter erna doen. Maar we zijn nu bijna 3 jaar verder en heb me nog niet laten helpen. Omdat ik ervanuit ging dat als ik het wél liet doen dat ik dan écht niet meer zwanger mocht raken.

    Ook ik ga nog eerst terug naar de chirurg en naar de gyn. Als ik die buikwandbreuk niet had gehad maakte ik me geen zorgen. Het is een breuk van +- 15 cm.
     
  17. MICH18

    MICH18 Fanatiek lid

    12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
  18. Wensvoor4

    Wensvoor4 Actief lid

    10 mrt 2019
    142
    72
    28
    Vrouw
    Wel fijn dat ze dat gezegd hebben dat het gewoon mag. Hoe is die buikwand breuk gekomen? Tijdens operatie wat gebeurd?

    Ik had 1 verkleving zagen ze bij de derde kz en die hebben ze weggehaald. Verder zag het er goed uit. Maar ik ben vooral bang voor de placenta. Of die niet aan litteken gaat vergroeien/door de baarmoederwand groeit.

    Heb jij al afspraak gemaakt? Ik ga een dezer dagen eens bellen.

    Mijn kindjes zijn nog wat kleiner dan die van jou 5, 3 en 1. Zit allemaal iets meer dan 2 jaar tussen...
     
  19. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.851
    113
    Gelderland
    Hier ook eerst groen licht gevraagd aan de gyn hoor. Ik wilde eerst zeker weten of het verantwoord zou zijn om nog een derde kindje te dragen en te bevallen via een sectio. Ook omdat we een hele heftige start hadden met onze tweede. Mijn man wilde daarom ook helemaal geen derde meer. Gelukkig wist ik hem te overtuigen ;)
     
    Wensvoor4 vindt dit leuk.
  20. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Hier als het aan mij had gelegen had ik al aan een tweede begonnen toen onze eerste 1 jaar werdt, maar vriendlief vind een kindje al druk en ziet al gauw beren op de weg :confused: dus wachten tot september lijkt nog zo ver! Maar wacht het rustig af! Ik leef er echt naar toe...
     
    Luna86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina