hallo! misschien kunnen jullie mij helpen, op internet kan ik er namelijk niks over vinden.. het volgende is het probleem: normaal gesproken doe ik staand werk in een winkel(30 uur per week) maar i.v.m met een verbouwing zijn wij tijdelijk gesloten, en daarom zit ik tijdelijk thuis. wel doe ik nog wat administratieve klusjes bij mijn baas thuis en soms wat boodschapjes omdat ik toch nog voor 30 uur betaald krijg maar niet meer in de winkel sta. nu heb ik sinds gister zo'n ontzettende rugpijn en wil ik graag gewoon ff lekker thuis zijn en kunnen gaan liggen wanneer ik wil, ipv steeds maar 'opgeroepen' te worden voor van alles en nog wat... ik weet nu alleen niet of ik wel recht heb op een ziektewetuitkering omdat ik eigenlijk niet meer aan het werk ben in de functie die wel op mijn contract staat.. kunnen jullie mij hierover adviseren? groetjes, drop
Ik neem aan dat je gewoon een contract hebt voor die 30 uur? Je kunt nu je functie niet uitoefenen omdat daar geen mogelijkheid voor is, dus dat is overmacht, zeg maar. Dan krijg je nu waarschijnlijk ook gewoon betaald en kun je je dus gewoon ziekmelden. Als je erbij vermeld dat het van de zwangerschap komt krijgt je baas het ook nog vergoed van het uwv...