Zorgen, zorgen, zorgen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nidi, 7 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nidi

Nidi Lid

11 apr 2016
    65
    8
    8
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik moet even van mij af schrijven. Om mij heen zijn allemaal vriendinnen binnen no time zwanger en sinds eind januari gaan mijn vriend en ik er ook voor. Toen was de eerste vraag/angst die bij mij op komt: kunnen wij zwanger worden? Vervolgens: heb ik wel een eisprong?

Nu temperatuur deze maand trouw en gebruik ik daarbij ovulatietesten. Gister (cd 22) had ik een positieve ovulatietest en vanochtend was mijn temp met 0,3 gestegen, dus ik had mijn ei nog niet gehad. Vandaag zit ik dus al op cd 23, terwijl mijn cyclus gemiddeld 28 dagen duurt. Nu maak ik mij weer zorgen of het eitje (mits bevrucht natuurlijk) wel genoeg tijd heeft om in te nestelen...zijn mijn zorgen terecht?? :(

2. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Het hele zwanger raken is echt een onzekere periode en absoluut niet de roze wolk die je ervan verwacht. (Uitzonderingen daargelaten)
    Ik zou even afwachten wanneer je menstruatie doorbreekt, als je niet zwanger raakt natuurlijk. Het kan zijn dat je eisprong deze maand later was waardoor je cyclus langer duurt. Mocht het inderdaad bij een cyclus van 28 dagen blijven dan is je lf wel erg kort. De meeste vrouwen hebben geen standaard cyclus dag waarop de eisprong plaats vindt dus het zou kunnen dat je cyclus deze ronde wat langer duurt

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Huh?? Als je temp met 0.3 graden gestegen is (en zo blijft de komende 3 dagen) dan heb je wel een eisprong gehad. Namelijk op de dag voor de eerste stijging.

Waarom denk jij dat je nog geen eisprong hebt gehad op basis van je temp.
    Heb je je wel goed ingelezen?

Hoe en wanneer temp je en kan je je kaartje hier eens neerzetten?

4. Nidi

Nidi Lid

11 apr 2016
    65
    8
    8
    NULL
    NULL
  5. Nidi

Nidi Lid

11 apr 2016
    65
    8
    8
    NULL
    NULL
    Een roze wolk is het zeker niet. Ik had wel gehoopt dat ik een brave, standaard cyclus zou hebben van 28 dagen met op dag 14 mijn eisprong, maarja, doe je niks aan. Ik temperatuur pas sinds deze maand, dus ik ben benieuwd hoe het volgende maand zal gaan (natuurlijk hoop ik dan zwanger te zijn, maar ik ga er niet van uit).
    Bedankt voor je reactie:)

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Je hebt inderdaad nog geen eisprong gehad.

Zodra jouw temp 3 dagen achter elkaar 36.6 of hoger is, is jouw eisprong de dag voor de verhoging geweest.

7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Jeetje je mag echt niet klagen hoor! Je cyclus is redelijk stabiel zeker zo meteen na de mirena! ( een schommeling van een paar dagen is normaal) en een uitschieter hebben we allemasl wel eens. Daarnaast zit je in ronde 5! Snap je frustraties maar om je nu al zorgen te maken of t ooit gaat lukken zou ik uit je hoofd zetten.
    Probeer ook te genieten van deze bijzondere tijd. Ja het is spannend maar probeer stress te vermijden.
    Zelf loop ik inmiddels 2 jaar tegen zwangere buiken van een ander aan te kijken terwijl ik zelf alleen ellende heb gehad.. Je hebt altijd van die mensen bij wie t in een keer allemaal goed gaat. Maar iedereen kent z'n strubbelingen in dit leven en treft een zeker moment van tegenslag. Hoewel ik je situatie nog geen tegenslag kan noemen.

Kop op schouders eronder en duimen voor snel een mooie positieve test!

8. Nidi

Nidi Lid

11 apr 2016
    65
    8
    8
    NULL
    NULL
    Je hebt helemaal gelijk! Echt! Wij zijn inderdaad pas sinds eind januari bezig, maar ik was er al ruim 1,5 jaar aan toe, maar mijn vriend nog niet. Ik wil het gewoon zo graag..
    Ik kan mij niet eens voorstellen hoe jouw situatie moet zijn, hoe ga je daarmee om?

Deel Deze Pagina