Oooh even alles nalezen, ik loop weer even achter. Moeilijk op gsm maar ik doe mn best @djoyz Heb de discussie over stoppen met anticonceptie (in mijn geval de pil dan) ook een hele tijd met vriend gehad. Uiteindelijk toch zelf beslist om te stoppen in januari, voelde me er echt niet meer goed mee en wilde mijn lijf ook de kans geven een heel aantal maanden te ‘regulariseren’ alvorens te starten. Vond 16j ofzo pil al meer dan lang genoeg en vriend is zelf niet van de pillen en chemische zaken dus uiteindelijk ok, maar met duidelijke boodschap dat we nog niet zouden starten. Maar fijn dat hij de foliumtabletten dan toch ontdekt heeft ... @PieterKonijn heb aan jullie gedacht vandaag. Hopelijk is alles goed gegaan? Ik stuur je heeeel veel goede moed!! @Pioenroos92 woehoe cd1, jeeeej! Ook voor jou veel succes . Hier ondertussen cd47... Ik hoop ook snel weer aan 1 te zitten en dan hopelijk ook starten . Heb aan vriend laten weten toch wat teleurgesteld te zijn met mijn negatieve laatste test, al was het toch zo gepland. En hij reageerde best lief en positief, ik houd jullie op de hoogte . @Rhombi oooh fijn dat je man zo mee is! Toch het leukst als je samen kan dromen en plannen! @al de rest, sowieso veel succes! Even paar drukke dagen nog op het werk, maar vanaf midden volgende week vrijaf, dus probeer wat meer te volgen hier dan
@Rhombi wat super van je vriend dat die zo naar jouw gevoel luistert!! Kan je alleen maar gelijk geven dat die troep echt niet nodig is. Sinds me spiraal eruit is voel ik me echt een stuk beter. Dus ik snap heel goed wat je bedoelt!! Mijn voorkeur heeft wel april een beetje vermijden xD me vriend is ram en ik ben kreeft dan heb k er straks 2 in huis. 1 vind k wel genoeg
Ik vind dat knap!!! Ik had op een gegeven moment dat me lichaam echt begon te zeuren dat dat ding eruit moest. Kreeg inene zoveel meer pijn in me buik. Wel tegen me vriend gezegd die begreep me wel die zei ook van pijn hebben is niet goed!! Ow kijk!!! Das de reactie die we zoeken!!! Hahaha die verbazing ook echt ik hoor het bijna gezegd worden
Hoi dames, Weer veel berichten hier.. Merk dat mijn man ook af en toe zegt bij een drukke dag als de kinderen niet al te lief zijn geweest zo wil ik geen 4de en blablabla. Mannen zijn bangerds. Bang voor wat er komen gaat. Wij hebben inmiddels voor mijn jongste zoon al het kamertje gedaan. Hij blijft dus op die kamer liggen. Nu zijn we voor de andere twee de zolder gereed aan het maken. Ofja gaan we gereed maken. Airco plaatsen, luchtzuiveringssysteem. Wil gewoon het fijnste voor hen. Ookal heb ik een splinternieuwe zolder Als zij straks toch apart willen maken heb ik een wand ertussen zodat ieder toch zijn eigen plekje heeft. De kamer van de jongens wordt dus de toekomstige babykamer  en dat vind ik stiekem wel heel leuk. Merk wel dat nu de omgeving (met name mijn moeder) zich zorgen begint te maken om mij. Om mijn vierde keizersnede. Ze zegt dat ze het dom vind dat ik er nog een vierde bij wil en te hard van stapel loop etc etc Achja, ben lekker open en eerlijk nu tegen iedereen. Dan is de shock ook minder groot straks. Wat hebben die mensen toch allemaal met hun bemoeienissen??? Brrrrr wordt er zo doodziek van.. Ik had trouwens afgelopen maand al zwanger kunnen zijn. Ik heb namelijk vorige maand na 3 jaar de pil door slikken maar eens een stopweek ingelast.. Nu werd ik deze keer na het stoppen met de pil toch niet ongesteld? Wat bleek.. Mijn pil heeft geen stopweek. Omdat ik de minipil slik.. Whoeps This dus nu niet zo gek dat ik niet ongesteld ben. Heb wel pas geleden een soort gevoel gehad dat ik een eisprong had. Dat hou ik nu wel alvast allemaal bij. Kijken dat wat ik voel ook echt zo kan zijn.. Nou.. Weer een heel verhaal... Maaaaaaarja.
