Zwanger worden najaar 2019

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MICH18, 26 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Vond de stap ook echt moeilijk maar ik begin er steeds meer last van te krijgen en ik wil er gewoon echt graag van af. Hopelijk brengt het me rust.
     
  2. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    @prulletje2 Van harte welkom! Misschien zou ik je in de lijst er bij kunnen zetten. Heb je eventueel de benodigde info voor mij? Wat leuk dat je mee komt kletsen, .. Vertel mij wat, een 80 jarige oorlog over gewicht verliezen. Mijn moeder zei dat altijd, en dat geld voor mij dus ook. Misschien kunnen we hier inderdaad steun bieden. En of een luisterend oor. Het is nooit slecht om hulp te zoeken! Het word juist geprezen. Als je er behoefte aan heb, zal ik zeker even oriënteren of je hulp kan krijgen.

    Nogmaals welkom!
     
    Luisteraar vindt dit leuk.
  3. Wensvoor4

    Wensvoor4 Actief lid

    10 mrt 2019
    133
    70
    28
    Vrouw
    Ik heb even een tijdje alleen meegelezen. Gezellig @nieuwe meiden dat jullie ook mee komen kletsen. Het wordt echt al een gezellig clubje zo met elkaar.

    @prulletje2 ik las je berichtje over je twijfels wel/niet 3e. Ik heb altijd de wens gehad voor 3 kindjes (wat er nu miaschien zelfs 4 gaan worden) maar oh wat heb ik me schuldig gevoeld toen ik zwanger was van nr3. Ik was ook zo bang dat ik te weinig tijd voor de andere 2 zou hebben. Ik heb ook lange tijd gedacht, is het niet zielig voor nr3 dat hij/zij er buiten gaat vallen aangezien nr1 en.nr2 (ook jongen en meisje) zo leuk samen gaan.

    Maar nee, ik voel me niet meer schuldig. Het is echt geweldig hoe ze met haar omgaan. En als ik ze tegen haar hoor zeggen dat ze van haar houden, is dat geweldig. Ik plan nu alleen wel bewust af en toe uitjes e.d. in met de kindjes alleen. Dat ik (of met mn vriend samen) ook echt quality time met ze alleen heb. Merk dat ze dat ook echt heel leuk vinden. Maar komen ze wat te kort? Nee, dat geloof ik zeker niet. En ze krijgen ook zoveel liefde en plezier terug van hun broertje/zusje.

    Wel heel goed en verstandig dat je hier nu al zo bewust mee bezig bent en dus een hele weloverwogen beslissing neemt. Succes!
     
    Luisteraar vindt dit leuk.
  4. Flien13

    Flien13 Actief lid

    11 mei 2015
    277
    99
    28
    Leuk dat ik in het lijstje sta:D. Ik was de afgelopen week opeens erg misselijk... Eerste wat er door m'n hoofd schoot was of ik toch niet zwanger kon zijn?! Twee keer getest en negatief, loos alarm dus:o:.. was wel welkom geweest hoor, maar na twee "verrassingskindjes" zou ik nu heel graag een keer echt bewust ervoor gaan (-:

    Qua eten hier helaas beetje een slecht weekend gehad! Tompoucen gegeten en slagroomsoesjes.. oef gebak kan ik echt niet laten staan:roflmao:

    @prulletje2 herkenbaar de twijfel over wel of niet een derde. Bij ons is het zo dat ik heel erg zeker weet en voel dat een derde kindje ons gezin compleet zou maken, maar mijn man is zelf enig kind en vind twee kids al best druk op sommige momenten. Zelf kom ik uit een gezin van 3 en weet dus niet beter... Ik heb deze wens van mij altijd eerlijk uitgesproken, maar niet aangedrongen. Een paar maanden geleden dacht ik zwanger te zijn (dat gevoel krijgje na twee verrassingskindjes vrij snel haha:p) en opeens was hij er helemaal ok mee. In januari kwam hij zelfs opeens met een concreet voorstel. Het leek hem zo leuk om dan in of na de zomervakantie een poging te wagen. Heb er zelf al helemaal zin in. Mijn grootste praktische bezwaar is onze auto, die zouden we moeten vervangen als we voor een derde gaan. Maargoed dat moet toch een keer gebeuren en dan maar iets sneller.

    @Wensvoor4 leuk dat jullie voor een vierde gaan!! Lekker lijkt me heel gezellig een huis vol haha
     
    Wensvoor4 en Luisteraar vinden dit leuk.
  5. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    Oooh weer een paar berichten gemist, toch ergens iets mis met mijn meldingen denk ik :rolleyes:

    Hoe leuk zo al die gesprekken, en dat er blijkbaar toch vaak dezelfde twijfelingen en gedachten bovenkomen bij een 1ste, 2de, 3de of 4de kindje! Maar misschien goed dat we niet gewoon onbezonnen in de kinderen vliegen, en dat we gewoon willen zorgen dat de kindjes die er komen (of er al zijn) niets tekort zullen komen... Goede moeders hier allemaal vind ik zo :) (hopelijk is dit me binnenkort ook gegeven).

    Ik betrap me er echt vaak op dat ik tijdens mijn werkuren allemaal blogs en verhalen en zwangerschapswebsites zit op te zoeken, zelfs onbewust. En vandaag kwam een collega op bezoek met zijn nieuwe kindje, en dan moet ik me echt inhouden om (nog) niets te verklappen over toekomstige plannen, hou dit liever nog voor mezelf :rolleyes:.

    Jullie trouwens ook lijstjes met namen en leuke ideetjes qua kamertjes en kleertjes en geboortekaartjes? Heb hier ondertussen al een hele lijst met namen hihi :oops:
     
    Luisteraar vindt dit leuk.
  6. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Ik heb ook een lijstje in mijn telefoon, telkens als ik iets leuks voorbij zie komen voeg ik hem er aan toe:o::roflmao:

    Wat voor namen houden jullie van?
     
    Pioenne vindt dit leuk.
  7. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    Ik ben zelf wel fan van Frans-klassiek maar met een origineel kantje aan voor meisjes. Voor jongens kort maar klassiek klinkend. De vriend is eigenlijk helemaal geen fan van mijn lijstje, of toch van hetgene ik af en toe eens voorstel langs de neus weg o_O. Maar tot het zover is blijf ik lekker bij mijn eigen lijstje :roflmao:.
    Wat er zoal opstaat:

    Juliette
    Leonie
    Lusanne
    Cosette
    Audeline
    Célia
    Loïs

    Naud
    Nand
    Ineas
    Mias
    Louwe
    Mille
    Asten

    Bij jullie? Ben benieuwd!!
     
    Luisteraar vindt dit leuk.
  8. ZIFELS

    ZIFELS Niet meer actief

    Ik heb nog niet echt nagedacht over namen, vooral uit zelfbescherming. Na de tweede miskraam in korte tijd wil ik eerst maar eens afwachten of het ons echt nog gegeven is. Pas als alles goed zit, gaan we verder denken.
    Daarbij, we hebben al drie jongens, met elk drie namen en zie dan nog maar eens iets moois te vinden, mocht er nog een jongen bij komen
    Voor een meisje zou ik liefst een natuur/bloemennaam willen, zover heb ik dan al wel gedacht
     
    Luisteraar en Pioenne vinden dit leuk.
  9. Wensvoor4

    Wensvoor4 Actief lid

    10 mrt 2019
    133
    70
    28
    Vrouw
    @Pioenne ik.vind jouw lijstje meisjesnamen erg mooi. Daar hou ik van. Vind aimée ook heel mooi.
     
    Luisteraar en Pioenne vinden dit leuk.
  10. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Hou van namen die je niet al te vaak hoort maar wel makkelijk uit te spreken zijn en niet te lang :roflmao: vind het lastig moet ik zeggen haha
     
  11. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.455
    1.505
    113
    Vrouw
    Ik heb een notitie bestand in mijn telefoon met echt van alles erin.
    Ook namen die we/ik/hij mooi vind/vinden.
    Meisje: Sophie, Fleur, Emma.
    Jongen: Charlie, Nick, Levi.
    Jongens namen vind ik moeilijker dan meisjesnamen...

    Ik heb een tijdje geleden het boek ‘mama worden’ gekocht.
    Staat vol met nuttige tips en dingen waar ik nooit bij stil had gestaan.
    Zijn wel bepaalde dingen die ik wel beetje eng vind; zoals toxoplasmose of cytomegalie.
    Word je daar meteen op getest als je zwanger bent?..
    En ik gebruik op mijn werk veel spiritus, ik heb geen idee of dit schadelijk kan zijn op het moment dat je zwanger bent..
     
    Pioenne vindt dit leuk.
  12. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Volgens mij is het niet goed als je het inademt komt het in je bloedbaan terecht zo bij het kindje
     
  13. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Hier iets gekopieerd:
    n sommige producten zitten bepaalde chemische stoffen, die schadelijk kunnen zijn voor jou en je baby. Het gaat dan meestal om oplosmiddelen die worden gebruikt in verf, lak, lijm, spiritus en kwastreiniger, maar ook in bijvoorbeeld viltstiften en nagellakremover.

    Tijdens het gebruik van dit soort producten, verdampen deze oplosmiddelen. Als jij ze vervolgens inademt, komen ze terecht in je bloedbaan en op die manier bereiken ze het lichaam van je kind. Je kunt er dan ook beter voor zorgen dat je tijdens je zwangerschap niet in aanraking komt met deze stoffen.
     
  14. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.455
    1.505
    113
    Vrouw
    @Luisteraar bedankt! Ik had ook al zitten googlen en had het ook al gelezen. Ik heb geen idee hoe ik het 1 dag helemaal niet zou kunnen gebruiken. Nouja dan maar op zoek tegen die tijd naar een niet schadelijke ontvetter..
     
    Luisteraar vindt dit leuk.
  15. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Komt vast goed even in verdiepen, er zal vast wel iets bestaan wat niet schadelijk is.
     
    Pioenne en djoyz vinden dit leuk.
  16. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    Hoi dames!
    Gisteren dan eindelijk al maar begonnen met foliumzuur, weer een echt concrete stap.
    Vriend stelde gisteren ook plots voor om misschien al ‘minder veilig’ te zijn en maar te zien wat er gebeurt :eek:... Mocht ik toch zwanger geraken, had hij graag dat ik een paar maandjes bij de schoonouders zou intrekken. Nou, nu weet ik het zelf even niet meer, zo plots. Even blij en verbaasd tegelijk, want, we zouden toch wachten? Even laten bezinken nu :oops:...
     
    Luisteraar vindt dit leuk.
  17. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.455
    1.505
    113
    Vrouw
    @Pioenne oeeeew wat spannend! Ik hoop ook dat mijn vriend dit spontaan uit zichzelf gaat zeggen over een paar maanden.
    Maar met foliumzuur beginnen is al echt een concrete stap inderdaad, wat leuk!
    Welke foliumzuur gebruik je?

    Ik heb vorige week ergens omdat ik het niet kon laten ook al een doosje davitamon compleet mama met foliumzuur gekocht. Toen mijn vriend het zag liggen was hij verbaasd en vroeg; Je zou het toch kopen als het in de aanbieding was? (Paar weken geleden, echt stom, was alle davitamon in de aanbieding bij de ah 1+1, ik had ze toen moeten kopen..) dus ik zei ja maar ik kon niet wachten :oops: en toen was het: ik snap het niet helemaal, je hebt ze ‘nog lang niet nodig’...
    Nouja ik had meer het idee als we er over uit zijn dat ik mijn spiraal ga laten verwijderen en dus starten dat ik wel meteen met die pillen kan gaan beginnen in plaats van daarna pas want het advies is minimaal 4 weken van te voren starten geloof ik.

    Ik hoop eigenlijk stiekem dat dat afvallen sneller gaat en dat we eerder kunnen starten, maarja je doet het samen dus je moet er wel samen klaar voor zijn.. je weet tenslotte ook niet hoe lang het duurt..

    Wat spannenddddd!! :roflmao:
     
    Luisteraar en Pioenne vinden dit leuk.
  18. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    @djoyz inderdaad vooral spannend!! Maar onze oorspronkelijke drempels zijn er wel nog steeds (niet-samenwonen, verbouwen), en ok mijn schoonouders zijn best lieve mensen, maar heb toch het gevoel dat ik dit toch liever echt alleen onder ons tweetjes wil beleven, en dus toch liefst nog zou wachten, maar eigenlijk wil ik ook al beginnen, dus twijfel twijfel :rolleyes:.

    En ja inderdaad je foliumzuur is er voor de zekerheid he, beter te vroeg beginnen dan te laat denk ik zo, wie weet lukt de eerste keer proberen al en dan heb je genoeg reserve hé. Zou dit ook zo aan je vriend meedelen, beter goed op tijd! Hoop ook voor jou dat je zo snel mogelijk mag beginnen :thumup:.
    Ohja ik heb het foliumzuur van Kruidvat gekocht. De mama-vitaminen vond ik net nog iets té ‘echt’, ‘enkel’ foliumzuur kon ik nog denken ok gewoon wat extra vitamientjes :p
     
    Luisteraar en djoyz vinden dit leuk.
  19. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.455
    1.505
    113
    Vrouw
    @Pioenne ik zou het inderdaad ook heel lastig vinden, snel willen starten en toch met zn 2en eerst een plekje.
    Ik zou inderdaad denk ik eerst zorgen voor ons eigen plekje, maar dat is meer omdat als ik bij mijn ouders zou gaan wonen mijn moeder vooral elke dag gaat vragen hoe het gaat (daarom gaan wij ook zeker niets tegen de ouders zeggen als wij het gaan proberen omdat we dan elke keer als we ze zien ze gaan vragen of het al zover is.) en bij mijn schoonouders wonen is echt geen optie. Het zijn hele lieve mensen maar ik heb echt niet veel met hen, mijn vriend overigens ook niet, hij ziet mijn ouders meer dan zijn eigen ouders en vind mijn ouders leuker dan zijn eigen ouders.
    Wij gaan deze zomervakantie eerst nog de finishing touches aan het huis doen en daarna denk ik afhankelijk van mijn gewicht gaan starten.

    Ik ben nog geen foliumzuur aan het slikken hoor, ik wacht totdat we hebben besloten dat de spiraal er binnenkort uit zal gaan, anders kan ik niet meer wachten denk ik hahaha.
    Dat is bij jou ook een beetje zo zoals ik het lees, het maar gewoon zien als extra vitaminen i.p.v. zwangerschaps vitaminen. :roflmao:
     
    Luisteraar en Pioenne vinden dit leuk.
  20. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Pioenne vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina