Zwanger worden najaar 2019

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MICH18, 26 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Oooo herken ik ben er ook echt zo mee bezig. Moet mezelf echt een halt toeroepen maak mezelf helemaal gek!
     
  2. Rhombi

    Rhombi Bekend lid

    26 jul 2018
    669
    1.055
    93
    Vrouw
    Geslachtbepaling, ja die gaan we wel doen haha. Ik kan echt niet wachten tot de bevalling! En ik vind het gewoon makkelijk. Hoef je niet 2 namen te bedenken, geen 2 kaartjes uit te zoeken etc. Ook vind ik het heerlijk om de baby met hij of zij te benoemen, maakt het weer een stukje echter.
    Ook vind ik de hele bevalling al een verrassing. Je weet nooit hoe je kindje er precies uit gaat zien. Dus een verrassing tijdens een echo vind ik juist extra leuk.

    Nipt gaan wij dit keer wel doen. Dat zou de eerste keer zijn dat we testen laten doen want de vorige 3 zwangerschappen hebben we niks gedaan. Maar ik vind het met al 3 kinderen toch wel heel belangrijk om te weten. Het heeft toch impact op het hele gezin mocht er iets niet goed zijn.

    Naam geheim houden vind ik ook lastig. Bij de tweede wist de oudste de naam en die riep ze heel vaak. Gelukkig praatte ze toen nog helemaal niet duidelijk dus klonk het heel anders haha. De derde hebben we gewoon een werknaam gegeven, die we elke keer gebruikten.

    Mijn zus heeft de naam van m'n aanstaande neefje dus al genoemd. En ze praten ook over hem gewoon met zijn naam. Dat vind ik toch minder leuk ofzo. Maar ach, in andere landen is het heel normaal dat iedereen de naam al weet.

    Yesss m'n vruchtbare dagen zijn voorbij en ik ben sterk gebleven. Maar oww ik ben er zo mee bezig. Of ik het nu wil of niet, in m'n hoofd tel ik echt de maanden af. Nog x keren ongesteld en dan gaan we ervoor haha.

    Wie weten er bij jullie allemaal al van je kinderwens? Ik kan er zo heerlijk met mijn ouders over praten en m'n moeder zei vandaag nog: dat is zo leuk joh, 4 kinderen. Dat deed me echt wel even goed, want ik kan me nog steeds druk maken over wat anderen er wel niet van zullen vinden.
     
    CupCake88 en Sammetje83 vinden dit leuk.
  3. MICH18

    MICH18 Fanatiek lid

    12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    @Rhombi
    Ik begin het nu ook steeds meer mensen te vertellen. Heb zoiets van ik probeer maar alvast wat te laten doorschemeren omdat ik de reacties toch al verwacht. Nog een? Zeker door voor een meisje! Is je huis wel groot genoeg?

    Blablablablablabla.
     
  4. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Rhombi ja naam hebben wij ook altijd geheim gehouden tot dat de kleine er is. Vond het niet heel moeilijk, komt vast omdat ik super lang twijfel over de naam door de hormonen.

    Mijn schoonouders weten dat we de wens hebben, en die bemoeien zich er niet mee. Gister me moeder verteld dat ik gaan de gyn ga en over onze wens. Zij zei denk er goed overna, jullie huis is klein en studeren kost heel veel geld. Ten eerste de vraag gaan ze allemaal studeren haha, mijn man is automonteur dus zie er minimaal 1 ook die kant op gaan. Maar even financieel gezien je hebt jaarlijkse schoolkosten MBO €1.186,- HBO €2.083 boven de 18 en waarschijnlijk boeken etc. Als je kijkt wat de kinderopvang maandelijks kost :rolleyes: vind ik dat wel te overzien. En ze krijgen nog studiefinanciering en hopelijk een bijbaan zodat ze geen zakgeld meer krijgen hahaha :roflmao:! Als ze alle 3 een MBO studie volgen (zal niet tegelijk zijn hoop ik want de oudste en jongste schelen 6 jaar :roflmao:) ben ik goedkoper uit dan wat we nu aan opvang betalen. Qua financiën zie ik dus niet echt beren. Hoe hebben jullie mama’s met meerdere kindjes dit bekeken?
     
