'Groter' leeftijdsverschil.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sooff, 7 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sooff

    Sooff Fanatiek lid

    4 jan 2020
    1.124
    849
    113
    Vrouw
    Hoihoi,

    Zijn er meer mama's met al een wat ouder kindje die nog de wens hebben om voor nog een kindje te gaan?

    Wij hebben een dochter van bijna 7 en hebben besloten om er toch weer voor te gaan.
    Wij hebben laatste jaar vooral vaak gehoord ' er komt toch geen meer' 'die van jullie is nu al oud ' etc.
    Nu de knoop voor ons doorgehakt is vroeg ik mij af of er "lotgenoten' zijn om mee te kletsen :)
     
    Jessicaw vindt dit leuk.
  2. Jessicaw

    Jessicaw Actief lid

    26 nov 2013
    270
    267
    63
    Vrouw
    Verkoopster
    Limburg
    Onze zoon is net 5 jaar.. en willen nog graag een 2e.. en hij is er zelf ook aan toe want hij vraagt steeds wanneer hij een broertje krijgt.
     
  3. Sooff

    Sooff Fanatiek lid

    4 jan 2020
    1.124
    849
    113
    Vrouw
    Ach wat lief dat hij er om vraagt. Die van ons weet niet beter dus mocht het lukken zou het een hele verrassing zijn.
    Proberen jullie al lang ?
     
  4. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Oh verschil kan nog groter hahaha mijne is 10, in april 11 en m'n jongste anderhalf.
     
  5. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Trouwens super leuk hoor die leeftijdsverschil! Echte liefde tussen die twee. Kunnen niet zonder elkaar
     
  6. Sooff

    Sooff Fanatiek lid

    4 jan 2020
    1.124
    849
    113
    Vrouw
    Ah dat is echt leuk! Ik lees dat jullie ook nog denken over een 3e, willen jullie daar nog mee wachten of is de keuze al gemaakt ?
    Hoe deed jij het om de oudste naar school te brengen toen de jongste net geboren was ?
     
  7. Kiki84

    Kiki84 Bekend lid

    22 jan 2009
    585
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Hoi leeftijdsverschil tussen zoon en hopelijk ooit tweede kindje zou ruim 10+ zijn. Zoon wordt over een maand 10.
    Helaas is het niet anders! Wij zijn nu 2 jaar bezig, waarvan bijna 1,5 jaar in de mmm:confused:
     
  8. Sooff

    Sooff Fanatiek lid

    4 jan 2020
    1.124
    849
    113
    Vrouw
    Oh wat frustrerend als het maar niet lukt. Weet jullie omgeving wel dat jullie bezig zijn met een 2e kindje? Ik hoop voor jullie dat er snel positief nieuws komt.
     
    Kiki84 vindt dit leuk.
  9. Kiki84

    Kiki84 Bekend lid

    22 jan 2009
    585
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Hoi naaste omgeving weet er van af. Ben vanaf het begin heel open geweest. Ondertussen is mijn zusje zwanger geraakt en bevallen, mijn broer heeft een kindje gekregen. Het is best zwaar.
    Maar gelukkig krijgen we alle steun. Hopelijk lukt het ons om snel zwanger te raken :thumup:
    Ben je snel zwanger geraakt van jouw eerste?
     
  10. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Dat is voornamelijk van mijn kant een 3e. M'n man is nog niet zover en zijn net verhuisd ook dus denk dat het sowieso nog een jaar wachten is voordat hij überhaupt er over na gaat denken.
    M'n jongste is de eerste dag van de schoolvakantie geboren. M'n oudste ging al heel vaak zelfstandig naar school en terug en als ik klaar was met alles liep ik met Dr mee en anders ging ze zelf.
     
    Sooff vindt dit leuk.
  11. Sooff

    Sooff Fanatiek lid

    4 jan 2020
    1.124
    849
    113
    Vrouw
    Oh dat kan ik mij echt heel goed voorstellen. Wel fijn dat je zo open kan zijn en steun krijgt. Hebben jullie alweer zicht op een kans?
    Hier ook mijn zus inmiddels 2 kinderen in die tijd. Schoonzus 2 van verschillende mannen er bij beide meteen weer bij weg na de geboorte zo lekker simpel 'omdat het kan achtig ' zwaar frustrerend dus.
    En daardoor hebben wij besloten er niet open over te zijn en het voor ons zelf te houden.
    Bij de eerste waren we snel zwanger. Die wordt volgende maand alweer 7 :eek:
     
