Zwanger worden najaar 2019

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MICH18, 26 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Ik kijk babynamen elke dag, praat met jullie elke dag, check inderdaad ook me kalender elke dag of we toch niet eerder kunnen beginnen, reken elke maand als ik zwanger zou worden welke maand je dan bevalt, zoek ook een passende auto voor 3 stoeltjes. Ben er gewoon elke dag veel mee bezig maar het kan me niet schelen, de wens is groot en ik kan niet wachten. Ik heb nog een tula baby van me jongste, die vond dragen heerlijk :D!

Pioenroos92 en mamavandave vinden dit leuk.
  2. PieterKonijn

PieterKonijn Fanatiek lid

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Hmm wat jullie schrijven herken ik helemaal niet...

Voor mij staan zwanger worden en een baby krijgen zo ontzettend los van elkaar. :$

Ik heb nog ongebruikte kleertjes in de kast liggen van mijn vorige zwangerschap. Deze keer wacht ik denk ik met shoppen tot ik meerdere goede echo's heb gehad.

Maar wel fijn dat jullie er zo positief in kunnen staan! Zo was het voor mij ook een beetje in april/mei dit jaar, voordat ik van die wolk donderde.

3. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Snap ik hoor, bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook pas iets gekocht toen ik 16 weken echo (geslachtsbepaling) had gehad. Maar snap heel goed dat jij extra voorzichtig bent.

Roosxxx en PieterKonijn vinden dit leuk.
  4. Rhombi

Rhombi Bekend lid

26 jul 2018
    669
    1.055
    93
    Vrouw
    Maar dat is meer dan logisch na wat jij hebt meegemaakt toch? Ik heb het geluk dat ik zoiets nog nooit heb hoeven te ervaren dus ik sta er nog redelijk onbezorgd in. Nou ja natuurlijk is er altijd onzekerheid en angst, ook omdat ik soms denk dat de kans nu groter is dat het misgaat omdat ik 3 zorgeloze zwangerschappen gehad heb, maar dat is natuurlijk wel ver gedacht.

Ik koop verder ook nog niks voor een aanstaande baby hoor! Het is dat de jongste ook nog gedragen wordt, dus de doek gaat sowieso gebruikt worden.

Ik duim voor je dat je snel een plakker hebt en de eerste spannende weken snel voorbij zijn!

Roosxxx en PieterKonijn vinden dit leuk.
  5. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Oh ik herken het ook heel erg! Het liefst koop ik een hele babywinkel leeg, terwijl ik eigenlijk alles nog heb liggen van m'n jongens :roflmao: In mijn werk kom ik ook geregeld in aanraking met nèt geboren kindjes en dan klappert er inderdaad een heel orkest daar binnen op m'n eierstokken, haha!
    Wat betreft de apps: ik gebruikte voor alleen m'n menstruatiecyclus 'Flo' en nu ik weer wat inzicht in mijn cyclus wil gaan krijgen gebruik ik weer 'Fertility Friend' en temperatuur dus ook. Na de jongste ben ik een jaar niet ongesteld geweest (na de oudste trouwens ook niet) en sinds een paar maanden weer regelmatig. Tot 20 maanden borstvoeding gegeven en tot die tijd dus ook rommelende cyclus. Nu schommelt het tussen de 26 en 28 dagen. Eens kijken of ik m'n eisprong kan vinden met temperaturen zodat ik een beetje voorbereid ben als we in het najaar 'los kunnen' :D

@Mauzy82 Wat fijn dat jullie via het ziekenhuis ook psychologische hulp aangeboden krijgen. Ik heb er zelf gelukkig geen ervaring mee maar heb bij mijn broer en schoonzus kunnen zien wat dat klinische proces voor impact heeft. Dat hakt er echt wel in.. Maken jullie ook gebruik van die hulp of (nog) niet nodig?
    Als alles op de natuurlijk weg lukt, dan is er volgens mij niet echt professionele hulp beschikbaar voor het psychische stukje. Tenzij je er zwaar depressief van wordt natuurlijk.. Maar gelukkig is er dit forum waar iedereen haar ei kwijt kan! :)

@PieterKonijn Ik snap heel goed dat je een stuk voorzichtiger bent geworden nu je de andere kant ook hebt meegemaakt. Nu wordt het gewoon ontzettend spannend tot je de zekerheid hebt dat het goed gaat.

Roosxxx vindt dit leuk.
  6. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    823
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik heb het juist andersom ervaren. Ik kocht altijd wat toen ik wist dat ik zwanger was maar bij de laatste zwangerschap juist niks gekocht. Wil juist daarom nu gewoon weer wat meer ermee bezig zijn. Maar ik begrijp de angst volledig en de afstand de eerste weken. Denk dat ik het wel langer vol wil houden tot de 20 weken echo voor de kinderen dit keer.