    Sammetje83 vindt dit leuk.
  5. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.465
    1.509
    113
    Vrouw
    #665 djoyz, 20 jul 2019
    Laatst bewerkt: 20 jul 2019
    Hier ook hoor, op het werk valt het je dan op hoeveel vrouwen zwanger zijn.. en ook echt mini pasgeboren baby’s met moeders..
    KLAPPPPERRRRR..:roflmao::roflmao:

    @Joyce2013 ik kan er soms al (onnodig denkt mijn vriend) wakker van liggen hoe wij 1 kindje gaan betalen. Wij hebben geen oppas mogelijkheid in de buurt, ja misschien voor hooguit 3 uurtjes maar niet voor een dag. (en al helemaal niet op herhaal basis, dus niet elke week oid) Mijn vriend gaat kijken of hij 4 dagen kan gaan werken, maar dan een uur langer dus dan mist hij maar 4 uur in geld per week. En ik... tja ik zal gewoon zo door werken denk ik en dan moeten we gaan kijken hoe of wie welke dag en welke opvang e.d.
    Ik heb wel al maanden geleden contact gezocht met een opvang aangezien er op de radio aangegeven word dat er mega wachttijden zijn ivm dat een begeleider maar 2 kindjes onder zijn hoede mag nemen i.p.v. 4 ofzo, (het is in ieder geval aangepast).
    En toen gaven zij mij aan dat zodra ik zwanger was (8+ weken) dat ik ons dan al op de wachtlijst kon zetten. (Vrijblijvend) maar juist omdat de wachttijden zo lang zijn...

    TMI:oops:: Ik ben op dit moment ongesteld *doet een dansje*. ;)
    Wel jammer dat ik er 56 dagen op heb moeten wachten, maar het is er haha.
    Vorige cyclus was het 35 dagen. Ik houd het wel bij in de app, maar het is wel irritant dat het zo onregelmatig komt. Buiten dat ben ik wel blij eigenlijk dat de menstruatie een beetje doorzet ondanks mijn mirena, scheelt weer wachttijd als hij eruit is hopelijk.:oops:
     
    Sammetje83 vindt dit leuk.
  6. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Nu voelt het toch een beetje gek om mee te kletsen hoor, aangezien er bij ons niks vast staat :oops:
    Maar mocht het ooit nog zover komen, geslachtsbepaling hebben we bij alle 3 gedaan, dus ik denk niet dat wij nog voor een verassing gaan :roflmao: te nieuwsgierig en toch wel makkelijk om te weten, bij de jongste dacht ik een meisje en dat is een jongen, toen was het toch ook wel fijn dat ik het wist en aan het idee kon wennen, denk dat het anders best een schok had geweest voor mij bij de geboorte :p
    Nipt denk ik dat we dan ook zullen doen, vorige keren niet gedaan, maarja het zou nu om de 4e gaan, toch weer een andere situatie.
    Naam geheim houden lukt ons wel :cool:
    Ik heb tegen mijn moeder gezegd dat ik de wens voor een 4e heb en tegen een vriendin, verder weet niemand het. Toch een beetje onzekerheid en soort schaamte, een 4e kindje lijkt wel abnormaal heb ik het idee, 3 'mag' nog, 4 is teveel.
     
    Sammetje83 vindt dit leuk.
  7. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.465
    1.509
    113
    Vrouw
    Hier weten mensen wel dat ik/wij een kinderwens hebben maar geen concrete informatie.
    Al weet mijn schoonzusje wel dat ik ook af aan het vallen ben voor een kindje, maar paar keer aangegeven dat we nog geen plannen hebben om binnenkort te gaan proberen.

    Ik heb hele lieve familie om mij heen, maar als ik die zou vertellen dat we plusminus eind van het jaar willen gaan proberen... dan zal elke keer als ik ze zie gevraagd worden of het al zover is. Even buiten de appjes elke maand enz enz haha.
    Dus nee, dat willen we niet.
    Soms ook best irritant dat je het er niet even met iemand over kan hebben.
    Heb niet echt vriendinnen die de moeite nemen om uit zichzelf contact op te nemen, laat staan langs te komen.(dat moet altijd van mij af komen en daar ben ik wel klaar mee). Dat is soms wel lastig, maar juist weer fijn dat dat hier wel kan :oops:
     
    Sammetje83 vindt dit leuk.
  8. Poppy1987

    Poppy1987 Actief lid

    5 jan 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    Hoi meiden,
    Ik ga deze groep verlaten.
    Ik heb hier ook een groep waar iedereen voor een tweede kindje gaat en dat vind ik toch net iets fijner kletsen.