  12. Jessicaw

    Jessicaw Actief lid

    26 nov 2013
    270
    267
    63
    Vrouw
    Verkoopster
    Limburg
    we zijn al een tijdje aan het proberen, eerst was het nog niet zo serieus, omdat ik zo iets had van ik moet toch nog ontpillen. En afgelopen weekend heeft hij toch laten merken dat die nog een kindje erbij wilt.. dus ik hoop dat het binnenkort ergens raak mag zijn:rolleyes: dan zal me zoontje denk ik net 6 zijn
     
  13. Kiki84

    Kiki84 Bekend lid

    22 jan 2009
    585
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland

    Echt he, zo frustrerend allemaal, je gunt het iedereen, maar ook jezelf. En als het dan bij de 1 vrij 'gemakkelijk' gaat en bij jezelf niet dan kan dan een hoop onmacht veroorzaken.
    Hopelijk gaat 2020 ons jaar worden!
    Ik heb in 2019 ook twee miskramen gehad en ben doorgestuurd voor onderzoeken, CYTO onderzoek en bloedstolling. Voor beide ga ik binnenkort prikken. Ik mag ondertussen na mijn menstruatie weer starten in de MMM. De decembermaand zat er tussen en dan mag je bij ons zhs niet starten met de behandeling. We gaan beginnen met IUI.

    Wat fijn dat je bij de eerste snel zwanger was, hopelijk lukt dat bij de 2de ook :thumup:

    Tijd vliegt voorbij he, voor je het weet zijn ze al weer jaren ouder. Soms heb ik spijt van het leefdtijdsverschil, maar aan de andere kant biedt het ook weer veel voordelen. 7 alweer, dan zijn ze al heel wat bewuster van alles en ze vinden het vaak ook leuk om mee te helpen met de baby. Mijn zoontje is gek op zijn neefje en kleine nichtjes :D
     
  14. Sooff

    Sooff Fanatiek lid

    4 jan 2020
    1.124
    849
    113
    Vrouw
    Wat leuk en spannend ook. Hopelijk is het snel raak.
    Je hebt best een lange cyclus zie ik, wordt je geduld wel mee op de proef gesteld zeker?
     
  15. Sooff

    Sooff Fanatiek lid

    4 jan 2020
    1.124
    849
    113
    Vrouw
    Wat verschikkelijk om te horen dat jullie dit zelfs 2 keer in een jaar moesten meemaken. Zo oneerlijk.
    Ik hoop dat 2020 een geweldig jaar wordt voor jullie met een gezond kindje.
    Spannende tijden met alle onderzoeken erbij!

    Ik hoop het ook maar probeer zo neutraal mogelijk te blijven ik vind de teleurstellingen soms erg lastig.

    Ja wat gaat dat enorm snel he. Leuk, die van ons is ook dol op de jongere kinderen. Zo geduldig en zorgzaam als ze dan kan zijn vind ik echt bijzonder.

    Op naar positief nieuws dit jaar!:)
     
  16. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.834
    372
    83
    Hier 6 jaar en 8 maanden verschil. En had niet anders gewild. Heeeeeeeeeeerlijk. De oudste is nu naar school en ik even tijd met de jongste
     
  17. Sooff

    Sooff Fanatiek lid

    4 jan 2020
    1.124
    849
    113
    Vrouw
    Dat lijkt mij ook wel fijn inderdaad.
    Hoe vond jou oudste de komst van de kleine? En hoe doe je de praktische dingen als sochtends naar school etc. ?
     
  18. Jessicaw

    Jessicaw Actief lid

    26 nov 2013
    270
    267
    63
    Vrouw
    Verkoopster
    Limburg
    Ja heel erg.. en elke maand is het maar weer afwachten
     
    Sooff vindt dit leuk.
  19. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    Ik scheel zelf 16 en 14 jaar met de rest van t gezin (en ja wel dezelfde ouders en ik stond inderdaad niet in de planning, moeder was onvruchtbaar verklaard door gyn en vond dat juist super want gezin was allang compleet hahaha), hartstikke leuk :D
    Ik kon tenminste echt indruk maken als ik zei: pas maar op of mijn broer komt :p

    Hier zit 4 jaar en wat maanden tussen nr 1 en nr 2. Niet zo gepland, duurde lang maar ik vind het gaaf hoe bewust hij alles meemaakt. Dat hij goed snapt dat mama aangepast speelt met hem bv.
     
    Jessicaw vindt dit leuk.
  20. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hier nu 12, 8 en 6.
    Spannend hoor!
     
    Jessicaw vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina