Zwanger worden najaar 2019

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MICH18, 26 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wensvoor4

    Wensvoor4 Actief lid

    10 mrt 2019
    133
    70
    28
    Vrouw
    @Luisteraar moeilijk lijkt me dat dan om zo "lang" te moeten wachten. Maar het heeft ook wel weer voordelen als er meer tussen zit...

    Ik vind nog beetje onwerkelijk omdat we eigenlijk bij 3 zouden houden. Maar vooral mn vriend is mega enthousiast. Ik zie dan weer meer de beren op de weg.
    Maar van 1 naar 2 is mij toen echt heel erg meegevallen. Ging eigenlijk vanzelf. van 2 maar 3 duurde het iets langer, terwijl je juist leest bij veel dat dat vanzelf gaat. Zal ook wel mee te maken hebben of het makkelijke baby's zijn enzo.
     
  2. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Ik ben juist ook benieuwd van hoe het gaat van 1 naar 2 vond van 0 naar 1 een hele overgang hopelijk gaat dit wat makkelijker!
     
  3. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    Ben al benieuwd naar de overgang van 0 naar 1 :) al zou van 0 naar 2 ook super zijn aangezien er ook verschillende tweelingen in beide families voorkomen, en ik er stiekem wel een voorstander van ben ondanks alle mogelijke risico’s...
     
    Luisteraar vindt dit leuk.
  4. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Hier ook in de famillie tweelingen, heel eerlijk hoop ik op een kindje weet niet of ik dat wel aan kan drie kinderen, ben nogal een controle freak:roflmao:
     
  5. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    Ja idd moeilijk en stressvol zal het zeker zijn, maar lijkt een mooie compromis voor de vriend die eigenlijk maar 1 kindje wil, en ik liefst 2: dus met een tweeling 1 zwangerschap maar 2 kindjes :D
     
    Luisteraar vindt dit leuk.
  6. Wensvoor4

    Wensvoor4 Actief lid

    10 mrt 2019
    133
    70
    28
    Vrouw
    Scheelt een hoop discussies :)

    Ik zou het zelf nu niet meer willen. Maar lijkt me wel heel bijzonder. Die band tussen die twee kindjes.... Ja, eerste jaren wel pittig.

    Van 0 naar 1 vond ik de grootste overgang. Je had zoveel vrijheid daarvoor. Maar toch, de eerste maanden is het ook nog wel prima. Zo'n baby kan overal mee naartoe en slaapt toch overal. Je bent nog niet zo huis gebonden
     
    Luisteraar en Pioenne vinden dit leuk.
  7. ZIFELS

    ZIFELS Niet meer actief

    Ow, ik kreeg helemaal geen meldingen, heb twee pagina's gemist.
    Ik vond de overgang van twee naar drie kindjes toch best wel pittig eerlijk gezegd, terwijl van een naar twee niks voorstelde; dat ging veel gemakkelijker en vanzelf maar toen had ik ook een partner erbij, dat scheelt nogal wat (de oudste heb ik alleen gekregen).
    Op dit moment zit ik zo vol emotie van twee miskramen in amper 5 maanden tijd en van de curretage enzo, en daar ook nog zieke kindjes bij, dat ik even enorm twijfel of ik een vierde wel aan kan.
    Dat is ook de reden dat we het uit hebben gesteld, ik wil eerst emotioneel en fysiek sterker zijn, dit verwerkt hebben en dan pas verder kijken.
    Ik kan over keizersnedes trouwens niet meepraten, ben bij alledrie heel snel en makkelijk bevallen dus dat is voor nu het enige waar ik niet bang voor ben. Ik ben geloof ik een van de weinige vrouwen die bevallen fijn vindt :eek::oops:
     
    Luisteraar vindt dit leuk.
  8. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    @ZIFELS goed dat je voor jezelf de tijd neemt het is niet niks allemaal!
     
  9. MICH18

    MICH18 Fanatiek lid

    12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Ik vond de overstap van 2 naar 3 ook écht het pittigste.

    @Wensvoor4 nee ben nog niet bij de gyn geweest ik denk echt dat die zegt ga eerst maar eens afvallen

    Maar jeetje nog jonger allrmaal dat hoeft voor mij dan niet. Ik werk gewoon nog best veel en jij?

