Hier is het weer over en uit voor deze ronde. Menstruatie is net begonnen op naar de volgende ronde maar weer. nieuwe ronde nieuwe kansen toch ? Over de komende ronde heb ik een vraag. Stel het lukt de volgende ronde wel (ik weet dat je er niet vanuit moet gaan maar stel) dan ben ik 5 weken als ik 6 weken naar indonesië ga. Ik ben altijd bang dat het mis zou gaan. Ik ben 38 jaar en het risico zou dan groter zijn geloof ik (ook al voel ik me nog 25 ) Zouden jullie het risico lopen met de kans dat het misschien kan gebeuren.. en denken jullie dat ik beter een ronde kan overslaan of zouden jullie gewoon de gok nemen.. het is wel weer een maand/kans gemist. mijn familie woont in indonesië en mijn schoonzussen weten vast de beste dokters en klinieken daar maar ik vroeg me af wat jullie zouden doen en dan vraag 2 Als ik dan uitga van de 1e dag van de menstruatie 13 mei (in de avond doorgebroken) is geweest en ik op Donderdag 26 mei wel een smiley met clearblue maar met etos ovulatietest nog niet knal.. Vrijdag 27 mei smiley en een knaltest van de etos, Heb ik dan zaterdag de eisprong gehad denken jullie ? Als ik hier vanuit ga heb ik 12 dagen na eisprong tot menstruatie is dat niet te kort ? Ik heb ergens gehoord of gelezen dat als deze fase te kort is je moeilijker zwanger wordt. Of heb ik dat verkeerd begrepen.
Allereerst: wat vervelend dat het niet raak is! Even een lekkere bak ijs of zak chips en dan weer kop er voor vraag 1: daar durf ik niets over te zeggen Vraag 2: als je luteale fase te korter is dan 10 dagen KAN, hoeft niet dus, dit problemen opleveren. Dit heeft er mee te maken dat een eitje in kan nestelen tussen 5 en 10 DPO. Je kunt je voorstellen dat als je eitje vroeg innesteld er geen problemen zijn. Maar als je eitje pas innestelt op 10 DPO en jou menstruatie begint dan normaal ook dat je eitje bij wijze van spreken al weg spoelt voor het in kan nestelen. Vandaar ook het antwoord dat het problemen op KAN leveren, maar niet per se
Oh joh ik heb net al een flinke taekwondo training achter de rug dus ben mijn frustratie alweer kwijt we gaan weer vrolijk op naar de volgende ronde. Dank je wel voor je antwoord. Ik begrijp het nu helemaal