PieterKonijn vindt dit leuk.
  7. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Wat veel leesvoer :thumup:

Ik ben wel al echt met namen bezig. Voor mijn gevoel hebben we een meisjesnaam maar de jongensnaam is nog wel lastig.

Heb nu wel een aantal leuke. En aangezien ik vermoedt dat het hier een jongetje erbij wordt straks moet ik toch wel door gaan met verzinnen :roflmao:

Verder koop ik niks. Meestal als ik dan net zwanger was kocht ik een dagboek of kreeg ik die. Of ik kocht iets kleins. Ik wil toch eerst liever weten wat het wordt zodat ik gericht kan kopen.

Wel ben ik echt van het dragen, borstvoeding geven etc. Daar is hier geen twijfel over mogelijk. Mochten er mensen vragen over hebben straks als we allemaal op roze staan en zwanger zijn :) zijn jullie altijd welkom! Ik ben een behoorlijke ervaringsdeskundige :D

Weet ook al hoe ik het babykamertje wil. De kleuren. Zowel bij een jongetje als een meisje. Zoooo leuk dat uitzoeken allemaal.

Ik heb eigenlijk bij elk kindje toch alles nieuw gekocht. Erg he. Maar bij elk kindje ook een compleet ander gevoel en ze zijn nu ook echt heel verschillend alle drie.

Ik ben aan het wachten op mijn menstruatie na het stoppen van de pil. Ik ben vorige week vrijdag gestopt maar tot op heden nog geen menstruatie te bekennen :cry: ben heel erg benieuwd.

Ik had eerder altijd cyclussen van 60 dagen ertussen zitten en ben benieuwd hoe dat deze keer gaat :p

Sammetje83, Pioenne en MIss X vinden dit leuk.
  8. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    823
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    #928 MIss X, 30 jul 2019
    Laatst bewerkt: 30 jul 2019
    @MICH18 spannend zeg! Hoop dat je menstrustie snel opkomt.

Je bent een jongens mama wat leuk.
    Wij hier drie meiden en ik heb zo het vermoeden bij de volgende wangerschap (ondanks onze kleine mannetje die we zijn verloren) dat het dan toch weer een meid wordt.
    Ik dacht het laatst ook maar zat ernaast.
    Kan dus alle kanten op gaan :D

Hier wordt ook borstvoeding gegeven. Kan er nu al naar uitkijken.. :p

Pioenne vindt dit leuk.
  9. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Oh jeetje meid dat is niet niks... :cry:

Alle kinderen wél van dezelfde papa?

Lijkt me zo gek na 3 jongens een meisje. Ik kan me er nu nog niks bij voorstellen. Ben heeeeel benieuwd hoe ons uiteindelijke gezin er gaat uitzien.

10. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    823
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    @MICH18 ja spannend he?
    Ondanks dat we ouders zijn van een zoontje hebbeb we er maar heel kort kunnen wennen aan die gedachte. Het ons echt voorstellen kan dus niet..
    Zit zo in de meisjes wereld nu:D

Ja van dezelfde papa. :rolleyes::rolleyes:

Joyce2013 vindt dit leuk.
  11. CupCake88

CupCake88 Fanatiek lid

27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    Ik kon mezelf gisteravond niet inhouden en heb getest, maar weer negatief.. Urine was niet heel geconcentreerd maar wel al 12dpo.. Ik snap er niks van.. Normaal ben ik 9 of 10 dpo al ongesteld. K heb het idee dat mijn borsten voller aanvoelen en mijn tepels wat gevoeliger (wat ik alleen rond eisprong of tijdens zwangerschap heb).
    Maar ik heb nu nog maar 2 testjes over op vakantie dus ik wil echt tot morgenochtend wachten, ga er niet nog 1 verspillen..

12. Roosxxx

Roosxxx Actief lid

25 jul 2019
    463
    713
    93
    Vrouw
    oh wat spannend! Ik ga voor je duimen, nog even volhouden!

CupCake88 vindt dit leuk.
  13. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    @Rhombi het is ook lastig hoor, groep word steeds groter dus je reactie is elke keer terug lezen, typen, terug lezen, typen enz enz.
    Wel gezellig! Maar lastig om overal op te reageren..

Ik ben er elke dag mee bezig in mijn gedachten. ‘S nachts droom ik er ook wel eens over.
    Alles valt op, al de zwangere vrouwen die langslopen, toch geneigd zijn om in de kinderwagen te kijken als er iemand in de winkel is met een kleintje, het liefste zou ik de prenatal in lopen en vanalles alvast kopen..
    Kinderkamertje hebben we deels al helemaal in gedachten, behalve de kleuren want we willen wel gewoon rustig maar wel iets van een kleur accent wat betreft het geslacht.
    Ook wil ik heel graag een schommelstoel bijvoorbeeld, die kopen we natuurlijk pas als het zover is.
    En het is bijna eng, maar met alles wat ik eet denk ik... ja nu duurt het alleen maar langer totdat ik op mijn streefgewicht ben, terwijl dat echt onzin is bij de meeste dingen die ik eet.
    Heb het bijvoorbeeld ook bij een volkoren boterham met kipfilet enzovoorts.. helemaal gek van.
    Ik ga wel morgen beginnen met foliumzuur, ik ga het gewoon doen, moet alleen even kijken bij welke maaltijd ik het in ga nemen..

@PieterKonijn ik snap heel goed dat jij er nu anders in staat hoor, en dat is ook wel logisch denk ik na alles. Hoop snel op een positieve test en een goede zwangerschap waar je goed van mag/kan genieten :)

@CupCake88 owh, balen verwarrend zeg! Misschien toch je hormonen meer in de war omdat je er nu serieus mee bezig bent. Of misschien stress? Kan gekke dingen doen met een lichaam hoor.. :eek:

Sammetje83, PieterKonijn en CupCake88 vinden dit leuk.
  14. Rhombi

Rhombi Bekend lid

26 jul 2018
    669
    1.055
    93
    Vrouw
    @Cupcake wat spannend! Duimen draaien nog. Geen bloed geeft moed toch?

@MICH18 leuk! Hier ook een echte borstvoeding en draagmama. Ik kan daar echt weer naar uitkijken. Het dragen maakt het hebben van meerdere kleine kinderen echt een stuk makkelijker ook.

Namen... Voor een meisje komen we er wel snel uit denk ik, maar jongensnamen vind ik echt heel moeilijk...

MICH18, PieterKonijn en CupCake88 vinden dit leuk.
  15. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    823
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Wat gek zeg en frustrerend :D
    Hoe lang ben je nog op vakantie?
    Anders misschien 2 a 3 dagen wachten met volgende test?

16. CupCake88

CupCake88 Fanatiek lid

27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    @djoyz ik ben juist heel relaxed eronder.. Dus voel helemaal geen stress eigenlijk, lekker aan het genieten van de vakantie.

Ik ben de komende 1,5 week nog weg.. Ja ik wil het nog even uitstellen, zowieso niet voor morgenochtend en misschien nog later..

17. M00nL0ve

M00nL0ve Actief lid

30 jun 2019
    109
    73
    28
    Vrouw
    Zuid Holland
    @djoyz ik was de eerste 2 jaar van men spiraal wel ongesteld maar de laatste 3 jaar niet. En nu tot 2x toe alleen maar roze afscheiding bij het afvegen... en das dan 1x en daarna niks meer wel buikkrampen. Heb echt het gevoel dat mijn lichaam gewoon nog steeds de weg kwijt is. En dan heb k ook nog is een griep/verkoudheid te pakken:confused: gaat echt top...

@Rhombi ow dat is een goeie!! Ga wel kijken hoe ik dat in de praktijk kan brengen.

Ik heb laatst hele leuke baby slofjes gekocht waarop staat 50%mama 50% papa:oops: kon het niet laten. Verder ben in steeds ook per maand uitrekenen wanneer je dan bevalt en welk sterrenbeeld daar dan bij hoort:p en natuurlijk inderdaad de namen:rolleyes:

Joyce2013 en Pioenne vinden dit leuk.
  18. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    #938 Joyce2013, 31 jul 2019
    Laatst bewerkt: 31 jul 2019

Ik stop altijd op donderdag en dinsdagavond begint het dan. Hoop voor je dat het snel op gang komt.
    Ik kijk elke avond naar me strip en denk “is hij nou nog niet op :roflmao:“ laatste strip duurt lang.

Ik tot nu toe ook een jongens mama, wel echt de wens voor een meisje :oops:. Maar we gaan het zien een extra kindje in ons gezin is gewoon heel welkom.

19. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Oo wat balen al is het vroeg voor een middag plasje? Dus duim nog even voor je door!!

20. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Jongens namen lijkt me moeilijk, om het passend ofzo bij de andere boys te krijgen. Meisjes namen is de lijst langer maar ja ook als jaren namen aan het “verzamelen” haha.

Deel Deze Pagina