Zwanger worden najaar 2019

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MICH18, 26 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noenienoed

    21 aug 2019
    5
    4
    3
    Vrouw
    Ik heb mijzelf en Lindavvv erbij gezet:D
     
    Lindavvv en Joyce2013 vinden dit leuk.
  2. Rhombi

    Rhombi Bekend lid

    26 jul 2018
    669
    1.055
    93
    Vrouw
    @Noenienoed, @Stemine en @Lindavvv Welkom bij ons gezellige clubje!

    @PieterKonijn logisch dat je bang bent. Je hebt al aardig wat tegenslagen gehad. Hopelijk is het straks allemaal gewoon goed, komt die menstruatie goed op gang en kun je vol goede moed weer door.
    Wat naar dat je je er nu nog zo slecht van voelt. Hopelijk knap je snel weer helemaal op. En als je het niet vertrouwd gewoon de huisarts bellen hoor. Beter te vaak dan te weinig!!

    @Tilburg he wat jammer! Op naar de volgende ronde! Zo'n vals positieve test is gewoon zuur. Het geeft hoop. Tuurlijk moet dat even een plekje krijgen.

    @Zus9 ja he, echt precies wat je schrijft was hier ook zo. Ik had de hongersignalen al door voordat er gehuild werd en dan was het aanleggen, lekker laten drinken, al drinkend viel de kleine weer in slaap en zo hoppa terug in bed. En die luier deden we ook al vrij snel alleen als het echt nodig was.

    Verlof voor vaders, owww nog een goede reden om lekker in die kast te kruipen komende maand!

    @Sammetje83 wat leuk zeg, de eerste aankoop! En wat herkenbaar dat je man het pas geloofd wanneer hij het woord ziet staan. Hier was het net zo. Hij vond het streepje altijd te licht haha.

    @Lindavvv wat spannend, een bruiloft in het vooruitzicht! Leuk hoor. En wat zou het een mooi cadeautje zijn als je kort erna een positieve test in handen hebt (of ervoor natuurlijk haha).

    Pff die kinderwens lijkt soms wel een obsessie hoor haha. Wanneer mijn moeder hier zit kan ik het gewoon niet laten om er steeds maar over te beginnen. Ik denk er continu aan en tel de dagen echt af. Dan lijkt het nog zooo ver, of komt het opeens eng dichtbij ;)
    Vandaag naar de dokter geweest vanwege een flinke ontsteking en ik moet aan een zware AB kuur. Ik heb serieus bij de zwangerschapstesten in de supermarkt gestaan omdat ik opeens bang werd. Wat als ik zwanger ben? Gelukkig hadden ze de goedkoopste test even niet meer, en die andere vond ik te duur. Want hé, het is echt zo'n onzin. Ik kán helemaal niet zwanger zijn nu. Blijkbaar ben ik er zo mee bezig hahaha.
     
    Pioenroos92, Sammetje83 en PieterKonijn vinden dit leuk.
  3. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    4 weken :D
     
    Lindavvv vindt dit leuk.
  4. Rebo

    Rebo Bekend lid

    26 feb 2015
    720
    297
    63
    Dames ik lees zo nu en dan wel maar ik merk dat echt reageren op alles er niet in zit
    ik heb daar gewoon echt de tijd niet voor...
     
    Joyce2013 vindt dit leuk.
  5. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    @Rebo ik heb dat ook hoor lees ook alles mee maar kan ook niet overal op reageren en dat is oké! We zijn hier niets verplicht alleen om gezellig met elkaar te kletsen:thumup:

    Welkom alle nieuwe leden :)
     
    Pioenne, Noenienoed, PieterKonijn en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Pioenroos92

    Pioenroos92 Fanatiek lid

    28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Zo is t @Luisteraar busy mom life:p

    Welkom nieuwe dames!! @PieterKonijn even een hele dikke knuffel voor jou! Ontzettend vervelend dat je je zo slecht voel.. Hopelijk gaat gauw weer wat beter met je!

    @Sammetje83 Die mannen en streepjes:o: Hoe reageerde hij!??

    Hier ligt inmiddels mijn baarmoeder laag en is mijn cerfix slijm weer veranderd. Echt aftellen nu.. dag na dag na dag....
     
    PieterKonijn, CupCake88, Lindavvv en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    De meest traag gaande dagen van de maand haha, verschrikkelijk! Succes ik duim voor een mooi resultaat over 2 weken
     
    Pioenroos92 vindt dit leuk.
  8. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Echt ja:roflmao:
     
    Pioenroos92 vindt dit leuk.
  9. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    @Joyce2013 vind de dagen echt langzaam voorbij gaan. Wil volgende week donderdag ochtend testen en dan begint ook mijn vakantie, zou een mooi kado zijn om de vakantie in te luiden:roflmao:
     
    CupCake88 en Rebo vinden dit leuk.
  10. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Dat zou echt een heel mooi cadeau zijn, ik duim voor je.
     
