Zwanger worden, ovulatie kalender

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Youp 22, 20 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Youp 22

Youp 22 Lid

5 okt 2014
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames!

Ik probeer al een tijdje zwanger te raken, dus ik had een tip gekregen dat je zo'n app kan downloaden wanneer je ovulatie er is. Omdat me menstruatie soms onregelmatig is vond ik het wel handig, want ik krijg meteen te zien wanneer ik in me vruchtbare periode zit! Toevallig was ik deze week in me vruchtbare periode, helaas had me vriend het was drukjes maar we konden wel even klussen. Vanaf vrijdag tot woensdag was ik vruchtbaar volgens de app. Ik had maandag 2 x op de dag geklus, en woensdag 1x. Want ik had gelezen dat je het liefst 2 a 3 dagen het liever kan doen omdat het zaad dan optimaal is? Klopt dat? Ik had een tijdje ook ovulatie testen gedaan met smiley maar vond het maar onbetrouwbaar want elke keer kreeg ik een smiley. Nu maar hopen dat me app het werkt want over 9 dagen moet me periode er al aankomen ( volgens me app) Hebben jullie nog wat tips hoe je sneller zwanger kan raken?

2. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Hoihoi! Zo'n app is inderdaad handig maar je moet je er niet al te veel aan vast klampen. Het beste resultaat van je eisprong krijg je met ovulatie testen. Die doe ik zelf ook nog niet, maar dan weet je het helemaal zeker. Het is ook goed om inderdaad wat daagjes er tussen te laten zodat het zaad optimaal is. Als je daar rekening mee houd en klust rond de eisprong heb je de beste kans. Je kunt ook gaan temperaturen, elke dag om dezelfde tijd in de ochtend. Tijdens je eisprong stijgt je temperatuur. Vaak is je eisprong dan dus al geweest, maar dan heb je wel inzicht in wanneer je eisprong is. Roken proberen te vermijden als je dit doet, vooral de man. Maar ook hier is het ieder voor zich. Slik je al foliumzuur? Daar moet je dan ook mee beginnen. Voor de rest is het gewoon genieten en de natuur zijn werk laten doen. :):)

3. Moess

Moess Niet meer actief

Je schrijft dat je cyclus onregelmatig is. Dan lijkt me zo'n app erg onbetrouwbaar om je vruchtbare dagen en nod te voorspellen.
    De app kan immers niet in je lichaam kijken maar voorspelt het op basis van wat jij invoert als cyclus of op een 'normale' regelmatige cyclus van 28 dagen.

Om zeker te zijn van je vruchtbare dagen zou ik toch ovulatietesten gebruiken (misschien een ander merk? Ik persoonlijk vind de dipsticks van sensitest fijn en duidelijk)
    Of je temperatuur bijhouden. Hierbij zie je wel pas achteraf wanneer je ovulatie was maar ben je wel zeker van een eisprong en weet je wanneer je je menstruatie kunt verwachten. Als je weet hoelang de periode tussen je ei en ongi normaal ongeveer is.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.282
    6.195
    113
    Heb je PCOS?
    Je onregelmatigheid en de meerdere smileys doen me daar aan denken in ider geval.
    Zo'n app is leuk, maar totaal niet betrouwbaar. Je lichaam is namelijk geen apparaat wat een programma volgt ;)
    Ze adviseren om de dag seks te hebben en in je vruchtbare periode elke dag. Als je vriend geen problemen heeft met zijn zaadjes zeg maar.
    Hoelang ben je bezig als ik vragen mag?

Deel Deze Pagina