Zwanger worden najaar 2019

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MICH18, 26 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stemine

Stemine Actief lid

3 okt 2016
    302
    505
    93
    België
    Dag Dames,

Ik sluit me graag aan in dit clubje. Ik zou graag beginnen proberen voor een tweede kindje vanaf december! Bij mijn zoontje was ik in de eerste ronde zwanger. dus heel benieuwd als we deze keer ook zoveel geluk mogen hebben of als het wat langer zal duren. Nooit te voorspellen natuurlijk.

De reden waarom ik pas in december wil beginnen proberen, omdat bevallen in september (en alles erna) mij het beste uitkomt. Ik kan mijn collega's op het werk niet in de steek laten in de zomervakantie, mijn zoontje gaat in september opnieuw naar school en zou graag hebben dat hij al gestart is op 1 september, niet dat hij het gevoel krijgt weg te moeten omdat mama en papa een nieuwe baby hebben... - als dat een beetje logisch klinkt :o:

Ga me nog heel even wat moeten inlezen hier, maar zee van tijd genoeg en het wachten tot december duurt me nu al véééél te lang! :p

Je mag me bij in het lijstje zetten: ik ben (in november) 34 jaar en start december voor een tweede :thumup:

Noenienoed vindt dit leuk.
  2. PieterKonijn

PieterKonijn Fanatiek lid

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Het gaat redelijk. Ben heel erg moe, lig constant in bed en op de bank en moet echt opletten als ik loop, zodat ik niet val. Maar ik slik al minder pijnstilling gelukkig.

Ik blijf ook vooral bang: ik kan er niet goed op vertrouwen dat alles nu ineens oké is na 2-3 maanden vol ellende. Ik zit al te wachten op de volgende tegenslag eigenlijk. :$

Ik denk dat het al enorm helpt als ik straks gewoon ongesteld word. Dan weet ik dat alles écht oké is, nu durf ik daar bijna niet op te hopen.

En thanks voor de tip, die Action tests komen best duidelijk over! Ik denk dat ik eerst die van Sensitest probeer, maar anders kan ik altijd nog switchen.

@Tilburg is dat de normale van Sensitest? Of de PRO/sensitive?

3. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Planning:
    Mauzy82 - 37 jaar - 1e kindje - Augustus
    Pioenne - 29 jaar - 1e kindje - Aug/Sept

MICH18- 28 jaar - 4e kindje - September
    PieterKonijn - 28 jaar - 1e kindje - September
    Tulpmama - 36 jaar - 3e kindje September
    Joyce2013 - 33 jaar - 3e kindje - Sept/Okt
    M00nL0ve - 28 jaar - 1e kindje - Sept/Okt
    MIss X - 33 jaar - 4e kindje - Sept/Okt
    Zus9 - 30 jaar - 3e kindje - Sept/Okt
    KellD - 27 jaar - 3e kindje - Okt/Nov
    Rhombi - 33 jaar - 4e kindje - November
    Stemine - 34 jaar - 2e kindje - December
    djoyz - 27 jaar - 1e kindje - Nov/Dec/Jan

Begonnen:
    Tilburg - 36 jaar - 2e kindje - ronde 08
    CupCake88 - 31 jaar - 3e kindje - ronde 02
    Roosxxx - 26 jaar - 1e kindje - ronde 03
    Pioenroos92 - 27 jaar - 3e kindje - ronde 01
    Enigma - 37 jaar - 1e kindje - ronde 02
    Rebo - 33 jaar - 4e kindje - ronde 02
    Luisteraar - 31 jaar - 2e kindje - ronde 1

- NOD lijstje:
    Roosxxx - NOD 21 augustus - negatieve test :(
    Pioenne - NOD 31 augustus
    Luisteraar - NOD 1 september
    CupCake88 - NOD 4 september
    Pioenroos92 - NOD 4 september
    Rebo - NOD 8 september
    MIssX - NOD ??
    Tilburg - NOD 16 september

Zwanger:
    Leesteken - ronde 01
    Sammetje83 - 36 jaar - 2e kindje - ronde 02

4. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Welkom, ik heb je op de lijst gezet. Gezellig dat je mee komt kletsen. Ik zou eerst in januari pas beginnen maar we hebben besloten eerder in actie te komen haha, Wachten duurde mij inderdaad ook echt veel te lang haha.

5. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Komt dan van de narcose dat je nog zo moe bent? Gewoon rustig aan doen, neem je tijd om goed te herstellen. Snap dat je behoorlijk in een negatieve spiraal zit hoor, maar ik duim dat je snel ongesteld mag worden en je deze ellende achter je kunt laten. Knuffel

6. Stemine

Stemine Actief lid

3 okt 2016
    302
    505
    93
    België
    haha ja snap je helemaal!! maar ik mag van mezelf echt niet eerder beginnen, dan zouden er toch een aantal dingen niet goed vallen met de timing. Dus beter gewoon wachten. Ik neem volgende donderdag wel al mijn laatste pil, dat ik 3 cyclussen kan monitoren en kijken hoe die lopen. Dat ik helemaal voorbereid ben op december :D

Hopelijk heb je snel een positieve test in handen!

Luisteraar en Joyce2013 vinden dit leuk.
  7. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Welkom @Stemine Leuk dat je mee komt kletsen!

@PieterKonijn Is ook niet gek toch dat je weer vertrouwen in je lichaam moet krijgen na al die tegenslagen die zich keer op keer opvolgen.. Ik hoop van harte dat je binnenkort gewoon ongesteld wordt meid en weer verder kan! Wat betreft ovulatietesten: ik heb wel die van Zwanger&Kids gebruikt, de gewone. Daar vond ik destijds duidelijk mijn piek wel mee. Nu temperatuur ik alleen.

@'slapeloze' nachten; Ik kijk er juist weer naar uit! Heerlijk zo'n knorrend frummeltje naast me in de cosleeper. Zodra ze honger begonnen te krijgen (smakken in de slaap en wat onrustiger worden) legde ik hem aan. Na een week of 2 a 3 ging ik 's nachts ook niet meer verschonen, tenzij ze gepoept hadden. Zo was ik per voeding maximaal 10-15 minuten wakker en dan sliepen we allemaal weer. Toen ze een paar maanden oud waren was het enkel een kwestie van aanleggen en verder slapen, als ze genoeg hadden gehad lieten ze vanzelf wel los en vond ieder weer z'n eigen weg in bed :roflmao::p

Luisteraar en PieterKonijn vinden dit leuk.
  8. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Ja, waarschijnlijk wel, maar ik heb vlak na de ingreep ook uitval in mijn benen gehad (heel erg eng) en daarna urenlang zuurstof gehad. Dat was extra uitputtend.

Daarbij ben ik best wel benauwd, waarschijnlijk is mijn luchtpijp opgezwollen door de buis van de narcose en krijg ik daardoor minder zuurstof. Ik moet dus echt rustig aan doen, maar blijf dat lastig vinden.

Hopelijk gaat het over een week al veel beter.

9. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Herkenbaar hoor, dat het gewoon echt niet eerder moet gebeuren. Ik wil ook echt niet eerder beginnen dan na m'n menstruatie eind oktober. Ik heb al 2 kinderen van juni en wil er niet nog 1 in juni bij. Eind september zouden we dus ook wel kunnen starten omdat ik dan ergens half juli ofzo uitgerekend zou zijn, maar vanwege mijn eerdere bevallingen is de kans wel reëel dat ik deze keer (helaas) met een week of 39 ingeleid moet worden.. dan zou ik alsnog heel dicht bij de verjaardagen van de andere kinderen uitkomen.
    Daarnaast is het ook zo (in NL althans) dat vaders vanaf 1 juli 2020 recht hebben op 5 weken extra verlof tegen uitbetaling van 70% salaris. Dat zou in totaal 6 weken betekenen als je het bevallingsverlof van 5 dagen ook meerekent. Lijkt me zo heerlijk om 6 weken vrij te zijn en met z'n allen te kunnen wennen aan het nieuwe gezinsleven. Dat gun ik mijn vriend ook echt. De vorige twee zwangerschappen waren beide in ronde 1 raak, dus hoewel het dit keer zomaar anders kan lopen, houden we er wel rekening mee dat dit nu ook weer zo kan gaan. Mocht het langer duren dan is dat uiteraard geen probleem en wachten we gewoon af tot het ons gegeven is, maar we gaan het lot niet tarten en dus eerder dan oktober een poging wagen.

10. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Hoe benauwd ben je? Heb je ook last van steken in je borst die vastzitten aan je ademhaling? Je kunt van het beademingsbuisje inderdaad geïrriteerde stembanden krijgen, maar dat zou normaliter toch geen dagen moeten aanhouden... Ik wil je niet onnodig bang maken, maar na een ingreep en daarnaast veel op bed liggen kun je altijd een vorm van trombose krijgen. Houd dus even goed in de gaten of je benauwdheid niet erger wordt oke? :):thumup: Ik ben IC-verpleegkundige dus kon het niet laten om hier even werkgerelateerd op te reageren..

Joyce2013 vindt dit leuk.
  11. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ha Dames,
    ik zou me ook graag willen aansluiten? :) Ik ben Linda, 32 en mijn dochtertje is nu anderhalf. Het kriebelt al weer eventjes voor een tweede kleintje en mijn vriend is nu ook helemaal weer 'on board'. We gaan de komende maand 'voor de lol' meedoen, dus zonder temp-kaartjes of ovulatietesten (als ik me kan inhouden) en dan beginnen we in oktober echt. Dit doen we omdat we in oktober ook nog gaan trouwen!!
    Dus deze maand voor de lol en volgende ronde zit mijn ovulatie ongeveer een week voor de bruiloft (zoals het er nu naar uit ziet) en dan gaan we sowieso voor het echie. Vorige keer duurde het vier rondes maar ik heb een lange cyclus van gemiddeld zo'n 35 dagen dus... Groetjes!

12. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Och jeetje wat heftig die uitval van je benen, daar ben je vast heel erg van geschrokken. Benauwdheid is ook heftig hoor, dat je ook extra zuurstof kreeg. Echt even paar stappen terug en rustig aan doen hoor. Snap dat het lastig is maar je lijf heeft het echt even nodig nu. Sterkte!

@Zus9 aan die vaderschapverlof had ik niet eens gedacht vanaf juli 2020, dat zou mijn man denk ook echt wel heel gaaf vinden om te kunnen doen. Ga daar eens over lezen hoe dat zit, hoe heerlijk om echt met ze allen op te starten. Vooral omdat ik een KS moet weer, zou zijn hulp met al 2 rondspringende kids natuurlijk fantastisch zijn. Wat een goed nieuwd. Nou op slot tot oktober hier dus nu zeker weten haha :roflmao::roflmao:

Pioenroos92 en PieterKonijn vinden dit leuk.
  13. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Welkom nieuwe dames! :)

Wat lief van je! Ik vertrouwde het ook niet, dus ben woensdagnacht bij de spoed geweest. :thumup:

Ik heb geen steken op de borst en de gyn heeft naar mijn longen geluisterd, die lijken helemaal prima. Ook mijn bloed is gecontroleerd.

Waarschijnlijk hebben ze eerst met dat narcosebuisje in de buis naar mijn rechterlong gepord, en toen toch de linkerkant gekozen. Ik ben een nogal allergisch type met enorme hooikoorts en latexallergie dus de gyn vermoedt dat mijn luchtpijp daardoor opgezwollen is. Alle plakkers van de hartbewaking hebben ook rode kringen achtergelaten, en ik heb altijd relatief snel reacties op medicijnen.

Wat de gyn beschreef herken ik ook heel erg: het gevoel astmatisch te zijn, alsof ik door een rietje adem. En daarbij het gevoel dat er iets vastzit hoog aan de rechterkant: waarschijnlijk dus precies waar ze hebben lopen porren met die buis.

Altijd wat hoor met mij :|

Weet je toevallig of ze een trombose had kunnen horen met de stethoscoop? Ik was uitgeput, dus heb niet ontzettend doorgevraagd ofzo.

14. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Jeetje wat een gedoe @PieterKonijn
    Trombose (longembolie) kun je niet echt horen met de stethoscoop. Wel kun je daarvoor aanwijzingen zien in het bloed, dus mogelijk hebben ze dat met het bloedprikken wel uitgesloten. Vervelend dat je het gevoel hebt door een rietje te moeten ademen. Maakt je ademhaling ook 'geluid' bij het in- of uitademen? Alsof je hees bent zeg maar?

15. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

27 okt 2016
    946
    614
    93
    Vrouw
    @PieterKonijn: ik heb de normale dipsticks van Sensitest gebruikt. Ze werkten bij mij uitstekend. Ik heb ook bij m'n vorige zwangerschap die dipsticks in een houder gebruikt maar die werkten niet voor mij. Het leek dan steeds net of ik elke dag een piek had.

Ik heb vandaag m'n eerste inkopen gedaan (vestje en broekje) voor de aanstaande baby :D. Ik vond dat ik wel iets van mezelf mocht kopen om het te vieren. Ik heb ook een clearblue test gedaan en die gaf netjes 2-3 weken aan. M'n man geloofde afgelopen zondag het vage streepje niet. Hij denkt dat je zo'n streepje ook kan krijgen als je niet zwanger bent. Hij gelooft het pas als hij echt het woord 'zwanger' ziet staan (was de vorige keer ook zo) dus heb m'n inkopen in laten pakken en thuis de test toegevoegd. Krijgt m'n man straks cadeau als hij thuiskomt.

Pioenne, Pioenroos92, PieterKonijn en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Noenienoed

21 aug 2019
    5
    4
    3
    Vrouw
    #1536 Noenienoed, 22 aug 2019
    Laatst bewerkt: 22 aug 2019
    Hoi allemaal:D,

Ik wil ook graag meekletsen als dit kan. Ik heb een dochter van juli-2018 en we willen rond november/december weer starten met proberen voor nog een kleintje!

De redenen zijn eigenlijk heel praktisch het vaderschapsverlof, dat verlengt wordt met 5 weken vanaf juli 2020. En mijn dochters verjaardag, dat ook in juli valt. Verder vind ik minimaal 2 jaar leeftijdsverschil een prettig idee en moet ik nog echt even goed mijn buikspieren trainen, aangezien ik geen sportschool meer heb gezien sinds mijn vorige zwangerschap:rolleyes:

Vorige keer had ik na 2 weken een positieve test in handen, dus ik ben nieuwsgierig hoe dat nu zal verlopen. Ik verwacht niet zo snel als de eerste keer in ieder geval.

Ik kan eigenlijk niet wachten, dus alvast meekletsen lijkt me erg leuk.

Joyce2013 vindt dit leuk.
  17. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    @Noenienoed Welkom! Aan dat vaderschapsverlof had ik helemaal niet meer gedacht eigenlijk, mijn vriend heeft vrij veel verlof. Maar nu je het zegt, dat is alweer bijna inderdaad - wel handig!

Nee er piept niets gelukkig! Het is puur dat ik wat duizelig en benauwd ben, en het gevoel heb dat er rechtsboven iets zit. Mijn zuurstofgehalte was trouwens ook 100%

Hmm nu ga ik toch weet twijfelen of het wel oké is... Voel me vandaag en gisteren wel beter dan toen die woensdagnacht. Misschien toch nog even aankijken?

18. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    @Noenienoed Ha wat handig van jullie! Dat is een bijkomend voordeel dan inderdaad.

@Sammetje83 Gefeliciteerd nog! Wat leuk, hoe ver ben je nu?

19. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    Welkom nieuwe dames!

@PieterKonijn wat vervelend dat je je nog zo slecht voelt. Dat gepor klinkt ook niet heel lekker en daar kun je natuurlijk nog wel een tijd last van houden. Als je het niet vertrouwd gewoon nog even laten checken hoor.
    En dan is het klaar hoor met alle nare, negatieve dingen! Vanaf nu gewoon alleen maar goede positieve dingen voor jou! Het mag nu verdorie wel wat beter worden allemaal. Dikke knuffel

PieterKonijn vindt dit leuk.
  20. Noenienoed

21 aug 2019
    5
    4
    3
    Vrouw
    Planning:
    Mauzy82 - 37 jaar - 1e kindje - Augustus
    Pioenne - 29 jaar - 1e kindje - Aug/Sept

MICH18- 28 jaar - 4e kindje - September
    PieterKonijn - 28 jaar - 1e kindje - September