De rollercoaster gaat hier nog even verder meiden.. Ik dacht dus ongesteld te worden vandaag. 2 keer bij toiletbezoek met afvegen duidelijk roze/rood. Dit was begin van de middag. Dus ik tampon ingebracht.. haal ik er 2.5 later uit. Kurk droog Oké ik net uiteten geweest..eenmaal onderweg naar huis, misselijk!! Ben er naar van Zou het dan misschien toch innesteling zijn geweest? Of wordt ik morgen wakker met de rode duivels? Wordt vervolgd..... (sorry voor egopost) wilde jullie toch even op de hoogte brengen.
Vandaag de goedkope vroege test gedaan, maar eigenlijk dag eerder dan bedoeling en las al in de bijsluiter dat van de zwangere vrouwen bijna 60% nog negatief test. Dus kan er nog niks mee Vanmiddag wel even goede testen gehaald. Maar ga nu wel proberen te wachten tot zondag... weet niet of het lukt
@MICH18 Boys will be Boys haha ! Wat heerlijk dat jullie al zo lekker opschieten met de kamertjes. Hier hopelijk van het najaar beginnen . Nou echt hoor mijn moeder zegt ook jullie huis is te klein, je hebt 2 gezonde kinderen. Ja en so what! Wij willen nog een 3e kindje, ruimte genoeg. Je hoeft geen vila t hebben om meer dan 2 kindjes groot te brengen een eengezinswoning is prima. Leg de standaarden toch niet zo hoog! Zou heel graag me moeder achter me hebben staan maar geloof dat zij het allemaal erg lastig vind. Ik kan geen 3 kinderen in de auto etc etc. (ze past op) oudste is dan minstens 6 en mag gewoon voorin probleem opgelost. Maar als het te lastig is dan gaan ze gewoon extra naar de opvang. Kunnen we betalen geen probleem. Hoop alleen dat het niet nodig is en ze gaat genieten van alle kleinkinderen. Ach we zullen het zien, het is onze wens en ons leven! Zal voor jullie net zo zijn. Goed verhaal van die mini pil hahah Fijn dat je je ei zo goed voelt, zou je dan ook al zwanger kunnen zijn denk je? Spannend hoor!! En meis alles nog steeds droog of toch rode , zou mooi zijn als het innesteling is ik duim voor je! Wachten tot zondag, knap hoor hoop voor je dat het raak is. mijn duimen draaien ook voor jou!
@Enigma ik duim met je mee!! Hopelijk hou je het vol om niet te testen @MICH18 volgens mij zijn alle mannen een beetje hetzelfde daarin. Als ik er soms even doorheen zit dan krijg ik gelijk naar mijn hoofd.. nou je zou er nog 1 bij hebben Hier rode duivels officeel aanwezig!
➵ Planning: Mauzy82 - 37 jaar - 1e kindje - Augustus Pioenne - 29 jaar - 1e kindje - Aug/Sept Luisteraar - 31 jaar - 2e kindje - September MICH18- 27 jaar - 4e kindje - September PieterKonijn - 28 jaar - 1e kindje - September M00nL0ve - 28 jaar - 1e kindje - Sept/Okt MIss X - 33 jaar - 4e kindje - Sept/Okt Zus9 - 30 jaar - 3e kindje - Sept/Okt KellD - 27 jaar - 3e kindje - Okt/Nov Rhombi - 33 jaar - 4e kindje - November djoyz - 27 jaar - 1e kindje - Nov/Dec/Jan Joyce2013 - 33 jaar - 3e kindje - Januari ☺ Begonnen: Leesteken : ronde 01 CupCake88 - 30 jaar - 3e kindje - ronde 01 Sammetje83 - 36 jaar - 2e kindje - ronde 02 Roosxxx - 26 jaar - 1e kindje - ronde 03 Pioenroos92 - 27 jaar - 3e kindje - ronde 01 Enigma - 37 jaar - 1e kindje - ronde 01 - NOD lijstje: CupCake88 - NOD 1 augustus - negatieve test Enigma - NOD 11 augustus MIssX - NOD 13 augustus Roosxxx - NOD 22 augustus Pioenroos92 - NOD 5 september ❥ Zwanger:
Jammer maar toch ook weer fijn dat je weet waar je aan toe bent toch? Nu op naar je nieuwe eitje hihi!
