Wat zijn nou die steken tussen eisprong en ongi?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Caro31, 8 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Elke cyclus heb ik er weer "last" van. Venijnige steken/steekjes/pijntjes in m'n onderbuik tussen de eisprong en de menstruatie. En ik elke keer denk ik weer... zou het dan toch raak zijn? En elke keer word ik toch weer ongesteld.

Is het normaal om tussen eisprong en menstruatie steken in je onderbuik te voelen? De eerste twee weken tot de eisprong heb ik nergens last van.

2. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Ik herken dat ook altijd na mijn eisprong.
    Wat het precies is weet ik ook niet. Ik denk dan maar altijd zo dat het eitje "in beweging" is :rolleyes:

3. Ines77

Ines77 Lid

12 mei 2007
    58
    0
    6
    Ik heb dat ook altijd! Dacht ooit dat het ontpillen was, maar het blijft. Soms wat menstruatie-achtige pijn, soms eisprong-achtige pijn, soms gewoon steekjes....

4. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Fijn om te horen dat ik niet de enigste ben..Ik ben tot nu toe niet zwanger, maar ook altijd last van steekjes / krampjes.. Hopelijk betekent het de volgende iets anders...

5. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ontpillen is het bij mij in ieder geval niet, want ben al jaren van de pil af.
    Raar vind ik het wel. Moet volgende week toch naar de huisarts; zal het hem eens vragen. Het zijn soms echt venijnige steken en krampjes.

Blij te lezen dat ik in ieder geval niet de enige ben. :)

6. Ines77

Ines77 Lid

12 mei 2007
    58
    0
    6
    Laat je nog even weten wat de huisarts ervan zegt Caro, ben ik toch wel benieuwd naar...

7. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik heb dat ook altijd....en ook ik denk steds wer dat het raak is....je haalt je vanalles in je hoofd...
    Maar ook ik nog steeds niet zwanger...

8. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ja hoor Ines, ik laat het zeker even weten hier.

Ik heb weleens aan cysten gedacht... Geen idee of die ontstaan tussen eisprong en menstruatie? Op een echo is weleens een keer een cyste gevonden bij mij. Hoefde toen niet weggehaald te worden... zou vanzelf weer verdwijnen.

Hoop dat er nog meer reacties komen. Ben benieuwd of er ook meiden zijn die dit helemaal niet herkennen. Misschien hoort het er wel gewoon bij.

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb het ook altijd! Vervelende krampjes, zeurderig gevoel!

Alleen deze cyclusis het anders, ik heb al sinds een week het gevoel alsof ik elk moment ongesteld kan worden! Echt heftige ongi-krampjes....

10. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Hoi,

Hier nog zo'n geval! Net mijn ei gehad week geleden en nog steeds krampen en steken. Kan dus niet meer van mijn ei komen!

Veel succes,
    Liefs Dib

11. Chida

Chida Actief lid

13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Precies! ikke ook!

Elke keer weer denk ik heej, misschien....

Maar dan word ik weer vet ongesteld! :(
    Dus dat doe ik ook niet meer (uuhh probeer ik tenminste :p )

12. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    zo dit lucht wel op, blij om te lezen dat ik niet de enige bent die het heeft.

Ik heb er namelijk ook last van, het begint altijd na mijn eisprong.
    Ben er vorige week voor naar de huisarts geweest en deze kan het niet verklaren en heeft mij door gestuurd naar de gynecoloog, dit omdat ik er vorige week echt drie dagen ziek van ben gweest.

Groetjes Debbie

13. daantje79

daantje79 Lid

21 dec 2007
    80
    0
    0
    fijn om te horen dat meer mensen hier last van hebben.Ik heb het nog niet eerder gehad maar ik heb sinds ik mijn eisprong heb gehad(volgens de berekening) een kramp zeurderig gevoel in mijn buik.Ik heb hiervoor (ben sinds sept 07 gestopt met de pil)geen last gehad..ff afwachten

14. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Hoi!

Ik zou nog even laten weten wat de huisarts heeft gezegd over de steken tussen eisprong en ongi. Hij kon dit ook niet verklaren en aangezien ik hiernaast zo af en toe last heb van een onverklaarbare buikpijnaanval (zo eens in de 2/3 maanden) en last heb van darmkrampen tijdens de menstruatie, heeft hij me doorgestuurd naar de gynaecoloog. Hij heeft endometriose genoemd... Ik heb dat zelf ook al een tijd in m'n hoofd... We zullen zien. Ben in ieder geval wel blij met deze doorverwijzing.

Groetjes Caro

15. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    bannercheck

16. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Even een update... Vandaag naar de gyn geweest. Inwendig onderzoek en inwendige echo gehad en hij constateerde endometriose. :( Over een paar weken krijg ik een kijkoperatie... Wel spannend allemaal...

17. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Jeetje Caro wat balen!
    Wel fijn dat er een oorzaak is. Het is toch te behandelen?
    Nou sterkte hoor!

Deel Deze Pagina