Wat ontzettend lief! Dankjewel , ja het zou wat zijn als vanuit die dag een nieuw leven komt. Speciaal zeker. Maar voor nu weet ik ook dat we het weer gaan proberen. Spannend vooral met de voorgeschiedenis maar ik weet ook zeker dat we het samen weer gaan redden.
@KellD Hoe bijzonder zal dat zijn! Ik ga voor je duimen! Hier 21 maandjes verschil tussen onze meiden. En tis zo gezellig!! Ze kunnen het heel goed met elkaar vinden. Dikke pret. Druk is het wel maar de gezelligheid overheerst gigantisch
Wauw, ik krijg er kippenvel van! Dat zou heel bijzonder zijn inderdaad, en wat een lieve opmerking van je man. Hopelijk snel een positieve test voor jullie, ik duim mee!
Haha ja ik ben nooit echt van de oudere mannen geweest eigenlijk. Hijs men eerste trouwens. We schelen 1 jaar en 9 maanden. Probleem hier is ik word deze maand 28. Dat is de leeftijd dat ik altijd heb gezegd een kindje wil. Nu spelen er ook wel bijzondere medische gevallen met zich mee in het verleden waardoor ik altijd heb gezegd dat ik niet ouder dan 30 wil zijn om medische gevallen wel zo klein mogelijk te houden. Denk hierbij aan een galblaas operatie op me 19de door galstenen al vanaf me 9de blijkbaar. Op me 21ste leverontsteking door de pil waardoor ik uiteindelijk nog maar 42 kilo woog. En ik zit nu eindelijk na veeeeeeel gevechten met voeding eindelijk op mijn streef gewicht 65. Dat is even een kleine greep uit me medische dossier. Dus ja ik wil gewoon heeeeeeel erg graag. En dacht een overeenstemming met vriendlief te hebben maarja dat wordt dus weer babbelen. En miss draait die bij in augustus Ow je bent echt GOED bezig zeg!!! Dat red je wel tot einde van het jaar (voor kerst zou ik zeggen)
Twijfel bij mij man over wanneer te beginnen is hier nooit geweest, wel over een tweede kindje. Denk wel dat het vlot zou moeten lukken omdat de twijfel anders toch opnieuw toeslaat maar dat heeft ook met mijn leeftijd te maken. Ben tenslotte niet meer de jongste
Hoi weer! Ook weer even een aantal pagina’s bijgelezen, wat wordt het hier druk. Zo gezellig! We zijn net terug van de vriend z’n verrassingsweekendje (ik gepland), en was geslaagd! Even wat tijd onder ons, ook goed gepraat. Ondertussen is de vriend ook met namen zoeken gestart (na wat aandringen toch hihi), via de Kinder namen app. En we hebben ondertussen 1 match hihi. Wel leuk zo met iets kunnen bezig zijn. Voor de rest nog altijd heel twijfelend en tegenstrijdig, dus we zullen zien. Wel een keertje (bewust van zijn kant ) weer zonder bescherming gevrijd, en in een kortere cyclus zou dit net voor een ei kunnen zijn, wordt spannend dus . Ach, het was gewoon een leuk weekendje weg en we zien wel. @gender : ik hoop nog altijd een heeeel klein beetje op een tweeling, en dan ineens een jongen en meisje ideaal toch
@Rapunzel welkom, gezellig dat je mee komt kletsen! En wie weet, mannen zijn rare wezens. Ze kunnen zomaar opeens van gedachte veranderen. Dat zou fijn zijn voor jou, ik kan me voorstellen dat een nee best hard aan kan komen wanneer je zelf een sterke wens hebt. @Pioenroos92 wat spannend! Hopelijk is het snel raak. Succes @djoyz wat knap, je eerste doel al bijna behaald! @KellD dat moet even een pittige week geweest zijn. Hopelijk hebben jullie veel steun gehad aan elkaar. Wat zou het bijzonder zijn als jullie een nieuw leven hebben gemaakt op de verjaardag van jullie engeltje. Nu afwachten dus! Hier 3 kids met weinig leeftijdsverschil. Ik heb er 3 onder de 4 jaar gehad, gezellige boel dus. De oudste 2 schelen 19 maanden en de jongste 2 20 maanden. Ik vind het heerlijk. Je bent toch al zo in de babymodus. En ze hebben nu echt ontzettend veel aan elkaar. Ze kunnen niet zonder (en soms ook niet met ) elkaar. Druk is het wel. Ergens vind ik het daarom ook wel leuk om een 4e kindje met iets meer leeftijdsverschil te krijgen, omdat de andere 3 dan net iets minder zorg nodig hebben en zelfstandiger zijn. En omdat ze het nu dan echt bewuster mee gaan maken. @Pioenne klinkt als een gezellig weekend En ook een beetje spannend zo. Oef een tweeling, dat zou nu juist mijn angst zijn haha. Een kleintje is al best pittig, laat staan 2 tegelijk Hier lijkt het steeds meer alsof mn vent de knoop door durft te hakken. Hij is aan de klus vandaag (in het huis hoor, niet in bed ) en wil de zolder een beetje anders inrichten. Dus hij vroeg of ik nog speciale wensen had. Ik legde uit dat dat aan onze toekomstplannen lag, want als er een kleintje komt wil ik een soort babyhoekje omdat de baby dan de eerste maanden bij ons slaapt. Toen begon hij zelf over de voedingsstoel en toen ik aangaf dat het maar net was wat hij wilde, zei hij: ik wil gewoon wat jij ook wil. Is het al november?
@Rhombi wat leuk om te zien he. Ik heb vandaag mijn 100 (!!) stuks ovulatietesten binnen van zwanger en kind (dipsticks) en ik had van de week een schriftje gekocht, dat wordt mijn TTC dagboek zegmaar. Waar ik alles in bij ga houden, testen erin plakken enz. Mijn vriend moest lachen dat ik de doos opende, hij zei jeeeeeetje mop, wat heeft dat gekost? Met een lach haha. Ik ga denk ik vanaf volgende maand aan de foliumzuur, ik heb gisteren gevraagd wat hem nu weerhoud om het te proberen. Hij gaf aan dat hij gewoon wil dat het huis er klaar voor is, en dat de lijstjes die hij heeft met dingen die hij nog wil doen ook klaar zijn. Wel gaf hij aan dat hij nu de ‘klusjes’ een beetje voor zichzelf uitschuift omdat het toch nog niet zover is, en dat als ik nu zwanger zou zijn hij er meer achteraan zou zitten. Van de week maar eens wat lijstjes gaan maken wat hij nog gedaan wil hebben want we hebben in augustus vakantie en daar willen we aan de bak mee gaan. Je raad mijn gedachten; hoe eerder dat lijstje en hoe sneller ermee aan de slag...
Wowww @djoyz een goed begin is het halve werk Lekker bezig jij! Hup hup met dat lijstje @Pioenne konden we de tijd maar doorspoelen he Je heb volgens mij een hele lieve man! Ik zit bijna 4 weken aan de foliumzuur...laat de rode duivels maar komen
@djoyz ja een zwangerschap zou er misschien wat vaart achter zetten haha. Maar ik snap ook wel dat je bepaalde dingen eerst gedaan wilt hebben. Je wilt geen stress tijdens een zwangerschap natuurlijk! @Pioenroos92 wanneer verwacht je ze? Oww die man van mij. Ik zit even op een voorzichtig roze wolkje. Hij was vandaag dus wat aan het klussen op de zolder waar we slapen. Even alles herinrichten. Toen ik kwam kijken stond ons bed op een ander plekje, met daarnaast de ledikant. Die staat er sowieso voor de jongste want die wil snachts nog weleens naar onze kamer verhuizen, maar toen zei hij: kijk, als jij dan aan deze kant ligt kun je de baby makkelijk borstvoeding geven. Dus ik lachen en ik zeg dat de jongste toch al een tijdje geen borst meer krijgt. Zegt hij: nee, ik bedoel de nieuwe baby... Volgens mij is er iemand toe aan het doorhakken van die knoop...
De mannen gaan goed!! Die van mij wil ook heel graag, we zijn zondag uit eten geweest en hebben uitgebreid alle opties besproken hoe we het gaan doen qua kamers, overblijven op school en met mijn oppaskindjes.. Heerlijk om te fantaseren toch! Ik heb gisteren of eergisteren mijn eisprong gehad, en goed benut dus het wachten is begonnen... Pfff!
