Zwanger worden najaar 2019

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MICH18, 26 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Dames welke app gebruiken jullie om je cyclus in te zetten? Zodat hij een globale voorspelling maakt van wanneer je ongeveer vruchtbaar bent etc. Zie er zo veel ook nieuwe dus ben benieuwd :)

2. PieterKonijn

PieterKonijn Fanatiek lid

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Fertility Friend! Maar ik temperatuur ook. Ik weet niet of hij even handig is als je niet temperatuurt?

Ben ook benieuwd wat iedereen gebruikt!

Tijdens de zwangerschap had ik Ovia, maar het was wel heel heftig toen dat niet goed eindigde en we al dagenlang alle leuke updates volgden daarin... weet niet zeker of ik dat nog een keer aandurf.

Joyce2013 vindt dit leuk.
  3. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Ik heb een app die heet in de Appstore menstruatiekalender - cyclus. (Plaatje met roze boekje en een wit bloemetje erop) als je hem hebt geïnstalleerd dan staat er PC (personal calender afkorting ofzo denk ik).
    Duidelijke app, Nederlands en niet te moeilijk.

@M00nL0ve was je wel gewoon ongesteld tijdens het gebruik van je spiraal?
    Wat vervelend dat je cyclus niet gewoon op gang komt, had je voordat je de Mirena kreeg wel een regelmatige cyclus?
    De weegschaal was niet lief, +1 kilo. Maar ik heb een hele rare stoelgang (TMI) en ik denk dat ik daardoor zwaarder ben en ik houd vocht vast.. en ja, zaterdagavond pizza besteld en zondag ochtend gewogen..

Nu tas inpakken en naar de sportschool, Lets go.
    (2e ovu test van vandaag is al wat lichter, maar ja vanmorgen getest zonder ervoor gedronken te hebben en nu later op de dag. Morgen nog maar een keer proberen.)
    Testen vervagen wel na een halve dag.. nouja ze zijn nog steeds wel duidelijk genoeg.

Joyce2013 vindt dit leuk.
  4. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @djoyz die had ik voorheen ook inderdaad, maar zag er nu zoveel denk even vragen wat iedereen gebruikt haha.

Wat balen maar inderdaad zware maaltijd avond er voor en door de warmte misschien ook extra vocht vastgehouden? Volgende week gewoon weer en dan hopelijk wel weer gewicht er af. Bij mij gaat het ook langzaam maar blijven doorgaan.

djoyz vindt dit leuk.
  5. Rhombi

Rhombi Bekend lid

26 jul 2018
    669
    1.055
    93
    Vrouw
    Wat een hoop berichten weer! Gezellig!

@PieterKonijn fijn dat je weer wat duidelijkheid hebt wat betreft je cyclus.

@M00nL0ve ik denk dat af en toe met je vriend praten wel slim is. Maar dat jullie nog niet op 1 lijn zitten vind ik ergens niet zo gek. Mannen blijven mannen en die kunnen die knoop gewoon niet doorhakken. Hier heb ik het gewoon zo nu en dan ter sprake gebracht en zo is mijn man steeds meer open gaan staan voor nog een kindje.

Ik gebruik P tracker als app. Een vrij simpele maar ik hou gewoon alleen mijn menstruatie bij. Die is zo ontzettend stipt dat het gewoon eng is haha. Ook nu weer. App gaf aan dat vandaag m'n menstruatie zou beginnen en ja hoor. Ook voel ik echt m'n eisprong op de dag dat m'n app aangeeft dat ik een eisprong heb. Ik mag dus in m'n handjes wrijven.

Hoe is het met het geduld van alle dames? Zowel die op het wachtbankje voor NOD als de dames die wachten tot ze kunnen starten? Ik tel echt af haha, echt erg...

Sammetje83, Enigma, djoyz en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Nou, langzaam aan begint het al wel weer te kriebelen hoor! :p

Ik vind het prima om de volgende ovulatie over te slaan, maar ben wel blij dat we daarna voor het echie gaan (mits groen licht van de gyn natuurlijk).

Het enige wat ik merk is dat ik me ook wel erg veel zorgen maak. Ik ben bang dat een volgende zwangerschap weer eindigt in ellende... dus ik kijk vooral uit naar de positieve test en periode na de 12 weken. Die tussenperiode wordt waarschijnlijk vreselijk.

Sammetje83 vindt dit leuk.
  7. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Ik heb zojuist Ovia Fertility geïnstalleerd! Ziet er net zo mooi uit als Ovia Pregnancy zie ik. Echt kwaliteits-apps... Ik ga deze eens uitproberen de komende dagen!

Pioenne vindt dit leuk.
  8. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Rhombi nou dan is mijn man vast een uitzondering. Die wilde al eerder kids dan ik :rolleyes:.
    Wil ook echt niet meer wachten maar als ik gewoon maar met de pil kan stoppen en me cyclus in kaart kan brengen en er dus meer mee bezig ben zal het vast goed komen.

@PieterKonijn kan ik me goed voorstellen hoor, als je eenmaal kindje bent verloren zal het extra spannend zijn.

PieterKonijn vindt dit leuk.
  9. Pioenne

Pioenne Bekend lid

5 mrt 2019
    640
    746
    93
    Vrouw
    @Joyce2013 hier Flo al app: ook best handig, maar denk dat geen ene app mijn onregelmatige cyclussen kan voorspellen :).
    Had net mn vriend aan de telefoon, heeft al een paar dagen last van zn maag/darmen, dus ik grap even:’je bent misschien wel zwanger joh :roflmao:‘, antwoordt hij:’nou jij misschien wel :eek:‘... En hij leek het nog te menen ook (weet dat ik alweer een aantal dagen op mn menstruatie aan het wachten ben). Op zo’n momenten kriebelt het wel serieus :rolleyes:.
    Op welke datum zou jullie testen? Onze laatste keer onveilig vrijen was op 19 juli, dus eventueel nu donderdag, 2 weken later dus, als ik nog geen menstruatie zie? Ben er eigenlijk best rustig onder, maar als de vriend al zo begint :confused:

Sammetje83 en Joyce2013 vinden dit leuk.
  10. Luisteraar

Luisteraar Actief lid

15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Wat wordt er veel gekletst! Hier helaas nog geen vakantie pas over vijf weken maar moet wat extra werken deze weken dus vandaar dat ik niet al te veel terug klets(ik lees wel alles) Wil iedereen op het wachtbankje veel succes wensen!

Enigma, PieterKonijn en Pioenne vinden dit leuk.
  11. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Top ga ik die ook installeren en eens kijken hoe ze werken en welke ik het prettigste vind.
    Pfff super spannend hoor, ja ik zou dan donderdag inderdaad testje gebruiken mits de rode duivels zich niet melden. Hoe wist je je ovulatie?

12. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Ik ook over 5 weken pas vakantie dus werk met je mee! Nu even doorbikkelen maar straks een welverdiende vakantie.

Luisteraar en Pioenroos92 vinden dit leuk.
  13. Pioenne

Pioenne Bekend lid

5 mrt 2019
    640
    746
    93
    Vrouw
    Geen idee wanneer mijn ovulatie zou kunnen geweest zijn, wou/wil vanaf volgende cyclus gaan testen :o:. Nu dus gewoon gokken, maar zulke lange cyclus heb ik nog nooit gehad. De test van vorig weekend was nog negatief. Dus kan zeker ook zijn dat ik geen ovulatie, of een veel vroegere/latere heb gehad. Maar wil me ook niet gek testen en hopen dat er iets is. We zijn ook nog altijd niet officieel gestart :rolleyes:

14. Pioenne

Pioenne Bekend lid

5 mrt 2019
    640
    746
    93
    Vrouw
    Ik nog 2 weekjes en dan kan ik ook met vakantie. Al zal het waarschijnlijk verjaar- en bouwvakantie worden. Nog niet echt plannen, al klinkt een last-minute wel zalig op dit moment...

Luisteraar vindt dit leuk.
  15. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hier even een ego berichtje:oops: Vandaag kramp gehad.. check ik die vruchtbaarheidscalculator staat er: innesteldag 29 juli:eek::eek::eek:

Sammetje83, Pioenne, PieterKonijn en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    823
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Oh goede tips allemaal.
    Ik gebruik de menstrustie kalender. Roze vrouw voorop.
    Fijne app maar volgens mij kan die van jullie meer....

@Pioenroos92 spannend!! Wanneer is je NOD?

Pioenroos92 vindt dit leuk.
  17. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Nou zou gewoon testje doen hoor donderdag, je moet toch ook duidelijkheid hebben. Hoeveel DPO zou je ongeveer donderdag zijn?

Soms is het ook nodig, wij vorig jaar ook niet op vakantie geweest en dakopbouw met dakkapellen gerealiseerd. Snap dat je zin hebt in een last minute hoor. Ik kan ook echt niet wachten!

18. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Oooo echt spannend zeg!! Duim duim!!

Ik vind het fijn als ze vruchtbare periode aangeven etc. Zodat ik een kleine inschatting kan gaan maken als we echt beginnen. Ik wil dus vanaf komende onttrekkingsbloeding alles gaan bijhouden. En dan zal er hopelijk een gemiddelde uitkomen waar ik wat mee kan.

Pioenroos92 vindt dit leuk.
  19. M00nL0ve

M00nL0ve Actief lid

30 jun 2019
    109
    73
    28
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb womanlog

20. Roosxxx

Roosxxx Actief lid

25 jul 2019
    463
    713
    93
    Vrouw
    Ola dames!

Ik gebruik ook Womanlog, ik vind het prima werken.

Wat betreft zenuwen etc. Ik ben eind mei gestopt met de pil en had me toen samen met vriendlief voor genomen om heel relaxed te zijn, we zien wel wanneer het komt. Ik ben er gewoon van geschrokken hoe erg me dat niet lukt. De eerste twee maanden echt mega teleurgesteld na de negatieve testen. Terwijl ik best wel weet dat het eerder heel bijzonder zal zijn dan normaal als ik toen al zwanger was geweest. Na die negatieve testen ook gelijk al van die overdreven gedachten gehad: 'misschien lukt het bij ons wel nooit'.

Natuurlijk kan ik later wel relativeren en snap ik dondersgoed dat ik t wel een eerlijke kans moet geven en daar dus nu nog niks van kan vinden. Maar t heeft wel mijn ogen geopend hoe graag ik/wij dit willen en er klaar voor zijn.

Afgelopen week zodoende hier aangemeld om mijn 'ei' soms even kwijt te kunnen maar ook vragen te stellen die ik nu even aan niemand anders kan stellen. In overleg met mijn vriend gisteren mijn beste vriendin in vertrouwen genomen over onze voornemens, ze reageerde zo lief en heeft beloofd me te helpen me soms weer met beide benen op de grond te komen. Merk gelijk dat ik vanmorgen al weer een stukje relaxter ben.

Zijn er dames die dat een beetje herkennen? En die ook proberen zo relaxed mogelijk te blijven?

Sammetje83 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina