Zwanger worden uitstellen i.v.m. familievakantie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Linvdb, 6 aug 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linvdb

Linvdb Lid

31 jul 2024
    8
    5
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik zit zelf met een dilemma en benieuwd naar wat jullie zouden doen. Mijn vriend en ik hebben al een hele tijd op de planning om te gaan proberen voor een eerste kindje. Dit hebben we om redenen al een tijdje uitgesteld en ik ben dan ook heel enthousiast dat we eindelijk kunnen gaan beginnen, al kan het natuurlijk een tijd gaan duren voordat het lukt.

Nu mijn dilemma: mijn schoonfamilie heeft als cadeau voor de verjaardag van mijn schoonmoeder een lang weekend weg gegeven (op 2 uur rijden van ons huis). Voor haar een belangrijke week met de familie. Als we zouden gaan beginnen en het lukt ergens de komende maanden zou ik precies dan uitgerekend zijn óf net bevallen / nog een kleine baby hebben. Ik weet dat de kans ook klein is dat het nu meteen zou lukken, maar twijfel dus erg of we nu het proberen moeten uitstellen. Eigenlijk zou ik dat natuurlijk liever niet doen, maar ik zou het ook lullig voor mijn schoonmoeder vinden..

In dubio dus.. wat denken jullie?

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.297
    17.185
    113
    Wanneer is die vakantie?

3. klok

klok Bekend lid

14 dec 2015
    902
    853
    93
    NULL
    NULL
    Zo is er altijd wel wat waardoor je je wens zou kunnen uitstellen. Het komt nooit uit op deze manier. Ik zou lekker gaan starten als ik jullie was, je bent er aan toe. En mocht je toch snel zwanger raken, dan is daar wel een oplossing voor te vinden. (Vakantie kan verplaatst worden, zwanger kun je gewoon mee en ook een baby van bijv 2 maanden oud kan gewoon mee)
    Succes! Hopelijk ben je snel zwanger :)

Spectre, nizzie86, Nola26 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Linvdb

Linvdb Lid

31 jul 2024
    8
    5
    3
    Vrouw
    Einde mei/begin juni

5. Linvdb

Linvdb Lid

31 jul 2024
    8
    5
    3
    Vrouw
    Daar heb je wel een goed punt. Ik denk dat het in het ergste geval nog wel verplaatst zou kunnen worden. En dankjewel!

klok vindt dit leuk.
  6. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Dit zou mij niet tegenhouden. Wij hadden een vakantie gepland met onze vriendengroep. Zij zijn gegaan en terwijl zij in Kroatië zaten ben ik bevallen van onze zoon. Zo is er altijd wel iets.

Als je net bent bevallen en het gaat goed, kun je misschien wel gaan. Zie je dan wel toch.

nizzie86 en Linvdb vinden dit leuk.
  7. Renmama2025

28 mei 2024
    7
    6
    3
    Vrouw
    Er is altijd wel iets . Ik zou er gewoon voor gaan. Misschien duurt het nog 1,5 jaar voordat het “raak” is dan denk je echt waarom heb ik gewacht?

Sado en nizzie86 vinden dit leuk.
  8. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.109
    113
    Ik zou je ook niet laten tegenhouden. De kans dat het gelijk raak is, kun je ook niet inschatten. En er blijft altijd wel iets wat je zal tegenhouden.

nizzie86 vindt dit leuk.
  9. loesje6

loesje6 Bekend lid

4 mei 2012
    891
    199
    43
    Het komt echt nooit uit als je overal rekening mee moet houden. Altijd is er wel iets. Lekker starten en overal is een mouw aan te passen!!!

Deel Deze Pagina