Ik werd niet ongesteld toen ik mijn mirena had. Bij onze 1e werd ik na 38 ongesteld, daarna netjes 28 dagen. Toen we er echt voor gingen, gelijk 1e ronde zwanger. Bij onze 2de werd ik na 45 dagen ongesteld, daarna netjes 28. Toen 2e ronde zwanger. Momenteel wacht ik al meer dan 58 dagen op mijn menstruatie. Of positieve test natuurlijk
Jeetje meis! Wat een verhaal Ik wil je heel veel sterkte wensen morgen! En een dikke knuffel. Hopelijk hoef je dit nooit meer mee te maken
Ik denk er ook zo over maar op het moment dat ik het over ‘starten’ of ‘spiraal laten verwijderen’ heb trapt hij keihard op de rem. We hebben afgesproken dat we zouden kijken in het najaar of de ‘omstandigheden’ en alles goed zijn om te gaan starten. En dan dus pas te beslissen of we de spiraal eruit laten gaat laten halen. Hij denkt dat ik het naar voren wil schuiven, maar dat hoeft niet, ik zou het alleen fijn vinden om een startmaand af te spreken. Ik denk dat hij in zn maag zit met mijn werk. Contract loopt af tegen het einde van het jaar en ik mag dan nog 1 tijdelijk contract krijgen. En ik snap ook wel, ik zonder baan en dan beginnen is geen optie. Niet omdat we het op 1 salaris ‘even’ niet zouden redden maar zoveel stress enzo er omheen. Dat zou betekenen dat we het uit zouden stellen totdat ik weer een nieuwe baan heb. Al hoop ik gewoon (en heel stiekem denk ik) dat het wel goed komt. Zou wel betekenen dat ik misschien zwanger zou worden/zijn nog voordat ik een vast contract krijg.. dat is ook wel spannend....... Maarja, gisterenavond zit hij wel op marktplaats naar kinderwagens te kijken en zijn we lijstjes aan kindernamen aan het opnoemen.. Ik merk echt wel dat hij er mee bezig is, maar een knoop doorhakken wil hij nog veilig voor zichzelf uit schuiven tot einde van het jaar.. we wachten af. Iemand pushen is nooit oke.. @PieterKonijn fijn dat je wat meer weet. Nu je weet hoe of wat en straks na de ‘ingreep’ weer thuis bent kan je hopelijk snel herstellen. Wat een rollercoaster maken jullie nu mee, bah. Ik wens jullie veel sterkte en een snel herstel. Wat ik ook nog even wilde zeggen is dat jij volgens mij een hele sterke vrouw bent, stay strong, hold on.
@PieterKonijn heel veel succes straks en hoop echt dat het allemaal mee valt voor je. Hopelijk een spoedig herstel, denk aan je. @djoyz snap dat je hem niet de stuipen op het lijf wilt jagen, dan zit er helaas niets anders op dan afwachten. Het is inderdaad vervelend dat je niet weet wanneer dan wel, misschien over een tijdje toch weer eens vragen of jullie misschien een maand kunnen stellen waarin jullie de situatie gaan bekijken?
Mannen kijken ook echt meer naar alleen de praktische kanten he. Voor hen is het nog heel onwerkelijk en een 'ver van z'n bed show' totdat het echt zo ver is. Misschien kun je voorzichtig uitleggen dat wanneer jullie bijvoorbeeld tzt besluiten om vanaf januari te gaan beginnen, dat jij dan in de voorgaande maanden eigenlijk wel wat voorbereidingen moet treffen zoals foliumzuur slikken en ontwennen van de hormonen/spiraal. Wellicht is hij gewoon bang dat als je spiraal eruit gaat je dan ineens meteen zwanger raakt terwijl jullie er nog niet klaar voor waren. Als je hem dat uitlegt en dat jij gewoon graag je lichaam hormonaal even tot rust wil laten komen dan gaat hij misschien wel akkoord om volgende maand ofzo je spiraal te laten verwijderen. Dit is de voorzichtige en diplomatieke versie..... Persoonlijk zou ik er heel anders in staan en zou mijn vriend zeker niet bepalen of ik wel of niet mijn spiraal eruit zou halen. Het is mijn lijf hoor... Natuurlijk doe je zoiets niet onaangekondigd en moet je dan wel andere maatregelen treffen om (nog) niet zwanger te worden, maar je bent baas over eigen lijf hoor!
@PieterKonijn Heel veel succes vandaag! Wat fijn dat er nu zo snel stappen ondernomen worden. Dan kun je het straks ook afsluiten en beheerst het je leven niet meer zoals nu..
Nou vandaag de laatste dag "zonder" hormoontjes. Eindelijk is het morgen 8 augustus en mag ik weer starten met de decapeptyl spuitjes dik 10 dagen lang. Vanaf morgen weer aftellen naar 20 aug voor de 1e echo om te zien hoeveel eitjes we hebben klaar liggen. Deze aankomende ronde maakt me zenuwachtig. Ik weet hoe t gaat daar niet van maar gewoon... zal deze ronde onze wonder bezitten ? We gaan het zien komende maanden weer...
Hahah nou dat dus ik ga over mijn lijf toedeloe! Daar heeft mijn man echt niks over te zeggen ! Maar @djoyz ik hoop dat de voorzichtige diplomatieke aanpak je vriend misschien kan overtuigen.
@Zus9 en @Joyce2013 Ik snap jullie reactie ook wel hoor. Natuurlijk ben ik eigen baas over mijn lichaam, dus als ik hem eruit wil hebben gaat hij er ook echt wel uit. Ik ben het wel met mijn vriend eens, dat als ik hem eruit laat halen er met condooms altijd een risico-tje blijft wat betreft scheuren enzo en aangezien ik het nu echt nog niet wil ivm gewicht, laat ik hem om die redenen nog even zitten. Denk dat we in oktober/november even moeten kijken hoe of wat, hoe we er dan in staan. Ik ben ook behoorlijk ziek van menstruaties, (lees: veel bloedverlies, onwijs veel buikpijn/krampen en misselijk door de pijn). Dus wat dat betreft ook nog een reden om hem er niet ‘al’ te vroeg uit te halen.
Dan moet je hem inderdaad gewoon nog even laten zitten en afwachten tot het najaar. Komt vanzelf dichterbij gelukkig hihi.
@PieterKonijn heel veel succes vandaag en ik duim voor een voorspoedig herstel en dat je deze verdrietige periode nu echt achter je kunt gaan laten. @Mauzy82 je gaat weer een spannende tijd tegemoet. Heel erg veel succes en ik duim dat jullie wondertje hier tussen mag zitten. Hebben de hormonen veel vervelende bijwerkingen? @djoyz heel herkenbaar. Het lijkt wel alsof mannen veeeel langer de tijd nodig hebben om de knoop door te hakken. Hier heeft de deur echt ruim een jaar op een kier gestaan voordat hij helemaal open ging. Wel een goed teken dat hij al met namen en wagens bezig is! Mijn man was vandaag alweer bezig met kamerindelingen enzo. Echt leuk om hem zo bezig te zien en ook wel onwerkelijk dat een droom opeens werkelijkheid lijkt te gaan worden.
@PieterKonijn wil je heel veel succes wensen! Hopelijk valt het mee en kan je met een schone lei beginnen!
Dan kun je hem inderdaad beter nog even laten zitten. Klinkt alsof je er goed over na hebt gedacht! Alleen gevoelsmatig begin je natuurlijk liever gisteren dan morgen
@PieterKonijn Heel veel succes wat vervelend dat je dit moet ondergaan. Gelukkig voor een goed doel!! Dikke knuffel!! @Enigma Oehhhhh spannend!!! Ik ga voor je duimen!!! En komt wel goed altijd hier ff je hart luchten!! @djoyz deze situatie van jouw herken ik onwijs!!!!!! Heb toen ook naar me vriend geluisterd en toen zat dat ding er nog een halfjaar extra in. Wanneer mag die er officieel uit? Hoe gaat het afvallen eigenlijk?? Waarom lijken mannen zo op elkaaaaaaaaar. Haha nja ik heb me er nu wel bij neergelegd ff te wachten wil eerst zeker weten dat ik me normale cyclus weer heb. Voelt toch fijner en veiliger ofzo.
➵ Planning: Mauzy82 - 37 jaar - 1e kindje - Augustus Pioenne - 29 jaar - 1e kindje - Aug/Sept Luisteraar - 31 jaar - 2e kindje - September MICH18- 27 jaar - 4e kindje - September PieterKonijn - 28 jaar - 1e kindje - September M00nL0ve - 28 jaar - 1e kindje - Sept/Okt MIss X - 33 jaar - 4e kindje - Sept/Okt Zus9 - 30 jaar - 3e kindje - Sept/Okt KellD - 27 jaar - 3e kindje - Okt/Nov Rhombi - 33 jaar - 4e kindje - November djoyz - 27 jaar - 1e kindje - Nov/Dec/Jan Joyce2013 - 33 jaar - 3e kindje - Januari ☺ Begonnen: Leesteken : ronde 01 CupCake88 - 30 jaar - 3e kindje - ronde 01 Sammetje83 - 36 jaar - 2e kindje - ronde 02 Roosxxx - 26 jaar - 1e kindje - ronde 03 Pioenroos92 - 27 jaar - 3e kindje - ronde 01 Enigma - 37 jaar - 1e kindje - ronde 01 - NOD lijstje: CupCake88 - NOD 1 augustus - negatieve test Enigma - NOD 11 augustus MIssX - NOD 13 augustus Roosxxx - NOD 22 augustus Pioenroos92 - NOD 4 september ❥ Zwanger:
Hij gaat er waarschijnlijk pas uit als we beide zeggen dat we ermee gaan starten, dus dat is hopelijk november/ december. Met afvallen gaat het niet zoals ik wil... ik blijf hangen op hetzelfde gewicht, dus ik ben nu 2 weken 3 dagen in de week aan het sporten i.p.v. 2 dagen dus wie weet werkt het mee.. (nouja we hebben vakantie, en dat werkt ook niet echt lekker met gezond eten..). Ik heb net zo gelachen.. hij pakt die foliumzuurstrip en zegt ineens ‘waarom ben je nu al mama pillen begonnen?’ Ik begon te lachen, ik zei ‘ben je nou echt serieus? Ik heb je al een tijdje geleden gezegd dat ik 1 augustus zou starten’ hij lachen, ‘nou niet tegen mij hoor’ zegt hij haha. Ik heb zo gelachen, maar hij vind het prima hoor. @Pioenroos92 jaaaaaa! Partyyy! Haha, ik wil bijna zeggen ‘geniet ervan’ hahaha. Snel op naar volgende ronde @Mauzy82 ohhh spannend ook! Duimen op veel goede eitjes, en dat het plakkertje erbij mag zitten Ik wens met je mee.