    Luisteraar vindt dit leuk.
  11. Roosxxx

    Roosxxx Actief lid

    25 jul 2019
    463
    713
    93
    Vrouw
    Planning:
    Mauzy82 - 37 jaar - 1e kindje - Augustus
    Pioenne - 29 jaar - 1e kindje - Aug/Sept

    MICH18- 28 jaar - 4e kindje - September
    PieterKonijn - 28 jaar - 1e kindje - September
    Tulpmama - 36 jaar - 3e kindje September
    Joyce2013 - 33 jaar - 3e kindje - Sept/Okt
    M00nL0ve - 28 jaar - 1e kindje - Sept/Okt
    MIss X - 33 jaar - 4e kindje - Sept/Okt
    Zus9 - 30 jaar - 3e kindje - Sept/Okt
    KellD - 27 jaar - 3e kindje - Okt/Nov
    Rhombi - 33 jaar - 4e kindje - November
    Stemine - 34 jaar - 2e kindje - December
    djoyz - 27 jaar - 1e kindje - Nov/Dec/Jan


    Begonnen:
    Tilburg - 36 jaar - 2e kindje - ronde 08
    CupCake88 - 31 jaar - 3e kindje - ronde 02
    Roosxxx - 26 jaar - 1e kindje - ronde 04
    Pioenroos92 - 27 jaar - 3e kindje - ronde 01
    Enigma - 37 jaar - 1e kindje - ronde 02
    Rebo - 33 jaar - 4e kindje - ronde 02
    Luisteraar - 31 jaar - 2e kindje - ronde 1

    - NOD lijstje:
    Pioenne - NOD 31 augustus
    Luisteraar - NOD 1 september
    CupCake88 - NOD 4 september
    Pioenroos92 - NOD 4 september
    Rebo - NOD 8 september
    MIssX - NOD ??
    Tilburg - NOD 16 september
    Roosxxx - NOD 21 september

    Zwanger:
    Leesteken - ronde 01
    Sammetje83 - 36 jaar - 2e kindje - ronde 02
     
  12. CupCake88

    CupCake88 Fanatiek lid

    27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    Ja de lange wachtweken zijn hier ook begonnen.. Mijn man vroeg gisteravond, en hoelang moeten we nu wachten? Dus ik zeg 10 - 12 dagen.. En er kwam een harde zucht :p nog iemand met weinig geduld dus hahaha

    @Luisteraar ik duim ook voor zo'n leuk vakantie cadeautje voor je!
     
    Pioenne, Luisteraar, PieterKonijn en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Hahaha prachtig dat je man ook zo lekker ongeduldig is, gelukkig zitten jullie dus samen in spannend. Wel heel fijn om te kunnen delen.

    Hier gisteravond even over het geboorteverlof voor partners gehad en besloten dat dat zo geweldig zou zijn dat we echt tot oktober gaan “wachten”. Dus deze en volgende ronde ga ik mezelf opsluiten wel ovulatie bijhouden maar dan om niet zwanger te worden :rolleyes:!
     
    Luisteraar, PieterKonijn en Pioenroos92 vinden dit leuk.
  14. CupCake88

    CupCake88 Fanatiek lid

    27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    Dat is wel echt een hele goede regeling ja! Ik weet alleen niet of dat voor mijn man ook geldt omdat ze geen 'standaard' cao hebben volgens mij..
    Mijn man heeft bij allebei de eerste 2 weken thuis gewerkt, dus kon bij alle belangrijke dingen/bezoek aanwezig zijn, dat was echt heel fijn! Dus ga ervan uit dat dat nu ook weer kan :D
     
  15. Stemine

    Stemine Actief lid

    3 okt 2016
    302
    505
    93
    België
    Oh wauw, dat mogen ze hier in België ook invoeren. Hier hebben vaders recht op 10 dagen verlof, leuk die 2 weken, maar alsnog veel te kort natuurlijk! en dan al zeker als je 2 kindjes hebt, vind ik persoonlijk. Lijkt me super eng om ineens alleen thuis te zijn met de 2 alleen haha :p maar ik panikeer nogal snel dusjah :D

    Is toch moeilijk hé, dat wachten!! ik ben er veel te veel mee bezig ook. Hele dag denk ik na over opnieuw zwanger te zijn, zou het deze keer ook zo vlot gaan? Mijn gynaecoloog zei met bij controle onderzoek dat mijn baarmoeder 2 hoorntjes heeft :eek:, hij zei, kan geen kwaad hoor! Tot je dan dokter Google raadpleegt (MAG JE NIET DOEN) o_O dus heb me voorgenomen het maar even los te laten tot ik op controle mag bij een zwangerschap :cool:
     
  16. Zus9

    Zus9 Bekend lid

    25 jul 2014
    965
    686
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Het is niet in een cao vastgelegd, maar echt in de wet opgenomen, dus als je man in loondienst is zou hij er denk ik gewoon recht op moeten hebben.. Wellicht de moeite waard om even uit te zoeken :)
    @Stemine in Nederland hadden papa’s eerst maar 2 dagen verlof ;) Dat is nu sinds dit jaar verlengd naar 5 dagen en vanaf juli 2020 komt daar de keuze bij om nog eens 5 weken extra verlof op te nemen tegen 70% uitbetaling van het salaris.

    @alle dames op het wachtbankje; succes met wachten! Vreselijk die 2 weken na je eisprong! Het maakt je helemaal gek :roflmao: ‘Hee vandaag heb ik een steek rechts in mn buik terwijl het gister links was! Zou ik nu zwanger zijn?’ Op 2 dpo :roflmao:
     
    CupCake88 en Pioenroos92 vinden dit leuk.
  17. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Klopt! Het loopt via het UWV volgens mij, hij heeft dan recht op 70% van zijn loon. De werkgever mag dit niet weigeren als het goed is.

    Mijn vriend twijfelt of hij er gebruik van gaat maken, omdat het wel maar om 70% gaat. Hij zou ook zijn 100% uitbetaalde verlof kunnen inzetten.



    Wat zijn jullie overwegingen om wel of niet op de verlofregeling te wachten? En tot welke datum kun je dan het beste wachten? :o:

    Ik twijfel erg, omdat ik net een miskraam achter de rug heb. Daardoor voelt het voor mij alsof het leven niet te plannen valt. Het kan wéér een miskraam worden, of het kindje kan te vroeg geboren worden waardoor je de regeling net misloopt...

    Ik wilde het deze keer een beetje loslaten en ons laten verrassen, mocht het gelijk raak zijn in september. Ik ben bang dat wachten (tot oktober dan..?) het meteen weer krampachtig maakt, omdat we dan weer voorzichtig moeten doen met seks enzo.

    Maar ik ben heel benieuwd wat jullie doen en waarom.
     
  18. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Leuk! Grappig dat wij samen ook bijna 2 jaar terug in een zwangerschapsgroep gekletst hier op het forum!
     
    Sammetje83 vindt dit leuk.
  19. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Planning:
    Mauzy82 - 37 jaar - 1e kindje - Augustus
    Pioenne - 29 jaar - 1e kindje - Aug/Sept

    MICH18- 28 jaar - 4e kindje - September
    PieterKonijn - 28 jaar - 1e kindje - September
    Tulpmama - 36 jaar - 3e kindje September
    Joyce2013 - 33 jaar - 3e kindje - Sept/Okt
    M00nL0ve - 28 jaar - 1e kindje - Sept/Okt
    MIss X - 33 jaar - 4e kindje - Sept/Okt
    Zus9 - 30 jaar - 3e kindje - Sept/Okt
    Lindavvv - 32 jaar - 2 kindje - Oktober
    KellD - 27 jaar - 3e kindje - Okt/Nov
    Rhombi - 33 jaar - 4e kindje - November
    Noenienoed - 26 jaar - 2e Kindje - Nov/Dec
    Stemine - 34 jaar - 2e kindje - December
    djoyz - 27 jaar - 1e kindje - Nov/Dec/Jan


    Begonnen:
    Tilburg - 36 jaar - 2e kindje - ronde 08
    CupCake88 - 31 jaar - 3e kindje - ronde 02
    Roosxxx - 26 jaar - 1e kindje - ronde 04
    Pioenroos92 - 27 jaar - 3e kindje - ronde 01
    Enigma - 37 jaar - 1e kindje - ronde 02
    Rebo - 33 jaar - 4e kindje - ronde 02
    Luisteraar - 31 jaar - 2e kindje - ronde 1

    - NOD lijstje:
    Pioenne - NOD 31 augustus
    Luisteraar - NOD 1 september
    CupCake88 - NOD 4 september
    Pioenroos92 - NOD 4 september
    Rebo - NOD 8 september
    MIssX - NOD ??
    Tilburg - NOD 16 september
    Roosxxx - NOD 21 september

    Zwanger:
    Leesteken - ronde 01
    Sammetje83 - 36 jaar - 2e kindje - ronde 02
     
  20. Rhombi

    Rhombi Bekend lid

    26 jul 2018
    669
    1.055
    93
    Vrouw
    @PieterKonijn die verlofregeling zou voor mij geen reden zijn om de wens uit te stellen. Hier zijn er andere redenen, namelijk een vrijgezellenfeest en bruiloft, en het feit dat ik graag een kindje in juli/augustus wil zodat ik komend schooljaar gewoon af kan maken. En daarna met verlof kan tot ongeveer de Kerst haha.

    Maar ik heb nooit een miskraam gehad, geen rondes hoeven wachten vanwege negatieve testen of kindjes gehad die te vroeg werden geboren. Voor mijn gevoel heb ik dus de luxe om het zo te kunnen plannen.
    Jouw gevoel snap ik helemaal. Je bent een kindje verloren, wil door, wil niet wachten en als je vriend toch verlof heeft dat hij in kan zetten zou ik zeker niet gaan wachten. Het leven is gewoon niet te plannen.
     
    Enigma, Luisteraar en PieterKonijn vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina