Goedemiddag, mijn vriend en ik proberen nu een jaar lang zwanger te raken. Enkele maanden zijn we nu bezig met ovulatietesten. Mijn nadeel is dat ik enkele jaren geleden ziekte van Graves heb gehad. Nu ingesteld maar wel met een lage TSH (0.4). Anders is het voor mij niet te doen, dan ben ik zo traag en moe. Meest stomme is dat we ook roken. Of, we zijn er sinds vanochtend mee gestopt. Alles om meer kans op een zwangerschap te krijgen. Het is heel zwaar maar voor de goede zaak. Hopelijk is de stress die wij nu ervaren niet hinderlijk. In hoeverre speelt mijn schildklierwaarde mee en hoe zit met de stress die wij nu ervaren voor wat betreft het niet roken?
Goedemiddag, een trage of te snel werkende schildklier kan invloed hebben op het zwanger raken. Normaal gesproken komt het goed als je genoeg schildkliermedicatie gebruikt. Uit jouw verhaal maak ik op dat dit bij jou wel het geval is. Heb je aan je behandeld arts gemeld dat je graag in verwachting wilt raken? Soms moet je anders ingesteld worden en mogelijk moet je medicatie veranderd worden op moment dat je zwanger raakt. Goed dat je gestopt bent met roken. Nu ervaar je stress, maar dat wordt de komende tijd minder als je gewend raakt aan het niet roken. Het stoppen met roken vergroot wel de zwangerschapskans! Succes! Groetjes Monique