@Pioenroos92 ow fijn zeg! Even uit die rollercoaster stappen en duidelijkheid! En dan na deze menstruatie je ei opsporen toch? Succes! Officieel de eerste ronde in! @Enigma logisch hoor dat je er al een testje tegenaan hebt gegooid. Wachten is gewoon zo lastig! Hopelijk lukt het om te wachten tot zondag. @MICH18 al lekker bezig in huis dus, fijn! Oww dat wist ik ook niet van de minipil. Op zich logisch dat mensen zich zorgen maken, vooral je moeder. Ik maak me zelf soms zelfs een beetje zorgen, ondanks dat ik 3 zorgeloze zwangerschappen en bevallingen gehad heb. Toch denk ik steeds: wat als... Ik heb nu wel 3 kinderen waar ik ook rekening mee moet houden. Maar goed, dat was na 1 kind natuurlijk ook al zo, en als je in het leven altijd uitgaat van het ergste schiet het natuurlijk ook niet op... @Joyce2013 jammer dat je moeder er niet helemaal achter staat. Maar ik denk echt dat wanneer er eenmaal een kleintje is, ze er opeens heel anders over denkt. Mijn schoonouders hebben voordat we kinderen kregen altijd geroepen dat ze niet op konden passen enzo, en nu staan ze altijd voor ons klaar en passen ze sowieso 1x per week op. Bemoeienissen vind ik ook heel vervelend. Ik ben al iemand die me erg veel aantrekt van wat anderen ervan vinden. Dan heb ik dus al een zus die me duidelijk heeft gemaakt dat de aandacht nu even naar haar zwangerschap en aanstaande baby mag gaan, en dat wij maar even moeten wachten (oke, misschien is het niet zo zwart/wit maar zo komt het wel op mij over) en een beste vriendin die, dan wel grappend, af en toe roept dat het toch wel erg jammer is als ik niet aan de drank kan op haar bruiloft (en ik drink sowieso bijna nooit). Mijn schoonmoeder maakt zich erg druk over de auto, maar heeft wel al duidelijk gemaakt dat het ons leven is en dat ze met evenveel liefde op nog een kindje willen passen. Mijn ouders gaan het wel pittig vinden, mede omdat mijn aanstaande neefje ook bij ze gaat zijn op de oppasdag. Maar ik heb al aangegeven dat wij ook kinderopvang kunnen regelen, mocht het voor hun te zwaar worden. Verder merk ik dat mijn omgeving eigenlijk al een beetje verwacht dat er nog wel een kindje gaat komen. Ik krijg de vraag of er nog een vierde gaat komen echt heel vaak. En ik ga er niet heel geheimzinnig over doen, dus antwoord altijd: als het aan mij ligt wel Inmiddels ben ik aan het aftellen. nog 2/3 keer ongesteld zijn en dan beginnen. Foliumzuur ben ik al aan begonnen. Spannend weer hoor!
