Zwanger worden najaar 2019

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MICH18, 26 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KellD

KellD Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.269
    559
    113
    1,5 uur bezig. Goed hoor! Ik wou dat ik dat kon , ik heb er helaas de motivatie echt niet voor. Ik doe wel 1x per week zwemmen met een vriendin baantjes trekken. En eigenlijk vind ik dat wel genoeg. :roflmao:
    Wat fijn om nieuwe sport kleding te kunnen shoppen! Ik merk wel aan mezelf de laatste tijd , dat ik echt moet oppassen dat ik wel wat ga eten. Want soms vergeet ik het gewoon, krijg pas hongersignalen van mijn maag na 6-7 uur :eek:

2. Flien13

Flien13 Actief lid

11 mei 2015
    277
    99
    28
    Goedemorgen allemaal,

Mag ik hier gezellig meekletsen? Vanaf augustus/september willen wij voor een 3e kindje gaan. Eerst nog wel wat kilo's eraf zodat ik weer op een "gezond" gewicht zit als we ervoor gaan. 7 kilo ongeveer is mijn doel (-:
    Ik heb dus al twee prachtige meiden van 6 en 1,5, maar het voelt nog niet helemaal compleet. Mocht een derde kindje ons gegeven zijn dan is voor mij gevoelsmatig ons gezin compleet. Ik hoop dat ik gezellig mee mag kletsen.

djoyz, Pioenne en Luisteraar vinden dit leuk.
  3. Luisteraar

Luisteraar Actief lid

15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Welkom @Flien13 gezellig dat je mee komt kletsen! Misschien moeten we onze lijst even updaten :thumup:

Flien13 vindt dit leuk.
  4. Flien13

Flien13 Actief lid

11 mei 2015
    277
    99
    28
    Leuk dat ik welkom ben! Voor de lijst: Ik ben 28 en we gaan vanaf augustus/september voor een derde kindje.

Luisteraar vindt dit leuk.
  5. KellD

KellD Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.269
    559
    113
    Welkom @Flien13 Ik zelf ben ook nieuw hier in deze club, en ik merk nu al dat het een heerlijk gezellig clubje is. Wat leuk dat jullie voor een 3e gaan , en wat klinkt het bekend in de oren. Het fenomeen van een paar kilo's kwijt willen, hier ook één. Misschien kunnen we elkaar met veel onze motivatie behouden! :thumup:

djoyz vindt dit leuk.
  6. KellD

KellD Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.269
    559
    113
    Zomer/Najaar 2019

Luisteraar - 30 jaar - 2e kindje -september

Wensvoor4 - 34 jaar - 4e kindje - aug/sep

Pioenne - 29 jaar - 1e kindje - aug/sept

ZIFELS- 40 jaar - 4e kindje - september

Luna86 - 32 jaar - 3e kindje - juli/aug

MICH18 - 27 jaar - 4e kindje - september

Cupcake88 - 30 jaar - 3e kindje - juli/aug

KellD - 27 jaar - 3e kindje - Okt/Nov

Klopt het dat dit de laatste geüpdate lijst is?

Pioenne en Luisteraar vinden dit leuk.
  7. Luisteraar

Luisteraar Actief lid

15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    @KellD volgens mij moeten er nog een aantal mensen bij gezet worden denk ik :) hij is al een tijdje niet ge-update @djoyz en @Flien13 mogen er nog bij en mis ik dan nog iemand?

djoyz vindt dit leuk.
  8. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Ik weet niet zo goed of je nog iemand mist.. denk het niet!

Ik;
    27, eerste kindje hoop te starten in oktober/november. :oops:

9. KellD

KellD Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.269
    559
    113
    Zomer/Najaar 2019

Luisteraar - 30 jaar - 2e kindje - September

Wensvoor4 - 34 jaar - 4e kindje - Aug/Sept

Pioenne - 29 jaar - 1e kindje - Aug/Sept

ZIFELS- 40 jaar - 4e kindje - September

Luna86 - 32 jaar - 3e kindje - Juli/Aug

MICH18 - 27 jaar - 4e kindje - September

Cupcake88 - 30 jaar - 3e kindje - Juli/Aug

djoyz - 27 jaar - 1e kindje - Okt/Nov

Flien13 - 28 jaar - 3e kindje - Aug/Sept

Volgens mij zijn we nu helemaap uptodate toch?
    Hopelijk niemand vergeten. Aardig groepje al zo! :)

Luisteraar, Luna86 en djoyz vinden dit leuk.
  10. ZIFELS

ZIFELS Niet meer actief

Even een poosje alleen meegelezen maar blij dat ik nog in het lijstje sta
    Nog hard te werken voor we het opnieuw kunnen gaan proberen, ik moet nl. aaankomen en mijn hongergevoel en eetlust zijn minimaal of afwezig.
    Ik lees hier veel over afvallen maar het kan dus ook de andere kant op gaan.
    Liefst zou ik al eerder beginnen, er spelen alleen teveel dingen nu (naast het aankomen) om het al aan te durven.
    Ik ben ook best bang meme we zo enorm ziek te gaan voelen als bij de vorige zwangerschap, die nog maar kort geleden is en niet goed is afgelopen.
    Hoe krijg ik er weer vertrouwen in dat het de volgende keer wél goed zal gaan?

11. Dielle

Dielle Fanatiek lid

18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik sta er nog niet op :oops:

Dielle, 37 jaar, 5e kindje, juli- aug

Wil iemand dat voor mij doen?

12. KellD

KellD Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.269
    559
    113

Net zoals je zegt: ''het kan ook de andere kant op gaan'' , helemaal waar. Dat lijkt me ook ontzettend lastig , als je niet over eetlust en honger gevoel beschikt. Zolang je het nog niet aan durft of er zelf aan toe bent , zal ik als ik jou was het even op ''hold'' zetten. Gewoon wanneer jij er weer aan toe bent om te beginnen.

Wat vervelend dat je je zo ziek hebt gevoeld bij de voorgaande zwangerschap, en niet goed is afgelopen. Mag ik vragen wat er is gebeurd? Als het te persoonlijk is , hoeft het natuurlijk niet. Maar misschien kunnen we elkaar er in ondersteunen. Ik zelf heb ook een rugzakje wat betreft zwangerschap/bevalling/overlijden kindje. Ik wil je veel steun toe wensen.

De vertrouwen moet je zelf zien terug te krijgen, daar kunnen we je niet mee helpen. Misschien helpt het wel om van je af te schrijven , en proberen om zo met een ''open mind'' te beginnen.

13. KellD

KellD Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.269
    559
    113
    Zomer/Najaar 2019

Luisteraar - 30 jaar - 2e kindje - September

Wensvoor4 - 34 jaar - 4e kindje - Aug/Sept

Pioenne - 29 jaar - 1e kindje - Aug/Sept

ZIFELS- 40 jaar - 4e kindje - September

Luna86 - 32 jaar - 3e kindje - Juli/Aug

MICH18 - 27 jaar - 4e kindje - September

Cupcake88 - 30 jaar - 3e kindje - Juli/Aug

djoyz - 27 jaar - 1e kindje - Okt/Nov

Flien13 - 28 jaar - 3e kindje - Aug/Sept

Dielle - 37 jaar - 5e kindje - Juli/Aug

@Dielle Je staat er bij! :thumup:

Staat nu iedereen er op? :D

Dielle en djoyz vinden dit leuk.
  14. KellD

KellD Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.269
    559
    113
    @ZIFELS mijn oprechte excuses , ik lees net je berichtje op pagina 1 van dit topic. Wat ontzettend heftig. Hopelijk mag/kan je dat voor je zelf verwerken. Ik wens je veel geluk toe , en hopelijk een volgende zwangerschap.

15. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw

Wat vervelend dat je je jij de vorige zwangerschap zo ziek hebt gevoeld.
    En wat verdrietig dat deze zwangerschap ook nog eens geen goed einde heeft gekregen!
    Misschien krijg je wat positieve energie van de andere dames om je heen in dit groepje en krijg je wat meer vertrouwen in jezelf. Inderdaad komt afvallen vaker langs in dit topic maar het lijkt me ook behoorlijk lastig aan te komen als je geen of weinig eetlust heb. Dat vervelende eten ook.....
    Ik hoop dat we je een beetje positiviteit kunnen sturen door het scherm :oops:

16. Luisteraar

Luisteraar Actief lid

15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    @ZIFELS wil je even een digitale knuffel sturen! Het is niet niks allemaal. We kunnen alleen maar duimen dat je volgende zwangerschap goed zal gaan. Hoop het zo voor je!:thumup:

17. ZIFELS

ZIFELS Niet meer actief

Dankje, lief van jullie!
    Al heel fijn dat ik het zo even van me af kon schrijven en @KellD een excuus is niet nodig hoor
    Ik merk dat mijn lijf na de ruggenprik bij de curretage nog steeds behoorlijk van slag is en dan vooral mijn darmen. Dat draagt niet echt bij aan proberen weer eetlust te krijgen maar ik kan nergens terugvinden of een ruggenprik echt zo'n lange nasleep kan hebben en wat je daartegen kan doen.
    Hopelijk trekt het snel bij en kunnen we na de zomer weer gaan proberen opnieuw zwanger te worden.
    Tot die tijd eerst de andere dingen die belangrijk zijn, en daarbij de tijd nemen om het vertrouwen terug te vinden.

KellD, Luisteraar en djoyz vinden dit leuk.
  18. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Hoi dames,

Mag ik ook meeschrijven?
    Ik heb de voorgaande pagina's globaal even gelezen. Klinkt als een fijn groepje!
    Ik zie dat er ook best wat dames wat kilo's kwijt willen. Daar zit ik ook mee.
    Hoe zijn jullie tot nu toe afgevallen? Mij wil het nog helemáál niet lukken. Ik ben zelfs zwaarder dan tijdens mijn zwangerschappen. Ik vind het zo erg. Maar ik kan gewoon de knop niet vinden ofzo. Misschien dat ik hier wat extra motivatie vandaan kan halen.

Ik heb 2 prachtige kids, een jongen en een meisje. Hier zit nog heel erg een twijfel of we voor een derde gaan. Mijn man en ik hebben het er wel over gehad en 1 poging gedaan in januari. We lieten het lot een beetje bepalen. Dat was niet raak. Daarna een pauze ingelast, omdat je anders rond de feestdagen uitgerekend bent. Maar we blijven twijfelen. We zijn echt 50/50. We zouden allebei naar wel of geen 3e overgehaald kunnen worden met de juiste argumenten. Voor alles is wat te zeggen en we weten het gewoon echt nog niet. Maar als we starten, zou het ook in juni/juli/aug zijn zoiets.
    Ik lees hier dat er al meer mama's zijn met 3 kids en die nu voor de 4e gaan. Uiteraard hebben jullie dus geen spijt. Maar hoe is het om 3 kinderen te hebben?
    Mijn 2 kids hebben het fantastisch samen. Ze schelen ook maar een jaar. Ik ben bang dat ik het ga verstoren met een 3e erbij. Dan moeten ze natuurlijk veel aandacht inleveren. Maar ook uitjes worden lastig, want dan kunnen papa en mama niet meer met ieder van hen wat doen. Dan is de baby er ook altijd bij. Die met alles altijd de jongste zal zijn en altijd net even wat meer hulp en aandacht nodig zal hebben.
    Ik wil heel graag nog een kindje, heel graag alles nog een keer beleven. Maar ik zie even niet zo goed voor me hoe dat dan gaat in combinatie met de andere kinderen.
    Hoe zien de mama's dat voor zich die voor een 3e gaan? Hebben jullie die twijfels en overwegingen ook gehad?

19. Luisteraar

Luisteraar Actief lid

15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Ik heb een beetje hetzelfde maar dan met een tweede kindje, ik ben zelf erg netjes en heb alles graag op mijn eigen manier. Met een kindje lukt dat allemaal nog prima in het huishouden en dergelijke maar een tweede gaat dat weer erg verstoren. Mijn hart wil zo graag nog een tweede maar mijn verstand zegt kan je dat wel aan? Het zit me ook steeds meer in de weg dat dwangmatige en heb morgen een eerste gesprek met een psycholoog om van die vervelende dwang handelingen af te komen, en hopelijk brengt dat meer rust voor mij en ons gezin. Schaam me er een beetje voor maar dit is het beste voor nu, komt tijd komt raad zeggen ze...

20. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Oh wat lastig lijkt me dat voor je! Voor mij was 2 echt een no brainer. Die wilde ik sowieso. Maar dat is ook nog makkelijk. Dat past in de auto. Als we weggaan ben ik eigenlijk altijd met mijn man, dus ieder een kind onder de hoede. En het past in huis, financieel goed te doen. In mijn eentje lukt het me ook nog prima om met ze samen weg te gaan. Ze zaten dicht op elkaar, dus ze hebben ook lange tijd samen in een duo wagen gezeten. Dat was helemaal makkelijk. En voor het huishouden enzo hebben we wel hulp hoor.
    En ze hebben ook zoveel aan elkaar! Ze zijn nu bijna 3 en 4. Ik kan nu redelijk de was doen terwijl zij zichzelf bezig houden bijvoorbeeld. Af en toe een boterham erin of een keer roepen dat ze moeten stoppen met ruzie maken en weer door :D.

Maar ik paste laatst even op ons nichtje van een paar maanden oud en kon gelijk niks meer. Toen dacht ik wel even ohja zo was dat :confused:.

Maar als je psychisch niet helemaal lekker in je vel zit is het wel goed daar wat mee te doen. Dat lijkt me ook zoveel fijner voor jezelf.
    Ik zit vaak te twijfelen of ik ook naar de huisarts of een psycholoog zal stappen om te helpen met afvallen. Misschien dat er meer te halen valt. Dat ik erachter kom waarom het steeds niet wil lukken en ga leren om het wel voor elkaar te krijgen. Maar tot nu toe is die stap voor mij nog te groot. Ergens in mijn hoofd voelt het nog zo dat ik denk dat ik het zelf wel kan of eerst zelf wil proberen. Maar misschien houd ik mezelf voor de gek. Ik durf niet echt.

Deel Deze Pagina