Rood Wit Roze

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by sanne24, Feb 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sanne24

sanne24 Niet meer actief

#1 sanne24, Feb 17, 2011
    Last edited by a moderator: Nov 6, 2011
    Hallo dames,

Ik heb even een vraagje. Hoe lang hebben jullie ''vruchtbaar slijm'' voor jullie eisprong?

Ik heb nu sinds afgelopen maandag last van rekbaar/doorzichtig slijm (vooral bij de grote boodschap, sorry voor de details:)).

Ik ben afgelopen maandag ook begonnen met ovulatietesten. 's Ochtends de digitale ovulatietest van ClearBlue en 's avonds een ovulatietest van testjezelf.nu. Tot op heden nog geen positieve test gehad.

Ik las ergens op internet dat dames in de 20 ongeveer 4-5 dagen vruchtbaar slijm kunnen hebben. Vandaag is dan dus mijn 4e dag dat ik vruchtbaar slijm heb, maar de ovulatietest was vanochtend nog niet positief. Je zou verwachten dat deze dan nu al wel zo ongeveer positief zou moeten zijn. Ik ga over 5 uur weer testen...

Wat zijn jullie ervaringen? Ik ben benieuwd:)! Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Sanne

2. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    Dat wisselde heel erg, soms 3 dagen, soms 1 dag soms een hele week.
    ovu testen kun je het beste doen rond de middag.

3. Yolandake

Yolandake Actief lid

Oct 29, 2006
    362
    0
    0
    antwerpen
    ik had ook altijd 4 tot 5 dagen vruchtbaar slijm:)
    bij mij was het als het vruchtbaarslijm minder werd was mijn ei er

4. sanne24

sanne24 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties.

Ik zou ook wel graag rond het middaguur willen testen, maar zit dan op mijn werk en dan is het wat lastig.

Ik wacht nog maar even af...Hopelijk is de test vanavond of anders morgen positief:)!

5. Chai

Chai Niet meer actief

Bij mij was het bijna altijd wel hetzelfde, zoeen 3/4 dagen.
    En het veranderde ook kwa substantie.
    Eerst heeeel helder dag 1, dan dag 2 super helder en rekbaar (ei dus). En dan die twee dagen erna zag ik het minder helder worden altijd en niet meer zo rekbaar.
    Ik had hiermee rekening gehouden en was de 2de ronde zwanger.

6. sanne24

sanne24 Niet meer actief

Vandaag drie keer getest met ovulatietesten. Vanochtend met ClearBlue digitaal: negatief. Vanmiddag rond 1 uur getest met testjezelf.nu: een licht streepje zichtbaar. Vanavond rond half 8 getest: nog wel een licht streepje, maar lichter als vanmiddag. Erg onduidelijk dus....Vandaag wel meer slijmverlies, dus ik denk dat de eisprong er wel aankomt! Vanavond maar weer klussen:)!

7. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    En ? Heb je al een duidelijke LH piek gevonden ?

Ik had 2/3 dagen voor mijn piek al vruchtbaar slijm. Was erg extreem deze maand, zit nu op het wachtbankje.

8. sanne24

sanne24 Niet meer actief

Tot vandaag alleen maar negatieve testen.
    Vandaag: Vanochtend met ClearBlue digitaal: negatief. Vanmiddag rond 1 uur getest met testjezelf.nu: een licht streepje zichtbaar. Vanavond rond half 8 getest: nog wel een licht streepje, maar lichter als vanmiddag.
    Dus erg onduidelijk. Vanavond maar weer klussen:) en morgen weer testen!

9. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Hmm okay.. apart wel omdat je wel vruchtbaar slijm gehad hebt of hebt.. S'ochtends is trouwens geen goede tijd om te testen, omdat het LH stofje in de ochtend wordt aangemaakt, en dus later pas in je urine zit. De beste tijd is tussen 10 en 14 uur, maar later kan ook. En doe je het met geconcentreerde urine ? (Twee uren van te voren niet drinken en plassen). Te waterige urine kan ook zorgen voor een negatieve test omdat het niet geconcentreerd genoeg is. Misschien weet je dit allemaal al, maar ik denk ik vraag het maar even, want je weet maar nooit :) Trouwens het beste voor de zaadkwaliteit is een dagje overslaan.. maar misschien wist je dat ook al ;)

10. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik had voor mijn oudste wel 3/4 dagen vruchtbaar slijm. bij mn tweede 2 dagen ongeveer en nu zit ik mn 2e cyclus en toevallig alleen gisteren rekbaar slijm gehad, en toch echt vandaag mijn ei gevoeld...
    het wordt bij mij dus steeds korter lijkt wel.
    wel was die methode voor ons voldoende (dus zonder ovu-testjes) om 3x snel zwanger te raken (2e, 1e, 1e ronde), hopelijk straks ook weer snel.
    ik denk trouwens wel dat het goed is om elke keer met dezelfde testjes te testen, anders is het moeilijk om ze met elkaar te vergelijken... de ene reageert nou eenmaal vaak anders dan een andere test... ik zou dus kiezen voor 1 bepaalde test, die vaak gebruikt wordt en goed is (ik weet niet welke, want heb ze nooit gebruikt) en die dan blijven gebruiken tot je je ei gevonden hebt...
    ik hoop dat het snel lukt! succes!

11. sanne24

sanne24 Niet meer actief

Bedankt voor jouw reactie. Dan ga ik geen test meer verspillen 's ochtends vroeg;)...Dan test ik morgenmiddag gewoon rond 12 uur/1 uur. Ik drink en plas 2/3 uur van te voren niet meer, dus dat zit wel goed, maar ik vind het zo raar dat de test vanmiddag ''positiever'' was dan vanavond, maar ja ik test morgen maar weer.
    Misschien is het inderdaad beter om een dag over te slaan..We moeten maar even kijken;)!

12. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Dat lijkt me een beter tijdstip idd :) En misschien is het een idee dat je wat foto's maakt van je ovulatietestjes .. ? Dat doen veel meiden hier .. dan kunnen we ook meekijken of er al iets positiefs tussen zit. Bij mij is er meestal wel een lichte streep zichtbaar, maar dat mag als negatief beschouwd worden.

13. sanne24

sanne24 Niet meer actief

Net weer getest. Eerst met de test van testjezelf.nu en die streep was een stuk duidelijker dan gister. Vervolgens toch ook nog met Clearblue en die gaf een :)...Ik zal zo even proberen de foto's te plaatsen. Kunnen jullie ook even naar de testjezelf.nu test kijken...

14. sanne24

sanne24 Niet meer actief

De testjezelf.nu ovulatietest van vandaag.

15. sanne24

sanne24 Niet meer actief

Is de bovenstaande test positief of niet? De Clearblue-test was wel positief!

16. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Hmm.. Ik vind hem niet positief.. de T streep is lichter dan de C streep .. hij zou even donker of donkerder moeten zijn.. maar wel apart dat Clearblue dan positief zegt .. Misschien heb je dan morgen een positieve met Testjezelf.nu. Voor de zekerheid toch maar klussen denk ik ? Wat irritant dat twee testen een verschillende uitslag geven zeg!

Waarom gebruik je eigenlijk van die dure testjes ? Dipsticks werken ook prima en zijn stukken goedkoper! (gewoon een tip hoor)

17. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Ow, en misschien moet je even een apart topic openen bij 'ovulatie en zwangerschapstesten' en daar ook je foto uploaden met de vraag wat de meiden denken..

18. sanne24

sanne24 Niet meer actief

Dank je voor jouw reacties. Ik ga morgen rond hetzelfde tijdstip nog een keer testen met de test van testjezelf.nu. Sowieso maar goed blijven ''klussen'' nog;)! Ik zal de foto morgen of straks nog even uploaden in het andere topic. Goede tip, bedankt!!

19. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Hi Sanne,
    Volgens de papieren die bij de test zitten is dit niet een positieve test dan met het streepje even donker of nog donkerder zijn dan de controlestreep en dat is ie niet. Ik gebruik ook dipsticks, stuk goedkoper idd en werkt super! Bij Zwanger en Kids o.a. te bestellen.....
    :) Succes!

20. sanne24

sanne24 Niet meer actief

Naat76: Het is inderdaad niet een positieve test. Vandaag weer getest en nu was het streepje weer lichter (zie onderstaande foto). De Clearblue-test was vandaag weer negatief (gister positief), dus ik ga er vanuit dat die test klopt en dat dan vandaag mijn eisprong is. Voor de volgende ronde (hopelijk is dat niet nodig), zal ik dan ook dipsticks kopen. Clearblue is wel erg duur.

Share This Page