    Succes allemaal en hopelijk zijn jullie snel zwanger! :thumup:
     
  9. Enigma

    Enigma Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.189
    1.607
    113
    Vrouw
    Een van mijn zussen heeft ook vier kinderen, die heeft ook wel commentaar gekregen inderdaad. Zo raar dat mensen er iets van menen te moeten vinden! De vierde maakt daar het plaatje echt compleet. Laat mensen maar lekker kletsen.
    Ach, over mij zullen mensen ook wel gaan praten, ik ga het natuurlijk in mijn eentje doen, daar vinden mensen ook wel wat van :D

    Er zijn wel een aantal mensen op de hoogte van mijn kinderwens. Vond het ook zo wat om (als alles lukt) ineens te roepen dat ik zwanger ben. Zonder partner roept dat toch wel wat vragen op. Dus mijn ouders en zussen heb ik wel op de hoogte gebracht, vooral ook het hele 'ik wil in mijn eentje proberen een kind te krijgen' deel, was wel heel benieuwd naar hun reactie en vond het toch ook wel fijn om te weten dat ze achter me stonden. Ook een paar goede vriendinnen weten het. Vind het ook wel fijn om wat mensen te hebben met wie ik er wel over kan praten (al helpt het forum ook wat dat betreft). Heb wel gezegd dat ik niet continu alles ga vertellen. Normaal gesproken hadden ze ook niet geweten hoe en wat, dus om nu elke cyclus compleet met ze te delen vind ik ook niet nodig. Soms vind ik het ook wel fijn dat er iemand meegaat naar onderzoeken etc, dus dan ben ik ook wel blij dat er toch wat mensen zijn op wie ik dan terug kan vallen.
    Dus eigenlijk zijn het nu alleen de mensen die heel belangrijk voor me zijn die ervan af weten. Voor de rest nog niet.
    Misschien dat ik het gaandeweg nog aan iemand vertel. Het kan zijn dat ik het op een gegeven moment toch ook op het werk moet gaan vertellen, dat doe ik liever niet, maar als het een tijdje gaat duren zal ik daar toch open kaart moeten spelen. Ik moet natuurlijk elke ronde naar de kliniek, dat valt niet altijd op een vrije dag/vakantie/weekend. Dus als het zo uitkomt dat ik onder werktijd weg moet zal ik misschien toch mijn leidinggevende in moeten seinen. Kan er nog een keer een tandartsafspraak van maken, maar elke maand gaat ook wat opvallen :p
     
    Sammetje83 vindt dit leuk.
  10. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @djoyz klopt bij de opvang moeten er per 2 baby’s 1 begeleider zijn. Daardoor zijn de wachtlijsten langer en de prijzen omhoog gegaan. Mijn man werk nog steeds 5,5 dagen (ook zaterdagochtend) en ik werk 31 uur over 4 dagen. We werken dus allebei veel maar wij mogen ook onze kindjes 1 dag bij mijn moeder en 1 dag bij me schoonouders brengen. Waar ze dus ook veel liefde en aandacht krijgen. Maar ja hoe ouder het kind hoe meer het gaat kosten. Ook boodschappen zullen duurder worden met al die mannen in huis :roflmao::roflmao::roflmao:!
    Fijn dat je menstruatie op gang lijkt te komen met spiraal scheelt inderdaad hopelijk straks.

    @Rapunzel snap ik hoor maar klets en droom lekke met ons mee. En niemand kan jullie vertellen hoeveel kinderen je “mag” willen. Bedoel al wil je der 10 als je ze goed kunt verzorgen en genoeg liefde heb wie mag je dan vooroordelen. Vind ik erg lastig altijd andere die die richtlijn lijken te willen schetsen. Gewoon jullie gevoel volgens jullie gezin. Dikke vette punt haha!

    @Poppy1987 geen probleem natuurlijk, hopelijk ben je snel zwanger. Succes!!
     
    Sammetje83 vindt dit leuk.
  11. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Hier nog niemand op de hoogte van onze kinderwens, mijn schoonmoeder zit vaak te seinen dat ze het heel leuk zou vinden om nog een kleintje er bij te hebben haha. :)
     
    Sammetje83 en Joyce2013 vinden dit leuk.
  12. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Snap ik hoor, bij onze eerste wist ook niemand er vanaf. Tweede ook niet eigenlijk, nu pas bij de 3e zoek ik misschien naar steun?? Maar uiteindelijk moeten we zelf de keuze maken. En zelf hebben we die al gemaakt. Maar me moeder is erg belangrijk zou graag haar steun “goedkeuring” willen. :rolleyes:
     
  13. Rhombi

    Rhombi Bekend lid

    26 jul 2018
    669
    1.055
    93
    Vrouw
    @Rapunzel lekker mee kletsen hoor! Zo kwam ik een paar weken geleden ook op het forum en nu is het allemaal wat duidelijker hier thuis.
    En je laatste zinnen zijn voor mij zo herkenbaar. Ik voel me zo vaak schuldig dat ik überhaupt de wens heb voor nog een kindje, want ik heb er toch al 3? Maar dat maakt de wens echt niet minder groot als de wens voor een 1e, 2e of 3e bij een ander. Maar het is inderdaad opeens buiten de norm ofzo en daar denken mensen helaas wat van. Daar moeten we ons maar niks van aantrekken, maar dat vind ik wel moeilijk hoor!
     
