Zwanger worden? Stoppen met roken! Wie doet ermee?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Minoes, 12 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb net al m'n filterhulzen weggegooid :D (ik maak ze altijd zelf met zo'n apparaatje) en ik wil niet dat m'n vriend nog pakjes klare sigaretten mee in huis neemt. Hij rookt meestal shag en dat kan ik denk ik wel weerstaan.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik op dit moment zwetende, trillende handen heb en bijna een zenuwinzinking krijg bij het idee geen sigaret te mogen. Erg he ;)
    Maar het is idd nu voor de kleine, en het roken stond me sowieso al tijden tegen. Ik zal zo blij zijn als ik er weer volledig vanaf ben. Kan me nog goed herinneren hoe blij ik daar de vorige keer mee was.

Dus...pffffff.... voor mij geen peuken meer :) :(

2. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Kan / wil je vriend niet meedoen met het stoppen met roken?

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Nee :( Heb hem er wel naar gevraagd maar hij zegt heel duidelijk niet te kunnen (en dus niet te willen) stoppen met roken.

Dus helaas, kan hem niet verplichten natuurlijk. Maar heb hem wel duidelijk gemaakt dat hij het me zo gemakkelijk mogelijk moet proberen te maken omdat ik dit doe voor ONS kindje!!

4. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Nijmegen
    jammer zeg dat je vriend wil stoppen, het is en blijft natuurlijk beter voor jullie baby, want zo kun je ook niet "mee" roken.

Hoop wel voor je dat je vriend het je zo gemakkelijk mogelijk maakt!
    En ik moet zeggen dat ik het ontzettend knap vind dat je doorzet en zelf wel probeert te stoppen met roken!

Het gaat je lukken meis en mochten er tegenslagen zijn zoek ons dan vooral op, dan proberen wij je er wel doorheen te slaan

5. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Mijn vriend stopt denk ik ook niet...

Alleen wordt er bij ons niet binnen gerookt.
    Hoop wel dat hij wil stoppen als de baby er is..

Britt

6. Minoes

Minoes Actief lid

25 jun 2006
    122
    0
    0
    reclame
    Buitenland
    Hallo meiden! Moeilijk he dat stoppen!? Ik weet er alles van, zit er middenin: ben vanaf dinsdag gestopt dus nu de 5de dag. Ik voel me nu al gezonder, ook al ben ik nog hartstikke aan het afkicken! Hier een paar trucjes die bij mij een beetje helpen: bij trek in een zigaret: een aantal keren heel diep in en uitademen (neus in - mond uit), veel water drinken, pepermuntthee drinken, pepermuntolie ruiken, denken dat als je er nu 1 rookt, je weer opnieuw begint met afkicken, weten dat het elke dag een beetje beter gaat, spaar het zigarettengeld op en koop iedere week iets leuks voor jezelf als beloning. Succes meiden! Dat gevoel van ik moet NU een peuk hebben, moet je overwinnen, dat verslaafde gevoel verdwijnt steeds weer heel snel en komt ook steeds weer even terug, maar wordt echt steeds minder. Jullie kunnen het!

7. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Ik zou ook graag meedoen maar helaas het lukt me (nog niet) zoals bij anderen ook al vermeld... zodra ik een positieve test heb kieper ik die stokjes zonder pardon in de vuilbak maar zolang ik de positieve test niet heb kan ik me er niet toe bewegen om er al mee te stoppen. Heb trouwens heel stresserend werk en zal echt niet te genieten zijn als ik stop!

Maar zodra ik stop hoor je me hier ook :D

8. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Dus als mijn lichaam bezorgt is om haar eigen gezondheid moet ze ervoor zorgen dat ik volgende maand zwanger ben :D

9. water

water Lid

16 jul 2006
    36
    0
    0
    khoop dat je redenering klopt 8)

10. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
  11. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    hee meiden..
    Wilde jullie eventjes heel veel suc6 en sterkte wensen om te stoppen!
    Ik weet hoe moeilijk het is! Ik heb op 24 september mijn laatste sigaretjes gerookt, na 8 jaar lang een pakje per dag te hebben gerookt!!
    Ik heb het zwaar gehad, heel zwaar, maar het is me gelukt dus het gaat jullie ook lukken!!! Waar een wil is....

kus miek

12. Terese

Terese Fanatiek lid

Ontzettend knap dat jullie willen stoppen!

Ik rook zelf niet, ben er tegen, maar dat valt niet mee als je vriend een verstokte roker is.

Maarrrr... als blijkt dat ik zwanger ben, gaat ie er onmiddelijk mee stoppen. Is een goede reden!

13. diaantje26

12 mei 2006
    66
    0
    0
    He....na dit te lezen.....IK DOE MEE !! ik heb er zelf al veel over nagedacht maar durfde niet omdat ik dacht dat ik t niet zou kunnen (faalangst hihih) :oops:

Aan alle meiden die ook (gaan)stoppen.....we kunnen het !!!

liefs diaan

14. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Een heel goed initiatief van je!!! Ook wij zijn gestopt toen we een kleintje wilden. Maar goed ook want ik was meteen zwanger! Ik moet er (ook) niet aan denken hoor wat je je kleintje allemaal aan doet en alleen maar door dat stomme gerook! Natuurlijk heb je moeilijke momenten maar je overleeft het (echt) wel :) Heel veel succes en ook natuurlijk alle andere meiden en eventuele partners die willen stoppen of net zijn gestopt.

15. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Ik ben ook gestopt en heb af en toe toch nog trek..

Heb gelezen dat ik aan mijn kleintje moet denken.. Dat ik die bij iedere haal vergiftig...

Nu heb ik nog steeds terk, maar durf het niet..
    Prima...

Britt

16. Minoes

Minoes Actief lid

25 jun 2006
    122
    0
    0
    reclame
    Buitenland
    hoerrraaaa, al bijna een week gestopt en het wordt nu al steeds makkelijker. Wat is het lekker als alles fris ruikt!

17. Niet meer actief

Ik wil ook nog steeds stoppen.. Bij de eerste ben ik gelijk met de pil ook met roken gestopt, 2 jaar daarna toch weer begonnen, om af te vallen :oops: Hoe stom kan een mens zijn, het ergste is, dat ik idd ook nog afgevallen ben erdoor.
    Alleen nu heb steeds zo'n gevoel dat het niet meer gaat lukken, omdat mijn vriend toen onze zoon een half jaar oud was medicijnen kreeg die hij voorgoed moet gebruiken. We hebben wel al contact opgenomen met zijn behandelend arts en er is nog helemaal niks bekend of die medijnen zijn zaak zou kunnen aantasten of niet, maar wel het advies meegekregen even te stoppen met die medicijnen.
    Maar ik blijf in dit topic meelezen, misschien gaat het me toch lukken om die stap te zetten.

Maarre voor degenen die het wel gelukt zijn tot nu toe: supertoppie! ga zo door, hou vol!
    Voor degenen die het ook aan het proberen zijn: kom op! Succes!

18. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Nijmegen
    He meiden, het gaat goed hier!

Geweldig dat er steeds meer meiden serieus overwegen om te stoppen met roken, en dat er steeds meer ook een poging wagen om van de verslaving af te komen!

Vraagje tussendoor:
    Zetten jullie het geld, wat je nu overhoudt, ook opzij nu je gestopt bent?

19. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Super dat het zo goed gaat Minoes, ben echt trots op je :D Hopelijk kan je veel meiden er toe bewegen ook te stoppen! Voor alle zwangere rokers: zet ém op, denk aan je kindje, denk aan alles wat je kindje er eventueel aan over zou kunnen houden, misschien is dat net even genoeg om jezelf over de streep te zetten. Voor degene die zwanger willen worden: roken kan je vruchtbaarheid aantasten, dus stoppen met roken kan er voor zorgen dat je misschien sneller zwanger bent!!! :D

Allemaal heel veel succes, ik ben zelf 6 jaar geleden cold turkey gestopt en tot op de dag van vandaag erg blij mee!

20. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Ik ben ook vanaf mijn positieve test gestopt met roken (februari), na 10 jaar lang een pakje per dag.
    Ik moet zeggen dat ik er af en toe wel moeite mee heb maar gaat me redelijk af en hoop dat ik na mijn zwangerschap er ook af kan blijven.

Wil iedereen succes wensen!!!

Deel Deze Pagina