lieve mensen, ik ben 'pas' 5 maanden bezig maar voel me onzeker of ik wel zwanger mag worden.het lijkt of alles klopt ; ik voel mijn eisprong eraan komen zelfs,ik voel mijn eisprong , voel mijn temp omhoog gaan.krijg grotere borsten 1 week na eisprong.(krijg een rood hoofd van tempstijging).heb een regelmatige cyclus.maar heb vroeger een abortus gehad op 17 jarige leeftijd ik was toen dwars door de pil p.microgynon 30 zwanger geraakt.zou er toen iets gebeurt zijn waardoor het nu moeilijker geworden is?
Hoi, Zeker als je je lichaam zo goed aan lijkt te voelen, kan ik me voorstellen dat je er onzeker over wordt, maar 5 maanden is inderdaad nog niet heeel erg lang. (al voelt dat natuurlijk wel zo; dat vindt ik namelijk ook) Ik heb geen idee of je vroegere abortus ermee te maken kan hebben, maar dat lijkt mij niet, gezien je cyclus. Misschien moet je even naar je HA om het e.e.a. na te vragen. Daardoor voel je je mischien ook weer iets geruster. Succes, groetjes Olga
hey meid, Ik begrijp je onzekerheid maar het is zo dat als alles goed dan heb je iedere maand maar een kans van ongeveer 25 procent om zwanger te worden. je heb dus vooral een hele hoop geduld nodig om zwanger te worden. er hoeft dus helemaal niets aan de hand te zijn. ik hoop dat dit je een beetje gerust kan stellen. gr tascha
Ja, ook ik heb dat het gevoel dat het niet mag. Ik heb tot mijn 25ste geroepen dat ik geen kinderen wilde. Maar mijn man wilde wel heel graag kinderen, en langzaam ben ik toch warm gelopen voor zo'n kleine. En nu ben ik al in nov 2005 gestopt. Ik weet niet hoe ik mijn lichaam mmer moet vertrouwen, vorige maand was ik 3 weken overtijd. Deze maand hou ik dus de lange cyclus aan en heb dus nog een paar dagen te gaan voordat ik kan testen. 2 weken geleden heb ik wel een heel kllein beetje bruin bloed verlies gehad. maar dat was echt minimaal. Dus ach ja. Ik blijf hopen dat het deze maand toch raak blijkt te zijn. Pijnlijke borsten heb ik zeker.
en die onzekerheid moet je eigenlijk duzz niet hebben,want je lichaam moet zich kunnen concentreren op een zwangerschap en niet op het geruststellen van je gestel.want dat kost een hoop energie,maar ja ,ik kan mijn gevoelens niet zomaar uitzetten en vertand op 0 zetten,want je bent toch ergens mee bezig.ik heb ook weer niet het gevoel zwanger te zijn,maar het is misschien nog vroeg heb nog 1 week te gaan voor mijn nod (of not) dag. thanx voor het medeleven.iris
Het kan dat een abortus iets in je lichaam verstoord, maar aan jouw cyclus te zien is dat niet het geval! Geduld is hete nige dat je kan hebben. Zoals reeds is gezegd is er slechts 25% kans per maand dat je zwanegr wordt.....Bespreek anders een en ander met de huisarts. Het is beter om er gerust op te zijn...(ik kan het weten....)
Ha die Iris, De kans dat er met een abortus iets mis gaat is heel erg klein en je zwangerschap met pil, bewijst dat je vruchtbaar was/bent... je regelmatige cyclus is ook nog eens een heeel positief teken. Ik kan me je onzekerheid en frustratie goed indenken, maar als ik je berichtje zo lees, ziet het er allemaal goed uit!!!! en zoals verschillende bovenstaande reacties al zeggen: 5 maanden is nog niet heel lang, (zeker niet als je tot 5 maanden geleden de pil zou hebben geslikt....). succes hoor Chrizzzy
Iris ik heb ff voor je gependeld in je profiel vond ik je geb.datum en je msn adres en heb daar de naam van gebruikt. ik heb de uitslag via een pbtje naar je gestuurd. gr sonja
een abortus brengt bij mijn weten geen enkele negatieve invloed mee waardoor jij op latere leeftijd moeilijker zwanger zou kunnen raken.. wel is het zo dat des te ouder je bent op het moment je aan gezinsuitbreiding doet je eicellen die je bij de geboorte hebt meegekregen doorgaans toch wat minder zijn en ook de kwaliteit ervan dan bij iemand van zeg 20-25 jr...datzelfde geld voor de man, ook zijn kwaliteit gaat naarmate de leeftijd hoger wordt achteruit... ik merk het nu ook bij onszelf...ik was toen wij begonnen aan kinderen echt ontzettend vruchtbaar bij de 1e al direct de 1e ronde zwanger en de 2e tijdens pilgebruik heen, maar dat was geen probleem omdat we na de zomervakantie toch wilde stoppen en wilde proberen nog een kindje erbij...j(was toen ziek geweest dus denk dat de pil toen wat minder beschermend was) nu ben ik inmiddels 34 en hij is 37 en ja we weten dus dat we vruchtbaar zijn maar nu na 8 mnd nog steeds niet, nu heb ik in de begin maanden aardig wat problemen gehad met baarmoeder en eierstokken wat mischien de reden is dat het niet zo snel gaat als toen ik nog twintiger was maar toch inmiddels 8 mnd bezig en ook hier het idee dat er toch mischien wel het een en ander aan de hand zou kunnen zijn, maar daarentegen weer als je op internet kijkt zie je dat het vaak uitzondering is dat men gelijk zwanger raakt en dat het normaal is dat je binnen 1 tot 2 jaar zwanger bent....tis maar net afwachten op die ene goeie eicel en zaadcel dat die elkaar vinden....ook ik weet dat ik een goeie eisprong heb, heb een mooie regelmatige cyclus, we vrijen doorgaans meer dan genoeg, ook tijdens de vruchtbare dagen maar tot op heden nog steeds niks, dus maak je niet teveel zorgen meid...degene die al snel zwanger zijn geraakt zijn uitzonderingen... heel veel succes bij het zwanger worden... ps sonja had voor mij september gependeld ook dat komt nu heel dichtbij wie weet wat ze bij jou gependeld heeft
Misschien moet je dit even lezen? Werkte voor mij heel verhelderend.... http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=15769