@CupCake88 wat spannend! Ik vroeg me af hé, hoeveel kinderen zouden jullie willen als je het voor het zeggen had zegmaar? Wat is jullie ‘perfecte plaatje/uitgangspunt’ qua hoeveel kinderen? @Rhombi LOL, ik zeg net; mop heb jij nog meer dingen die jij gedaan wil hebben in het huis dan,,,, dit dit dit dit...? Hij zegt, ik krijg nu een beetje het gevoel dat je daar strak op vastpint wat voor mij gedaan moet zijn voordat we gaan proberen.. dus ik zeg nee hoor maar het is makkelijk om een lijstje te hebben. Weet nou niet of hij het positief of negatief bedoelde, ben bang voor het laatste.. Ik kan een aantal dingen wel zelf doen van het lijstje dus dat ga ik binnenkort al maar eens in de startblokken zetten (zoals de rest van voegsel van de tegels af halen in de badkamer en wc e.d...) Sneaky me..
Wauw wat een sprongen van onze mannen ineens, verdienen nogal wat pluimen . Het wordt hier lekker spannend, vind het echt leuk om mee te lezen en leven zo! Fijn dat mijn ei hier kwijt kan ... Ik duim met jullie allemaal mee! Hup wij (en de mannen een beetje) Mijn vriend is inderdaad best lief, al heeft hij ook zijn koppige en moeilijkere kantjes, zoals iedereen (en ik ), maar lukt best goed. Ben echt wel benieuwd naar het samenwonen en zwanger worden en gewoon een gezinnetje zijn. Vriend geeft dus inderdaad aan dat hij er klaar voor is, maar alles ook liefst samen wil meemaken en dus eigenlijk ook liefst wil wachten tot de verhuis, zodat hij ook beetje kan checken of ‘het huisje van de baby’ (ik dus ) gezond en vrolijk,... is. Maar zo blijven we een beetje twijfelen en wachten, dus ik laat het gewoon van hem afhangen en vind het best ok zo. Heb me ook nog eens aan 2 ovu-testjes gewaagd, (gewoon pakjes van 5 testen van action, geen grootverpakking van 100 zoals @djoyz , al zou ik misschien wat meer testen dan ) en heb lichte lijntjes!! Leuk dus! Al wat opgelucht dat er toch iets gaande is na alle witte testen van vorige maand. Nu dus even kijken of ze donkerder of nog lichter worden om zo toch een ei te kunnen herkennen.
Ohja @djoyz ik zou graag 2 kinderen willen (een tweeling ), eventueel misschien 3 (tweeling + 1 ). Vriend zegt voorlopig 1, al neigt hij ook vaak naar 2, dus hier lijkt de tweeling me ook de ideale compromis (1 zwangerschap, 2 kinderen )
@djoyz ik ben altijd een kindermens geweest. Zo ben ik ook in het onderwijs beland haha. Maar ik riep altijd dat ik 3 kinderen zou willen. Zo was het bij mij thuis ook. En 4 lijkt opeens zoveel. Maar al snel merkte ik dat ik echt een beetje op keek tegen gezinnen met 4 kinderen. Ik moet wel zeggen dat de angst me soms een beetje overvalt, vooral nu m'n man er ook voor lijkt te willen gaan. Toch bang dat ik spijt krijg ofzo. Maar eerlijk, ik heb nog nooit gehoord dat iemand spijt had van een kindje, dus dat komt vast goed
Laat ik voorop stellen dat ik met zowel een jongen als meisje blij ben. Ze zeggen dat het vrouwelijk zaad langzamer is dan het mannelijke zaadje. Ik weet niet of het waar is. Ik had bij de vorige geen ‘voorraadje’ klaarliggen en deed het toen alleen op de dag van een positieve ovu-test. ‘T is wel een jongen geworden.
Hier hebben we dat iets anders aangepakt. Wij moesten bij de eerste ook nog veel doen in huis. Toen ik zwanger was heb ik gezegd: je hebt nu nog negen maanden de tijd om alles af te hebben . We hebben toen een lijstje gemaakt en na negen maanden was het inderdaad af!
Wij wilden voor 1 kindje gaan en heeeeeeeeeeeel misschien een tweede. Nu er eentje is, lijkt het ineens niet meer zo logisch om hem de rest van z'n leven enigkind te laten zijn. Meer dan 2: no way