    En dames wachten duurt lang maar zo kunnen we ons wel goed voorbereiden op de kleintjes
     
  10. CupCake88

    CupCake88 Fanatiek lid

    27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    Hoi dames, ik klets ook graag mee!
    Wij willen ook vanaf juli/augustus voor een 3e kindje gaan.
    Ik ben vorige week vast gestopt met de pil om te kijken hoe mijn cyclus nu is, aangezien ik pcos heb/had.
    Toen ik zwanger wilde worden van de 1e kwam het niet op gang, uiteindelijk Clomid geslikt en van de 2e spontaan zwanger en iets regelmatigere cyclus (nog wel langer). Dus ben benieuwd hoelang het nu gaat duren..

    Ik vond de overstap van 0 naar 1 ook groter dan van 1 naar 2. Maar mijn 2e was een hele makkelijke baby, de 1e niet.. Dat maakte veel verschil!

    Voor de lijst, ik ben 30 jaar.
     
  11. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Welkom CupCake88, gezellig de lijst wordt steeds langer top!:thumup:

    @MICH18 idd de voorbereidingen hier al begonnen, wil alvast wat zwangerschapvitamines gaan slikken binnenkort om alvast goed voorbereid te zijn. En zo kunnen kletsen in het forum leef je er met zijn allen een beetje naar toe :)
     
  12. Wensvoor4

    Wensvoor4 Actief lid

    10 mrt 2019
    133
    70
    28
    Vrouw
    #52 Wensvoor4, 14 mrt 2019
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2019
    Zomer/Najaar 2019

    Luisteraar - 30 jaar - 2e kindje -september

    Wensvoor4 - 34 jaar - 4e kindje - aug/sep

    Pioenne - 29 jaar - 1e kindje - aug/sept


    ZIFELS- 40 jaar - 4e kindje - september

    Luna86 - 32 jaar - 3e kindje - juli/aug

    MICH18 - 27 jaar - 4e kindje - september

    Cupcake88 - 30 jaar - 3e kindje - juli/aug
     
    ZIFELS en Luisteraar vinden dit leuk.
  13. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Net mijn zwangerschap vitamines alvast besteld en visolie capsules:o: weer een stapje in de goede richting:thumup::)
     
  14. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    Beginnen jullie nu alvast al met vitamines? Vanaf 2 maanden op voorhand normaal voldoende, neen? Of nu al om op zeker te spelen?
     
  15. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    @Pioenne ik dacht dat je foliumzuurspiegel optimaal is na 3-4 maanden na gebruik
     
    Pioenne vindt dit leuk.
  16. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    Ok, toch maar eens beginnen dan. Weer een extra concrete stap dan, spannend :):oops:. Welk merk gebruik jij zelf? Of zijn er geen echt slechte/goede?
     
    Luisteraar vindt dit leuk.
  17. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    @Pioenne ik gebruik van Vitals elke dag mama tabletten zit alles in, zijn niet heel goedkoop maar ik vind ze top :thumup: vorige zwangerschap ook gebruikt.
     
    Pioenne vindt dit leuk.
  18. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Ga nu ook visolie er bij gebruiken van minami MorDHA capsules, deze zijn speciaal voor de zwangere vrouw
     
    Pioenne vindt dit leuk.
  19. CupCake88

    CupCake88 Fanatiek lid

    27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    Ik ben met foliumzuur begonnen toen ik stopte met de pil..

    Ik zat eens te rekenen.. Het is eigenlijk niet zo handig om juli/augustus zwanger te raken omdat we in mei volgend jaar een vakantie met schoonouders in de planning hebben.. Maarja de kans dat het gelijk raak is, is wel klein. Maar ik vind het ook weer zonde om te wachten tot september/oktober met beginnen, want stel het duurt wel een paar maanden :$
    Gelukkig is het nog niet geboekt.. Ik ga eens met mijn man bespreken hoe we het gaan doen..
    Wat zouden jullie doen? (juli zwanger = april uitgerekend)
     
  20. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Bij ons was de eerste meteen raak, is natuurlijk geen garantie dat dat met de tweede net zo is. Ik zou zelf dus even wachten.
     

Deel Deze Pagina