Hoi meiden ! Mijn man en ik zijn al 4 jaar bezig met zwanger worden. Dit jaar zijn we toch in het traject gestapt. Mijn vriendin kwam laatst langs en ze liet speed pillen vrolijk zien om af te vallen. Ik heb het uit haar hoofd proberen te praten. Maar het mocht niet baten. Haar levenstijl is niet echt gezond. Roken . Drinken en drugs. En voila haar kinderwens is deze maand uitgekomen. Ze is zwanger. Mijn vriend en ik waren ook rokers maar zijn vanwege onze kinderwens" cold turkey" gestopt. Ik wil gewoon tegen jullie aanklagen, want ik vind het echt leuk voor mijn vriendin, maar het doet zo ontzettend pijn. Zeker als je al zo gezond mogelijk wilt leven als mijn vriend en ik. En een vriendinnetje die het niet zo nauw neemt, wel makkelijk zwanger raakt. Mijn emoties swingen nu ook echt van ; "ik neem dan maar ook speed als het helpt" naar " moeder natuur heeft een hekel aan mij". Mijn vriendin is wel gestopt met speed , alcohol en roken niet. Maar het klinkt gek, ik ben allang blij dat ze in ieder geval met IETS is gestopt ! Ik vind het gewoon moeilijk om met deze dubbele gevoelens om te gaan. Heeft iemand tips ? Dank dat jullie naar mijn gezeur willen luisteren. Het is af en toe gewoon erg moeilijk
Je gevoelens zijn erg begrijpelijk, moeilijk zijn deze dubbele gevoelens dan he gelukkig is ze inderdaad ergens mee gestopt al is mijnmening als je probeert zwanger te worden ook gezond te leven dus geen roken drugs en alcohol.
@Degoe dat is mijn mening dus ook . Geen verdovende middelen. Iedereen moet het uiteraard zelf weten. Maar inderdaad het baal systeem draait op volle toeren bij mij
Het is heel erg oneerlijk. Jullie die al 4 jaar bezig zijn... En het steeds maar niet wilt lukken. En een vriendin die aan de drank/drugs is en daarnaast rookt, word zwanger alsof het "niets" is. Dat jij hiervan baalt is heel erg logisch, en in mijn denkwijze ook een eerlijke gedachten. Wat je wel moet beseffen: is dat haar kindje een grotere kans heeft om weggenomen te worden door Jeugdzorg omdat zij het onverantwoordelijk vinden om op te groeien bij een verslaafde moeder. Vele verslaafden vallen uit eindelijk terug in hun gewoonte. En dat jouw kindje, jou nooit zal hoeven te missen om deze reden. Jij zult hem/haar een stabiele thuisfront weten te bieden. Ik hoop dat je snel zwanger zult zijn, want 4 jaar wachten is extreem lang! En jij hebt ook recht om mama te worden.
Tuurlijk is dat moeilijk en heel oneerlijk! Dat gevoel kent iedereen die al een tijdje zwanger probeert te raken. Maarem, als je vriendin niet is gestopt met drinken en roken, gaat dat kindje aangeboren afwijkingen krijgen... weet ze dat wel?
ik snap precies hoe je je voelt helaas een 'vriendin' van mij, is ook spontaan zwanger geworden, weet niet wie de vader is, wilde het kindje in eerste instantie ook helemaal niet houden, en bedacht toen dat wij haar kind wel konden adopteren zodat zij ervan af was en wij ons kind hadden. het was een steek in mijn hart om haar zo te horen praten, en ik snap sowieso niet dat ze MIJ met dit hele verhaal gaat bellen?! en als je het dan toch graag met mij erover wil hebben, breng het dan met een beetje tact. ik denk nu, ze komt er nog wel achter dat ze 'slecht' voor het ongeboren kindje heeft gezorgd, en dat het niet zo makkelijk en leuk zal zijn als zij nu denkt dat het gaat worden. ik heb ook vrijwel geen contact meer met haar, maar ik kan begrijpen dat je een vriendin niet zomaar laat vallen. heb jij het er wel eens met je vriendin over gehad, dat het voor jou heel oneerlijk voelt dat zij wel zwanger is en jij niet? of misschien kun je dat gesprek met haar aangaan? misschien heeft zij niet door hoezeer het jou raakt? ik hoop dat er voor jullie ook snel een baby'tje mag gaan groeien. ik denk altijd maar zo, mijn baby zal met open armen worden ontvangen en weten dat wij niets liever wilden dan hem of haar te krijgen. terwijl er andere kinderen ooit achter zullen komen dat ze een ongelukje zijn en doordat mama al zoveel weken zwanger was ontsnapt zijn aan een abortus.
Ja ik snap wel dat je baalt! En eerlijk gezegd, als zij het nodig vindt om te blijven roken en drinken tijdens de zwangerschap verdient ze het gewoon weg niet. Dat is het geen wat mij ook zo pissig maakt. Er zijn dus gewoon mensen die doen alsof het niks is en gewoon dingen doen die voor het kind schadelijk zijn en zo zwanger raken (en ja die gun ik het dus niet), en anderen wachten jarenlang vol liefde op een kind en die doen er alles aan om zwanger te raken van een gezond kind en worden misschien wel helemaal nooit zwanger. Ik wens jou heel veel sterkte toe en wens je snel een zwangerschap toe
Begrijpelijk! Wij proberen al 2 jaar zwanger te raken en ik zit nu pas in mijn 2e ronde met clomid. Om ons heen lijkt er wel sprake te zijn van babyboom... en natuurlijk gun je het een ander, maar je wilt het zelf ook (!!!). Ik probeer te denken dat als het mijn tijd is, dan komt het wel (stiekem hopelijk snel!). Ik probeer te richten op mijn eigen leven en niet zo zeer op die van een ander, want dan begin ik zelf erg te stressen en ja... dat moet je niet hebben als je zwanger wilt raken denk ik dan. Dus focus gewoon lekker op jezelf en die vriendin van jou kiest zelf voor haar levenstijl. Misschien stopt ze wel nu ze weet dat ze zwanger is