Dag ladies, Mag ik meekletsen? In januari een vroege miskraam gehad. Zijn nog steeds aan het proberen. Druk bezig met ovaluatie testen. Misschien deze maand gelukt. Zitten nu dus op het wachtbankje. Liefs
@Rhombi Ja ik baal daar best van, mijn moeder is heel belangrijk voor mij en we zijn ook heel close. Ze past 1 dag in de week op me jongens en elke vrijdag gaan we boodschappen doen en lekker koken, kids er bij gewoon gezellig. Daarom had ik haar bevestiging denk graag gewilt? Maar ga er ook vanuit dat het goed komt als het eenmaal zover is. De oudste gaat naar school tot half 3 dus misschien die dan naar de BSO zodat ze niet heen en weer hoeft te rijden, overal is een een oplossing voor. Snap dat het heel vervelend is als je je veel aantrekt van wat andere vinden of zeggen, dat zou je echt los moeten laten. Het is jouw/jullie leven en drank op een bruiloft maakt het echt niet mooier of beter. Je bent er bij en stelt nu zelf je zwanger worden uit voor haar huwelijk, ik vind dat je jezelf meer dan genoeg wegcijfert. Hoe ver is je zus zwanger? En wat maakt het uit, ze is zwanger jouw ouders zullen net zo trots op haar zijn als op jou. Hoe bijzonder zou het juist zijn als jullie beide zwanger zijn, zussen met bolle buikjes. Trotse opa en oma/ vader en moeder. Jouw zwangerschap zou die van haar niet minder bijzonder maken. Jij kunt haar "moment" niet stelen want ouders houden even veel van alle kinderen en zijn op allemaal net zo trots. En voor alle praktische zaken die mensen als problemen zien zijn oplossingen. Jullie willen een kind voor de rest van jullie leven er bij, zou me niet druk maken over de korte periode van oppassen etc. Ze zijn langer groot dan klein Wij zijn er ook niet geheimzinnig over, dan "schrikken" mensen niet zo ofzo. Want jaja 3 is toch niet de standaard 2, heel grappig hoe spastisch mensen worden als het gaat om meer dan 2 kids . Aftellen maar, heerlijk toch! Doe ik ook vandaag me laatste pil dan 1 cyclus afwachten en gaan we beginnen, hopelijk is alles snel op gang. Heb altijd lange cyclus (althans had ik) dus ben benieuwd. En natuurlijk 26 augustus naar de gyn nog even vragen of zij staat achter een 3e zwangerschap en keizersnede, verwacht geen gekkigheid eigenlijk. Ben gezond met een licht overgewicht vooruit maar verder geen gekkigheid. !
Natuurlijk mag je meekletsen, zet je jezelf op de lijst? Wat ontzettend naar van je miskraam, maar positieve is dat je zeker weet dat je zwanger kunt worden. Hopelijk voor jullie snel een mooie nieuwe plakker.
➵ Planning: Mauzy82 - 37 jaar - 1e kindje - Augustus Pioenne - 29 jaar - 1e kindje - Aug/Sept Luisteraar - 31 jaar - 2e kindje - September MICH18- 27 jaar - 4e kindje - September PieterKonijn - 28 jaar - 1e kindje - September Joyce2013 - 33 jaar - 3e kindje - Sept/Okt M00nL0ve - 28 jaar - 1e kindje - Sept/Okt MIss X - 33 jaar - 4e kindje - Sept/Okt Zus9 - 30 jaar - 3e kindje - Sept/Okt KellD - 27 jaar - 3e kindje - Okt/Nov Rhombi - 33 jaar - 4e kindje - November djoyz - 27 jaar - 1e kindje - Nov/Dec/Jan ☺ Begonnen: Leesteken : ronde 01 CupCake88 - 30 jaar - 3e kindje - ronde 01 Sammetje83 - 36 jaar - 2e kindje - ronde 02 Roosxxx - 26 jaar - 1e kindje - ronde 03 Pioenroos92 - 27 jaar - 3e kindje - ronde 01 Enigma - 37 jaar - 1e kindje - ronde 01 - NOD lijstje: CupCake88 - NOD 1 augustus - negatieve test Enigma - NOD 11 augustus MIssX - NOD 13 augustus Roosxxx - NOD 22 augustus Pioenroos92 - NOD 5 september ❥ Zwanger:
@Tilburg welkom! Wordt dit jullie eerste kindje? Wat verdrietig dat de vorige zwangerschap mis is gegaan, hopelijk lukt het om dat een beetje te verwerken. Spannend op het wachtbankje, ik ga voor jullie duimen! @Joyce2013 jammer is dat he! Hier in mijn omgeving lijkt de standaard 3 kinderen. Tenminste, 2 is een beetje de norm, 3 is voor mensen die van een groot gezin houden. 4 is gekkenwerk haha. En ik ben dus iemand die graag goedkeuring krijgt van de omgeving, dat is voor mij echt een leerpuntje. Het liefst wil ik dat iedereen het superleuk vindt enzo. Maar wat wij vinden/willen blijft natuurlijk het belangrijkste. En dat van mijn zus is gewoon een beetje een apart verhaal. Ik had eigenlijk ook wel verwacht dat ze samen zwanger zijn ontzettend leuk zou vinden maar helaas... En het uitstellen doe ik niet alleen voor haar hoor, die bruiloft die op de planning staat vind ik het belangrijkste. Het is en blijft ons leven. Ik ben ook heel close met mijn moeder dus ik snap je gevoel echt heel erg goed. Je wilt toch graag dat ze net zo enthousiast is en er met je naar toe kan leven ofzo. Maar ik denk echt dat ze het echt wel leuk gaat vinden mocht het zover zijn. Oww voor jou komt het echt heel dichtbij, spannend hoor!
Hahah mooi omschreven 4 is gekkenwerk bijzonder toch hoe dat werkt. Zullen al die mensen dan hun kinderen zo heftig hebben ervaren ofzo haha. Ja ik heb 2 jongens en het zijn boeven, maar de oudste is bijna 5 buiten ze haren doet hij alles zelf. Natuurlijk komen er straks sporten en speelafspraakjes etc. Maar ik ervaar het als druk ja en het zal nog drukker worden met nog een kindje er bij. Maar o ik geniet zo van ze, zo verliefd om me eigen kinderen. En ik ben bang dat ook na nummer 3 het weer gaat kriebelen, maar naar 3 is ons huis vol en moet ik me neerleggen bij het feit dat we compleet zijn. Zal nog wat worden nooit gedacht dat ik kinderen en dan vooral mijn eigen kinderen zo ontzettend leuk zou vinden. Natuurijk wil je dat iedereen het super leuk vind en net zo enthousiast is als jijzelf, helaas komen we van een koude kermis thuis. Maar leren accepteren dat een ander misschien meer beren op de weg ziet, wees blij dat je zelf zo relax er in staat toch. Ik denk dat mijn moeder ook weet dat wij ook wel hopen op een dochter maar als het een zoon is ben ik weer net zo blij en gelukkig als de vorige 2 keer. Juist omdat onze band zo bijzonder is en close. Heeft het misschien ook wel een beetje te maken dat ze me wil beschermen voor "verdriet". En ik vind het lastig om er eerlijk over te zijn maar ja de wens is groot, maar het niet de keuze geweest om voor nog een kindje te gaan. Die keuze is gemaakt omdat wij gewoon heel graag nog een kindje willen, een groot gezin vol chaos en gezelligheid
Ben vanochtend ineens kotsmisselijk geworden. Maar ja, ook last van buik/darmen dus zal wel gewoon niet fit zijn, maar toch... nu vrees ik toch dat ik wachten tot zondag met testen niet vol ga houden haha. Had net eigenlijk me erbij neergelegd dat ik moest accepteren dat ronde 1 gewoon niet gelukt was. Maar nu is de twijfel flink toegeslagen! Misselijkheid hoort niet bij de progesterontroep die ik gebruik volgens mij... de rest van de kwaaltjes die ik nu al anderhalve week heb wel. @alle bemoeienissen van mensen en graag goedkeuring willen: Dat herken ik wel. Ik doe het natuurlijk ook nog eens anders dan 'normaal'. Daar vinden mensen wat van... Heb het wel een aantal mensen verteld. Mijn ouders, zussen en drie vriendinnen weten er nu van. Verder nog niemand. De mensen die ik het heb verteld wilde ik ook heel graag 'goedkeuring' van, dat was echt wel belangrijk voor me. Gelukkig stonden ze achter mijn beslissing, had het echt heel moeilijk gevonden als mijn ouders niet achter mijn keuze hadden gestaan. Als ik straks echt zwanger zou zijn dan zullen er ook wel hele vervelende reacties komen, daar ben ik wel een beetje 'bang' voor. Maar ja, dan maar proberen ene oor in, en andere oor uit te laten gaan. Mijn leven, mijn keuze! Heb bij mijn zus wel gezien wat voor bizarre reacties je kunt krijgen. De bemoeizucht en botte reacties waren niet mals toen ze zwanger was van de vierde... echt, waar bemoeien mensen zich toch mee!
Hier wil ik ook graag goedkeuring van mijn moeder, ondanks we er maar een hebben vroeg ze laatst of we nog er een bij willen, ze was niet zo enthousiast als ik had gehoopt en dat maalt wel door mijn hoofd. Zou er graag nog een keer op terug komen maar durf niet goed bang voor de reactie .