  14. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Heel herkenbaar hoor. Wij hebben ook al drie kindjes. Met de derde ook commentaar gehad van, ' dit is toch wel de laatste? Nu is het klaar toch?'
    Nou nee:rolleyes:
    Ik herken het schaamte gevoel wel een beetje hoor @Rapunzel
     
  15. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Dat heb ik nu ook hoor, ze heeft wel eens een opmerking gemaakt van waar begin je aan omdat ze weet hoe ik ben dus daar ben ik nu wel een beetje onzeker over. Zou het er graag over willen hebben maar vind het moeilijk om er over te beginnen en ook een beetje bang voor haar reactie.:oops:
     
  16. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    De laatste zwangerschap hadden we niemand voorbereid. Ze waren ontzettend verbaasd toen we aankondigde dat een vierde kwam maar alle oma en opa's vonden het zo leuk.
    En eigenlijk hadden ze dat ook wel verwacht ooit. Wij hebben nooit uitgesloten voor een vierde en altijd gezegd dat we er open voor stonden. (zelf twijfelden we wel)

    Nu willen we graag na de zomer (eind Aug) weer proberen om zwanger te worden en ondanks dat ze het nu zeker verwachten dat een vierde komt herbeleef ik ook opnieuw dat gevoel.
    Maar dan nog met een extra onzekerheid dat ze het misschien te snel vinden op mijn vorige zwangerschap. (mocht het ook zo snel gaan :D
    )
    Dit geldt ook voor mijn collega's overigens.
    Denk dat ik het sowieso tot de 20e week (voor zolang we het kunnen verbergen) nog even niks vertellen.
     
  17. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Als het oppassen op 3 kinderen te zwaar word snap ik dat helemaal, mijn moeder is alleen dus 3 kids oudste uit school halen alles in de auto is zwaar. Maar de oudste zal dan 6 zijn en zal denk geen probleem vinden extra dagje BSO. Op vrijdag ben ik vrij en gaan we altijd boodschappen doen en koken en eten bij me moeder dus dan is de oudste er gewoon bij om mee te knuffelen etc. Denk namelijk dat iedereen stiekem in ze eigen straatje denkt. Maar ik heb nog gewoon zoveel liefde te geven, ik dacht tijdens me laatste zwangerschap dit is het ik ben klaar. Maar na een half jaar dacht ik nee ik voel me niet compleet ik wil niet dat dit de laatste keer is. Ook nu de oudste 5 word je kunt echte gesprekken voeren en ik geniet ook zo van hem. Ik ben gewoon gek op me kinderen en ik wil er nog 1 dan zijn de kamers vol en moet ik waarschijnlijk de knop omzetten want je liefde verdubbelt gewoon. En qua hart wil ik wel een elftal :rolleyes: maar ik weet na de 3e is het klaar. En ook al komt die toestemming er niet dan maar niet, mijn hart ontploft van de liefde voor mijn kinderen. En dat zal voor die derde net zo zijn.
     
    MIss X, Sammetje83 en Luisteraar vinden dit leuk.
  18. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Wat gaaf dat ze zo enthousiast waren ik hoop ook die reactie als het zover is.

    Ik denk dat juist na de vorige zwangerschap dat jullie wens alleen maar groter is, wat ik me goed kan voorstellen. Snap ook dat je het nu langer geheim wilt houden. Doen wat goed voelt!
     
  19. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Hier hebben we nog niks verteld over onze tweede kinderwens. M'n ouders hebben een paar weken geleden een grote reis geboekt en als het nu in de eerste ronde raak is, zullen ze er niet zijn als ik moet gaan bevallen want dan zijn ze dus precies op reis :(. Ik ben benieuwd hoe dat dan gaat vallen...

    Verder denk ik dat we wachten met geslacht tot de twintig wekenecho.

    We hebben het goed qua inkomen dus we zetten de kinderbijslag volledig op een spaarrekening om later een eventuele studie te betalen.

    Naam is ons afgelopen keer goed gelukt geheim te houden. Dus dat zouden we zeker weer zo doen.
     
    Luisteraar en Joyce2013 vinden dit leuk.
  20. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Dat is inderdaad wel echt balen als je dan meteen zwanger zou zijn. Althans ik had het bij me eerste me vader was toen met vakantie heeft onze eerste pas na 1 week gezien. Maar vond ik niet erg, moe moeder had ik echt verschrikkelijk gevonden. Als ik het dan van te voren had geweten had ik een maand gewacht. :rolleyes:

    Ook slim inderdaad kinderbijslag apart zetten, wij sparen elke maand een vast bedrag voor ze. Is eigenlijk voor hun toekomst en daar valt studie ook onder :roflmao:. Nee hoor is niet de bedoeling is echt als “cadeau” zeg maar voor hun toekomst.
     
    Sammetje83 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina