Zwanger worden najaar 2019

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MICH18, 26 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Wat leuk! Echt pannend gaat stiekem al opschieten juli ben jaloers haha
     
  2. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.465
    1.509
    113
    Vrouw
    Ook goed bezig hoor!
    Ik ben nu bijna 11 kilo kwijt, was bijna 12 maar een niet zo’n gezonde week vorige week dus nu weer streng. (Vetpercentage was wel minder en spierpercentage hoger dus komt door 2 dingen dat ik iets zwaarder ben nu.)
    Ik wil er vanaf mijn gewicht nu nog minimaal 15 kilo af, dus ik ben nog wel even bezig..
    We houden moed en binnenkort maar eens kijken of ik een beetje een startmaand kan gaan bespreken met mijn vriend. :roflmao:

    @Pioenne ja erg he die klapperende eierstokken haha, ineens valt het veel meer op dat mensen kinderen krijgen en je ziet overal baby’s haha.
     
    Pioenne, Luisteraar en Luna86 vinden dit leuk.
  3. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.252
    7.820
    113
    Gelderland
    Wauw wat knap!! Je hebt een heel mooi doel dus die laatste kilo’s gaan je lukken!

    Rammelende eierstokken; hier ook. Het liefste zou ik alweer willen starten.. al is het maar om geen maanden verloren te laten gaan :) maar ik moet nog even geduld hebben!
     
    djoyz en Luisteraar vinden dit leuk.
  4. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.465
    1.509
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je aanmoediging haha, zondag weer een weegmoment, ben benieuwd!
    Ja haha, het is eigenlijk echt raar dat alles om je heen opeens zo opvalt. Op me werk ook een aantal dagen terug, alleen maar kinderwagens om mij heen en mensen die aangaven dat ze zwanger waren..
    Ik dacht echt; tuuuurlijk haha.:roflmao:

    Ach ja we wachten om een goede reden toch, al is het lastig...
    Heb het er nog over gehad met mijn vriend en die geeft ook aan dat we het tegen het eind van het jaar waarschijnlijk zullen starten, en komt het eerder (lees: ook eerder op streefgewicht, dat is een vereiste voor mij) dan zullen we kijken of we misschien eerder starten.
    Maar in principe houden we het gewoon op eind van het jaar, dan kan het alleen maar meevallen hahahaha.

    Hoe gaat het met de andere dames? (En hun eierstokken?:p)
     
    Pioenne en Luisteraar vinden dit leuk.
  5. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik zou graag mee willen kletsen.
    Het is nog niet zeker maar waarschijnlijk gaan we rond de zomer voor een 5e kindje proberen.

    Ik ben in december 2018 de trotse mama geworden van ons 4e kindje. Was 30 kg aangekomen en ben nog druk bezig om de laatste 8,5, kg eraf te krijgen.
    Ik ben niet meer aan de AC gegaan en al bezig met ovulatietesten om te kijken of mijn cyclus al beetje hersteld is.
     
    Luisteraar en Luna86 vinden dit leuk.
  6. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Welkom @Dielle :)

    @djoyz hier gaat het goed met de klapperende eierstokken :roflmao: het ene moment kan ik niet wachten en het andere moment is het even prima zo:thumup:
     
    djoyz vindt dit leuk.
  7. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    Nou die eierstokken, ze zijn nogal aanwezig ja :p. Maar fijn dat ze (hopelijk toch!) niet lang moeten blijven rammelen. Soms hoop ik toch op een ongelukje, op andere momenten vind ik het wachten wat minder erg.
    Wel grappig dat de vriend minder voorzichtig is nu hij zelf voor de voorzorgen moet zorgen, na 12 jaar van mezelf aan de pil te hebben gezeten ;) Op zo’n momentjes vind hij de voorzorgsmaatregelen wat minder belangrijk en de gevolgen minder erg, goed ik er mijn verstand toch bij kan houden hihi :p
     
    Luisteraar en djoyz vinden dit leuk.
  8. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.252
    7.820
    113
    Gelderland
    @Dielle welkom!
    Onze kindjes zijn een beetje dezelfde leeftijd zie ik. Hier laat baby 3 een beetje lang op zich wachten :( vanaf de zomer beginnen we gewoon weer in ronde 1 :)
    Wat leuk dat jullie voor een 5e gaan, super leuk zo’n groot gezin!

    Rammelende eierstokken; pff al 5 jaar ofzo :p
    Gaat volgens mij ook nooit meer over. Nog een maand of 3/4 en dan zullen de eerste denk al beginnen?
     
    Dielle en Luisteraar vinden dit leuk.
  9. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.465
    1.509
    113
    Vrouw
    @Pioenne hoe lang ben je al gestopt met de pil nu?
    Ik heb zelf een mirena, dus als het goed is als die eruit is moet mijn cyclus vrij snel op gang komen.(omdat hij de kleine hoeveelheid hormonen plaatselijk afgeeft)
    Ik heb ook heel wat jaren de pil gehad, maar die hormonen moeten nu wel uit mijn lichaam zijn na 2,5 jaar mirena hoop ik hahaha. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat verlopen, heb al bijna 2 jaar geen echte menstruatie meer gehad en sinds mijn 14e aan de pil dus ook al heel lang niet ‘hormoonvrij’ zegmaar.

    @Luna86 erg hè die eierstokken:p als ik weer iets over baby’s zeg hier thuis dan is het meteen doe maar even rustig met je klapperende eierstokken haha.
    Gebruik je nu wel weer de pil of doe je dat expres niet omdat je dan misschien weer moet ‘ontpillen’?
     
    Luisteraar vindt dit leuk.
  10. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.252
    7.820
    113
    Gelderland
    @djoyz ik slik nu weer de pil omdat ik echt even helemaal heen kans op wilde. Even niet tellen, even geen verplichte seks of op kwaaltjes letten. Die rust vind ik heel fijn!
    En dan straks weer met volle zin starten, kan niet wachten!
     
    Luisteraar en djoyz vinden dit leuk.
  11. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.465
    1.509
    113
    Vrouw
    @Luna86 even complete reset zegmaar, dat snap ik. Even rust creëren en dan weer rustig aan over een tijdje opnieuw proberen.
    Groot gelijk! Volle moed er weer tegenaan over een tijdje:thumup:
     
    Luisteraar en Luna86 vinden dit leuk.
  12. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    @djoyz hier sinds 29 december gestopt met de pil, goh heb ik zelfs al 15 jaar aan de pil gezeten bedenk ik me net, aangezien mijn regels al sinds het begin verschrikkelijk zwaar waren, dus kende mijn natuurlijke cyclus ook niet echt. Sinds dit jaar toch al een eerste cyclus van 33 dagen en de volgende van 32, hoop dat dit zo mooi blijft en ontpillen dus nogal mag meevallen... Aangezien ik mijn vriend al 12 jaar ken heeft hij dus nooit zelf moeite moeten doen wat anticonceptie betreft dus wel een hele aanpassing. Maar ben toch blij even helemaal hormoonvrij te zijn, de extra puistjes neem ik er graag bij :)
     
    Luisteraar vindt dit leuk.
  13. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.465
    1.509
    113
    Vrouw
    @Pioenne ja gaat snel he, ik heb omgerekend ook 10,5 jaar de pil gebruikt:o: de mannen hebben het maar makkelijk hè hahahaha.
    Ik kon niet meer tegen de hormonen en bleef doorbraak bloedingen hebben terwijl ik wel altijd me stopwerk aanhield dus na veel na gedacht te hebben toch maar een spiraal laten zetten waarvan ik al wist dat hij niet 5 jaar zou blijven zitten.
    Ik vind het wel spannend hoor, ik hoor zo veel om me heen dat de eerste keer meestal niet goed gaat... (maar ook dat dat soms niet goed gaat zonder dat je het weet en heel vroeg in de zwangerschap)..
    Ben in ieder geval aan het zorgen dat onze ‘mini’ een gezonder huisje krijgt voor hopelijk 9 maanden, en dat vind ik wel fijn, extra stok achter de deur om door te pakken.

    Vanaf klein meisje wist ik al dat ik heel graag ooit mama wilde worden, maar nu het dichterbij komt (hopelijk, je weet het maar nooit hè..) is het toch wel spannend. Wel positief spannend maar heel bijzonder vooral.:oops:
     
    Pioenne en Luisteraar vinden dit leuk.
  14. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Hier ook iemand die graag veel wil afvallen voordat ik weer zwanger wil worden. Voor mijn eerste zwangerschap was ik 21 kilo kwijt, daarna werd ik zwanger en hoewel er niet alles terug aan was merkte ik dat er na de bevalling steeds meer kilo’s aan kwamen ipv afvallen, tot op een gegeven moment was ik het zo beu ik dacht als ik weer een kindje wil moet het er af. Ik heb mijn doel gesteld op 20 kilo en er is nu 17,6 kilo weer vanaf en zit nu officieel weer onder mijn startgewicht van de vorige zwangerschap en dat voelt goed! Die laatste kilo’s wegen echt het zwaarst en moet nog even volhouden maar we komen er wel!
     
    Pioenne en djoyz vinden dit leuk.
  15. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.465
    1.509
    113
    Vrouw
    @Luisteraar wow, goed bezig!!
    Vanmorgen gaf de weegschaal aan dat ik ook echt 11,5 kilo kwijt ben tot nu toe. Nog 15 kilo en dan ben ik blij haha. Duurt me allemaal te lang maarja snel is ook niet goed he.
     
    Luisteraar vindt dit leuk.
  16. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Het belangrijkste is dat je het vol kan houden dan maar wat langer er over doen en idd te snel is ook niet goed.
     
    djoyz vindt dit leuk.
  17. MICH18

    MICH18 Fanatiek lid

    12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Nou dames..
    Ik wil ook zo graag afvallen. En eigenlijk moet dit ook voordat ik uberhaupt aan een vierde kindje ga beginnen.
    Maar heb zo geen doorzettingsvermogen :(
    Ik ga het morgen toch weer proberen..

    Ben daar ook een beetje down van... dus daarom klets ik niet zoveel mee hihi..
     
    Luisteraar en djoyz vinden dit leuk.
  18. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Komop je kunt het! Veel succes:thumup:
     
  19. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.465
    1.509
    113
    Vrouw
    Knop moet om hé? Ik ken het hoor, heeft bij mij ook te lang geduurd maar omdat we nu serieus zijn wat betreft kinderwens plannen is het een extra reden om het op te pakken. Wil toch een zo gezond ‘huisje’ voor het kindje en een zo complicatievrije zwangerschap. Natuurlijk heb je een groot deel niet in de hand maar wat ik kan doen zal ik zeker doen.
     
    Luisteraar en Pioenne vinden dit leuk.
  20. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    Hé goedemorgen dames, weer even wat stiller hier.
    Nog plannen in het vooruitzicht, of ander nieuws?
     

Deel Deze Pagina